[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:01

Shiloh schreef:
Ik zou nu de 4s niet meer kopen persoonlijk. Ik heb zelf de 4, en die lijdt in mijn ogen echt zwaar onder iOS7 en is echt een stuk trager dan voorheen. De 4s zal daar iets beter mee zijn, maar is nu toch ook al 2 toestellen geleden. Bij de volgende update zal die verwacht ik ook echt beduidend langzamer worden. Ik weet niet of ik nog steeds een iPhone ga nemen, als deze echt op is. Ik vind hem erg fijn, maar ik denk dat ik die prijs er niet meer voor over heb. Sinds ik mijn iPad heb doe ik er echt veel minder mee.

Ik heb ook de 4 (ruim 2 jaar oud). Hij draait nog op iOS 5, maar wil dit weekend gaan updaten naar iOS 7 omdat er inmiddels toch wel heel veel apps zijn die niet meer werken of die ik niet meer kan downloaden. Maar de traagheid neemt dus wel sterk toe? Merk je aan meer dingen dat de iPhone 4 eigenlijk geen iOS 7 meer kan trekken? Is je batterijduur gekeldert?

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:19

Batterijduur is zeker omlaag gegaan. Gezien hoe weinig ik met mijn telefoon doe, hoefde ik voor de update naar iOS 7 echt maar eens in de 2-3 dagen op te laden. Maar tegenwoordig moet het eigenlijk wel elke avond. Op een typische werkdag, als hij sochtends is opgeladen, dan is die savonds ongeveer 35%.

Wat ik er mee doe op zo'n typische werkdag, heel af en toe bellen of smsen/whatsapp, heel soms dingetjes opzoeken op internet, en tijdens autorijden ongeveer 2x40 minuten muziek streamen via bluetooth van telefoon naar autoradio.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:21

Wat dat betreft zou die van mij niet zo achteruit gaan, want ik moet nu al iedere 1,5 dag opladen met ongeveer hetzelfde verbruik. Met meer verbruik rent de batterij nog sneller omlaag (bijv. door het luisteren naar Spotify). Ik denk dat ik het er dan toch maar op ga wagen. De traagheid neem ik dan maar voor lief.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:29

Szan schreef:
Wat dat betreft zou die van mij niet zo achteruit gaan, want ik moet nu al iedere 1,5 dag opladen met ongeveer hetzelfde verbruik. Met meer verbruik rent de batterij nog sneller omlaag (bijv. door het luisteren naar Spotify). Ik denk dat ik het er dan toch maar op ga wagen. De traagheid neem ik dan maar voor lief.

Mijn 4 kon helemaal niets meer hebben. Waar hij eerst 3% verbruikte (van zwolle naar Utrecht muziek luisteren) was ik op een gegeven moment tussen de 40-50% kwijt...

Het gaat nu beter nu mijn moeder hem heeft. Die heeft er niet zoveel opstaan en gebruikt hem minder.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:33

Dat is wel een heel groot verschil.

Ik gebruik hem alleen maar om door de dag heen regelmatig even te Whatsappen, een paar keer mail checken (geen grote bestanden), een paar keer treintijden via Trein bekijken, en muziek luisteren. Muziek uit mijn bibliotheek kost amper batterij, vanaf Spotify zie ik hem bijna leeglopen. Na een dag heb ik zonder Soptify gebruik nog ong. 50% over, met Spotify gebruik helemaal niets... Tussendoor sluit ik apps die ik niet gebruik.

Vind het toch lastig inschatten hoeveel erger dat straks wordt dan en of dat het de update nog waard is.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:48

Ik hou bewust ook iOS 6 op m'n 4 en ga m zeker niet updaten naar 7! Hoor d'r al te veel verhalen over dat ie inderdaad sloom wordt en batterij slecht mee gaat.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:58

Mijn vriend heeft zijn 4 een paar weken terug geupdate van iOS 6 naar 7, maar heb hem nog niet horen klagen. Dat het achteruit gaat snap ik, maar ik mis nu gewoon functies die ik normaal wel wil gebruiken. De mate van achteruitgang wisselt alleen heel erg per telefoon lijkt het wel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:14

Ligt ook grotendeels aan de gebruiker zelf en in hoeverre deze af en toe alle apps afsluit. Ik heb mijn 5S nog niet traag gekregen, bij m'n 4S is me dat vaak zat gelukt door veel te veel open te laten :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:15

