Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:49

Dat is fijn, kunnen we die mooi nog even mee pikken voordat ze hier sluiten :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:06

nientje78 schreef:
Dat is fijn, kunnen we die mooi nog even mee pikken voordat ze hier sluiten :D

Dan raad ik je aan om op de laatste dag naar de C1000 te gaan. Dit hebben wij bij Super de boer en C1000 gedaan en behoorlijk veel boodschappen met 50% korting kunnen kopen. We gingen wel vroeg aangezien het grootste gedeelte anders al weg is.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:28

Dat was ik ook zeker al van plan ;)
Ben altijd al 1 van de eerste ,doe om 8 uur smorgens al boodschappen :P

tamary

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:58

Bij de c1000 hier was de dag daarvoor bij 25% kassakorting de boel al 80% leeg.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:32

Hier gelukkig niet bij de C1000 maar bij Super de boer wel.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:45

dorientjuh schreef:
Komende week weer Hamstereeeen bij de AH! *\o/*
Wat ik wil gaan halen:
2x 500 gram mager rundergehakt: 4,00 euro
Misschien bloemkool: 0,69 euro
AH hamburgers, 2 schalen a 4 stuks: 3,19 euro
2x Slankie: 1,15 euro
2x Hero jam: 1,34 euro
2x AH Mexicaanse producten (wraps): 1,49 euro
2x Heinz pastasaus: 1,71 euro
2x Unox Soep in Blik, 2 blikken a 800 ml: 1,93 euro
2x Bonduelle (bv mais): 1,02 euro
2x Robijn wasmiddel: 6,35 euro

Nu nog alles mee naar huis zien te krijgen. :P
Misschien dat ik toch maar met de auto ga.

Hou je er wel rekening mee dat er maandag t/m woensdag aanbiedingen zijn en donderdag t/m zondag aanbiedingen? De hamburgers zijn bijvoorbeeld voor die laatste periode...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 12:32

Euroweken vallen me vaak een beetje tegen bij de C1000, vaak zijn dan de A-merken in de aanbieding en die gebruik ik minder. Maar wie weet zit er dit keer wel wat voor me bij!

Net even boodschappen gedaan voor 2 dagen en wasmiddel (1+1 gratis bij de c1000). Ik ga trouwens niet tot het randje bij het bezuinigen op de boodschappen. Ik wil wel gewoon lekker, vers en gevarieerd eten. Vanavond eten we chicken tonight (omdat mijn vriend dat zo lekker vind) maar dan wel met verse paprika en tauge erdoor. En wat lekkere kroepoek erbij. Ook koop ik brood bij de bakker, supermarktbrood vinden we niet lekker :+ En ik eet veel kaas, maar koop wel plakken. Zo'n blok jonge kaas is altijd last schaven en kost veel tijd. En met een beetje pech is ie aan het einde niet meer lekker 'vers'. Dan kies ik toch voor gemak :j .

Maar, ik koop nu wel bewuster door goed naar aanbiedingen te kijken en daar een weekmenu bij te maken. Ik hoop zo dat we van het geld wat overblijft vaker naar de bios kunnen, of een leuk festival/feest of uiteten!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:44

Ik dacht dat het bezuinigen inhoud dat je let op wat je koopt en niet lukraak je karretje vol gooit. Ik koop namelijk geen euroshopper merken maar steeds meer biologisch maar ik let wel op het boodschappengeld en ga niet ergens het dubbele betalen voor een zelfde product.
Vandaag 31,50 besteed bij eko plaza. Heb nu voor bijna 2 weken eten in huis. Alleen nog wat bij de sla kopen en brood+ melk halen. Valt mooi binnen ons budget.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

Precies, ik knal er veel minder in.........gewoon door gericht te kijken. Ik ben niet goed met weekmenu's maar hou houdbaarheid gewoon goed in de gaten.

Verder op aanbiedingen letten en dingen die ik echt te duur vind, (waar ik voorheen dus gewoon niet oplette) laat ik staan. 3 euro voor bakje trostomaten?? Dan maar geen tomaten hoor.

