Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:38

Ziet er heel mooi uit Cardy.

Met zo'n diepe vensterbank zul je de gordijnen wat verder van het raam moeten hangen. Mijn ouders hebben dat ook, ziet er niet anders uit.

Ik wil een hele grote plant naast de televisiekast bij het raam. Zag gisteren een mooie bij Ikea, maar die was nep.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:43

Als die mooi was, zou ik mooi voor die neppe gaan. Ik weet niet of het door de 'straling' van de apparatuur komt, maar bij mij blijven planten naast de tv nooit goed... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:52

Kentaro schreef:
Als die mooi was, zou ik mooi voor die neppe gaan. Ik weet niet of het door de 'straling' van de apparatuur komt, maar bij mij blijven planten naast de tv nooit goed... :+

Nou, hier stond de afgelopen twee en halve week een prachtig mooi boeket naast de tv. En hij is op geheel natuurlijke wijze minder mooi geworden. Best knap om zo'n boeket zolang mooi te houden... Dus ik betwijfel of het daar aan ligt... ;)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:58

vonneke schreef:

Met zo'n diepe vensterbank zul je de gordijnen wat verder van het raam moeten hangen. Mijn ouders hebben dat ook, ziet er niet anders uit.

Ik wil een hele grote plant naast de televisiekast bij het raam. Zag gisteren een mooie bij Ikea, maar die was nep.

Klopt hoor.. Alleen zitten er boven ook spotjes, waardoor het gordijn niet veel naar voren kan komen (en bij de openslaande deuren is het eigenlijk niet nodig..

Hier kan je het beter zien (oude foto alweer, gaat snel haha)
Afbeelding

Dan zou het gordijn ongeveer halverwege de vensterbank beginnen (i.v.m. de spotjes, maar ook omdat de zijmuurtje naast de vensterbank daar begint). Als je nog kan volgen wat ik bedoel :').
Zal dat staan?

Lastig dan he planten.. Op afstand vind ik die neppe vaak mooi, maar van dichtbij toch niet :( .

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:02

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:06

Dat is zeker nog een idee, voor bij de hoek van de openslaande deuren bedoel je toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:09

:j

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:16

@cardy: heb je ook al overwogen om van die klik in plissé te nemen. Die bevestig je op het kozijn en nemen dus nul ruimte in. Je heb 3 mooie gelijkwaardige ramen dus dat zou best mooi staan. Zou je eventueel ook bij de deuren kunnen doen. Dan heb je de gordijnen alleen nog voor de sier & eventuele akoestiek.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:17

Laatst bijgewerkt door karin1985 op 18-05-17 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:18

Plissé zal denk ik ook mooi staan. Ziet er goed uit cardy!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:23

Die zijn zeker ook gaaf!
(Weet alleen niet wat voor 'n kozijnen cardy heeft?! Als ik het goed lees is het kliksysteem voor kunststof of aluminium kozijnen?!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:26

Kentaro schreef:

Haha nee die was niet mooi genoeg ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:31

:D Je hebt heel veel verschil tussen nep en nep.
Wij hadden een keer een vaas met nep orchidee aan vrienden cadeau gedaan. En zij hem keurig iedere week water geven................ Heeft maanden geduurd voordat ze doorhad dat het een neppe was... :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:32

Ik heb laatst nog kleine cactussen bij de Action gehaald, hardstikke nep maar de meesten zien het niet. :')
Heb zelf zwarte vingers en met de katten erbij ben ik niet zo gecharmeerd van echte planten in huis, ik ga dus voor neppers. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:41

Kentaro schreef:
Wij hadden een keer een vaas met nep orchidee aan vrienden cadeau gedaan. En zij hem keurig iedere week water geven................ Heeft maanden geduurd voordat ze doorhad dat het een neppe was... :')

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:44

karin1985 schreef:
een willekeurig voorbeeld:
http://www.klikgordijn.nl/producten/plisse-klikplisse.html

Ze hebben dat principe ook met rolgordijn en jaloezie

Dankjewel voor de tip!
Het liefst ga ik voor inbetweengordijnen, "op" het raam heb ik al de vouwgordijnen.
Er komen we plisse gordijnen in de drie dakramen (boven de eettafel).

Kentaro schreef:

Niet _O- _O- _O- :') Hahaha geweldig.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:48

Kentaro schreef:

Ik val weer eens even binnen... Mijn vader heeft ooit echt echt echt niet geloofd dat de orchidee die hij notabene zelf gekocht had (bij een zaak die a-lleen maar nep verkocht) nep was... Dat kon echt niet hoor. Heeft moeders heel wat overtuigingskracht gekost _O-

Cardy wat is dat gaaf geworden! Die haardwand heb ik meteen aan vriendje laten zien: kijk! dat wil ik ook! := Ik denk dat ik ook voor witte gordijnen zou gaan, houd het ook mooi licht.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:58

Cardy schreef:
vonneke schreef:
Inbetweens zijn echt heel gaaf. Maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met een setje katten....

Cardy, ik vond jou idee van vouwgordijnen met inbetweens erg tof!
We hebben voor een enorm groot raam, weet niet goed of het daar ook goed uitpakt om een heel groot vouwgordijn te nemen?

Hier ook 2 katten, maar heb wel 2 nette katten. Blijven van de vitrage af, kleed blijft netjes en klimmen niet op plekken waar ze niet mogen.

