[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kido

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:45

Ik ga altijd naar mijn computer en daar staat mijn iPhone in het rijtje en haal ik de foto s eraf!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:02

eilleen333 schreef:
Kan het niet zijn dat je de ipad zelf even moet updaten? Dat heb ik een keer gehad. Dan kan hij de nieuwe updates van de apps niet aan omdat hij zelf niet op to date is.

De ipad draait op IOS 7.0.4., de nieuwste als het goed is...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:04

Kido schreef:
Als je hem via dat kabeltje aansluit op de pc dan maak je een back-up op de pc of in i cloud wat je wil.
Dan zie je bovenaan staan herstellen en dan druk je daarop let op dat duurt even!
En zorg ervoor dat je alle apps ed op je computer heb staan ook.

Stap 1
http://support.apple.com/kb/PH12325?viewlocale=nl_NL
En hier wat over herstellen
http://support.apple.com/kb/PH12124?viewlocale=nl_NL

Er is vrij veel te vinden daar mocht je er niet uitkomen.

Dat is een ander kabeltje dan die van de oplader toch?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:44

Nee hoor gewoon diezelfde.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:05

Oke, dank je! Ga ik dat proberen.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:29

Wie weet er raad?! Ik heb een itunes kaartje van 50 dollar. Ik heb een nederlands account. Kan ik hem dan toch inleveren? Als ik de code zo intoets pakt hij hem niet maar misschien weet iemand er iets op??

Bedankt vast!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 14:32

Denk dat je dan de store moet omzetten naar de amerikaanse store en dan het nummer moet invoeren? Weet alleen niet of je tegoed dan blijft staan als je omschakeld naar de Nederlandse store.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:28

Volgens mij kan dat niet. Volgens mij zijn dat soort kaartjes land specifiek. Ik had het ook toen ik in Portgual was. Had bijna een kaartje gekocht daar, tot ik bij de kassa op de achterkant ineens zag staan dat die alleen in de portugeese store werkt. Als je een nederlands account hebt, kun je volgens mij ook echt alleen in de nederlandse store terecht.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:41

Inmiddels kan ik mijn apps weer up-daten. De oplossing was resetten met de aan/uit knop. Deze moest ik ingedrukt houden tot er een rode schuifbalk in het scherm kwam. Hierdoor is mij ipad ook weer sneller geworden. :-)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:10

Oh oh oh... na ruim 4 jaar met een iPhone en dat ding echt tientallen keren laten vallen is het nu toch raak. Gisteren op de straat laten vallen, niet eens echt hard (hij is wel eens harder gestuiterd) en boem! achterglas is gesprongen. Gelukkig zit er zo'n bescherm folie op die de boel mooi bij elkaar houdt.

Iemand enig idee wat het zou kosten om zo'n achterkant te vervangen bij de locale phone shop.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:59

Mijn mail geeft bij gebruik aan dat er iets van 396 mb mail is. Maar als ik echt alles verwijder uit mijn mailbox blijft er nog steeds zoveel mb staan. Hoe krijg ik dit weg? Ik heb ruimte nodig voor muziek en foto's. Dit is op mijn iphone. Heb ios 7.04 erop staan.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:04

Shiloh schreef:
Oh oh oh... na ruim 4 jaar met een iPhone en dat ding echt tientallen keren laten vallen is het nu toch raak. Gisteren op de straat laten vallen, niet eens echt hard (hij is wel eens harder gestuiterd) en boem! achterglas is gesprongen. Gelukkig zit er zo'n bescherm folie op die de boel mooi bij elkaar houdt.

Iemand enig idee wat het zou kosten om zo'n achterkant te vervangen bij de locale phone shop.

iPhone 4 of 4S? Zo ja: Eerst inboedelverzekering bellen. Kan goed dat dit vergoed wordt. En anders via eBay een pentalobe schroevendraaier en een achterkantje bestellen. Veel goedkoper en het zijn maar 2 schroefjes, 30 seconden werk :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:08

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:19

Wel voorzichtig dat de achterkant niet vast zit nog aan draadjes ed!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:21

Ik heb een paar filmpjes gezien op youtube over het vervangen. Achterkantje zit nergens aan vast, enkel aan die twee schroefjes. Dus vervangen lijkt vrij simpel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:25

Klopt, twee schroefjes los, achterkant omhoog schuiven en wegpakken, klaar :)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:48

Mensen, ik heb een probleem met skype op mn ipad 2.
Elke keer als ik iets anders doe dan skypen, logt het uit, en krijg ik geen meldingen meer..
Mensen zien me dan ook offline en online gaan, elke keer als ik tussen door wat anders doe.

Berichten komen laat door, mijn berichten bij anderen, en hun berichten bij mij..
Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Of een alternatieve skype app?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 22:33

Mijn iPad mini praat sinds kort tegen mij..... :+ Af en toe zegt ie wat en heb geen idee wat, klinkt als 'tot zo'. Het gebeurd wanneer ik wat app's open heb, maar ook wanneer ze afgesloten zijn. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar mijn moeder hoorde het net 'gelukkig' ook.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:51

Hallo!!

