Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:57

Kan er ook soepvlees in, bijv. Balletjes? Anders vrees ik dat ik het alleen op kan eten :o
En moet er verder geen water bij?

Wel ideaal zoveel tomaten op voorraad! Met tomaten kun je echt veel :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:07

Die courgettesoep klinkt wel lekker!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:07

Voor een eerste week na de vakantie vond ik het best netjes van mezelf dat ik voor een euro of 20 klaar was. Ondertussen heb ik ook een inventarisatie gemaakt van wat ik nog in huis heb en ben ik tot de conclusie gekomen dat ik volgende week waarschijnlijk alleen wat basic zaken als fruit, brood, yoghurt en melk hoef te halen. Zou fijn zijn, want mijn vader komt langs voor het Noorderzon festival, dus dan heb ik daar ook wat meer geld te besteden. :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:38

Citaat:
Kan er ook soepvlees in, bijv. Balletjes? Anders vrees ik dat ik het alleen op kan eten :o
En moet er verder geen water bij?

Bouillon maak ik vaak even apart met blokjes in een maatbeker, dus daar zit het water. ;)
Tuurlijk kun je er vlees in doen, of balletjes , of even apart aangebakken kipreepjes lijkt me wel lekker.
Gewoon erin gooien wat je lekker lijkt.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:50

@Alwiene; Jij kan je onderschrift wijzigen ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:23

Zo dan, 6 kg tomaten dat is nogal! Inderdaad lekker bewerken en invriezen! Ik vind tomaten heerlijk. eet in mijn uppie vaak al minimaal een net van 500 gram en vaak isie dan halverwege de week al op.

En courgette soep is lekker met hamblokjes trouwens :)

mijn fruit was op, even snel de AH ingeschoten voordat ik ging werken. Stonden er bakken van 500 gr aardbeien in de glazen vitrine bakken voor 0.50,-. Vond het raar dus even onder de scanner gegooid. Inderdaad 50 cent in het systeem. Terwijl er 250 gr. bakjes voor 1.79,- in het fruitschap stonden := . Lekker 2 dozen meegenomen. Vandaag al een halve bak op. Ze kunnen geen week staan denk ik, maar eet die met een paar dagen wel leeg!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:31

Zo dat is wel echt een koopje!
0.50 cent voor 500 gram!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:46

Ja, achtraf had ik gewoon meer mee moeten nemen en lekker sapjes e.d. moeten maken of ze invriezen. Maar moest ook richting werk en twijfelde of het klopte. Wilde niet een doos zijn die met 5 bakken bij de kassa zou staan en dan blijtk dat het niet klopt :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:28

Mijn zoontje roept al weken dat hij tomatensap zelf wil maken. Hoe hij er bij komt......... :') Ik zal hem doorsturen naar jou :+

Ik lust geen rauwe tomaten, maar ben gek op verwerken ervan. Lekkere tomatensalade (kleine stukjes snijden, verse knoflook, olijfolie, verse koriander en bieslook...........smullen!!!)

Courgettesoep is hier een beetje dun uitgevallen......teveel bouillon, maar ook dan komt het wel op. Ik zat er over te denken om vlak voor het serveren er gebakken spekreepjes door heen te doen met een plonsje room.

Donderdag schappies gedaan, maar veel vers gegeten,,.........gaat hard met de voorraad!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:31

Citaat:
Courgettesoep is hier een beetje dun uitgevallen......teveel bouillon, maar ook dan komt het wel op. Ik zat er over te denken om vlak voor het serveren er gebakken spekreepjes door heen te doen met een plonsje room.

Jammer .
Ik was nog vergeten te vertellen dat als je zo'n dikke soep wilt ,
je er 1 of 2 aardappels in kleine stukjes in mee kunt laten stoven.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:40

Ik had het al eerder gedaan en dacht de verhoudingen nog wel te weten :=
Maar ach......al doende leert men. Ik probeerde hem zo puur mogelijk te houden dat beviel me vorige x zo goed. Maar goed, het zit al in de vriezer. Het komt wel op :))

Ik ga je recept onthouden voor de volgende ronde! Ik heb nu geen ruimte meer in de vriezer anders had ik meteen ook uiensoep gemaakt. ;)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:18

Citaat:
Ik ga je recept onthouden voor de volgende ronde!

Dat vind ik leuk :j
Citaat:
Ik heb nu geen ruimte meer in de vriezer anders had ik meteen ook uiensoep gemaakt.

Daar ben ik ook dol op en maak het regelmatig.

Ik ga zo aan een basistomatensaus beginnen ,die gaat de vriezer in.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:20

ChantalSmook schreef:
Wat kost 500gr mager gehakt bij de aldi/lidl? Stond me iets van bij 2,89? (ivm de 2e gratis actie van de AH volgende week).
Heb ook een paar dingen voor de voorraad die ik mooi weer wil halen bij de AH :) O.a.
Druiven, AH mexicaanse producten, gekookte worst, de muesli en wat nieuwe plantjes :)

Net even nagekeken omdat ik aan het kijken was wat ik volgende week (beginnend morgen dus lol) nog bij moet halen.
Bij de Aldi (of Lidl, ik haal ze altijd door elkaar!), kost 500 gr mager rundergehakt 2,79.

