Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:39

Leuk huis eulogy! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 10:52

Eulogy schreef:
Mijn financiering is ook definitief rond! *\o/*

Dus nu durf ik het huis wel te delen: https://www.funda.nl/koop/apeldoorn/hui ... weg-347-a/

Leuk huis! En heerlijk dat je aan de overkant niet direct bij mensen binnenkijkt!

Wij gaan vanmiddag het koopcontract tekenen! Verder gaat alles heel snel, eigenlijk alleen het koopcontract moet nog naar de hypotheekadviseur en de rest is er al. Zelfs de taxatie. :+

Avelienvd

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 11:26

Gefeliciteerd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:29

Gefeliciteerd Eulogy! Zo te zien ook best een groene buurt!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:40

Gefeliciteerd Eulogy. Mij bevalt het wonen in Apeldoorn erg goed :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 12:46

Klopt! Het ligt pal naast een klein bosje, een zwembad, sportschool en grote kinderboerderij. En er recht tegenover is natuurlijk ook veel groen :D Kende de ligging toevallig al wel omdat ik daar dus ook sport, dus ik reed er al elke dag langs.

Ik kom zelf oorspronkelijk niet uit Apeldoorn maar uit de Randstad (nou ja, Gouda :') ), maar mijn ouders wonen sinds 8 jaar in Hoenderloo. Volgens mij heb ik hier wel eens eerder gezegd, maar wij wilden graag rustiger wonen (we woonden hiervoor, in de UK, dan ook wel echt midden in de stad) maar toch wel goed bereikbaar. Deze ligging is dus ideaal, an sich al lekker rustig en groen, en maar een kwartiertje/13km naar Hoenderloo, maar toch ook op fietsafstand van het station met goede verbindingen richting de Randstad, waar veel van mijn vrienden nog wel wonen.

Gaucho, jij kwam ook uit de Randstad, als ik het me goed kan herinneren? Goed om te horen!

San_ner, jij ook gefeliciteerd, spannend! Maar komt wel goed lijkt me, als je al zo georganiseerd bent :D

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:08

Leuk Eulogy!!
Ik woon sinds 2 jaar in Hoenderloo en ook bewust de keuze gemaakt om de rust en de natuur op te zoeken, dus ik snap het helemaal! Wanneer krijg je de sleutel?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:11

Hier om dezelfde reden de move van randstad naar Apeldoorn gemaakt inderdaad :D En mijn vriend woont in Deventer :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:36

3 januari pas, ik ben nu al ongeduldig :+ De verkopers gaan naar nieuwbouw en ik had aangegeven flexibel te zijn mbt oplevering. Denk dat dat misschien wel de doorslaggevende factor geweest kan zijn bij mijn bod, dus ach.

Deventer vind ik ook heel leuk, hebben wij ook nog overwogen. Maar uiteindelijk toch wel heel blij met Apeldoorn :)

Plukje, wat leuk! Ik vind Hoenderloo echt fantastisch, er zijn ook nog best veel voorzieningen en horeca vind ik altijd. Kan me voorstellen dat het goed bevalt.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:48

Oh ja, ik snap dat je dan ongeduldig wordt. Nou dan heb je wel genoeg tijd om je pinterestborden goed te vullen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 13:52

Woohoo morgen krijgen wij de sleutel en kan het klussen beginnen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 16:15

Gefeliciteerd voor iedereen die aan de slag kan dan wel een huis heeft gevonden.

Hier is het plan langzaam duidelijk. Voor nu nagelknagen na een al dagen durende onderhandeling die niet zo vlot gaat := als dit gaat lukken voor mijn allerlaatste bod dan krijg ik er wel een enorm tof, iets te groot :') huis voor terug. Wel op een beste afstand maar dat is te doen. Volledig gelijkvloers en vlak, toekomstbestendig, gasloos :D , leuk stukje tuin maar niet te groot met een ontspannen uitzicht. Op een nog rustigere plek dan ik nu al zit.

Afbeelding

Wordt dit niks, is er nog een huis nummer 2. Zelfde formaat maar nog niet helemaal af en moet ik wat laten doen. Wachtende daar op prijsindicatie van de werkzaamheden. Wordt dat ook niks dan ga ik een heel andere uitweg zoeken die ook uitstekend zou passen. Daar ga ik donderdagochtend kijken dan zolang ik geen uitsluitsel heb over mijn bod. :j

Vandaag verhuizer nummer twee over de vloer. Dinsdag nog een en dan een kiezen en beginnen met inpakken. Hoe sneller ik daarmee kan beginnen hoe beter. Dan kan ik daarna ook beter gaan uitzoeken wat weg kan.

Kortom ik kan weer vooruit gaan kijken en het lijkt erop dat welke optie het ook wordt ik er mijn toekomst goed kan gaan doorbrengen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 19:47

@Karuna zoooooo ziet er goed uit!!!
@Mars gefeliciteerd en succes!
En de anderen die iets gevonden hebben of de financiering rond hebben uiteraard ook!

Het huis van mijn buurvrouw is net verkocht voor een prima prijs. Blij mee, want dat van mij ziet er beter uit en is iets groter. Ik hoop over een jaar hetzelfde bod te kunnen krijgen :o :D of zoiets.