Maar de 5s is ook sowieso veeeeeeel sneller dan de 4(s), dus die krijg je ook wat minder makkelijk traag.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:38

Nee dat is nogal logisch ;) Maar een toestel wat al wat meer richting de limiet van zijn kunnen zit (zoals nu duidelijk wordt bij de 4 en in mindere mate de 4S) blijft een stuk soepeler als je af en toe apps dicht kunt gooien :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:58

Nou, het is uiteindelijk een roze 5c geworden. :D

Gisteren ontvangen, hij is wel errug (neon) roze. :') Maar de roze was veruit het goedkoopste en er gaat toch een hoesje omheen dus ik vind het wel best. Ga niet 50 euro extra neerleggen voor een andere kleur.

Heb alleen van telfort nog geen simkaart ontvangen, dus kan nog even niet zeggen hoe 'ie bevalt.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:37

vraagje voor de kenners. Welke app gebruiken jullie om films te kijken op je ipad?? En gaat dat makkelijk?
wilde er eigelijk wat films opzetten ga op wintersport zaterdag. lang tripje in de auto!! |(

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:41

Volgensmij heb je geen speciale app nodig. Gewoon de film aanklikken bij video's en dan play :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:24

Op mijn iPad kan ik mijn mail niet meer ontvangen, lezen en verwijderen. Soms komt er wel een mail binnen, maar deze kan ik dan dus niet lezen en verwijderen....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:35

sinds de laatste iOs update van vorige week heb ik zowel op de iPhone als de iPad problemen met de mail (exchange). De mail wordt niet meer gepusht op 3G, alleen met wifi.
Ik hoop dat ze snel met een nieuwe update komen, want de voorwaarde dat ik tussendoor naar de paarden kan, is wel dat ik mail ontvang en beantwoord en bij de paarden is er geen wifi

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:32

Oh die update heb ik nog niet gedaan, zowel op mijn iPhone als mijn iPad niet. Maar vraag me af waarom hij het op mijn telefoon wel gewoon doet en op mijn iPad niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:09

Ik kan juist niet verzenden om een of andere reden. Op m'n iPhone gaat dat wel gewoon.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:19

Gisteren update gedaan, alles doet het weer.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 12:54

Hoi Apple-kenners :P

Ik heb voor mijn verjaardag een iPod Touch 5G gekregen en jeetje wat een mooi dun apparaatje is het!
Maar ik zou er graag mooie speakers / docking system bij willen voor een leuke prijs.
Nadeel ; de meeste hebben nog het oude docking system van de iPod 4 / Iphone 4..

Weten jullie misschien een goed betaalbaar (onder de 100€) apparaat om mijn iPod op aan te sluiten waar goede muziek uit komt?

WillemYntJee schreef:
Ik hou bewust ook iOS 6 op m'n 4 en ga m zeker niet updaten naar 7! Hoor d'r al te veel verhalen over dat ie inderdaad sloom wordt en batterij slecht mee gaat.

Heb ik inderdaad ook! Heb zelf ook een 4, maar ga hem zeker niet updaten naar de iOs 7!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:52

Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad of weet iemand of je ook zoon converter(?) hebt? Dus dat je van een docking voor ipod 4 een docking van ipod 5 kan maken ofzo? Want ik heb namelijk nog speakers met een docking systeem voor ipod 4 :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 15:21

Er zijn gewoon converters van de dockconnector naar de nieuwe lightning, maar je moet dan het geluid via bluetooth doorgeven. De oude manier van audio doorgeven kan namelijk niet meer. Je zal het dus in die hoek moeten zoeken :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:44

Ik kan mijn ipad mini met een converter gewoon aansluiten op mijn bose sounddock. Die heeft niet eens bluetooth.
Bose kan ik je aanraden, super geluid maar wel duurder.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:38

Ja, maar dan moet je een ander soort converter gebruiken dan dat ik bedoel. Jouw trucje werkt ook niet bij alle SoundDocks van Bose ;)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:14

Ik bedoel de converter met een 30 pins aan de onderkant, en lightning aan de bovenkant.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:41

En dat werkt dus alleen op SoundDocks die werken met native USB. De eerdere series (en eigenlijk alle goedkopere speakersets) werken met een analoge output.