Heb mijn vriend ook aangegeven in het weekend niet los te gaan met zijn poen omdat het anders nog geen verschil maakt :P
Hij wil graag in het weekend wat lekkers, maar dat zijn ook keuzen :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:10

ik doe (deels uit noodzaak) zeer bewust mijn boodschappen en gooi zeker niet lukraak dingen in mijn karretje. Neem de aanbiedingen alleen mee als ik zeker weet dat ik het ook echt ga gebruiken of standaard gebruik, echter heb ik op bepaalde gebieden geen of weinig voorkeuren.
Wasmiddel koop ik dus in de aanbieding, de ene keer kan dat Robijn zijn, een andere keer Dash, maar ik koop niet de Omo bijv omdat deze in de aanbieding zijn, want zelfs in de aanbieding zijn deze nog duur vind ik persoonlijk, robijn en dash zijn de goedkopere a-merken.

Wasmiddel heb ik nu nog 1 (al open) fles van staan, daar mag wat mij betreft dus weer nieuwe bij komen.
Gehakt van de aanbieding haal ik zeker wel... ik zit altijd op vleesaanbiedingen te wachten en gehakt gebruik ik regelmatig.
Verder staan bonduelle blikjes (kidneybonen en mais) op de nominatie voor de voorraad.
Koffiepads voor de voorraad, ik drink eigenlijk filterkoffie maar vind het wel handig om koffiepads in huis te hebben, als ik eens een krappe week heb grijp ik daar naar ipv nieuwe koffie te kopen, en pads gaan nog wel eens mee naar stal.
En tenslotte Whiskas, de maaltijdzakjes... mijn kat krijgt ip 'goed' voer (bestel ik deze week) maar zakjes heb ik in huis voor als ik vind dat ze wat meer vocht binnen moet krijgen (warme dagen en zwarte kat, of als ze ziek is oid), en ze blijven ellelang goed dus dat scheelt weer.

Ik heb zitten dubben over de Roosvichee, maar nadeel is dat eenmaal open ik het zo wegklok en dat vind ik dan achteraf weer zonde.
Momenteel gebruik ik ook geen limonadesiroop maar vermaak ik me opperbest met mijn zelfgemaakte (en gratis) bramenlimonade, en die bramen blijven de komende maand nog wel komen, dus Roosvichee viel af :P

Bloemkool wilde ik eigenlijk ook kopen maar ik kwam er gisteren achter dat ik geen rode uien van de markt meegenomen had maar rode bietjes :')
Waren van die 1 euro zakken en tja... alletwee donkerrood/paars
Nu moet ik dus gaan zoeken hoe je die dingen eigenlijk schoonmaakt/kookt want ik heb dat nog niet eerder gedaan.
Iemand een lekker recept ervoor, kun je er stamppot van maken?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:13

ja stamppot met rode bietjes is lekker :) staan op AH site wel recepten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:20

Pfff, ik heb net weer eens een overzichtje gemaakt van wat wij uitgeven en ik ben me kapot geschrokken... Nu moet ik wel zeggen dat we aardig hebben zitten hamsteren. Dus een berg deo's gekocht toen ze 1+1 gratis waren, een hele hoop voer voor de katten en de hond gehaald omdat het in de aanbieding was (zaten we al op de 70 euro) en we hebben een paar keer ge-bbq'ed en vrienden over de vloer gehad in de vakantie + nog een keer boodschappen ingeslagen voor een suprise party voor en vriendin. Maar toch, het is schandalig hoog! Zo zie je maar weer, zodra je een baan hebt en het geld weer kan "missen" ga je toch weer anders boodschappen doen... Dus vanaf nu ga ik het weer bewust in de gaten houden, want vind het zo zonde dat we nu veel meer uitgeven dan nodig! Alhoewel ik eigenlijk eerst nog even wil hamsteren bij de appie...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:15

ik wil de komende tijd heel strak budgeteren, deze week wel robijn (1+1 gratis) roosvicee(1+1 gratis en taco's , jalapeno's enz (ook 1+1 gratis) en wat andere aanbiedingen scoren, ben door mijn kleurwasmiddel aan het raken en robijn kan ik tegen ,
roosvicee voor vriendje, ik drink zelf water en thee,
maar wil eigenlijk naar 40 eurol boodschappen p/w en dat moet te doen zijn ...ik wil mijn handen terug , die gaten ben ik inmiddels dik beu....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:54

