Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:15

knabbelgirl schreef:
Even nieuwsgierig naar alle mensen hier die het erover hebben, wat is hetgeen dat jullie tegen inkijk hebben? Gevoel van privacy, of veiligheid oid? Ik heb ook altijd inkijk (huidige huis en vorige) vanaf stoep in woon- en/of slaapkamer, maar ben het alleen in mijn 1e huis een paar weken tegen gegaan. Daar gestopt omdat ik het ook leuk vind alles te zien, en ik het niet fijn vind om gordijnen dicht te hebben. Zelfs in de winter 's avonds amper iets dicht, enkel 's nachts. Ben dus echt wel benieuwd!

Potdicht vind ik ook niks, maar ik loop in mn ondergoed (of zonder) ook door mn huis, dus ik wil het wel dicht kunnen doen :D
Maar ik woon 3 hoog, dus weinig last van inkijk.
Als ik begane grond zou wonen zou ik denk ik ook meer afsluiten omdat je soms van die huizen hebt wat net kijkdozen zijn. Nu kijkt natuurlijk niet iedereen naar binnen, maar ik maak me daar wel schuldig aan :+ Ben dan heel geintereseerd naar inrichting enzo aan het kijken en dan denk ik "oh nee idioot, daar wonen mensen!!" :D

In mijn slaapkamer heb ik van die topdown-dingen (net als die foto die voorbij kwam :j ) echt super, kan ik de bovenkant laten zakken, dus natuurlijk licht en kan ik toch van de douche naar mn kledingkast wandelen zonder dat de overburen kunnen zien of ik naar de zonnebank geweest ben of niet :P

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:37

Ik heb weinig tegen inkijk, zolang ik het s avonds maar wel dicht kan doen. Ik heb nu een duorolgordijn, en dat bevalt erg goed!

Voor posters in Groningen kan je nu heel goed naar de oude Expo. Daar hebben ze grote opruiming en dus heel veel korting. Eerste trap op en daar zijn de posters, zit vast wel wat tussen.

Voor mijn dak kantelramen zoek ik ook nog iets... Die van de aldi werken helaas niet, ik heb niet echt een kozijn nu, dus dan kan ie helemaal niet meer open...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:28

Ik wist niet dat de Expo nog bestond!

Vandaag komen onze meubels binnen, is het kamperen gevoel ook weer voorbij haha.

Ik wil alleen heel graag nog inbetween gordijnen. 1 paar voor de openslaande deuren en 1 paar voor het raam. Maar ik twijfel...

1. Welke kleur
2. Voor het raam, staan gordijnen tot de grond of wordt dat lelijk met de brede vensterbank?
3. Zat zelf te denken aan een donkere taupe kleur, wat vinden jullie?

(Overigens blijven de witte vouwgordijnen hangen)

Hier wat foto's hoe het er nu uit ziet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Op de foto lijkt het donkerder dan dat het is, heb juist heel veel natuurlijk licht)

De gebruikte kleuren:
- loom (net iets anders dan RAL9010)
- industrial grey (grijze kleur)
- taupe (geeft overigens op de wand wel een soort paarsgrijze tint, heel gek)

Deze meubels komen er te staan:
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:42

Wat is het onwijs mooi geworden!!! Je tv/haard wand vind ik ook helemaal geweldig!!
Ik zou gaan voor gordijnen over de gehele lengte, van plafond tot vloer. Zelf zou ik juist gaan voor lichte. Als je ze naar de kanten schuift, scheelt dat in licht?!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:52

Ik zou ze tot de grond doen, is rustiger :j. En een lichte taupe kleur zou denk ik erg mooi staan.

Vind zelf de kant van de haard de muur erg donker, maar dat vormt waarschijnlijk straks een geheel met de meubels (gave salontafel <3 ).

Cardy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:12

Bedankt beide! De haard lijkt inderdaad donker, maar in het echt valt ie nu juist enorm op door de diepe grijze kleur. Komt nog een licht kleed en die witte stoel voor, waardoor die nog meer gaat opvallen.

