Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 20:08

Fitzroy schreef:
Ik vind huismerken cola niet te drinken, maar Pepsi ook niet. Voor mij is er maar één lekkere en dat is de echte Coca-Cola. Ik vraag in een restaurant ook altijd welk merk ze hebben :o

Hier nog 1 :+
Als het alternatief geen Fanta is ga ik door naar alternatief 3.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 20:11

Citaat:
Ik koop voor verjaardagen ook huismerk frisdrank. Mag iedereen blij wezen, dat ik het eens in huis heb ipv thee/koffie/aanmaaklimonade/wijn/bier.. jammer dat het dan anders en wat minder lekker smaakt, niet zeuren het is wat met prik :D

:))

@Faelynn frisdrank blijft bij mij tot het einde der tijden ongeopend en goed maar wijn dat is een ander verhaal :9k :o :D

Is het gelukt met je champagne @poes?

pantarhei

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:53

Gefeliciteerd VHU en PSvanlot

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 11:35

Dankjewel!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 12:43

Gefeliciteerd, dames *\o/*
Weer een jaartje ouder en wijzer ;)

Ik vind de Action toch zo’n vreselijke winkel. O:) Je gaat ervoor naartoe omdat je iets goedkoops wilt hebben en je komt naar buiten met handen vol.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 16:25

VanHuisUit schreef:

Citaat:
Ik koop voor verjaardagen ook huismerk frisdrank. Mag iedereen blij wezen, dat ik het eens in huis heb ipv thee/koffie/aanmaaklimonade/wijn/bier.. jammer dat het dan anders en wat minder lekker smaakt, niet zeuren het is wat met prik :D

:))

@Faelynn frisdrank blijft bij mij tot het einde der tijden ongeopend en goed maar wijn dat is een ander verhaal :9k :o :D

Is het gelukt met je champagne @poes?

Ja! Tien winkels moeten bellen. De eerste twee flessen zijn al gesneuveld :D ik hoop hier een half jaar mee te doen maar mezelf kennende :D

Ik haal voor bezoek wel merkspul maar de meeste drinken alcohol. Dus max 2 blikjes cola of zo en verder de sodastream en wijn/bubbels/bier in eindeloze hoeveelheden.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 18:22

Gefeliciteerd meiden!

Foto’s van m’n huis deel ik als het officieel is allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-21 20:49

Nou heerlijke dag gehad en er werd geen cola gedronken, alleen sinas en lemon lime door de kinderen en die hadden verder geen opmerkingen :P
Uiteindelijk nog wel pizza's laten aanrukken dus tja budgettechnisch niet handig maar wel zo gezellig :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 20:51

Goed om te horen vanhuisuit!

Hier ook een prima dag. Overdag wat visite, in de middag paarden binnen gehaald en met kinderen, de jonge herder van vrienden en vrienden gaan hondenzwemmen. Super leuk. Daarna met zijn allen uit eten.

Prima verjaardag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:23

Proficiat aan allen die een proficiat verdienen *\o/*

Ik krijg normaal vandaag bericht of we die woning nog kunnen gaan bekijken.
Onze reis naar Nepal kan waarschijnlijk gewoon doorgaan. Ze hebben de grenzen geopend voor reizigers die gevaccineerd zijn én een negatieve test hebben.
Daar zijn we aan het finetunen met de reisorganisator.
En het prikcentrum gaat extra shiften kunnen aanbieden omdat heel veel mensen een 3e prik moeten krijgen/mogen halen. Ik heb gelijk in oktober alweer 2x 4u kunnen inroosteren. Dus dat is ook weer wat zakgeld erbij.

En vanmiddag een borsttuig tweedehands op FB gezet, daar ben ik ook al mee aan de babbel met mogelijke koper.

Loopt wel lekker zo :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:41

Gaaf hoor Varekaj, hoelang gaan jullie naar Nepal?

Wij hebben onze voordeur verkocht, toch weer 100 euro.
Zal maar niet zeggen voor hoeveel we dat ding 2 jaar nieuw hebben gekocht, maar het is zonde als je het helemaal moet weggooien.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:17

Zonnebloem92 schreef:
Gaaf hoor Varekaj, hoelang gaan jullie naar Nepal?

Wij hebben onze voordeur verkocht, toch weer 100 euro.
Zal maar niet zeggen voor hoeveel we dat ding 2 jaar nieuw hebben gekocht, maar het is zonde als je het helemaal moet weggooien.

Dat hebben wij met onze tuindeuren, tuinramen en achterdeur ook hebben met de verbouwing. Ik hoop dat de nog wat opleveren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:53

Gefeliciteerd Varekaj! Mijn trip naar New York kan ook doorgaan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 15:50

Iets zegt me dat er dit najaar niet zoveel gespaard gaat worden :P :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:56

Wat heerlijk allemaal!!!

Ik ga naar Marbella de 13e.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:58

Ik heb net de eerste 2 dingen geboekt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:03

Heerlijk! Mijn reisje is heel spontaan, en daarom ook zo leuk haha.

Verder gaat het sparen wel goed, deze maand het standaard bedrag, denk niet zoveel meer. Verjaardag, kinderfeestjes van 2 kinderen en kleding voor de kinderen hakt er flink in.
Een kind gaat met 5 vriendinnen uit eten en de andere gaat bij een groot indoor bedrijf wat doen en daar eten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:12

PSvanLot schreef:
Wat heerlijk allemaal!!!

Ik ga naar Marbella de 13e.

Lekker!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:53

Heerlijk al die reizen in het vooruitzicht.

