Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:39

Yipee schreef:
Studieschuld is inderdaad nog best een gedoe. Wij zitten er ook mee. Er komt een hele generatie aan met standaard nog meer studieschuld. Heb echt met ze te doen.

Ik ben even aan het spieken op Funda voor Gouda, Waddinxveen en Bodegraven omgeving. Ziet er nog relatief betaalbaar uit. Denk dat mijn vriend en ik binnenkort maar eens gewoon plaatsen moeten gaan bezoeken en kijken of dat de omgeving een beetje klikt.

Denk dat wij kwa huis niet eens de moeilijkste zullen zijn maar dat wij vooral vastlopen op locatie nu nog. Nergens echt binding dus bij wijze van zou ik nog wel in Friesland willen wonen (lijkt me heerlijk) , ware het niet dat dan de reistijd wel heel erg lang wordt. :Y)

Bedankt voor de tips van iedereen zo ver!

Mocht je iets willen weten over Waddinxveen, ask me. Treinverbinding is doordeweeks erg goed, ieder kwartier, en je bent ook zo op de a12 en a20.

Gimme_Joy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:33

Ik meld me! :wave:

Vriendlief en ik zijn begonnen met actief zoeken. We kunnen redelijk wat lenen (mede door de overwaarde op mijn huidige woning) maar man man wat een hel... -O- allemaal dooie mussen de hele tijd |o

Iemand ervaring met een aankoop makelaar?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:15

Wij hadden na de tweede keer bezichtigen een aankoopmakelaar mee. Fijne man bleek later in hoop punten gelijk te hebben zoals wat uit het bouwkundig rapport kwam. Hij is nu onze makelaar voor ons huis. Die staat sinds zaterdag op funda en we hebben deze week 14 kijkers. Ben heel benieuwd!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:37

Hier moeten wij helaas ook verder kijken. |(

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:05

Gimme_Joy schreef:
Ik meld me! :wave:

Vriendlief en ik zijn begonnen met actief zoeken. We kunnen redelijk wat lenen (mede door de overwaarde op mijn huidige woning) maar man man wat een hel... -O- allemaal dooie mussen de hele tijd |o

Iemand ervaring met een aankoop makelaar?

Succes met de zoektocht. Als je in dit topic op aankoopmakelaar zoekt vind je denk ik veel ervaringen en ‘discussies’ terug hierover. Wij hebben een aankoopmakelaar en ben er vooral gelukkig mee vanaf het bezichtigen en het formele proces van aankoop

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:07

Ik zou in de huidige markt zeker met aankoopmakelaar kopen. Als ik zie hoe spastisch er al gereageerd wordt op ons (verre van bijzondere) huis, maak je geen schijn van kans als je niet goed weet hoe de markt werkt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:10

Dat hangt wel heel erg af wat en waar je zoekt. Wij hadden niet perse een nodig.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:39

Wij hebben het gelukkig ook erg goed gered zonder. Hadden we ook echt geen budget voor dus anders had het gewoon langer geduurd..

Uiteindelijk hebben we echt super veel geluk gehad met de situatie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:50

Wij hadden ook geen aankoopmakelaar. Wel een financieel adviseur.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:56

Hier ook geen aankoopmakelaar. Duurde een paar huizen voor we het spelletje door hadden en toen hadden we beet. We moesten alle keren een definitief eindbod doen en een aankoopmakelaar kan ook niet in de portemonnee van andere kopers kijken.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het wel fijn is, iemand met verstand van zaken erbij.
Ik heb in ieder geval wel veel makelaars nu gezien, waarvan ik 80% n.a.v. hun houding echt nooit zou kiezen als verkoopmakelaar :=

O ja, we hadden wel een financieel adviseur. Maar die gaf ons geen advies over de huizen en wat te doen. Hij was geen makelaar zei hij :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:12

Ik heb ook een haat aan makelaars, en ik heb er zelf ook gewerkt. Ik ken het wereldje dus goed :+ .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:27

Ik had voor mijn oorspronkelijke zoekgebied wel een aankoopmakelaar maar die ging niet buiten zijn regio. Hij heeft me wel behoed om mee te gaan in de gekte van de markt.

Spoiler:
OT: Haat hebben aan :o? Hekel is het toch? Of je haat iemand maar dat gaat wel heel ver.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:21

Wij hebben echt een astronomisch hoog bod gekregen op ons huis :=
Dus daar zijn we mee akkoord gegaan, hopelijk snel tekenen.

