[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:20

ik ben vandaag wezen bezichtigen en wat een huis <3

Jolliegirl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 06:36

Donderdag naar de notaris en krijgen we de sleutel.
Jammer dat ze dit niet met mij overlegd hebben en ik werken moet en geen vrij kan krijgen....

Maargoed..laat maar gaan.. Eindelijk zeg!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 10:04

Quera, cool! Heb je (als je wil hoor...) een link? Ben benieuwd!

JG, fijn dat het nu eindelijk rond is!

Berdien, gefeliciteerd! Volgens mij hebben wij op dezelfde dag gepasseerd! :)

Wij hebben ook de sleutel van ons nieuwe huis. Alles soepel verlopen, hele vriendelijke notaris. De dag voor oplevering nog een keuring gedaan van vereniging eigen huis. Voor mensen die een nieuwbouwwoning kopen zou ik dit ALTIJD aanraden. Wat een vakmensen en wat heeft die man ons al een hoop werk bespaard!

Nou, deze week gaan we vooral heel veel inpakken, heen-en-weer rijden en hopelijk al een beetje klussen. De keuken komt pas in februari dus we zitten even een periode zonder. De vloer komt (gedeeltelijk) in januari en we moeten de uitbouw nog plannen.

Ik ga er gewoon vanuit dat we lekker gaan kamperen in eigen huis, dan kan het alleen maar meevallen achteraf. :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:06

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 10:12

Quera, leuke huizen! Die je vandaag gaat bekijken spreekt me persoonlijk meer aan dan die van gister.

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:33

Jolliegirl schreef:
Donderdag naar de notaris en krijgen we de sleutel.
Jammer dat ze dit niet met mij overlegd hebben en ik werken moet en geen vrij kan krijgen....

Maargoed..laat maar gaan.. Eindelijk zeg!!!

Dan krijgen wij op dezelfde dag de sleutel :).
Wel vervelend dat je geen vrij kan krijgen :(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:39

Wij zijn net terug. Er moest nog veel aan gebeuren helaas. De verkoopster zou wel erg in prijs willen zakken ervoor :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:06

En weer een bummer hier....

Het huis waarvan de eigenaar de bezichting had afgezegd gaat definitief uit de verkoop. De eigenaren wilden eigenlijk gaan huren, maar hebben nu toch bedacht dat ze willen blijven zitten waar ze zitten.

Huis nr 2 op ons lijstje: vandaag gebeld voor een bezichtiging te plannen... je raadt het al.... Kan niet want huis wordt uit de verkoop gehaald!!! AARRGHHHHHHH....
Is een gevalletje scheiding en 1 van de 2 partijen van na 8 maanden te koop staan tóch de financiering rond krijgen....

Wie raapt me op?
Nu 3x gebeld voor een bezichtiging.. 1x al verkocht, 2x wordt het huis uit de verkoop gehaald.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 18:59

Balen Liezel!
Tsja, ik zie het ook nog gebeuren dat wij ons huis uit de verkoop halen, in deze tijd is het te moeilijk om je huis te verkopen als het een wat oudere woning is. Aangezien ik hier alles heb wat ik nodig heb, sta ik ook niet meer te popelen om te verkopen. Er is nog steeds maar 1 huis op het moment waar ik het huidige huis voor op zou willen geven, maar daar loopt een spoorlijn langs waar ze misschien een heleboel goederentreinen langs willen laten rijden. Daar komt in juni pas duidelijkheid over. Dus wat mij betreft mogen potentiële kopers nog even wachten tot juni.
Verder is er voor ons geen noodzaak, dus waarom niet uit de verkoop halen als er geen kopers komen.

Wat voor soort huis zoek je Liezel en waar? het is wel frappant dat je dit 2 keer achter elkaar overkomt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:18

wat vervelend Liezel.. balen zeg. heb je nog andere huizen op je lijstje staan?

quera, gaan jullie verder met dit huis?

JG, fijn zeg! wel balen dat je er geen vrij voor kan krijgen.. hoe gaat dat dan bij de notaris, je moet toch tekenen voor je huis en hypotheek? (of kan je daar een volmacht voor geven?)

Nelleke, gefeliciteerd!

Hamont, heb je nog wat gehoord van de kijkers?

