Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mossel schreef:Ooh die zijn ook mooi!
De Florida sweetheart, strawberry star, spring fling en miss Muffet
tessyke schreef:Nog steeds vliegjes maar miss moet ik het even tijd geven
De planten leven wel nog allemaal dus dat valt al mee.
Aaltjes zijn hier geen optie, ik heb een terrarium met slakken dus aaltjes komen niet in huis.
magda_90 schreef:[ [url=m/8gHV50.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TdIx9l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z4KVhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
De linker heb ik vorige zomer als 2 erwtjes gekregen. Eenmaal aangeslagen groeien ze echt super goed!
tessyke schreef:Aaltjes zijn hier geen optie, ik heb een terrarium met slakken dus aaltjes komen niet in huis.
Kuggur schreef:Ik had eerder deze onderstaande (vrij beroerde) foto gepost met de vraag of iemand wist wat het was; ik heb hem uit stekjes opgekweekt. Geen antwoord gekregen, maar zelf inmiddels ontdekt wat het is, voor de geinteresseerden, Ruellia makoyana, een vrij makkelijke plant en enthousiaste bloeier.
[ [url=m/AA5UlK.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Ik wil een Hoya kerrii.
Macs schreef:Wat gek van die aaltjes, overal staat aangegeven dat het veilig is voor huisdieren. Beetje slecht dan. Als het rondwormen zijn, zijn ze dan niet schadelijk voor andere dieren dan spinnen en slakken?
magda_90 schreef:Wat een schoonheid.
Bedankt voor de uitleg waarom aaltjes en reptielen niet samen gaan, dat wist ik niet! Logisch dat je ze niet wilt hebben dan.p
Bedankt Nijntje, dat is mij ook al overkomen inderdaad. Vandaar dat ik liever stekjes van succulenten vraag. Dat kan bijna niet mis gaat.
Dolfijntjes zijn ook nog onderweg net als de variegata vormen van beide erwtjes._San87_ schreef:Ik wil een Hoya kerrii.
De normale? Zodra ze goed beginnen te groeien kan ik wel wat stekken?
Moet hij eerst wel ietsjes meer dan 3 (onder midden) bladeren gaan produceren.
[ [url=m/HAYwih.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn andere kerrii (linksonder) is alleen een beetje misvormd.
tessyke schreef:Je kan ook aaltjes in de tuin gebruiken bij een slakkenplaag.
Wat de verkoper meestal vergeet te vertellen is dat het ook alles van hommels en bijen die in de grond nestelen aantast waardoor ze sterven.
Vreselijk wapen, die aaltjes...
nijnthju schreef:magda_90 schreef:[ [url=m/8gHV50.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TdIx9l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/z4KVhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
De linker heb ik vorige zomer als 2 erwtjes gekregen. Eenmaal aangeslagen groeien ze echt super goed!
Ohh kijk, ze hebben hun potje al gevondendat ze maar lekker mogen groeien!
Je erwtenplantje ziet er mooi uit! Ik had die van mij eerst verzopen. Er waren nog enkele strengen goed dus die had ik gestekt en dat slaat ook goed aan
Vorige week had ik een dolfijnplantje besteld maar die was helaas helemaal verzopen... gelukkig wel mijn geld terug gekregen maar ik vond het zo jammer![]()
Zijn er hier trouwens ervaringen met het stekken van de peperomia Hope? Wat is de beste manier en hoe lang duurt het?