Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:22

Sanet schreef:
Gaat toch echt ergens iets mis met onze stroom als we 3x zo hoog zitten als de meesten hier.

Is dat jullie volledige verbruik of na zonnepanelen?

Heb je al aan een P1 meter gedacht. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan die stekkers. Daar zie je gewoon realtime je verbruik en kan je dus alles in huis heel snel checken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:30

Jobbeltje schreef:
Voor de mensen met daltarief: check eens heel goed of dit wel rendabel voor je is. Als ik het goed heb moet je meer dan 40% van je verbruik tijdens de dal-uren gaan verbruiken. En dat red je niet met een paar wasjes… je stroom tarief door de week overdag (piek-uren) ligt hoger dan gewoon continu tarief.
Omzetten kun je gewoon bij je leverancier aanvragen. Is iets administratiefs. Veranderd ook niets aan je contract oid….
Dus laat er vooral even een berekening op los. Misschien valt er nog wat te besparen.

Dankje voor de tip! Ik heb het gecontroleerd en ik haal dat wel, mijn verbruik is meer als 50% daltarief. Voor mensen met meer apparaten of een hoger stroomverbruik ligt dat misschien anders.

EllyC

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:53

bij mij is het ook 50/50.
Hier (nog) geen zonnepanelen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:19

Sanet schreef:
Gaat toch echt ergens iets mis met onze stroom als we 3x zo hoog zitten als de meesten hier.

Volledig, na de zonnepanelen zitten we in de min. -134 kWh.
Wij hebben wel alle verlichting led, en verder erg bewust bezig met besparen. Ik heb een 5 persoons huishouden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:44

Stroom 177KW
En gas 17m3[/quote]

Wij hebben geen droger en geen vaatwasser. Ook geen surround set of tablet of slimme aperaten.

Wel hebben we 3 tropische aquariums.
2 vijvers met kois, waar pompen en uv lampen in liggen.

2 vriezers, waarvan 1 van 19 jaar.

Vanmiddag bed verschoont. Overtrek van vorige week lag er ook nog. Samen met de pyjama's volle trommel
En zonet buiten gehangen, met een beetje mazzel is het aan de eind van de middag droog :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:52

zonnebloem18 schreef:
Sanet schreef:

Heb je al aan een P1 meter gedacht. Ik denk dat je daar meer aan hebt dan die stekkers. Daar zie je gewoon realtime je verbruik en kan je dus alles in huis heel snel checken.

Ik heb een P1. Maar ik denk dan dat het misschien de inbouw koelkast is ofzo, ik heb geen idee, ik zit al overal lampen uit te doen. Stekkers van opladers uit stopcontacten te trekken enzo…

Als ik geen grote apparaten aan heb staan, dan staat de P1 al op 200watt.

Maar ook vannacht om 4.30 ineens een mega piek van 2000watt. Toen sliepen we toch best wel. De CV staat nog op 15. Dus die hoeft niet het hele huis te verwarmen.

Ik heb geen idee wat de inbouw koelkast doet en hoe ik die uit kan zetten. Dan moet ik de hele groep van de keuken eruit gooien denk ik.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:00

Krijg net een mailtje van Innova dat ons contact binnenkort afloopt en dat ze een scherp aanbod voor ons hebben omdat we boven het prijsplafond uitkomen… . €405 per maand 1 jaar vast, maar dan moeten we wel snel reageren. Geen idee hoe ze erbij komen dat we boven dat plafond uitkomen, en in de aanbieding zie je de plafond prijs ook niet terug. Denk dat ik de “scherpe” aanbieding maar laat schieten := .

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:15

OleJon schreef:
Stroom 177KW
En gas 17m3

Wij hebben geen droger en geen vaatwasser. Ook geen surround set of tablet of slimme aperaten.

Vanmiddag bed verschoont. Overtrek van vorige week lag er ook nog. Samen met de pyjama's volle trommel
En zonet buiten gehangen, met een beetje mazzel is het aan de eind van de middag droog :D[/quote]

Die vriezer van 19 zou ik er maar gauw uitgooien. Even goed kijken of dit wel echt nodig is.
Die aquariums vreten ook stroom. Mijn zus heeft er ook 1 en schrok van het verbruik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:22

Ik vind aquaria en vijvers meer luxe als een droger en vaatwasser :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:39

Ja en zo’n oude vriezer vreet ook stroom.
Ik denk dat je wel 5 drogers en 5 vaatwassers kan hebben van die aquaria en die vriezers.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:56

Sharani schreef:
Krijg net een mailtje van Innova dat ons contact binnenkort afloopt en dat ze een scherp aanbod voor ons hebben omdat we boven het prijsplafond uitkomen… . €405 per maand 1 jaar vast, maar dan moeten we wel snel reageren. Geen idee hoe ze erbij komen dat we boven dat plafond uitkomen, en in de aanbieding zie je de plafond prijs ook niet terug. Denk dat ik de “scherpe” aanbieding maar laat schieten := .

Trap er niet in bij hun...
Wij kregen ook een telefoontje van hun destijds. Scherpe aanbieding en het maandbedrag kon flink omlaag. Eenmaal getekend konden we een tijd later flink bij betalen.
Wij waren niet de enige bij wie ze dit trucje uithaalden.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:13

@Mellow: was zeker niet van plan om dit te gaan doen. Momenteel is overstappen naar een ander waarschijnlijk niet handig, maar zodra het kan doe ik het zeker. Daarbij betalen we met het prijsplafond echt minder dan €405 , dus dit is echt geen goede aanbieding. Ons huidige contract loopt ook nog tot 19 december, dus voor die tijd veranderen we zeker niets.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:16

DuoPenotti schreef:
Stroom hadden wij afgelopen maand 173 khw
Na terug levering -104

Ik ben de hele dag thuis.
Maar tv staat nooit aan overdag.
Pc wel (wisten jullie vast nog niet :+ )
Droger is nog niet aan geweest.
En dat het eerder donker word vind ik nu pas echt te merken.