Wendy, succes met de huizenjacht!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 19:24

Het huis van gisteren staat nog steeds op het lijstje :j we gaan woensdag nog andere woningen bekijken dus ik ben benieuwd.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 20:03

_Nelleke_ schreef:
Quera, leuke huizen! Die je vandaag gaat bekijken spreekt me persoonlijk meer aan dan die van gister.

Ik vond juist die van gister beter, die van vandaag door het groen uitgeslagen aan de voorkant ietwat shabby. Het andere huis leek me veel lichter en beter verzorgd.
Zie je maar weer hoe smaken verschillen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:56

_Nelleke_ schreef:
Wij hebben ook de sleutel van ons nieuwe huis. Alles soepel verlopen, hele vriendelijke notaris. De dag voor oplevering nog een keuring gedaan van vereniging eigen huis. Voor mensen die een nieuwbouwwoning kopen zou ik dit ALTIJD aanraden. Wat een vakmensen en wat heeft die man ons al een hoop werk bespaard!

mijn broer heeft dat ook laten doen door VEH, maar die vond het juist ontzettend tegenvallen en raad het af :+

insteek kamperen is idd een goeie :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:14

Ik meld me ook weer eens.... *heb niet alle pagina's bijgelezen*

@ quera, wat een leuk huissie ! Ook weer spannend voor woensdag !

Jeeh wat goed jolliegirl !!

Even hier een update....
Wij zijn goddank onder de koop uitgekomen. Kregen zonder problemen 2 negatieve verklaringen. De makelaar was echt heel meelevend. Hij snapte het helemaal. Wij konden hier immers ook écht niks aan doen helaas.
De gemaakte kosten gaan wij gewoon terug halen op de andere financiële adviseur.
Die hebben wij onderhand ook op de hoogte gebracht
Wat een debiel zeg.... hij had een financiering aangevraagd bij een bank.
Het mooie was dat wij echt toevallig ook van die bank een negatieve verklaring hadden.
Die maar even doorgemaild whaha.. stil was die zeker !

En nu verder. Toch maar met een hoop en en weer gepraat en alle opties bekeken. Gaan we toch voor een ander huisje kijken.
In een wat lagere prijsklasse, en op de naam van me vriend..
En ahg, alles in 't leven zal wel een reden hebben denk ik nu....
Huisje was te mooi om waar te zijn eigenlijk. .

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:21

Zooow...drie dagen kerstmarkt erop zitten in dordrecht...drie dagen van 12 uur werken..

Jaja t is allemaal rond!! Eindelijk!
Donderdag is de overdracht bij de notaris. :)
En dat weekend beginnen we met kleine dingen in huis.
Eerste of tweede week van januari komt de cv erin..en dan hopen we met een maandje klaar te zijn en dus begin februari het huis in te kunnen:D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:45

Ik ben hier nooit eerder geweest maar ik heb toch ook wat vragen omtrent een woning kopen en ben benieuwd of jullie me wat wijzer kunnen maken. Google is vooral veel technisch geneuzel en ik weet ook niet goed op welke termen ik precies moet zoeken :P
Ik ben echt helemaal leek in de huizenmarkt dus vergeef mijn onnozele vragen ;)

Wie heeft ervaring met een hypotheek zonder een vast contract bij een werkgever? (is dat haalbaar?)
Hebben jullie een hypotheek gebaseerd op één inkomen of op twee? (is dat haalbaar?)
Wie heeft ervaring met een starterslening? (in hoeverre maakt dit verschil met bovenstaande vragen in je achterhoofd?)
En hoe hoog mag je hypotheek zijn bij welk inkomen ongeveer? (ik snap dat dat met verschillende factoren te maken heeft) En hoe hoog zijn dan je maandlasten?
En ik zie heel vaak langskomen; vrij op naam, wat wordt daarmee bedoeld?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 02:53

Heeerlijk !! Geniet er lekker van !
Bij ons zal het volgende huis ook wel een verbouwing worden haha.
Maar dat is dan niet anders :p

@ Annelies, naar mij weten moet je een vast contact hebben.. maar mijn schoonzusje had ook geen vast contract toen ze het huis kocht, maar had de werkgever iets ondertekend.
Wij doen ook nu een huis kopen op 1 salaris,
Het is opzich haalbaar. Maar dat ligt aan hoeveel je verdiend en naar wat je zoekt.. :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 03:03

Ja je bedoeld een intentieverklaring maar is dat slim? Kan het ook zonder?
Hoeveel moet je verdienen om het haalbaar te maken? :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 03:08

Zonder kan je geen hypotheek afsluiten lijkt mij. Voor de bank is dat geen garantie dat jij je baan houd..
Mijn broer en schoonzus kochten toen dat huis samen. Mocht zij d'r baan kwijt raken was dat ook geen ramp.
Maar alleen zou ik het best een risico vinden..

