[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:04

Dar bovenste huis is toch geen bungalow? Ik snap de prijs daar wel van. Is een karakteristieke woning.
Niet zomaar een tussenwoning.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:04

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:05

vonneke schreef:
Dar bovenste huis is toch geen bungalow? Ik snap de prijs daar wel van. Is een karakteristieke woning.

Daar staat toch ook niet bij dat het een bungalow is maar een charmant huisje, en nee de prijs is voor mijn gevoel nog steeds te hoog voor wat je krijgt. Dat is trouwens verder idd wel echt een leuk huisje ik laat linkjes zien om gewoon te laten zien dat dat de prijzen hier zijn en dan heb je nog geen schuren of land verder dan het huis en de tuin.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-01-17 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:06

Ik vind het van binnen een mooi pand met veel mogelijkheden. Super grote kamers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:07

waxmeltsenzo schreef:
[naam] schreef:

Daar staat toch ook niet bij dat het een bungalow is maar een charmant huisje, en nee de prijs is voor mijn gevoel nog steeds te hoog voor wat je krijgt.

Maar je zoekt ook een heel ander huis. Ik denk dat ze nog niet zo overprised zijn die je laat zien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:10

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:13

vonneke schreef:
vonneke schreef:

Maar je zoekt ook een heel ander huis. Ik denk dat ze nog niet zo overprised zijn die je laat zien.

Voor hier zijn ze niet overprizeddat is ook niet wat ik wil aangeven. Wijk je uit naar de omgeving van Utrecht krijg je al veel meer grond voor je geld. Wat ik laat zien is wat je hier kan kopen voor dat geld.
Ik zal nou even laten zien wat iets echt leuks hier in de omgeving kost kan Ne lachen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:20

Tja je betaalt naar waar je wilt wonen. Wil je goedkoop dan zul je richting Friesland moeten.

Hier zijn we niet anders gewend. Woon in een erg duur dorp. Dorp naast ons veel goedkoper maar wil er nog niet voor niets wonen.

Keuzes en prioriteiten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:27

Zo denk ik dus ook. Maar er zijn mensen die dat niet normaal vinden dus ik ben gaan kijken of ik dan gek ben, mijn intentie met de links vat je verkeerd op denk ik. Hier zijn de prijzen gewoon zo, nog eentje en die is overgens wel overprized ;)

http://www.jaap.nl/te-koop/zuid+holland ... /overzicht

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:47

Die laatste valt niets over te zeggen. Advertentie is niet compleet.

De andere huizen die je laat zien vind ik eigenlijk helemaal geen gekke prijzen hebben. Het zijn stuk voor stuk geen eengezinswoningen en vergelijkbare huizen gaan hier in de regio (Tilburg/Breda) en in ons zoekgebied (driehoek Rotterdam-Utrecht-Gorinchem) ook echt niet voor heel andere prijzen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:26

Tja sommige gebieden zijn gewoon heel duur.. dit is bij ons om de hoek en ligt aan een drukke weg
http://funda.nl/49013051

En dit is een tussenwoning vlakbij de stad
http://funda.nl/49025859

Wij gaan dus ook niet voor niets iets buiten de stad wonen nu :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:55

Grappig, dat eerste huis heeft (nog) geen keuken.
Wel een prachtig huis overigens.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:01

Ik ben zo blij dat ik in zuid-limburg woon :=
Had ik in de randstad gewoond had ik volgens mij niets kunnen kopen. Hier ook vooral opknap(buitenkant en dak wel ok, keuken badkamer etc wel aanpakken), maar is beter dan helemaal niets ;)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:01

Niemand kan in een ander zijn portemonnee kijken

Wij hebben ons eisen pakket aangepast aan wat we wilden uitgeven (maandelijks)
Hierdoor is het een jonger huis geworden

Als je kijkt naar gebruiksoppevlakte, huidige staat en grond zag ik in de voorbeelden geen hele gekke prijzen ( maar wij zitten in het gooi)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:06

Prachtige huizen komen er voorbij, maar zijn wel huizen die voor de "normale" mens niet te betalen zijn := .

Prijzen zijn per stad erg verschillend. Kom zelf uit Haarlem en zijn expres naar Beverwijk uitgeweken. Heb je veel meer waar voor je geld. Als ons net aangekochte huis in Haarlem stond dan was ie niet te betalen voor ons en was deze zeker boven de Haarlemse vraagprijs weggegaan. Zulke huizen hebben ze bijna niet daar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:12

ElizeVdS schreef:
Die laatste valt niets over te zeggen. Advertentie is niet compleet.

De andere huizen die je laat zien vind ik eigenlijk helemaal geen gekke prijzen hebben. Het zijn stuk voor stuk geen eengezinswoningen en vergelijkbare huizen gaan hier in de regio (Tilburg/Breda) en in ons zoekgebied (driehoek Rotterdam-Utrecht-Gorinchem) ook echt niet voor heel andere prijzen..

zoekgebied Utrecht of nog steeds groene hart Gouda Woerden waarder etc krijg je wel echt meer huis en leukere huizen en meer grond voor de prijs. Wij weten dit omdat we ook omgeving waarder en Woerden en bodegraven bezichtigd hebben. Helaas vinden wij dat toch te ver. Maar voor het geld wat wij kunnen besteden heb je dan echt wel meer voor het geld.