Gas weet ik zo niet deze maand, is niet slim :D

Ff aan vriend gevraagd. Die neemt de meterstand op.
9 m3 gas in september.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:35

Suzanne F. schreef:
Ja en zo’n oude vriezer vreet ook stroom.
Ik denk dat je wel 5 drogers en 5 vaatwassers kan hebben van die aquaria en die vriezers.

valt wel mee toch?
ik heb hier 3 aquariums staan en een oude koelkast en wasmachine.
gebruik alles bij elkaar in huis rond de 100kwh per maand.
dat is niet heel raar toch.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:37

Ik vraag me wel serieus af hoe mensen aan 4 m3 gas komen in de maand. Wij zijn met zijn 2en en verbruiken met douchen ongeveer 0.4 m3 per dag. Dan ga je toch echt wel over de 10 m3. Wij hebben net een nieuwe cv en douchen max 15 minuten totaal samen. Ben toch wel benieuwd hoe sommigen dan zo laag zitten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:38

Mijn vriezer (3 jaar oud, 1,8m hoog) heeft deze maand 12 kWh verbruikt.

Ik zie wel dat we misschien toch echt een andere douchekop moeten hebben, mijn man zijn 5 minuten douchen kost meer gas dan ik een heel bad vol laat lopen. Hij heeft de kraan heel hard staan en niet eens zozeer heel warm.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:39

EllyC schreef:
OleJon schreef:
Stroom 177KW
En gas 17m3

En zonet buiten gehangen, met een beetje mazzel is het aan de eind van de middag droog :D

Die vriezer van 19 zou ik er maar gauw uitgooien. Even goed kijken of dit wel echt nodig is.
Die aquariums vreten ook stroom. Mijn zus heeft er ook 1 en schrok van het verbruik.[/quote]

Ik vind anders 177kw heel netjes ondanks de vissen
Als ik in vergelijking van het verbruik hier zie

De vriezer gaat er niet uit, zolang hij prima werkt blijft hij.
Voor die paar centen dat hij meer verbruikt heb ik geen nieuwe en het is al zo'n wegwerpmaatschapij.

En de vissen zijn inderdaad hobby.
Maar afwassen met de hand ben ik niet te lui voor.
Moet immers toch een sopje voor aanrecht en fornuis hebben.

Het verschil is wel dat we zonnepanelen hebben.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 18-10-22 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:42

Naath86 schreef:
Ik vraag me wel serieus af hoe mensen aan 4 m3 gas komen in de maand. Wij zijn met zijn 2en en verbruiken met douchen ongeveer 0.4 m3 per dag. Dan ga je toch echt wel over de 10 m3. Wij hebben net een nieuwe cv en douchen max 15 minuten totaal samen. Ben toch wel benieuwd hoe sommigen dan zo laag zitten.

Ik denk vooral een heeeeele zuinige CV!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:44

Naath86 schreef:

Dat kan ook niet, als wij weg zijn( op vakantie) dan " verbruiken" we al 0.15 kuub, dat is dus 4,5 kuub per maand. Dan wordt er dus niet gedouched en gekookt!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:45

furious schreef:
Naath86 schreef:

Ik denk vooral een heeeeele zuinige CV!

Maar die hebben wij ook en letten er echt op met douchen. En ik hoor juist al van mensen dat wij zo extreem laag zitten, daarom vind ik 4 m3 echt bizar weinig. En als je googlet wordt er ongeveer 0.2 m3 gerekend voor 5 minuten douchen. Dan is 4 m3 gewoon echt heel weinig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:46

Wij zijn met zijn vieren en gebruiken ergens tussen de 0,5-1.00 kuub per dag door douchen. Dus dat mensen op zo weinig gas uitkomen vind ik oprecht knap.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:48

Ik ken ook een tweetal dat het lukt om op 4 m3 te blijven. Hun CV is net nieuw.
Maar 1 van hun doucht wel bij de sportschool.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:51

Naath86 schreef:

Wij hadden afgelopen maand 5 m3 gebruikt. Of dat klopt weet ik niet, maar dat stond in het verbruiksoverzicht. Andere maanden zaten we op 7m3.
Wij douchen sowieso niet iedere dag, wassen aan de kraan meestal met koud water. Verder douchen we kort, maximaal 5 minuten, meestal korter, en niet heel warm (35 ipv 38 gr.) en we hebben een spaardouchekop. Toen we die kregen is het gasverbruik voor douchen gehalveerd. Verder gebruik ik eigenlijk geen warm water.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 18-10-22 21:53, in het totaal 2 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:52

DiantaM schreef:
Wij zijn met zijn vieren en gebruiken ergens tussen de 0,5-1.00 kuub per dag door douchen. Dus dat mensen op zo weinig gas uitkomen vind ik oprecht knap.

Oh ik ben blij dat jullie dat ook erg laag vinden. Ik dacht al wat doen wij gruwelijk mis met 20 m³ voor een maand. Is dat nog wel aan de hoge kant, maar goed. Mijn hobby is paardrijden en die van mn vriend douchen... Dan is dat douchen nog steeds een stuk goedkoper, ondanks de gasprijzen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:55

OleJon schreef:
.

En de vissen zijn inderdaad hobby.
Maar afwassen met de hand ben ik niet te lui voor.
Moet immers toch een sopje voor aanrecht en fornuis hebben.

Het verschil is wel dat we zonnepanelen hebben.

Niet iedereen die een vaatwasser wil of heeft is meteen te lui :+