Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:19

Ik zal morgen wat foto's posten. Er zaten vanavond weer den paar gekke beesten op m'n vlinderplant. Leek van buitenaf wel lieveheersbeestjes maar bij Nader inzien toch iets van rupsen ofzo? Ze beten zich helemaal vast in de plant.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:38

Is die 1e foto wel echt een vlinderstruik? Hier zitten er nog geen bloemen in en herken de bloem eigenlijk ook niet van de vlinderstruik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:41

Bah luizen , krijg er jeuk van :')

Zo heb ik hem uit tuincentrum gehaald

Afbeelding

Veel duidelijker heb ik niet momenteel , heb 2 struiken gehaald

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:43

Ja nou herken ik hem wel! Vandaar dat ie al bloeit, vanuit het tuincentrum is altijd wat vroeger! Zo van dichtbij lijken de bloemetjes gewoon anders :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:50

Andere struik doet nog niks :n , zal hem even opbinden hij kruist mijn pad en liep al tegen een takje op met bloemen . Die is bij de konijnen beland :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:50

Joolien schreef:
Ik zal morgen wat foto's posten. Er zaten vanavond weer den paar gekke beesten op m'n vlinderplant. Leek van buitenaf wel lieveheersbeestjes maar bij Nader inzien toch iets van rupsen ofzo? Ze beten zich helemaal vast in de plant.

Misschien de larve van een lieveheersbeestje?

Ik ga dit topic even door spitten voor ideeën, over 1,5 jaar is onze nieuwbouwwoning af en zal ik me ook aan een tuintje moeten gaan wagen dus ik lees met jullie mee :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:43

Hier groeit de tuin helemaal dicht.Vind dat wel mooi,zo dicht gegroeid.
Afbeelding

Afbeelding

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:49

Lekker groen hoor. Alleen het gras heeft er wat moeite mee of niet?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:08

karin1985 schreef:
Lekker groen hoor. Alleen het gras heeft er wat moeite mee of niet?

Klopt,komt omdat we daar veel lopen en zitten.Heb het pas nog bij gezaaid,maar dat heeft weinig zin als je er toch op loopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:51

Ik zal eerdaags eens een voor foto maken van onze woestenij :roll:
Twee jaar terug het huis gekocht, toen wij het kochten lag er een mooi veldje in de tuin met twee terrassen , verkoper(verhuur organisatie) heeft in de periode kopen en sleuteloverdracht niets meer aan de tuin gedaan .
Eerste keer maaien werd dus een bosmaaier regelen en buffelen maar.
In de tussentijd een paar kub puin uit de grond gehaald . We zijn in een gevecht verwikkeld met de kruipende boterbloem, haagwinde, schijnaardbei en zuring .

Maar inmiddels gaan we eerdaags de indeling vast leggen en de tuin eens flink onder handen nemen, vandaag al een flink begin gemaakt, maandag is de groene kliko geleegd.
Die Zit nu dus weer vol :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:40

Haagwinde }> oftewel pispotje, eehh gewoon consequent uittrekken. Met enig geduld wordt het het vanzelf wel einde oefening. Zuring zou ik afbranden.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:20

Ik lees al een tijdje mee, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik echt te weinig verstand heb van planten en aanleg om er zelf aan te beginnen :')

Volgend jaar willen we een groot gedeelte van de tuin omgooien. Ontwerp qua terras heb ik wel aardig in m'n hoofd, qua beplanting nog niet. Heeft iemand ervaring met het laten ontwerpen door een hovenier, en aan welke kosten ik kan denken? Gaat om een tuin van ongeveer 25m2. We gaan tegen die tijd natuurlijk meerdere offertes vragen maar wil weten hoeveel we gespaard moeten hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:14

Pispotje :') , ik kamp met hardnekkige klimop

Ben benieuwd! , ik pruts met tuin ook maar wat aan :)

Afbeelding

Helemaal achterin,en stuk om te graven van de bunnies . De containers wil ik anders hebben dan kan hier terras -zitplek komen.

