Scheelt bij ons wel dat alle apparatuur (letterlijk alles) nieuw uit 2022 is, omdat we pas net uit huis zijn en alles hebben verbouwd. We hebben namelijk wel veel elektrische apparaten (die we ook veel gebruiken) en koken ook elektrisch.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sanet schreef:mavantos schreef:Wat is jullie verbruik geweest qua gas in september?
338 kWh stroom en 13 m³ gas.
Wij zitten echt hoog qua stroomverbruik. Het is me nog niet helemaal duidelijk waar dat precies vandaan komt. Ik heb nu van die stekkers die meten voor de vriezer en de koelkast.
Koelkast deze maand tot nu toe: 7,4 kWh
Vriezer: 11,9 kWh.
(En de PS5: 9,1 kWh)
Dat is niet perse heel laag, maar ook niet mega hoog. Dus ik zoek nog even verder. 1 november gaan de stekkers ergens anders in. Ik denk dan de airfryer misschien eens een hele maand meten
Onze oude vriezer, maar die stond uit in september. En misschien mijn warmhoudplaatje.
MyWishMax schreef:159kwh en 11m3.
Ik draai alleen wassen in het weekend ivm daltarief. Maar dat past idd niet op een wasrek, de kleding, handdoeken en beddengoed. Ik draai 3 tot 4 wassen, de kleding past net aan op het rek. De handdoeken en beddengoed niet.
Verwend is maar net hoe je het ziet, Olejon. Vaatwasser of vaat laten staan de hele week tot de hulp komt(heb ik niet genoeg voor) harde handdoeken vind ik al vreselijk, dat is smaak en heeft echt niet met goed drogen of niet te maken. Ik heb een tijd met harde handdoeken moeten afdrogen maar die waren echt niet beter dan de zachte. Wel voor mijn huid.
Is dat dan verwend, zou kunnen. Wel beter voor gezondheid en daar verwen ik mezelf dan graag voor
Jobbeltje schreef:Voor de mensen met daltarief: check eens heel goed of dit wel rendabel voor je is. Als ik het goed heb moet je meer dan 40% van je verbruik tijdens de dal-uren gaan verbruiken. En dat red je niet met een paar wasjes… je stroom tarief door de week overdag (piek-uren) ligt hoger dan gewoon continu tarief.
Omzetten kun je gewoon bij je leverancier aanvragen. Is iets administratiefs. Veranderd ook niets aan je contract oid….
Dus laat er vooral even een berekening op los. Misschien valt er nog wat te besparen.
Menino schreef:Jobbeltje schreef:Voor de mensen met daltarief: check eens heel goed of dit wel rendabel voor je is. Als ik het goed heb moet je meer dan 40% van je verbruik tijdens de dal-uren gaan verbruiken. En dat red je niet met een paar wasjes… je stroom tarief door de week overdag (piek-uren) ligt hoger dan gewoon continu tarief.
Omzetten kun je gewoon bij je leverancier aanvragen. Is iets administratiefs. Veranderd ook niets aan je contract oid….
Dus laat er vooral even een berekening op los. Misschien valt er nog wat te besparen.
Huh, maar daltarief wordt toch gewoon door je netbeheerder bepaald? Of ben ik nou helemaal verkeerd geinformeerd
Telpeva schreef:Heb je in de nacht ook daltarief? Ik doe mijn vaatwasser en wasmachine ook soms doordeweeks met de timer instellen dat ze in de nacht draaien, als ik dan wakker word is het klaar. Ik heb de kracht niet meer om in een weekend meerdere wasjes te draaien en op te hangen, door het op deze manier te spreiden krijg ik het toch alles gedaan.
Hier geen droger, en vaak zijn spullen die ik dan aan het begin van de week heb gewassen en opgehangen al (deels) droog voordat de volgende was er in gaat, dit spreiden werkt voor mij ook beter met drogen in de winter omdat ook hier het aantal waslijntjes beperkt is.
Goof schreef:mavantos schreef:Wij zaten in september op 20 m³ gas en 162 kWh.
Bijna gelijk hier; 20 m³ en 168 kwh.
2 persoons huishouden.