[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:45

Hier in het dorp zijn boerderijen niet voor gewoon geld te koop.

Maar ik zou ook echt het centrum niet uit willen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:55

Wat vind je gewoon geld?
Hier zijn met name de oudere boerderijen en dan de grotere varianten vaak goedkoper dan een vrijstaande woning of een appartement. Een eensgezinswoning is vaak wel wat goedkoper.
Alleen de boerderijen verbouwen kost wel veel en een boerderij die af is gebouwd naar deze tijd is hier onbetaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:03

Staan er hier een aantal te koop rond de 500k. En die zijn dan zo ver uitgeleefd dat je er niet zo in kunt.

Bewoonbaar zit je rond de miljoen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:06

500k betaal je hier er ook voor of meer, voor een vrijstaande oude boerderij met grote schuren zouden wij het er iig voor over hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:08

waxmeltsenzo schreef:
500k betaal je hier er ook voor of meer, voor een vrijstaande oude boerderij met grote schuren zouden wij het er iig voor over hebben ;)

Ik niet als alleen het skelet kan blijven staan. Vrienden van ons 2 laten bekijken door bouwkundige. Zijn onbewoonbaar en voor minstens 250k te verbouwen voor je er in kunt.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:11

vonneke schreef:
Staan er hier een aantal te koop rond de 500k. En die zijn dan zo ver uitgeleefd dat je er niet zo in kunt.

Jij zit niet zo ver van mij vandaan denk ik? Deze boerderij stond ook te koop voor 400K, en moesten we nog land bijkopen. En indd ook onbewoonbaar. Maar anders is er echt niks moois te vinden.. en kant en klaar is toch meestal niet 100% je smaak! En de markt trekt ook echt aan!
En 250 verbouwen zou ik ook veel vinden hoor. Is niet meer leuk dan..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:25

Spannend karuna dat je weer gaat kijken.
Mijn nieuwe huis is nu ook van de woningbouw. Grote voordeel is dat het al goed geisoleerd is en dat het na wat opknappen nog flink in waarde kan stijgen.
Nadeel is dat er voor de rest nog heel veel moet gebeuren :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:28

Wat een prijzen! De markt trekt idd aan, ook hier in de goedkopere regio. Maar dat soort prijzen, dat is voor een normaal mens toch niet te doen :n
Onbewoonbaar inclusief een hectare grond is hier toch wel wat goedkoper. Dit huis staat bijvoorbeeld al jaren te koop omdat het simpelweg te duur is http://www.funda.nl/koop/geesteren-gld/ ... hekweg-12/

@karuna: dat klinkt nu ook als een goede optie. Succes met de bezichtiging maandag :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:40

Wendy schreef:
Wat een prijzen! De markt trekt idd aan, ook hier in de goedkopere regio. Maar dat soort prijzen, dat is voor een normaal mens toch niet te doen :n
Onbewoonbaar inclusief een hectare grond is hier toch wel wat goedkoper. Dit huis staat bijvoorbeeld al jaren te koop omdat het simpelweg te duur is http://www.funda.nl/koop/geesteren-gld/ ... hekweg-12/

@karuna: dat klinkt nu ook als een goede optie. Succes met de bezichtiging maandag :j

Dus we zijn geen normale mensen?
Hier in het groene hart kost een beetje appartement ook dat bedrag, ok dan is alles af en ik vind er niks aan, een beetje leuk rijtjes huis betaal je 300k voor en daar moet je ook nog wat mee en daar zit je dan opgekropt met een postzegel tuintje.
Wij zijn ook opzoek dus naar iets tussen de 400 en 600k dat is nogal breed het verschil. Maar het hangt af van de ligging en de mate van verbouwen. Maar ik begrijp dat sommige mensen ons dan niet meer als normale mensen zien. De prijzen hier zijn gewoon niet vergelijkbaar met het noorden, oosten of uiterste zuiden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:44

waxmeltsenzo schreef:
Wendy schreef:

Dus we zijn geen normale mensen?
Hier in het groene hart kost een beetje appartement ook dat bedrag, ok dan is alles af en ik vind er niks aan, een beetje leuk rijtjes huis betaal je 300k voor en daar moet je ook nog wat mee en daar zit je dan opgekropt met een postzegel tuintje.
Wij zijn ook opzoek dus naar iets tussen de 400 en 600k dat is nogal breed het verschil. Maar het hangt af van de ligging en de mate van verbouwen. Maar ik begrijp dat sommige mensen ons dan niet meer als normale mensen zien. De prijzen hier zijn gewoon niet vergelijkbaar met het noorden, oosten of uiterste zuiden.

Natuurlijk zijn jullie wel normale mensen (denk ik dan toch).
Maar het punt is wel dat dat soort bedragen gewoon haast niet op te brengen zijn voor veel mensen :n

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:45

vonneke schreef:
waxmeltsenzo schreef:

Ik niet als alleen het skelet kan blijven staan. Vrienden van ons 2 laten bekijken door bouwkundige. Zijn onbewoonbaar en voor minstens 250k te verbouwen voor je er in kunt.

Tja wij hebben laats een twee onder 1 kap skelet bekeken en daar vroegen ze 415k voor op een perceel van nog geen 500m2 dat werd ons idd wat te duur, het is een onverkoopbaar huis. Maar de prijzen hier liggen gewoon echt anders, en als je een beetje vrij wil zitten want de grond kost hier vooral duur dan betaal je dat er gewoon voor. Als jet een beetje leuk kunt verbouwen kun je er flink aan verdienen er worden hier met zekere regelmaat woningen voor meer dan een miljoen verkocht en apis het het geld zeker waard om te investeren.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:14

WME
jullie vallen sowieso niet onder normale mensen in dat opzicht
Er van uitgaande dat er met normale mensen en dat niet zijn helemaal niets naars word bedoeld
Jullie zoeken een bedrijfspand met woning
, standaard particuliere kopers zoeken dat niet
De gemiddelde huizenkoper zoekt een woonhuis met evt hobbyruimte
En idd huizen van 4+ ton met eventueel werk is voor de "normale" mens idd biet te betalen
Daarom zijn er in verhouding minder van
En zie ik ze vaak ook veel langer te koop Staan
Je moet er gewoon een best leuk inkomen voor hebben om het te kunnen kopen
Of geld erven/winnen
Of een netjes/goed lopend bedrijf hebben

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:39

Of een hoop Eigen geld kan natuurlijk ook nog, anders heb je toch een gigantische hypotheek

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:13

Sonja_vR schreef:
WME
jullie vallen sowieso niet onder normale mensen in dat opzicht
Er van uitgaande dat er met normale mensen en dat niet zijn helemaal niets naars word bedoeld
Jullie zoeken een bedrijfspand met woning
, standaard particuliere kopers zoeken dat niet
De gemiddelde huizenkoper zoekt een woonhuis met evt hobbyruimte
En idd huizen van 4+ ton met eventueel werk is voor de "normale" mens idd biet te betalen
Daarom zijn er in verhouding minder van
En zie ik ze vaak ook veel langer te koop Staan
Je moet er gewoon een best leuk inkomen voor hebben om het te kunnen kopen
Of geld erven/winnen
Of een netjes/goed lopend bedrijf hebben

De woningen met hobbyruimtes zijn hier het zelfde bedrag hoor, eigenlijk meestal veel duurder.
We zochten trouwens niet perse bedrijfspand. Maar zijn hier nu op uitgekomen omdat een woning op een industrie terrein in de regel simpelweg goedkoper is. En je een berg meer mogelijkheden hebt, wij zijn dus wel die gewone mensen opzoek naar een woning met loods en vrijheden. We zijn iig geen arts, astronaut, banner of lid van het kkoningklijk huis.
En er zijn ook echt mensen die woningen/bedrijfspanden etc als investering kopen, geld op de bank wordt steeds minder waard.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-01-17 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:19