Zei ik al dat de Action een vre-se-lijke winkel is :+ Ik ging voor een voerbakje voor de kat en kwam thuis met een sunlounger en kerstspullen … (maar ook het goedkope voerbakje van 0,99 cent gekocht _O- ) Het was goedkoper geweest als ik dat bakje bij de dierenwinkel had gekocht voor 3,80.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:22

Nou, hier de laatste over sluizing naar de spaar rekeningen gedaan voor deze maand. Vorig jaar na tekenen van het huis een spaar doel gesteld. We zijn erg netjes uit gekomen en hebben eigenlijk precies het spaardoel gehaald (we hebben wel al een tafel, tv, dressoir, 2 fietsen en een aanbetaling aan de bank betaald. Maar deze bij het spaargeld opgeteld kwamen we precies op ons doel uit. Dit stond sowieso allemaal groot op de wensenlijst. Dus ben erg tevreden.
Nu het spannende want ik heb werkelijk geen idee wat de kosten van bepaalde dingen rondom klussen zijn en tegenvallers enzo. Wat kost je hele huis schilderen met goede verf, ziet het laminaat boven er echt nog goed genoeg uit. Wel dingen bedacht als een container voor de stort, vracht wagen huren voor verhuizen etc. de trap bekleder, maar al het onverwachte.. En ook zijn de laste vele malen hoger straks. Sparen wordt moeilijker dus wil wel een buffer hebben nog. Gelukkig verwacht ik in Mei wel weer een mooie terug gave voor de spaar. Dat geeft wel ademruimte. Maar spannend!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:43

Je gaat verhuizen of verbouwen steenbok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:13

Wij hebben een paar jaar terug alles laten doen: plakwerk, behangen en schilderen. Van boven tot onder, ongeveer 150m2. Heeft ons rond de 21k gekost geloof ik. Was voor muren, deuren en plafonds, maar we hebben geen evidente traphallen. Was een vaste prijs. Gelukkig, want ze zijn er langer aan bezig geweest dan ze voorzien hadden :P

We gaan van 2/11 tot 17/11 naar Nepal. Enige minpunt is 11u wachttijd voor onze overstap in Abu Dhabi. Eerst was die fiks korter, denk uurtje of 4. En dan tijdje terug plots een mailtje dat het naar 11u ging. Balen, maar er zijn ergere dingen dan dat.
Wij zijn vorig jaar nergens heen geweest dus dat geld is ook nog niet uitgegeven :)

Qua sparen, het gaan pittige maanden worden. De pony's gaan mee op volpension en dat tikt toch wel aan. Ik krijg wel nog een vergoeding van iemand voor gebruik van mijn weiland. En ik heb alvast een deel van het stalgeld gespaard, dan hoef ik dat niet van de rekening te halen. Voelt toch een tikje minder pijnlijk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:56

Hoe lang moet je in quarantaine bij terugkomst varekaj?

Ik ga naar Guadeloupe misschien. Toch nog zon en beetje hiken en geen quarantaine.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:14

Wow, Guadeloupe lijkt me gaaf. Mogen jullie vanuit België alweer naar die landen? Dat lijkt wel soepeler dan in Nl.

Op LZP staat nu een topic dat wel aansluit bij deze. [LZP] No Spend Challenge, wie doet er mee?

Ik heb vandaag nog een nieuwe cap gekocht bij EJ. Was het hier dat iemand zei dat je eigenlijk iedere 5 jaar een nieuwe cap moet? Ik had het al in mijn hoofd maar wilde wachten tot er weer een keer 25% keuzekorting was. En die mail kreeg ik dus vanochtend. Toch een vorm van besparen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 18:29

Ja ik had hem ook gespot. Nu vind ik één of twee maanden vrijwel No Spend niet eens zo'n probleem maar op de langere termijn het volhouden is een ander verhaal... as we all know denk ik :7

Leuk he dat je dan toch een goed gevoel hebt als je iets koopt omdat het met korting is :D

Guadeloupe hoe kom je daarbij @poes? Klinkt zo heerlijk exotisch {:} *\o/*

Ik vind anderen je klussen laten doen erg makkelijk maar ook vre-se-lijk duur. Bij mijn badkamer / toilet kon ik het gewoon niet, maar als het een beetje kan doe ik dingen zelf, of eventueel met één handige andere klusser. Dan duurt het maar wat langer. Maar kan me ook voorstellen als je een groot huis hebt en je moet veel dat je er gewoon klaar mee wilt zijn hoor. Alleen vind ik het gewoon erg duur en vaak moet je je ook in allerlei bochten wringen om überhaupt een vakman in je huis te krijgen (en dan nog is het de vraag of ze komen). Oftewel vind het ook erg frustrerend allemaal... (sorry beetje zeurverhaal :o )

**tromgeroffel**
Op weg naar pensioen / minder werken / alleen doen wat je echt wilt / enigszins financieel onafhankelijk ben ik weer een stap verder. Nog wat bezuinigingen doorgevoerd en... heb berekend dat ik nog maar 2 dagen / 16 uur per week hoef te werken en dan heb ik toch genoeg om lekker te leven. Dankzij een goede spaarrekening, die extra is aangevuld doordat ik mijn keuken renoveer en geen dure opleiding ga doen (wel een iets minder dure trouwens).
Vind dit zo'n zalige gedachte!
Deze maand voor het eerst zo weinig uren en wat een rust. Deze week zelfs extra dag vrij genomen (heb nog veel uren staan ook dat nog) dus dan voelt het helemaal als soort vakantie.