Sorry dat ik zomaar kom binnenstampen maar ik heb een vraag:

Is het het waard om nu nog een Iphone 4s te kopen?

Ons huis loopt op Apple hardware/software. We hebben 3 macbooks, 1 apple tv, m'n vriend heeft een iphone 5 en ik heb een ipod. Ik heb me echter altijd verre van de iphone gehouden, te duur, rage etc..

Ik heb een sim-only abbo en dat wil ik zo houden. Betaal iets meer dan een tientje per maand en ik heb altijd zat belminuten/sms en internet. Internet is vlot genoeg voor mijn gebruiksdoel.

Ik had een HTC van bijna 4jr oud, die aan vervanging toe was. Heb toen een half jaar geleden een Sony Xperia gekocht. Echter, ik wordt gek van dat ding. De agenda werkt niet, apps zijn traag, hij loopt regelmatig vast en telefoongesprekken vallen vaak weg. Daarbij kan hij mijn e-mail en agenda niet synchroniseren met m'n mac. Tot op de bodem uitgezocht maar het lukt gewoonweg niet of het loopt niet soepel.

Ik gebruik m'n tellie voor: whatsapp, bellen (jaja oldskool, maar ik bel regelmatig) snapshots (ik heb een SLR camera voor goede foto's) m'n agenda en m'n e-mail. Ik speel geen spellen, luister geen muziek, bekijk geen video's etc. Naar mijn idee hoef ik dus ook helemaal niet zo'n duur ding.

Voldoet de Iphone 4s dan aan mijn eisen? Ik ga er vanuit dan een iphone gewoon veel makkelijker te synchroniseren is met een macbook (pro) dan een androidtelefoon of windowstelefoon.

Een iphone 5 of 5s komt er niet in, ik koop het toestel los en van 700/800 euro kan ik een hele hoop andere leuke dingen doen. :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:21

Ik heb nu al twee jaar mijn iPhone 4s, en hij is nog steeds mijn grote vriend! (Ookal gaat de batterij nu, na twee jaar, net geen dag meer mee :') nu ik een ipad mini heb weet ik nog niet precies hoe lang die mee gaat, wel een stuk langer zonder spelletjes!)
Het enige waar ik, als ik jou was, naar zou kijken is het scherm. Het scherm van de 4s is kleiner dan die van de 5, wat je natuurlijk vast al wist...
De iPhone 4s is voor mij snel genoeg en groot genoeg (naast mijn ipad mini) Ik speel er spelletjes op, en doe eigenlijk t zelfde als dat jij doet afgezien van de agenda.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:25

Ik zou nu de 4s niet meer kopen persoonlijk. Ik heb zelf de 4, en die lijdt in mijn ogen echt zwaar onder iOS7 en is echt een stuk trager dan voorheen. De 4s zal daar iets beter mee zijn, maar is nu toch ook al 2 toestellen geleden. Bij de volgende update zal die verwacht ik ook echt beduidend langzamer worden. Ik weet niet of ik nog steeds een iPhone ga nemen, als deze echt op is. Ik vind hem erg fijn, maar ik denk dat ik die prijs er niet meer voor over heb. Sinds ik mijn iPad heb doe ik er echt veel minder mee.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 21:50

Thnx, fijne reacties. Heb ik wat aan. :)

De 4s 8gb is nu gewoon in de winkel 330,-

Je zult 'm ongetwijfeld ergens anders goedkoper kunnen krijgen maar ik wil niet meewerken aan dat soort praktijken, wil 'm gewoon in een erkende webshop of winkel kopen.

Echter twijfel ik of 8GB genoeg is, zeker omdat ik op mijn huidige phone (waarbij ik de agenda en mail dus niet gebruik) al 6gb heb gebruikt in een half jaar. Het schijnt dat de standaard 'apps' zoals klok, kalender, weer etc. op de iphone sowieso al ruim 2gb in beslag nemen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:20

8 gb is echt heel weinig! iOS alleen al is bijna 4 gb. Ik heb een 32 GB, maar kan effectief maar iets meer dan 28 gebruiken.

Sommige spelletjes zijn vaak al snel 200-500 mb, en als je er dan ook nog foto's en eventueel muziek op wilt...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 08:22

Ik had hier laatst iets gepost mbt het stomme inzoomen op wallpaper... Ik kon niet eens fatsoenlijk een achtergrond instellen, want hij zoomde in. :(

Ik heb de oplossing! Vandaag gratis in de AppStore. :)

Wallpaper Fix
https://itunes.apple.com/nl/app/ios-7-w ... ?l=en&mt=8

Getest en het werkt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:09

Meteen gedownload! Super fijn!