Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 15:41

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 16:21

ynskek schreef:
Dat is dan al best snel Avelien :j

Gefeliciteerd met het tekenen

Ja supersnel. Houd mn huidige huurwoning aan tot eind oktober. Dan kan ik rustig overschakelen.

MarjanB

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 18:29

Gefeliciteerd!

Karuna, klinkt als erg ingewikkeld en hoop dat t dan allemaal goed komt voor je. Maar spring niet in 7 sloten te gelijk…

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 21:18

Spannend Eileen333! Duim voor je!

Genoeg te doen dus Mars, succes alvast :D

Gefeliciteerd Avelien! Dat is idd snel.

Mijn bod is geaccepteerd *\o/* nu financiering rond krijgen en dan zal de overdracht begin december zijn :)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-22 23:28

Gefeliciteerd zeg! Je lucky shot dus, goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:12

Avelien, wat snel!

Bij ons staat hij voor nu op 26 oktober. Maar ik durf pas echt blij te zijn als de financiering helemaal rond is. :Y) Las wat over de kosten, wij hebben dat ook wel hoor. We redden het prima, maar qua gas zullen we ook een stuk meer moeten gaan betalen. We zitten nu in een nieuwbouw appartement en gaan dan naar een tussenwoning uit 1993.

Gefeliciteerd Sincereq! *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 08:15

Kosten hier zijn maar iets hoger. Omdat er een inductieplaat is, gaat ons gasverbruik tot nog toe omlaag, maar goed, nu zijn we nog niet aan het stoken. Elektriciteit is wel omhoog.

Goed de app in de gaten houden zodat we op tijd ons maandbedrag kunnen aanpassen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:19

Huis niet gekregen. Denk dat iedereen overboden heeft. En andere woning was ook al weg.
Dus nu ben ik chagrijnig want er staat ook niets meer op funda. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:39

Ik vind funda ook al een tijdje stom :')

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 11:42

SincereQ schreef:
Mijn bod is geaccepteerd *\o/* nu financiering rond krijgen en dan zal de overdracht begin december zijn :)

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd!

eilleen333 schreef:
Huis niet gekregen. Denk dat iedereen overboden heeft. En andere woning was ook al weg.

Balen! Op naar de volgende... :(

Onze woning komt deze week op de foto en volgende week te koop, zo benieuwd hoe het gaat lopen..
Deze week ook voor het eerst in m'n eentje een woning bezichtigen in het dorp, ook spannend :Y)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:02

Wij zijn bij het fantastische huis in Haren wezen kijken. Echt een prachtige woning, maar veel te groot voor ons :') Zoals je het ziet op de foto's, zo is het ook. Dat is natuurlijk altijd maar afwachten, maar in dit geval sloot het naadloos aan. Boven is het echt wel hokkerig, en ik kreeg het helemaal akelig bij het idee om dat allemaal schoon te moeten houden _O-

Daarnaast ligt het pal naast de spoorovergang en die hoor je goed, en veel verkeer rond het huis.

Hebben ook al een andere woning gevonden. Zelfde prijsklasse, maar totaaaaalll ander huis. Andere wijk, heel rustig gelegen. Daar gaan we nu een bezichtiging voor plannen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 18:29

Trouwens.. denken jullie ook 3 x na over de hoogte van de hypotheek en de hoge rekeningen zoals energie? Kennis had een flink vrijstaand huis gekocht. Met alle overwaarde van eerdere huizen hebben ze voor een flinke hypotheek slechts een kleine prijs betaald elke maand maar komen door het formaat huis nu in de knoei met de stook kosten die 3 x zo duur zijn geworden en zo rond de 1400 euro zaten. Leuk dan zo'n mooi groot huis met zwembad maar ze over tegen nu toch te gaan verkopen en kleiner te wonen nu ze met winst nog kunnen verkopen mocht de markt inklappen. Vind het nogal wat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 19:51

eilleen333 schreef:

