Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vonneke schreef:Dar bovenste huis is toch geen bungalow? Ik snap de prijs daar wel van. Is een karakteristieke woning.
Niet zomaar een tussenwoning.
waxmeltsenzo schreef:[naam] schreef:Dar bovenste huis is toch geen bungalow? Ik snap de prijs daar wel van. Is een karakteristieke woning.
Daar staat toch ook niet bij dat het een bungalow is maar een charmant huisje, en nee de prijs is voor mijn gevoel nog steeds te hoog voor wat je krijgt.
vonneke schreef:vonneke schreef:Dar bovenste huis is toch geen bungalow? Ik snap de prijs daar wel van. Is een karakteristieke woning.
Maar je zoekt ook een heel ander huis. Ik denk dat ze nog niet zo overprised zijn die je laat zien.
ElizeVdS schreef:Die laatste valt niets over te zeggen. Advertentie is niet compleet.
De andere huizen die je laat zien vind ik eigenlijk helemaal geen gekke prijzen hebben. Het zijn stuk voor stuk geen eengezinswoningen en vergelijkbare huizen gaan hier in de regio (Tilburg/Breda) en in ons zoekgebied (driehoek Rotterdam-Utrecht-Gorinchem) ook echt niet voor heel andere prijzen..
waxmeltsenzo schreef:Dat is niet erg maar het is niet zo dat huizen van 500k hier voor de rijke stinkerds zijn zo gezegd want dat wordt denk bedoeld met geen normale mensen. Hier wonen heel wat zzpers kleine aannemertjes, mensen die gewoon voor een bedrijf werken gewoon in zulke huizen. Als je hier wil wonen of moet voor je werk dan betaal je dus dit soort prijzen of je beland in een galerij flat of mini eens gezins woning.
Wendy schreef:waxmeltsenzo schreef:Dat is niet erg maar het is niet zo dat huizen van 500k hier voor de rijke stinkerds zijn zo gezegd want dat wordt denk bedoeld met geen normale mensen. Hier wonen heel wat zzpers kleine aannemertjes, mensen die gewoon voor een bedrijf werken gewoon in zulke huizen. Als je hier wil wonen of moet voor je werk dan betaal je dus dit soort prijzen of je beland in een galerij flat of mini eens gezins woning.
Hoe je het ook wendt of keert, om in een dergelijk huis te kunnen wonen moet je of een heel aardig inkomen hebben, of veel geld achter de hand, of het op de een of andere manier goedkoop hebben kunnen kopen via familie oid.
Realiteit is alleen dus wel dat dit voor veel mensen onhaalbaar is. Die zitten dus levenslang vast aan dat flatje.
Dat is het enige wat ik daar mee bedoelde.
En voor mij geldt dat ik toch schrik van dat soort prijzen, als ik dan na ga wat de waarde is van de huizen van veel mensen om me heen, dan al helemaal.
Voordeel is natuurlijk wel dat de inkomens in het westen ook wat hoger liggen dan hier, maar dat compenseert het verschil niet volledig.
Maar het is inderdaad zo dat het een keuze is, je kunt altijd kiezen voor dat dorp of die stad verderop waar het wel wat meer betaalbaar is.
De voorbeelden waren erg duidelijk in ieder geval