Ja , maar das ook niet voor de normale mens weggelegd ;)
Beleggings en investeringspanden

1hypotheek afbetalen isbvaak al genoeg :p

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:25

bellegingspanden worden soms ook met hypotheek aangeschaft btw. Maar dat is idd minder weg gelegd voor mensen die net aan hun gewone hypotheek af kunnen betalen. Maar hier betaal je dus voor een gewoon standaard 2 onder 1 kap woning al snel 500k dat zijn de prijzen hier.
Daarom dat wij uit zijn gaan wijken met onze zoektocht naar een industrie terrein of oude boerderijen in buiten gebieden dat geeft ons de vrijheden die we zoeken en wat we kunnen betalen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:38

Wme , maar daarom kunnen mensen met een modaal of net wat er boven inkomen ook simpelweg geen huis kopen in die regionen hooguit een klein appartemententje oid

Maar als je wel een dergelijk huis kunt kopen is daar toch ook niets mis mee?
Je zult het naar nodig hebben
Dan is het best handig als je het geregeld krijgt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:52

Sonja_vR schreef:
Wme , maar daarom kunnen mensen met een modaal of net wat er boven inkomen ook simpelweg geen huis kopen in die regionen hooguit een klein appartemententje oid

Maar als je wel een dergelijk huis kunt kopen is daar toch ook niets mis mee?
Je zult het naar nodig hebben
Dan is het best handig als je het geregeld krijgt

Dat is waar, konden wij ook niet.
Daarom dat wij nu nog boven schoonmoeder wonen ;)
Hebben daardoor wel wat kunnen sparen ;)
Huren is hier trouwens ook niet goedkoop hoor, vaak zijn de maandlasten bij koop minder dan bij huur.
als je hier wil wonen zit er een ander kosten plaatje aan dan in het noorden, maar als hier je werk en je familie en vrienden zijn dan moet je toch wat. Er leven hier iig heel wat gewone mensen met woningen van rond de 500k.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:54

In welke regio zit je dan wme? Het gooi?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:57

Nee groene hart, het gooi kunnen we helemaal al niet betalen.

Wij hebben vooral het punt dat wat wij zoeken gewoon niet vaak verkocht word, een woning met een hoge loods, we hebben ook naar grond gezocht waar we mochten bouwen maar vaak mag je tot 3 meter hoog bouwen en dat is te laag. Of je komt uit bij de buiten gebieden waar wel veel boerderijen staan maar we lopen steeds tegen de haken en ogen aan.

En hier is het best wel uiteenlopend het pand op het industrie terrein staat in Alphen aan de Rijn daar heb je vaak meer voor het geld dan bijvoorbeeld Benthuizen of Leiderdorp.

Als we nog iets verder weg gaan richting Woerden zit je vaak nog gunstiger kwa prijs alleen us te ver buiten ons zoek gebied, daar zitten we echt aan vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:17

x_tico schreef:
[naam] schreef:

Jij zit niet zo ver van mij vandaan denk ik? Deze boerderij stond ook te koop voor 400K, en moesten we nog land bijkopen. En indd ook onbewoonbaar. Maar anders is er echt niks moois te vinden.. en kant en klaar is toch meestal niet 100% je smaak! En de markt trekt ook echt aan!
En 250 verbouwen zou ik ook veel vinden hoor. Is niet meer leuk dan..

In Oirschot, helaas een heel duur dorp.
Kopen valt idd wel mee en als je langzaam kunt verbouwen en veel zelf doen dan valt het wel mee.

Maar als je moet beginnen met een grote verbouwing voor een paar ton voor je er überhaupt kunt wonen dan is de lol er snel af.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:47

Ik zal even een paar linkjes deken met wat hier ommenabij de 500k die ga ik even zoeken, je slaat achterover.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:56

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 00:03

Dat noemen ze een bungalow.
Er staan hier ook boerderijen te koop voor 600k en dan blijkt het om het voorhuis te gaan.

Ik ga die ook even op zoeken.