Ik sprak vanmiddag een collega die binnenkort haar huis te koop zet (Deventer), haar makelaar had aangegeven dat er heel veel mensen hun huis in september te koop zetten, net als mijn collega.
Dus wie weet is er dan wel ineens heel veel nieuw aanbod, ook voor jou?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:06

Steenbok12 schreef:
Trouwens.. denken jullie ook 3 x na over de hoogte van de hypotheek en de hoge rekeningen zoals energie? Kennis had een flink vrijstaand huis gekocht. Met alle overwaarde van eerdere huizen hebben ze voor een flinke hypotheek slechts een kleine prijs betaald elke maand maar komen door het formaat huis nu in de knoei met de stook kosten die 3 x zo duur zijn geworden en zo rond de 1400 euro zaten. Leuk dan zo'n mooi groot huis met zwembad maar ze over tegen nu toch te gaan verkopen en kleiner te wonen nu ze met winst nog kunnen verkopen mocht de markt inklappen. Vind het nogal wat.

Ik heb wel naar het energielabel (B), de bouw en isolatie gekeken.
Hier een grote vrijstaande boerderij gekocht van 260m2 woonoppervlakte.
Echter heb ik overal dubbel glas, dikke muren, 12 zonnepanelen, houtkachel en alles beneden gelijkvloers.
Boven stook ik niet of er moet visite blijven slapen.

Ik heb in prijs van het huis 70m3 hout overgenomen van de vorige eigenaar.
Dat is voor 5 jaar stookhout :Y)
Hij was maar 70 euro per maand kwijt.
Ik zit nu op gemiddeld 70 euro per maand aan elektriciteit en gas.
Ik heb mijn maandkosten op 180 euro pm staan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:49

Steenbok12 schreef:

Ik kan niet schatten, dus ik reken met de kosten van een woning die twee keer zo groot is als wat ik zoek, en verder vergelijkbaar qua label etc. Dus in theorie zou dat goed moeten gaan. En dan rond ik alles ook flink naar boven af.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 21:56

Wij isoleren het hele huis en kopen een warmtepomp en zonnepanelen.. op die manier willen we van de normale kosten af. Met het lage rentepercentage dat we nog hebben is met financiering kopen van die maatregelen goedkoper dan energiekosten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 08:38

Hier in de omgeving waar wij willen wonen wel afgelopen dagen redelijk wat woningen te koop gekomen maar allemaal net te ver voor wat wij willen.

Maar wel weer meer aanbod

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 11:29

Achterom schreef:
eilleen333 schreef:

Ik sprak vanmiddag een collega die binnenkort haar huis te koop zet (Deventer), haar makelaar had aangegeven dat er heel veel mensen hun huis in september te koop zetten, net als mijn collega.
Dus wie weet is er dan wel ineens heel veel nieuw aanbod, ook voor jou?

Maar is dit niet elk jaar zo? Dat het 3e kwartaal wat minder te koop komt in verband met vakanties en dat dan vanaf september en het 4e kwartaal weer meer te koop komt?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 15:55

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:01

Gefeliciteerd! Ziet eruit als een fijn plekje Eulogy.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:01

Leuk huis! Gefeliciteerd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 16:03

Steenbok12 schreef:

Ja, zeker :j Dat is iets wat ik wel zoveel mogelijk probeer mee te nemen. Sowieso zijn de maandlasten van de hypotheek zelf fors gestegen door de geëxplodeerde rente, en daarnaast nog die torenhoge energierekening.. Dat is voor ons wel een reden om echt niet maximaal die hypotheek in te duiken, want ik wil wel lekker kunnen blijven leven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:13

Wat leuk, Eulogy. Gefeliciteerd! Bekende omgeving voor mij :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:30

Ik had al gekocht voor alles omhoog ging. We zullen het ermee moeten doen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:33

Heeel leuk Eulogy <3