Kun je niet een advies gesprek aangaan bij een financiële adviseur?
Die kan precies voor je bekijken hoeveel je ongeveer kan lenen ect ect.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 03:19

Je hebt toch nooit garantie dat je je baan houd?
In de toekomst gaat dat wel gebeuren, maar zoals ik zei, ik ben leek en wil graag iets meer weten voor ik verder ga informeren.
Een huis kopen klinkt vrij onbereikbaar maar ik denk dat dat wel meevalt, alleen ik heb de eigenlijk geen idee :+

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:44

Je moet een vast contract hebben of een tijdelijk contract met intentie verklaring.
Hoeveel je kan krijgen kan je ongeveer berekenen op de sites van de banken bv ING en Rabo :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:40

Jolliegirl schreef:
Zooow...drie dagen kerstmarkt erop zitten in dordrecht...drie dagen van 12 uur werken..

Jaja t is allemaal rond!! Eindelijk!
Donderdag is de overdracht bij de notaris. :)

Vind je het heel erg als ik wacht met je feliciteren tot je post van donderdag dat het inderdaad gelukt is?
:+

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:51

Gefeliciteerd Jolliegirl!

@Juval Ik heb dit weekend 4 bezichtigingen achter de rug. Eigenlijk 5, maar de 5e heeft de afspraak verplaatst. Als hier niets uitkomt....

De eerste viel een beetje over de badkamer en de keuken, die zijn nog van bouwjaar 97. De rest was heel positief, ik heb ze ook allemaal even tussen neus en lippen door gemeld dat er 5 kijkers in 1 weekend kwamen ;) Niet te dik er bovenop natuurlijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:56

Dungen schreef:
Je moet een vast contract hebben of een tijdelijk contract met intentie verklaring.
Hoeveel je kan krijgen kan je ongeveer berekenen op de sites van de banken bv ING en Rabo :)

O das wel een goede!
Zijn hier ook mensen die gebruik hebben gemaakt van een starterslening? Of is dat normaal gesproken eigenlijk niet nodig, of doet iedereen dat standaard?

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:04

Jolliegirl,gefeliciteerd.
Was de kerstmarkt in Dordrecht gezellig?Wilde gister ook gaan maar de kids hadden geen zin.

Werd zaterdag gebeld door een makelaar van Huizenlinq.
Of ik onze woning niet bij hun in de verkoop wilde doen.
Zit nu heel erg te twijfelen of ik dit wel zou doen.
Het is een internetmakelaar en je huis komt dan op
Funda
Jaap
Huizenlinq
Huislijn
Huizenzoeker
VBO
Moviq
Koopwoningen
en dat voor een bedrag van 777 euro.

Voor die 777 euro doen ze:
*afspraken regelen voor bezichtigingen die je zelf moet doen
*onderhandelen met potentiele kopers over de prijs
*ze stellen de koopakte op
*zorgen voor ondertekening van de koopakte
*controle van de notariele stukken
*het transport

Iemand ervaringen met Huizenlinq of advies om het wel of niet te doen.
Aan de ene kant zeg ik Ja omdat ik zelf prima de rondleidingen kan doen en het is goedkoop.
Maar aan de andere kant zeg ik Nee omdat ik nog van niemand ervaringen heb gehoord over een internetmakelaar en je bent die 777 euro kwijt als je je huis niet meer wilt verkopen.Dan is een gewone makelaar met No cure,no Pay wel interessanter als je toch besluit je huis niet meer te verkopen.Maar dan heb je wel weer veel meer makelaarskosten en van dat geld kan je eventueel nog vele leuke dingen doen in je huis.

Dus als iemand hier ervaring mee heeft zou je die dan aub met mij willen delen.