Afbeelding

Leger van zonnebloemen, ze worden groot :=

Afbeelding

Huidige terrasje

Nog steeds werk aan de winkel :P

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:18

@ Kirstenn: Ik heb geen idee van prijzen van hoveniers. Maar wil je alleen een ontwerp laten maken of ook het laten aanleggen van terras en beplanting enzo? Dat scheelt natuurlijk nogal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:51

Kirstenn schreef:
Ik lees al een tijdje mee, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik echt te weinig verstand heb van planten en aanleg om er zelf aan te beginnen :')

Volgend jaar willen we een groot gedeelte van de tuin omgooien. Ontwerp qua terras heb ik wel aardig in m'n hoofd, qua beplanting nog niet. Heeft iemand ervaring met het laten ontwerpen door een hovenier, en aan welke kosten ik kan denken? Gaat om een tuin van ongeveer 25m2. We gaan tegen die tijd natuurlijk meerdere offertes vragen maar wil weten hoeveel we gespaard moeten hebben :')

Poeh ik denk dat je dan el aan een paar honderd euro meot dennken. Wel leuk om te doen hoor, wij hebben ook een tuinarchitect gehad, al was dat een collega van mijn vriend, dus wij hebben niet het volle pond betaald dus ik kan niet zeggen hoe duur dat was.
Uiteindelijk is het wel recies het ontwerp geworden zoals ik wilde, dus een architect was niet eens nodig geweest _O- Maar toch is het proces wel leuk.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:21

Haha nouja dan weet je nu iig zeker dat t goed is en zoals je wilde.

Ontwerp en gedeeltelijk aanleggen. Veel dingen kunnen we zelf (afgraven bijvoorbeeld). Eigenlijk kunnen we alles wel zelf aanleggen maar zal dat wat meer tijd kosten, dus dat is dan de afweging tijd-kosten. Eerst maar het ontwerp en dan vanuit daar kijken wat we zelf kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:30

Ja dat sowieso.

Wij hebben zelf het bestraten door een paar beunhazen laten doen, en die deden dat heel snel en heel netjes. Was echt een paar 100 euro goedkoper dan doorh et door een prof bedrijf te laten doen :P
Verder hebben wij tegels gehaald bij een tegeloutlet, was een b-keuze tegel, maar dat is echt neit te merken. www.slimbestraten.nl was dat.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:34

Ja precies, dat zijn wel goede dingen om aan te denken. Goede site ook, thanks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:38

Kirstenn schreef:
Ja precies, dat zijn wel goede dingen om aan te denken. Goede site ook, thanks :)

Ja als je t zo goedkoop mogelijk doet, vind je je mannetjes wel haha. Die site is heel fijn, en het bezorgen etc ook, let alleen even op de prijs, die kan nog wel eens verschillen per dag. Ff screenschots maken elke keer, dan kun je dat laten zien, mocht ht daarna iets duurder uitvallen.(heeft met de voorraad te maken ofzo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 22:16

Alles is duur :P , je kan het zelf zo gek maken als je wil :)

Afbeelding

Oeh ik heb een knop in de zonnebloemen :D

Afbeelding

En 1 stijgt op , ik ben 1,77 :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:07

Haha REbecca die krengen kunnen idd flink groot worden. Mijn ene fluweelboom is ook al bijna 2,5 meter hoog, die gaat als een speer. In de andere zitten al hele mooie bloedrode knoppen in. De vlinderboom word ik toch een beetje gestoord van, dat ding groeit echt in het wildeweg, ben m maar elke week wat in t gareel aan het snoeien, want anders loopt het de spuigaten uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:23

Altijd leuk als de bloei erin komt!

:') , ik moet de vlinderstruik beter opbinden , hangt over het pad heen . Wel tof dat in het jaar dat ik hier woon het van grijze beton massa naar groenere toko gegaan is , van geen beestjes op de rozen na wat gespuis naar bijen en vlinders en zelfs padden :+ . Just wat ik wil <3

Afbeelding

Vlinderstruik mooi paars

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:25

Jolien, je hebt van die ringen op pootjes die je bij de plant kunt zetten,(in de grond steken met de pootjes en de ring is aan 1kant open ) dan hou je met die ring de takken wat bij elkaar waardoor hij wat minder breed groeit/hangt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:26

Bedankt voor de tip Sonja. Vols mij weet ik wel wat je bedoelt idd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 15:29

Begon aan het berichtje en wist opeens niet meer hoe die krengen heten :+

Maar die wil ik volgend jaar ook om de vlinderstruiken en om wat andere planten die ik tegen die tijd wil hebben(de tuin is hier nogal een work in progress zeg maar :P )