Vandaag dit gave doek op de kop getikt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaaaren schreef:Hoi allemaal, heb sinds een maandje een huisgekocht! Alles aan de binnenkant gesloopt en vanaf volgende week kunnen we weer gaan opbouwen dat brengt met zich mee dat ik keuzes moet maken over welke vloer, wie geeft hier ervaring met een pvc vloer (geplakt of gelegd)? Het komt op de vloerverwarming. Of toch beter tegels kiezen?
daantjuhhh schreef:Kaaaren schreef:Hoi allemaal, heb sinds een maandje een huisgekocht! Alles aan de binnenkant gesloopt en vanaf volgende week kunnen we weer gaan opbouwen dat brengt met zich mee dat ik keuzes moet maken over welke vloer, wie geeft hier ervaring met een pvc vloer (geplakt of gelegd)? Het komt op de vloerverwarming. Of toch beter tegels kiezen?
Ik zelf niet. Maar mijn tante heeft wel pvc.
Zij is er erg tevreden over.
Onderhoudsarm, makkelijk schoon te houden en het ziet er erg netjes uit.
imd schreef:Pvc schijnt niet zo lekker te werken met vloerverwarming die later ingefreesd is. Weet niet of je het laat frezen of dat er een nieuwe toplaag gestort wordt. Wij laten het in een bestaande woning infrezen en pvc werd ons afgeraden.
De ondervloer is overigens ook van belang, in onze vorige woning click pvc met gewone ondervloer, maar dat veerde best wel, niet zo prettig. Oh, en wij vonden die van ons niet zo slijtvast ook.. maar dat zal per type verschillen. Wij hadden tegel look click pvc.
Wij gaan nu voor keramisch parket, collega van me heeft het ook en dat zijn eigenlijk tegels, dus perfect voor vloerverwarming, maar dan ook verkrijgbaar in hout-look, wat ik een mooie, warme uitstraling vind.
beatje schreef:Nadeel van pvc vind ik dat het zo glad is. Wij hadden het inde veranda gelegd en de honden schoven alle kanten op. Dat hadden ze met de stenen vloer niet
Sonja_vR schreef:Wij hebben hier Ikea Tundra laminaat liggen op de hele boven verdieping daar is niks glads aan![]()
Stuk stroever dan duurder laminaat wat we hebben gehad in een vorig huis
En vergeet niet dat je pvc , pvc en pvc hebt hè
Het ene is de andere niet
Sonja_vR schreef:Ik heb dat dus met veel duurder laminaat gehad , spekglad bleef die troep
Daarom dus hier boven juist budget laminaat gekozen deze keer
Maar dus wel heel erg tevreden over
Duur hoeft helemaal niet praktisch te zijn kwa materiaal of afwerking
xPabloBokt schreef:Da's gek, is dat niet vinyl geweest dan? PVC is bij ons juist heel stroef. Katten hebben geen last van uitglijden.
beatje schreef:xPabloBokt schreef:Da's gek, is dat niet vinyl geweest dan? PVC is bij ons juist heel stroef. Katten hebben geen last van uitglijden.
Nee hoor plak pvc.Een kat is niet te vergelijken met een jonge hond he.Katten heb ik 6 stuks van lopen die gaan helemaal anders,maar de hond vliegt op de pvc echt wel uit de bocht en op onze natuurstenen niet.Dat is voor ons een reden om het niet verder te leggen,verder vind ik het fijn spul het krast niet maakt makkelijk schoon.Van de winter zal ik het weten te zeggen hoe het onder vloerverwarming houd.
Janine1990 schreef:Sonja_vR schreef:Ik heb dat dus met veel duurder laminaat gehad , spekglad bleef die troep
Daarom dus hier boven juist budget laminaat gekozen deze keer
Maar dus wel heel erg tevreden over
Duur hoeft helemaal niet praktisch te zijn kwa materiaal of afwerking
Misschien heel stom hoor, maar ik twijfel toch altijd aan de kwaliteit van goedkoper materiaal...
Wil straks als ik een nieuwe keuken krijg ook een nieuwe vloer, laminaat. Maar ik vind prijzen onder de 10/m2 altijd heel bijzonder. Hoe aantrekkelijk ook...
Maar is gewoon een kwestie van voelen?
Want waar ik het meeste mee zit is dat ik graag heet dweil (stoomcleaner).
Maar plakpvc vind ik a. te duur en b. te koud aangezien ik geen vloerverwarming heb.