Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Queelens schreef:Ik vind houten trouwens ook heel erg leuk en best betaalbaar. Wij hebben daar ook naar twee huizen gekeken toen we nog in die regio zochten.
manzano schreef:Urona447 schreef:Nadeel van aflossing vrij is dat je rente vaak hoger ligt omdat het risico voor de bank hoger is.
Heb laatst gesprek gehad en scheelde bijna niks tot letterlijk niks. Verschilt beetje per aanbieder.
Hanafubuki schreef:Queelens schreef:Ik vind houten trouwens ook heel erg leuk en best betaalbaar. Wij hebben daar ook naar twee huizen gekeken toen we nog in die regio zochten.
Hier gaat alles ver boven vraagprijs momenteel, bizar wel! Wij kochten 3 jaar terug ons huis in Houten, gezinshoekwoning. Kan m een ton hoger minimaal verkopen nu.
Houten noord is ook een stuk duurder dan toen. Appartement, 40m2 vraagprijs 190.000 ging onlangs voor 250.000.
Maar ben t met je eens, Houten is heel leuk!
Century schreef:Maar studieschuld heeft toch een veel lagere rente (als dat niet al 0 is) dan je hypotheek? Waarom zou je langer meer hypotheekrente betalen om je studieschuld af te betalen? Uiteindelijk kost je dat meer geld.
Change03 schreef:Zullen we de koppen bij elkaar steken en samen iets kopen?
Sansevieria schreef:Change03 schreef:Zullen we de koppen bij elkaar steken en samen iets kopen?
Hier dan het geschikte huis daarvoor![]()
https://www.funda.nl/koop/landgraaf/hui ... straat-90/
Ligt aan de voorzijde wel wel aan een drukke weg, ik zou daar nu niet willen wonen.
Maar het is al opgesplitst in twee woningen, en door de constructie met de grond nu betaalbaar, en kun je daar heel erg goedkoop wonen.
@Ikke, niks voor jou?
Sansevieria schreef:Er staat bij dat je later de grond nog altijd bij kunt kopen, je betaald er een tijdelijke huurvergoeding voor die blijkbaar aftrekbaar is. Dan is het nog steeds goedkoop.
Tegenwoordig zie ik dergelijke constructies vaker voorbij komen, heb er nooit echt naar gekeken eerlijk gezegd.
Sansevieria schreef:Ikke, heb je geen termijn tot wanneer je bod geldig is aangegeven?
Het huis en omgeving is je dus meegevallen neem ik aan?
Anders doe je geen bod denk ik.
Ikke89 schreef:Ik heb gisteren een bod gedaan op het huis wat ik ben gaan bezichtigen.
De makelaar die aanwezig was, was uiterst onvriendelijk.
Ook daarna aan de telefoon.
Hoe lang duurt het normaal ongeveer voordat je iets hoort?
Ikke89 schreef:Sansevieria schreef:Ikke, heb je geen termijn tot wanneer je bod geldig is aangegeven?
Het huis en omgeving is je dus meegevallen neem ik aan?
Anders doe je geen bod denk ik.
Nee, die vrouw was echt vreselijk onvriendelijk en ongeïnteresseerd en zei elke 10 seconden iets anders.
Ik heb nog nooit een huis gekocht, dus voor mij is ook alles nieuw.
Ja de omgeving vond ik zelf echt heel fijn.
Het huis erg leuk, zit inderdaad wel wat werk aan. Maar op zich niet dingen die allemaal direct moeten om het leefbaar te maken.