Het bod is enorm hoog, mensen komen uit de stad en willen nu dus naar ons dorp. Eigenlijk wilden we het liever aan mensen uit ons dorp verkopen, maar het scheelde veel geld en dat laten we dan ook weer niet liggen :o

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:23

Gefeliciteerd verootje! Wat fijn!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:25

Fijn voor je dat hij verkocht is.
Ik had daar ook voor gekozen hoor.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:29

Gefeliciteerd met de verkoop. *\o/*

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:32

SaskiaB schreef:
Hier ook geen aankoopmakelaar. Duurde een paar huizen voor we het spelletje door hadden en toen hadden we beet. We moesten alle keren een definitief eindbod doen en een aankoopmakelaar kan ook niet in de portemonnee van andere kopers kijken.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het wel fijn is, iemand met verstand van zaken erbij.
Ik heb in ieder geval wel veel makelaars nu gezien, waarvan ik 80% n.a.v. hun houding echt nooit zou kiezen als verkoopmakelaar :=

O ja, we hadden wel een financieel adviseur. Maar die gaf ons geen advies over de huizen en wat te doen. Hij was geen makelaar zei hij :)

Ja hier hetzelfde inderdaad. Aankoopmakelaar kan je natuurlijk van advies voorzien, over je bod. Ik had geen aankoopmakelaar maar gewoon een hoger bod dan het andere meisje, zij had wel een aankoopmakelaar.

Als je een aankoopmakelaar kan vinden waarbij je kan gaan kijken voordat het huis op Funda staat is het het misschien wel waard.

Gefeliciteerd verootje! Snel laten tekenen inderdaad!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 21:39

Wij hadden een aankoopmakelaar genomen omdat wij een huis zochten ver buiten onze regio. Hij is met ons 2 keer een huis gaan bezichtigen die wij al eerder hadden gezien en waar wij serieus interesse in hadden. Beiden gingen niet door. De eerste doordat het huis nogal wat tekortkomingen had en de tweede omdat de verkopende makelaar in eerste instantie niet eerlijk was geweest. Er was een behoorlijk conflict met een heel vervelende buurman. Nou, daar beginnen we dan al niet aan.
Het grappige was dat ik op Funda ons droomhuis tegenkwam bij onze verkoopmakelaar. Hij had niet verwacht dat wij interesse in zijn huis hadden dus had ons niet getipt.
Wij zijn het huis gaan bezichtiging en dat voelde zo goed dat we meteen geboden hebben. Dus huis gekocht wat bij onze aankoopmakelaar te koop stond.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:42

Fitzroy schreef:
Spoiler:
OT: Haat hebben aan :o? Hekel is het toch? Of je haat iemand maar dat gaat wel heel ver.

Uiteraard, lol. Heb gewoon een hekel aan makelaars, maar ik druk me graag zo uit :') :)) .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:47

Er zitten ook wel gladjakkers tussen := maar er zijn ook heus wel goede. Ik heb echt veel gehad aan mijn aankoopmakelaar, die heeft me behoed voor een miskoop.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:51

Uiteraard, maar ik ken het wereldje, ugh, zoveel snelle gladde jongens. "Dit jaar gaan we voor elke dag een huis verkopen!" enzo. Ben blij dat ik er niet meer mee hoef te werken, alhoewel ik alles met huizen wel leuk vind, hahaha.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:59

Nou, ik had nog altijd niks gehoord naar aanleiding van mijn bod. Heeft mijn vader er vandaag voor mij achteraan gebeld. Blijkt het huis gewoon al verkocht. Zou toch wel netjes zijn als ze dat even lieten weten...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:02

Ik ben zelf makelaar, dus ik laat een collega wel even meekijken als ik privé wat ga kopen. Dat is wel makkelijk.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:03

Mag ik hier even inspringen :)

Wij zijn gister bij een huis wezen kijken
staat voor 275 te koop
wordt voor een goed bod verkocht en is niet gigantisch over boden.
er is wel al een bod geplaatst maar wij mogen uiteraard niet weten wat er geboden is.

voordeel voor ons is dat we huren en er meteen in kunnen
mensen zijn overleden, dus dat zou waarschijnlijk voor de familie er fijn zijn.

hypotheker belt vandaag ook nog , wil aan hem vragen wat een goed bod is.
Maar misschien dat jullie hier tips hebben?
We willen het huis heel graag hebben namelijk

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:13

Fitzroy schreef:
Er zitten ook wel gladjakkers tussen := maar er zijn ook heus wel goede. Ik heb echt veel gehad aan mijn aankoopmakelaar, die heeft me behoed voor een miskoop.

Eens. Ik ken vanuit mijn werk aardig wat makelaars en er zitten ook echt prima mensen bij!