Dankjewel! Vond ik dus ook, was ik puur toevallig opgekomen. De vouwgordijnen hebben we overgenomen en die wil ik graag laten hangen.

Gister zijn de meubels gebracht, ben er helemaal verliefd op. het is nog niet af, moet nog anders/verder aangekleed worden maar we hoeven niet meer te kamperen haha.

Moeten alleen even kijken met de inbetween gordijnen, vensterbank is namelijk 40 cm diep.

[img]m/idzcxJ.jpg[img]

Rechts van de buffetkast (en dus de linkermuur naast de openslaande deuren) willen we deze sidetable nog aanschaffen:

[img]m/YkZTc4.jpg[img]

En daarnaast nog iig 2 mooie planten zoals deze:

[img]m/uO8eIe.png[img]
[img]m/6qGBLW.png[img]

Oh Cardy wat is het mooi geworden zeg! Kan me voorstellen dat je super trots en blij bent! Sidetable vind ik ook een leuke hierbij!

Kentaro schreef:

Niet toevallig een plek met veel temperatuurswisselingen oid? Hier altijd planten op en naast de tv gehad en nooit enig probleem.

Cardy schreef:
vonneke schreef:

Klopt hoor.. Alleen zitten er boven ook spotjes, waardoor het gordijn niet veel naar voren kan komen (en bij de openslaande deuren is het eigenlijk niet nodig..

Hier kan je het beter zien (oude foto alweer, gaat snel haha)
[img]m/FnUYyf.jpg[img]

Dan zou het gordijn ongeveer halverwege de vensterbank beginnen (i.v.m. de spotjes, maar ook omdat de zijmuurtje naast de vensterbank daar begint). Als je nog kan volgen wat ik bedoel :').
Zal dat staan?

Lastig dan he planten.. Op afstand vind ik die neppe vaak mooi, maar van dichtbij toch niet :( .

Oh dat maakt het wel een beetje lastiger ja... Is er een reden dat de vensterbank zo diep is eigenlijk?
Ik heb hierbij echt totaal geen tips :') Dus ik ben erg benieuwd wat je ermee gaat doen!

Kentaro schreef:
janine, het klonk voor mij wel logisch maar niet dus.... :+ :D

cardy, een rails in een bocht een idee?!

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/stat ... 4c77eb.jpg
(als voorbeeld, is bij jou precies andersom :D )

Ik heb hier bij 2 van de railsen van die verloopstukjes hangen, en ik weet niet of mijn pap het verkeerd heeft gedaan (wij ontdekken geen fouten), maar nooit meer! Krijg de gordijnen in de slaapkamer er amper overheen en in de woonkamer gewoon helemaal niet. Uit mijn eigen ervaring zou ik dit dus niet aanraden, maar vandaar de noot dat ik niet weet of het aan mijn vader zijn montage ligt :P

Wat handig die klikplissee's zeg!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:01

Oooh wij hebben twee ramen waar van die bochtjes hangen! Wel aan de uiteinden hoor, maar geen enkel probleem mee. Het zijn dan wel wat luxere rails dan die in het voorbeeld van Kentaro.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:04

Ik denk dat het ook al scheelt of je (dikke) overgordijnen hebt of dunne vitrage!?
En je hebt inderdaad railzen en railzen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:07

Kentaro schreef:
Ik denk dat het ook al scheelt of je (dikke) overgordijnen hebt of dunne vitrage!?
En je hebt inderdaad railzen en railzen :D

Hier inderdaad inbetween, dus vrij licht... Maar wel ruim 3,5 meter hoge gordijnen, dus gewicht hangt er wel aan de rails.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:34

vonneke schreef:

Bij de Ikea hebben ze altijd hele grote goudpalmen staan! Lijken een beetje op varens qua uiterlijk maar dan veel hoger. Zijn super makkelijk in onderhoud, ze hebben alleen een plekje uit de tocht en met daglicht nodig. Die van mij staat in de lichte hoek van m'n kamer en daar doet hij het perfect. In de zomer 2x per week water, in de winter 1x en ik heb er in de lente 2 pokon kegels voor kamerplanten in geduwd voor wat extra power. Echt super makkelijke plant in onderhoud en als je hem af en toe even sprayt met wat water is het ook niet zo'n stofvanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:45

Kentaro schreef:

Het verschil zit hem in nep bloemen of kunst bloemen.

Ik wil een hele grote vaas met een boeket kunstbloemen. Kosten ruim €350 euro. Wanneer ik de vaas vul met nep bloemen van de Action of Ikea ben ik 1/10 van het geld kwijt en ziet het er ook zo goedkoop uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:47

Emmaa_ schreef:
[naam] schreef:

Bij de Ikea hebben ze altijd hele grote goudpalmen staan! Lijken een beetje op varens qua uiterlijk maar dan veel hoger. Zijn super makkelijk in onderhoud, ze hebben alleen een plekje uit de tocht en met daglicht nodig. Die van mij staat in de lichte hoek van m'n kamer en daar doet hij het perfect. In de zomer 2x per week water, in de winter 1x en ik heb er in de lente 2 pokon kegels voor kamerplanten in geduwd voor wat extra power. Echt super makkelijke plant in onderhoud en als je hem af en toe even sprayt met wat water is het ook niet zo'n stofvanger.

Daar ga ik eens naar zoeken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:48

Echte mooie kunst bloemen en planten zijn vaak erg prijzig idd.