AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:21

Ik heb nu de radijs en de lente ui buiten staan; in zo'n kweektafel met deksel. Dus ze zijn wel beschermd tegen de elementen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:27

Kan t nu buiten als het in een kweekkasje staat? Dan zet ik het zo even met kweekkas en al buiten namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 12:54

Zo met de zon erop moet dat wel kunnen overdag.

Ik heb trouwens gister de deksel van de kweekkas er weer op gezet. Met beide schuifjes open. Maar de potjes blijven er heel erg nat door. En zoveel water hadden ze niet gehad. Dus deksel er nu toch weer af. Enige wat sneller groeit met die deksel erop is de schimmel. Daar heb ik zonder deksel erop helemaal geen last van.

Zal vandaag ook eens een foto update maken!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 13:40

Meh.. alles gaat dood hier! Ga nu proberen om alles meer in de zon te zetten. Misschien dat dat werkt!
Heeft er iemand nog kropsla over? Die zou ik graag nogmaals proberen te planten :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-15 14:08

Weer broccoli rucola en spinazie naar de kweekkassen verhuist. Lente-ui is ook mee. Paprika verspeend en tomaat verpot (was al verspeend)
Veldsla verspeend...

Ben benieuwd ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:09

Hihihi, mijn lente-ui verspeend. Dat rook idd al naar ui. Kreeg ook al zo'n klein knolletje eraan.

Ik heb alleen een rare rucola.. Die groeit aan de verkeerde kant -O- :')
Afbeelding

Verder alle wortel verspeend :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:16

vuurneon schreef:
Ik heb nu de radijs en de lente ui buiten staan; in zo'n kweektafel met deksel. Dus ze zijn wel beschermd tegen de elementen.

Ik heb de lente ui ook buiten, samen met de prei. In het kweekbakje van de action. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:43

Mijn veldsla doet een wedstrijdje wie het hoogste kan groeien geloof ik. Hier gaat trouwens, gezien het weerbericht, komende twee weken de verwarming niet aan. Dus hoop dat alles dan ook gelukkig is. Denk dat veldsla daardoor wat uh enthousiast is. Alle sla en spinazie mag half mei dan echt buiten spelen.

Wortel/prei/lente-ui/kruiden blijven hier binnen. Die bakken kunnen niet goed tegen regen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:49

hier alleen schimmel bij de plantjes waar ik voeding bij had gedaan, misschien dat het daar aan ligt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:03

Hier staan mijn kropsla, veldsla en radijs al een week of 3 buiten hoor :) En het groeit gestaag. Ik zag vanmorgen dat mijn radijs grotere blaadjes begint te krijgen, ook mijn kropsla is aan het groeien. Het enige wat niet lijkt te groeien is de veldsla. Maar dood, dor of slap staat niks. Het groeit gewoon net wat minder hard. :)

Ik heb een paar weken terug al gechecked of het kon, volgens de diverse websites kunnen kropsla, andijvie, radijs en veldsla gewoon naar buiten. :)

Nouu staan ze bij mij in mijn vierkante meter moestuin 3 hoog dus geen vorst aan de grond ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:04

Potverdorie, ik vrolijk de radijs naar buiten zetten in de bak... Heeft mijn man zijn 'kindjes' uitgegraven en weer in huis gezet. Grrrrr

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:06

vuurneon schreef:
Potverdorie, ik vrolijk de radijs naar buiten zetten in de bak... Heeft mijn man zijn 'kindjes' uitgegraven en weer in huis gezet. Grrrrr

:')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:07

En nu hangen ze dus slap en is het uiteraard mijn schuld :')

Hij heeft iets met planten, de paprikaplanten mogen niet naar buiten want dan komen de rupsjes :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:38

Dr is niemand die mijn wortels bizar lang vind? :=

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:43

Stille meelezer hier, ik had vandaag gekeken bij mijn radijs. Die is 7-3 verspeend en vandaag wou ik gaan oogsten en had ik alleen wortels in mijn hand en geen enkel radijs :\ . Ik heb de radijs de hele tijd binnen gehad en elke dag beetje water gedaan, niet teveel natuurlijk. Had ik langer moeten wachten met oogsten of heb ik gewoon een slechte radijs gehad? :')

