Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karrij schreef:Naath86 schreef:Ik vraag me wel serieus af hoe mensen aan 4 m3 gas komen in de maand. Wij zijn met zijn 2en en verbruiken met douchen ongeveer 0.4 m3 per dag. Dan ga je toch echt wel over de 10 m3. Wij hebben net een nieuwe cv en douchen max 15 minuten totaal samen. Ben toch wel benieuwd hoe sommigen dan zo laag zitten.
Dat kan ook niet, als wij weg zijn( op vakantie) dan " verbruiken" we al 0.15 kuub, dat is dus 4,5 kuub per maand. Dan wordt er dus niet gedouched en gekookt!
mavantos schreef:DiantaM schreef:Wij zijn met zijn vieren en gebruiken ergens tussen de 0,5-1.00 kuub per dag door douchen. Dus dat mensen op zo weinig gas uitkomen vind ik oprecht knap.
Oh ik ben blij dat jullie dat ook erg laag vinden. Ik dacht al wat doen wij gruwelijk mis met 20 m³ voor een maand. Is dat nog wel aan de hoge kant, maar goed. Mijn hobby is paardrijden en die van mn vriend douchen... Dan is dat douchen nog steeds een stuk goedkoper, ondanks de gasprijzen
Ipsilonka schreef:Ik verbaas me over de gasverbruiken hier. Wij gebruiken zonder verwarming al 10 kuub in de week. En ik let echt zo goed mogelijk op mijn douche tijd, douche niet meer onder de regendouche. Ga wel af en toe in bad. Maar dan nog snap ik het niet goed.
Sharani schreef:Bij ons zit het lage verbruik echt in de douchekop en de douchetijd. Volgens Google kost 5 minuten douchen gemiddeld 0,2 m3 gas, dat is dan om 50 liter water te verwarmen. Onze douchekop geeft 4 liter water per minuut. Dat is in 5 minuten maar 20 liter water, dus minder dan de helft. En vaak genoeg douchen we korter dan dat.
Mellow schreef:Trap er niet in bij hun...
Wij kregen ook een telefoontje van hun destijds. Scherpe aanbieding en het maandbedrag kon flink omlaag. Eenmaal getekend konden we een tijd later flink bij betalen.
Wij waren niet de enige bij wie ze dit trucje uithaalden.
Naath86 schreef:Daarvan vraag ik me dan af of ik dat wel prettig zou vinden. Ik hou wel van een beetje fatsoenlijke straal, heb hem wel op de ecostand staan, maar een pisstraaltje vind ik ook niks aan..
@8nnemiek dan snap ik het. Maar om de dag douchen gaat er bij mij niet in. Vind het voor mezelf wel zo prettig om dagelijks te kunnen douchen.
Ipsilonka schreef:Ik verbaas me over de gasverbruiken hier. Wij gebruiken zonder verwarming al 10 kuub in de week. En ik let echt zo goed mogelijk op mijn douche tijd, douche niet meer onder de regendouche. Ga wel af en toe in bad. Maar dan nog snap ik het niet goed.
Kinke schreef:Mellow schreef:Trap er niet in bij hun...
Wij kregen ook een telefoontje van hun destijds. Scherpe aanbieding en het maandbedrag kon flink omlaag. Eenmaal getekend konden we een tijd later flink bij betalen.
Wij waren niet de enige bij wie ze dit trucje uithaalden.
Mijn vader ook, 79 jaar met een klein pensioentje en AOW. En dan moet hij dus volgend jaar ergens een nieuw contract afsluiten![]()
Relaxed schreef:Ik zit tussen de 1 en 6 kuub per week.. maar vind het wel gezegend, ga niet blauwbekken in mijn eigen huis en ik douche wanneer ik wil
Naath86 schreef:Relaxed schreef:Ik zit tussen de 1 en 6 kuub per week.. maar vind het wel gezegend, ga niet blauwbekken in mijn eigen huis en ik douche wanneer ik wil
Nou ja dat dus idd. We hebben wel variabel tarief, maar om nu een dag over te slaan met douchen vind ik echt te ver gaan. Ik mag graag douchen, al probeer ik er nu qua tijd wel op te letten. Daarentegen hebben we wel zoveel mogelijk de houtkachel aan.
En we hebben gewoon heerlijk een grote regendouche
Naath86 schreef:Relaxed schreef:Ik zit tussen de 1 en 6 kuub per week.. maar vind het wel gezegend, ga niet blauwbekken in mijn eigen huis en ik douche wanneer ik wil
Nou ja dat dus idd. We hebben wel variabel tarief, maar om nu een dag over te slaan met douchen vind ik echt te ver gaan. Ik mag graag douchen, al probeer ik er nu qua tijd wel op te letten. Daarentegen hebben we wel zoveel mogelijk de houtkachel aan.
En we hebben gewoon heerlijk een grote regendouche
Fitzroy schreef:Sharani, weet jij welke douchekop dat is van Grohe? Ik heb nu eerst die van Annemiek besteld, voor 17,- kun je je geen buil vallen. Eerst maar zien of daardoor het gasverbruik naar beneden gaat.