Bieten koken is ong. 30min. Ik krijg ze en die gaan ook zonder saus, etc. zo op. Ze zijn gewoon lekker. Maar ik maak er ook wel salade mee met wat blauwaderkaas en bosui/bieslook :9 (alleen die paarse vlekken overal |o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:43

Meestal duurt het wat langer om rode bieten te koken, maar zolang er maar genoeg water in de pan is gaat er niks mis.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:55

Ik doe altijd nog een beetje suiker en azijn er door, en dan koud is het lekkerst! Bij gebakken aardappeltjes, jammie!!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:26

Of stamppot van maken ,met een gebakken uitje en spekjes erdoor ,kwak mosterd ,beetje azijn
zout en peper. :9

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:41

Dat ga ik inderdaad vanavond maar doen, kijken of het lukt om een 1persoonsstamppot te maken, en dan vries ik de rest van de bietjes in.
Ik was nl net aan het checken op het net hoe je ze schoonmaakt ed en daar stond dat je ze ook na de volledige kooktijd gewoon in kan vriezen.
Het is namelijk best veel >.<
Voel me nog steeds erg blond dat ik bieten voor uien heb aangezien lol

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:44

RoosG: ja ik geloof dat ik toch het gehakt maar laat zitten, dan kan ik de rest wel in een keer halen donderdag. :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:45

Handige manier van bezuinigen is gewoon met moeders boodschappen doen :+ Ze legde het meeste van míjn boodschappen bij haar op de band waardoor ik maar €11 hoefde af te rekenen en zij de rest heeft betaald :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:47

Haha daar heeft mijn moeder ook een handje van :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:55

Zo'n lieve schoonmoeder heb ik ook :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:10

Ik heb vriendlief van het weekend eindelijk mee kunnen sleuren naar de Lidl. Wij wonen echt bijna ín de Albert Heijn, waardoor we daar eigenlijk altijd onze boodschappen doen. Ook halen we het per dag. Dat samen loopt vaak onwijs op. We zijn zo € 15,00 á € 20,00 per dag kwijt, wat eigenlijk helemaal niet nodig is. Moet wel zeggen dat vriendlief steeds beter op de aanbiedingen let, en sommige producten eten/drinken we ook gewoon van Euroshopper. We zijn wel lekkerbekken, als de goedkopere variant niet smaakt, dan nemen we het A merk. Van het weekend dus naar de Lidl geweest en véél boodschappen (waaronder vlees, groente, fruit en 3 flessen wijn) gehaald voor € 45,00. Sommige dingen zullen we moeten uitproberen, of het smaakt. Als er voldoende producten zijn die goed smaken, ben ik van plan er in het weekend heen te rijden en daar een groot deel van de boodschappen te doen.

M'n vriend heeft een hekel aan voorraad, maar ik ben ervan overtuigd dat je daarmee (als je dus dingen als aanbieding koopt) je een boel geld kunt besparen :j

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:14

Dat denk ik ook. Vandaag o.a mexicaanse producten bij de AH gekocht wat we bij lange na niet allemaal deze week gaan eten. Dat ligt nu in de voorraadkast. Ik zag dat de Aldi nu ook biologische producten heeft. Daar ga ik binnenkort maar eens kijken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:22

Aldi hebben we ook in de buurt, ook daar wil ik heen gaan om te kijken welke producten het proberen waard zijn voor minder geld :)