Als iemand nog cherrytomaatjes heeft tegen verzendkosten hou ik me aanbevolen, wil die heel graag maar nooit te gekregen bij de boodschappen bij de AH. :D

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:54

Sammie schreef:

Whaaa heb ik niet eens gezien joh! Lees globaal de teksten en dan kijk ik hoe de plantjes erbij staan.
Keek bij die van jou alleen in je bak en niet opgemerkt dat dat sliertje uit een potje komt wat door het beeld slungelt _O-
Hoe kan dat in hemelsnaam zo lang worden?! Het is 1 rucola zaadje?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:43

Sammie schreef:

Nu zie ik het pas! :wow:

Hoe is het mogelijk! :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:48

Sammie schreef:

Rucola is onkruid dus verbaast mij niets :')

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 00:06

Brrr ik zou mijn plantjes nog niet durven buiten zetten, veel te koud...
Ze doen het goed binnen :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 04:31

Ik zou nog steeds lijstje make van wat ik nog over heb, maar schiet dr even bij in door drukte op werk met lange paasweekend. Dinsdag ben ik vrij dan zal ik even hier plaatsen wat ik nog heb aan moestuintjes om iemand anders blij te maken

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:41

gerlienke schreef:
Stille meelezer hier, ik had vandaag gekeken bij mijn radijs. Die is 7-3 verspeend en vandaag wou ik gaan oogsten en had ik alleen wortels in mijn hand en geen enkel radijs :\ . Ik heb de radijs de hele tijd binnen gehad en elke dag beetje water gedaan, niet teveel natuurlijk. Had ik langer moeten wachten met oogsten of heb ik gewoon een slechte radijs gehad? :')

Als iemand nog cherrytomaatjes heeft tegen verzendkosten hou ik me aanbevolen, wil die heel graag maar nooit te gekregen bij de boodschappen bij de AH. :D

Denk dat het gewoon door het overzetten komt. Radijs en wortel enzo trekken dat niet zo best is mijn ervaring, die moet je gewoon zaaien op de plek waar je ze ook wilt oogsten :j

Ik had vorig jaar wat te dicht op elkaar gezaaid in mijn moestuinbakken (lees: zaadjes per ongeluk laten vallen, grrr :P ) en heb wat plantjes voorzichtig weggehaald en verderop neergezet, en die deden het voor geen meter terwijl de plantjes die ik met rust liet gewoon super mooie radijzen en wortelen werden :j

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:46

Mijn (verspeende) wortels doen het eigenlijk als een speer. Radijs gaat iets minder, maar ook niet slecht.
Dille en tomaat zijn hier de turboplanten. Verder doen paprika, aubergine, kropsla, spinazie, basilicum, veldsla en selderij het ook erg goed.
Alleen mijn broccoli is erg zielig :') en aardbei gaat langzaam maar verder zien de plantjes er wel goed uit.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:54

Onze pompoen plantjes groeien echt ziek hard. Ze zijn misschien net 3 dagen geleden ontkiemd en we hebben ze gister verpot. Ze zijn nu, ik denk toch wel 10 cm lang, dat is toch niet gezond :') :+

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:39

Franciee schreef:
Onze pompoen plantjes groeien echt ziek hard. Ze zijn misschien net 3 dagen geleden ontkiemd en we hebben ze gister verpot. Ze zijn nu, ik denk toch wel 10 cm lang, dat is toch niet gezond :') :+

Zo wat heb jij er in gestopt super groeimiddel? Kan je daarvan wat hier heen sturen? Die van mij gaan allemaal niet zo hard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:58

Hoeveel Pokon heb je erbij gedaan :')

Ik denk dat mijn radijs het verpotten ook niet leuk heeft gevonden. Ze hebben wel mooie grote blaadjes, maar denk geen knolletje. Ze zijn alleen zo gezellig, dus wil ze nog niet weggooien en verruilen voor een nieuwe poging (en dan dus direct in de definitieve pot).

Bij mijn prei zijn er wat sprietjes in elkaar gezakt, maar die hebben wel een tweede korter sprietje. Zou het nog goed komen daarmee? Van wortel zijn nu 9 van de 10 zaadjes uitgekomen. Dus als die zo doorgaan komt het daarmee wel goed.