Een leuk eensgezinswoning kost hier tussen de 2 en de 4 ton afhankelijk van staat bouwjaar, hoeveelheid kamers etc. Dat vald op zich wel mee. Maar voor het zelfde geld heb je een vrijstaande boerderij in Limburg of Drenthe. Dat is hier niet mogelijk.

Dat is niet erg maar het is niet zo dat huizen van 500k hier voor de rijke stinkerds zijn zo gezegd want dat wordt denk bedoeld met geen normale mensen. Hier wonen heel wat zzpers kleine aannemertjes, mensen die gewoon voor een bedrijf werken gewoon in zulke huizen. Als je hier wil wonen of moet voor je werk dan betaal je dus dit soort prijzen of je beland in een galerij flat of mini eens gezins woning.

Dat is dus een beetje wat ik aan wilde geven, er staan hier ook boerderijen voor 3 miljoen te koop btw. Maar ik denk dat je de extreme gevallen ook overal wel tegen momt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:27

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:40

waxmeltsenzo schreef:
Dat is niet erg maar het is niet zo dat huizen van 500k hier voor de rijke stinkerds zijn zo gezegd want dat wordt denk bedoeld met geen normale mensen. Hier wonen heel wat zzpers kleine aannemertjes, mensen die gewoon voor een bedrijf werken gewoon in zulke huizen. Als je hier wil wonen of moet voor je werk dan betaal je dus dit soort prijzen of je beland in een galerij flat of mini eens gezins woning.

Hoe je het ook wendt of keert, om in een dergelijk huis te kunnen wonen moet je of een heel aardig inkomen hebben, of veel geld achter de hand, of het op de een of andere manier goedkoop hebben kunnen kopen via familie oid.
Realiteit is alleen dus wel dat dit voor veel mensen onhaalbaar is. Die zitten dus levenslang vast aan dat flatje.
Dat is het enige wat ik daar mee bedoelde.

En voor mij geldt dat ik toch schrik van dat soort prijzen, als ik dan na ga wat de waarde is van de huizen van veel mensen om me heen, dan al helemaal.
Voordeel is natuurlijk wel dat de inkomens in het westen ook wat hoger liggen dan hier, maar dat compenseert het verschil niet volledig.
Maar het is inderdaad zo dat het een keuze is, je kunt altijd kiezen voor dat dorp of die stad verderop waar het wel wat meer betaalbaar is.
De voorbeelden waren erg duidelijk in ieder geval :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:31

Helemaal waar Wendy. Een huis van 5 ton koop je niet met een gemiddeld inkomen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:24

Wendy schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Hoe je het ook wendt of keert, om in een dergelijk huis te kunnen wonen moet je of een heel aardig inkomen hebben, of veel geld achter de hand, of het op de een of andere manier goedkoop hebben kunnen kopen via familie oid.
Realiteit is alleen dus wel dat dit voor veel mensen onhaalbaar is. Die zitten dus levenslang vast aan dat flatje.
Dat is het enige wat ik daar mee bedoelde.

En voor mij geldt dat ik toch schrik van dat soort prijzen, als ik dan na ga wat de waarde is van de huizen van veel mensen om me heen, dan al helemaal.
Voordeel is natuurlijk wel dat de inkomens in het westen ook wat hoger liggen dan hier, maar dat compenseert het verschil niet volledig.
Maar het is inderdaad zo dat het een keuze is, je kunt altijd kiezen voor dat dorp of die stad verderop waar het wel wat meer betaalbaar is.
De voorbeelden waren erg duidelijk in ieder geval :j

Ik ben het er niet volledig mee eens.
Er zijn hier genoeg gezinnen die in zo,n huis wonen die gewoon een baan hebben.
Zzpers verdienen vaak al wel meer maar zijn vaak wel onzeker en toch krijgen die een hypotheek.
Simpelweg omdat de prijzen hier gewoon zo zijn. Het is hier nou eenmaal niet anders.
De mensen die hier leven weten niet anders.
Dat het onbegrijpelijk is in een ander deel snap ik wel dat is andersom ook , ik zit soms echt te kwijlen bij prachtige huizen in het noorden. Die zouden wij hier dus nooit kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:26

Je krijgt in heel nl volgens mij dezelfde hypotheek bij hetzelfde inkomen.
Waar je in Nederland ook woont je zult toch gewoon af moeten tikken aan het einde van de maand.

Een gemiddelde Nederlander woont echt niet in een huis van 5 ton.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:31

Gemiddelde Nederlander niet, gemiddelde in dit dorp woont wel tussen de 400 en 600k

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:33

Nee 5 ton behoort zeker niet tot gemiddeld. Was dat maar zo haha.

Vandaag de foto's gemaakt van mijn appartement. Best een werk nog. Komende week komt ie op funda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:35

Maar Wendy (en anderen) praten uiteraard niet over jou dorp.

En in welke plaats dan ook, nergens krijgt een gemiddelde tweeverdiener een hypotheek van over de 5 ton.