Sue_ schreef:Nee 5 ton behoort zeker niet tot gemiddeld. Was dat maar zo haha.
Vandaag de foto's gemaakt van mijn appartement. Best een werk nog. Komende week komt ie op funda
Gaaf!
Heb je de foto's zelf gemaakt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
waxmeltsenzo schreef:Ik weet natuurlijk niets van de inkomens af, maar in 2016 kon men als twee verdieners met een inkomen van 50.000 op jaar basis rond 355.000 hypotheek krijgen het minste salaris telt voor 1 derde mee het hoogste salaris voor 2 derde. Ik geloof dat dat als modaal gezien werd. Met een een groot verschil tussen het hoogste een laagste inkomen zit daar dus ook nog speling in, en als je ook nog wat spaargeld hebt kun je met een modaal inkomen behoorlijk in de buurt komen
waxmeltsenzo schreef:@ Sonja die anderhalve ton spaargeld is niet nodig.
Stel man is bouwvakker de gemiddelde bouwvakker werkt hier toch echt 40 uur per week of meer en geloof het of niet maar die verdienen toch echt gemiddeld 25 euro per uur dat is 40.000 pj als de vrouw dan 10.000 pj verdient dat kan ook vanuit huis tegenwoordigdan zit je al aan die modale 50.000 per jaar. Maar nu komt het. Omdat de man 40.000 verdient dat telt dus twee keer mee kan het bedrag om te lenen al best wel eens oplopen tot 455.000 en als je overwaarde hebt op je eerdere huis dan kun je zelfs zonder spaargeld dat huis kopen van rond de 500k en niet elke twee verdiener heeft kinderen. Hier is het gewoon een normaal iets een huis tussen de 400 en 600k dat wordt hier gezien als doodnormaal en niet als gek.
Sonja_vR schreef:Modaal inkomen voor een gezins van 2,2 personen is 58,500 p/j (even op gezocht )
1 persoons huishouden rond de 35000
benangelique schreef:Zit je nu in Boskoop?
Over financiering; wij hebben ons huit 13 jaar geleden gekocht. Op het moment dat de banken nogal gul waren. Maar ook wij konden toen geen 5 ton lenen en kunnen dat nu nog steeds niet terwijl onze inkomens flink gestegen zijn.
Geen enkele bank die dat verstrekt.
waxmeltsenzo schreef:Sonja_vR schreef:Modaal inkomen voor een gezins van 2,2 personen is 58,500 p/j (even op gezocht )
Ja dat is ook zoals ik het heb gezien.
Maar de hypotheek wordt berekend op hoogste inkomen telt 2 keer mee en laagste 1 keer.
Dus hoe hoger het inkomen van de hoogste verdiener hoe hoger de hypotheek.
Als 1 van beiden dus 40.000 pj jaar verdient heb je dus kans op wen hogere hypotheek. En een bouwvakker zit gemiddeld al op dat bedrag of een electricien, een schilder etc, doodnormale hardwerkende mensen dus
vonneke schreef:Sonja_vR schreef:Modaal inkomen voor een gezins van 2,2 personen is 58,500 p/j (even op gezocht )
Als 1 van beiden dus 40.000 pj jaar verdient heb je dus kans op wen hogere hypotheek. En een bouwvakker zit gemiddeld al op dat bedrag of een electricien, een schilder etc, doodnormale hardwerkende mensen dus