Zijn er mensen die hier een huis hebben gekocht cq verkocht met een half jaar of meer levertijd?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:16

Hier 6 maanden. Langer dan 6 maanden kon niet zonder extra kosten bij de hypotheekverstrekker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:57

18 september gekocht met opleverdatum van 2 juni. Omdat we maar 60% van wat we aan konden aan hypotheek nodig hadden is de hypotheek offerte ook later gemaakt. De 10% "bankgarantie" is van eigen geld betaald.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:24

Hier een huis gekocht verleden jaar juli en 15 juni dit jaar de sleutel. Hadden keuze uit 2 hypotheekverstrekkers die zonder enige extra kosten dat deden, ook niet als de rente in de tussentijd zou stijgen en wat een geluk, want dat deed het behoorlijk. Dus er zijn echt wel hypotheekverstrekkers die dat doen. Langer dan een jaar is een heel stuk moeilijker.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:27

VanHuisUit schreef:
@Karuna zoooooo ziet er goed uit!!!
@Mars gefeliciteerd en succes!
En de anderen die iets gevonden hebben of de financiering rond hebben uiteraard ook!

Het huis van mijn buurvrouw is net verkocht voor een prima prijs. Blij mee, want dat van mij ziet er beter uit en is iets groter. Ik hoop over een jaar hetzelfde bod te kunnen krijgen :o :D of zoiets.

Zijn er mensen die hier een huis hebben gekocht cq verkocht met een half jaar of meer levertijd?

We waren wel wat beperkter in opties maar alsnog uiteindelijk een vaste rente van 1.76 zo uit m'n hoofd. Had volgens mij toen op 1.3 kunnen zitten maar ik wilde zekerheid en je had ook lagere maar dat die mee zou stijgen met de rente standen. We hebben ongeveer 10 maanden gewacht en hadden een jaar de tijd. Dit was verder kostenloos maar niet alles was gunstig.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 06:44

Ik kom toch ook nog eens hier binnenvallen. Dinsdag wordt ons huis (opnieuw) gefotografeerd. Dus dit weekend schoonmaken, opruimen, spullen verplaatsen. Ben nu bezig met een nieuwe aanbiedingstekst. Ik kon me niet helemaal vinden in die van de makelaar (maar schrijven is dan ook deel van mijn beroep, dus dan kijk je wrs extra kritisch. Zal ik een linkje plaatsen als het weer online staat? De markt is in deze regio echt behoorlijk ingezakt. Nou ja, we zien wel.

Wat is jullie mening over een overbruggingskrediet? Ik ben volgens veel mensen erg ouderwets dat ik liever eerst mijn eigen huis verkoop voor ik een ander koop of verkoop eigen woning als voorbehoud opneem. Hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:05

In jullie geval zou ik wel eerst verkocht willen hebben. Het is niet het makkelijkste huis om te verkopen. Bij een 'standaard' rijtjeshuis zou ik gerust kopen en dan pas verkopen in de huidige markt.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:28

idinn schreef:
In jullie geval zou ik wel eerst verkocht willen hebben. Het is niet het makkelijkste huis om te verkopen. Bij een 'standaard' rijtjeshuis zou ik gerust kopen en dan pas verkopen in de huidige markt.

Ja, heb je gelijk in, das indd een stuk minder risico. Wat we willen kopen, zit ook in een hogere prijsklasse (voor deze regio). Ik zou iig geen oog meer dicht doen als ik dubbele woonlasten zou hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 08:44

Dan eerst verkopen

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 21:18

chevax schreef:
Ik kom toch ook nog eens hier binnenvallen. Dinsdag wordt ons huis (opnieuw) gefotografeerd. Dus dit weekend schoonmaken, opruimen, spullen verplaatsen. Ben nu bezig met een nieuwe aanbiedingstekst. Ik kon me niet helemaal vinden in die van de makelaar (maar schrijven is dan ook deel van mijn beroep, dus dan kijk je wrs extra kritisch. Zal ik een linkje plaatsen als het weer online staat? De markt is in deze regio echt behoorlijk ingezakt. Nou ja, we zien wel.

Wat is jullie mening over een overbruggingskrediet? Ik ben volgens veel mensen erg ouderwets dat ik liever eerst mijn eigen huis verkoop voor ik een ander koop of verkoop eigen woning als voorbehoud opneem. Hoe doen jullie dat?

Ik ben wel benieuwd of je huis nu beter uit de verf komt.
Je kunt natuurlijk altijd een ruime overdrachtstijd aanhouden. En dan evt. zoveel eerder als je een ander huis hebt gekocht.
Het is altijd een beetje gokken en achteraf weet je pas of je de juiste beslissing hebt genomen.
Zorg wel dat je weet wat je aan overbrugging per maand gaat betalen. Dan kan nogal veel geld zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:01

Welkom terug! Hoop dat je straks tevreden kunt zijn over de foto’s, en er kopers op af komen. Dan kan je doorschakelen!
Overbruggen…zou voor mij van veel factoren afhangen. Heb je een huis op het oog? Wat verwacht je aan overwaarde te krijgen en wat heb je nodig voor het volgende huis. Heb je spaargeld en wil je dat gebruiken om te overbruggen? Ook wil je mss niet wachten om te bieden als je iets ziet naar je zin.
Het proces van onderhandelen kost tijd dat kan een voordeel zijn. Wellicht valt er ook nog over de overdrachtsdatum te onderhandelen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 22:06

VanHuisUit schreef:

Yes, wij hebben ons huis verkocht maar aangezien wij een enorm klusproject hebben teruggekocht hebben we de koper gevraagd of we het evt konden terug huren voor 6 maanden. Daar was hij mee akkoord.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-22 23:50

Mars schreef:
VanHuisUit schreef:

Yes, wij hebben ons huis verkocht maar aangezien wij een enorm klusproject hebben teruggekocht hebben we de koper gevraagd of we het evt konden terug huren voor 6 maanden. Daar was hij mee akkoord.

Pas hier wel enorm mee op. Althans als koper. Je betaalt namelijk 8% overdrachtsbelasting, de bank vind het niet ok meestal en verzekering technisch is het ook soms gedoe.