Daarnaast kwam ik er net achter (tijdens de folders checken :P) dat de Digros volgende week juist het hoh gehakt in de aanbieding heeft, 1kg 3,49.

Ik eet beide op zich even graag maakt me weinig uit, dus zit nu te dubben of ik en runder en hoh zal halen of alleen hoh en dan 2 pakken (8 tot 10 porties... dan heb ik voor anderhalve maand genoeg gehakt in huis, gehakt gaat bij mij nl door de roerbak/eenpansschotels waarbij ik altijd meerdere keren kan eten van 1 portie gehakt). En ik moet sowieso langs beide supermarkten lol, ah voor de andere aanbiedingen en digros om pasta (glutenvrije pasta is daar relatief goedkoop).

Verder heeft de Digros ook een scherpe aanbieding in wasmiddelen van Dash, 4 voor 10 euro.
Nu heb ik 'maar' een eenpersoonshuishouden dus ik ga voor de AH aanbieding van Robijn van 2e gratis, wasmiddel neemt nl veel plek in :P
Wederom maakt het mij nl weinig uit welk wasmiddel, ik ben niet allergisch oid en alles droogt buiten in de openlucht waardoor mijn schone wasgoed sowieso al lekker ruikt, vind ik :P

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:34

Annemiek80 bij de c1000 hadden ze afgelopen week ook alle a-merken wasmiddel 2e gratis, maar het viel me op dat eigen merk alsnog goedkoper was.. Dus als het je niks uit maakt zal ik de aanbieding toch es vergelijken met huismerk..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:07

Die dash is vanaf woensdag ook in de aanbieding bij de hoogvliet... Precies zelfde.aanbieding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:41

De soep is gelukt hoor Kaatje! Heb jouw recept aangehouden en even op internet gekeken naar de verhoudingen. Hij ruikt echt heerlijk!
Gemaakt van 2 uien, 2 teentjes knoflook, 400 gram aardappels, 1kg courgette, 3 kip-bouillonblokjes, 1,5 liter water, kookroom, peper/zout en gehaktballetjes.
Hopen dat hij net zo lekker smaakt als ruikt hihi!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:48

Ik vind de aanbiedingen voor deze week een beetje tegenvallen, Lidl en Aldi hebben beide sla in de aanbieding. Lidl nog sperziebonen, verder niet echt iets wat ik koop. C1000 heeft tot dinsdag ook niet echt wat in de aanbieding wat wij gebruiken. Benieuwd wat daarna in de aanbieding komt.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:57

Citaat:
Hopen dat hij net zo lekker smaakt als ruikt hihi!

Eet smakelijk Destino.

Ik ben in dubio of ik mijn gratis krieltjes eerst zal voorkoken voor ze de oven ingaan.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:03

Ik zou ze voorkoken.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:08

Beetje jammer van de sperziebonen, die heb ik vorige week bij de AH in de aanbieding gekocht. Om nou voor mezelf weer een halve kilo te kopen... Andere groenten zijn ook wel een keer welkom. :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:22

Komende week weer Hamstereeeen bij de AH! *\o/*
Wat ik wil gaan halen:
2x 500 gram mager rundergehakt: 4,00 euro
Misschien bloemkool: 0,69 euro
AH hamburgers, 2 schalen a 4 stuks: 3,19 euro
2x Slankie: 1,15 euro
2x Hero jam: 1,34 euro
2x AH Mexicaanse producten (wraps): 1,49 euro
2x Heinz pastasaus: 1,71 euro
2x Unox Soep in Blik, 2 blikken a 800 ml: 1,93 euro
2x Bonduelle (bv mais): 1,02 euro
2x Robijn wasmiddel: 6,35 euro

Nu nog alles mee naar huis zien te krijgen. :P
Misschien dat ik toch maar met de auto ga.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:29

Ik vind de AH aanbiedingen tegenvallen voor aankomende week. Gehakt is wel een fijne aanbieding, de rest heb ik eigenlijk niks nodig.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:33

Ik denk dat ik de mexicaanse producten ga kopen, wraps vinden we lekker dus dat ga ik in huis halen. Verder jammer gneoeg niks biologisch bij de AH in de aanbieding dus van de aanbiedingen ga ik verder niks kopen.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:44

Yucca schreef:
Ik vind de aanbiedingen voor deze week een beetje tegenvallen, Lidl en Aldi hebben beide sla in de aanbieding. Lidl nog sperziebonen, verder niet echt iets wat ik koop. C1000 heeft tot dinsdag ook niet echt wat in de aanbieding wat wij gebruiken. Benieuwd wat daarna in de aanbieding komt.

De c1000 heeft vanaf woensdag weer de euroweken! :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:48

Jeeeeh

Nu wachten tot de folder er is...