Hier 8 van 10 wortelzaadjes al tevoorschijn gekomen. Ze staan al op hun definitieve plekje. Dus dat is hoopvol! De prei die ik begin van de week heb verzet doet merendeel het ook nog goed van. Lente-ui alle 3 nog in orde (wel beetje weinig, dus binnenkort nog wat zaadjes de grond in stoppen). Kropsla voelt zich ook thuis in hun nieuwe bak, bij een aantal komen ook al extra blaadjes. Verder rucola en veldsla ook allemaal nog overeind. Tot nu toe gaat het dus goed. Vandaag gaat spinazie ook verplaatst worden. En denk dat ik de aubergine plantjes ook overzet naar aparte plastic bekertjes. Weet nog niet waar ik die wil laten als ze het blijven doen.
De kruiden blijft hier beetje drama. O.a. bij tijm is een deel gesneuveld en de rest blijft heel klein. Basilicum is wel goed aan het opkomen, dus hopelijk gaat dat wel wat worden.
Hello! Stille meelezer hier haha ik had even vraagje bij het ompotten is het dan de bedoeling dat je de plantjes helemaal lod maakt uit de aarde of kun je gewoon het bakje om de aarde weghalen en in een grotere pot met nieuwe aarde er omheen zetten?
Sammie
Geplaatst: 03-04-15 14:32
Dat is al een paar keer aangegeven hier.
Verpotten = met aarde en al in een pot.
Verspenen = per plantje in een (grote) pot/grond. Dus elk plantje uit elkaar halen.
De meeste groentes moet je verspenen ipv verpotten. Kruiden en rucola kun je verpotten.
Bij verpotten is het niet nodig om het potje eraf te halen had ik begrepen. Dus zo met potje van de ah er nog omheen in een grotere pot zetten met aarde
ja je het wrs gelijk. Kom trouwens wel nu tegenstrijdige info tegen op de moestuinsites. Overige slasoorten moeten ook, dus in dat kader zou verspenen logischer zijn. Kwaad kan t sowieso niet.
Kom ik thuis, heeft de hond de vensterbank opnieuw ingericht... al mijn moestuintjes op de grond Toen ook maar meteen de rucola verpot (want ik dacht dat de rucola wel verpot kon worden ) en de basilicum en bieslook in hun nieuwe huis gezet.
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 03-04-15 16:01
Heel veel planten in de kas gezet.. En helemaal trots mijn grote cherrytomaten in de kas geplant. Maar die schijnen dit niet heel leuk te vinden helaas... hangen gelijk al slap. Hopen dat dit goed zal gaan!
Vandaag bietjes gekocht en deze geplant, ben erg benieuwd of dit gaat lukken. De rest groeit helaas niet zo hard meer. Alles staat een beetje stil
Coby
Moderator Over Paarden
The one and only
Geplaatst: 03-04-15 17:03
Bij de welkoop/boerenbond. Hij is speciaal gemaakt voor die vierkante metertuintjes die ze verkopen. Je hebt ze met net. Handig voor katten! Zonder net is het bij ons met zelf twee katten en de katten van de buren etc. niet te doen. Er komen ook minder slakken in, is toch moeilijker om binnen te komen blijkbaar. Kost 15 euro en kan wel twee jaar mee. Je hebt ze ook met folie, beetje kweekbakeffect maar dat is hele slechte kwaliteit. Zomaar stuk, geen aanrader.
Ik heb bij de acction een groot net gekocht die ga ik aan de schutting vastmaken als een soort tent. Hopelijk is de boel dan ook kat proef. Van de week gaat alles naar buiten en dan maar afwachten wat overleeft en wat niet.
KimD
Geplaatst: 03-04-15 20:24
Komt even snel posten in mijn veel te drukke week.
Oké, iets te vroeg gejuicht wat betreft mijn moestuintje en onze kitten. Het ging 2 weken goed, kitten had totaal geen interesse in het moestuintje en speelde braaf gewoon met haar speeltjes. Maar vandaag.. Jeetje wat een terror. Hoop dat al mijn plantjes nog leven Ze ging er mee spelen, neus erin drukken, er bovenop liggen... Elke keer haar weggestuurd maar ze kwam steeds weer terug haha! Mormel.
KimD
Geplaatst: 04-04-15 12:08
xZiva_ schreef:
Ik wil ook wel wat overnemen tegen verzendkosten!
Van mijn lijstje?
Edit: Mocht nog iemand -krulpeterselie -cherrytomaat -paprika -bosaardbei hebben, die had ik nog graag gehad. Dan heb ik een derde set compleet om iemand blij te maken.