Juist een lichte kleur? Dat is wellicht beter ja, twijfel zelf dan nog over licht grijs (ivm haard) of idd taupe (maar moet wel matchen met de ietswat paarsige taupe kleur van de lange wand).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:15

Ik zelf zou zelfs kiezen voor wit :o Als je nu je kamer inkijkt naar achteren maakt het mijn in ziens juist ruimer, terwijl hoe donkerder je gordijnen, hoe 'korter' je kamer wordt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:17

Kentaro schreef:
Ik zelf zou zelfs kiezen voor wit :o Als je nu je kamer inkijkt naar achteren maakt het mijn in ziens juist ruimer, terwijl hoe donkerder je gordijnen, hoe 'korter' je kamer wordt.

Dankjewel! Ik wacht sowieso even af wat de ruimte doet als de meubels erin staan. Wit is ook nog een optie dan inderdaad.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:26

Dat is zeker slim!
Wij hebben de eerste weken ook zonder raambekleding gezeten. hebben dat uitgezocht nadat alles stond (en toen nog levertijd :P )

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:34

arabella2000 schreef:
Volgens mij waren er deze week horren voor kiepdraai ramen bij de aldi ;)
Thnx voor de tip! Helaas uitverkocht...

Knabbelgirl, ik vind raamdecoratie erg sfeervol. Hoeft voor mij inderdaad niet potdicht, maar heb wel graag wat voor of naast de ramen hangen. Overigens is een beetje privacy ook wel fijn!

Mooi Cardy! Ook de kleuren bij elkaar en de haard, supermooi! Ik zou zeker niet voor 2 paar gordijnen gaan, dat ziet er volgens mij heel raar uit. Ik zou dan kiezen voor 1 paar inbetweens tot aan de grond. Kan ook makkelijk met de vensterbank, als ze er maar goed voor hangen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:47

noviceh schreef:
arabella2000 schreef:
Volgens mij waren er deze week horren voor kiepdraai ramen bij de aldi ;)
Thnx voor de tip! Helaas uitverkocht...

Knabbelgirl, ik vind raamdecoratie erg sfeervol. Hoeft voor mij inderdaad niet potdicht, maar heb wel graag wat voor of naast de ramen hangen. Overigens is een beetje privacy ook wel fijn!

Mooi Cardy! Ook de kleuren bij elkaar en de haard, supermooi! Ik zou zeker niet voor 2 paar gordijnen gaan, dat ziet er volgens mij heel raar uit. Ik zou dan kiezen voor 1 paar inbetweens tot aan de grond. Kan ook makkelijk met de vensterbank, als ze er maar goed voor hangen.

Dankjewel! Het worden zeker lange haha.

En of het beter 1 of 2 paar kan worden.. Moet ik nog even naar kijken, voorkeur gaat uit naar 2 paar. Zo hoef je niet gelijk de helft dicht te gooien als de zon er op staat.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:51

Tegen de zon heb je ook je rolgordijnen toch? :D

Even voor de goede orde. Welke bedoel je met in betweens?! Als ik erop google, zie ik 'gewone' gordijnen en die ik 'plissees' noem :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:53

Kentaro schreef:
Tegen de zon heb je ook je rolgordijnen toch? :D

Even voor de goede orde. Welke bedoel je met in betweens?! Als ik erop google, zie ik 'gewone' gordijnen en die ik 'plissees' noem :+

Inbetween zijn licht doorlatende gordijnen, zitten tussen vitrage en verduisterende gordijnen in haha.

Edit:

Ik wil dus zoiets (inbetween met vouwgordijn):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:04

Dan hebben we het over dezelfde :D
Zelf zou ik de gehele achterkant in tweeën delen, dus zeg maar een gedeelte links hangen en rechts. (wat zijn sommige dingen lastig op te schrijven zeg.... komt zo zo knullig over.... :+ )

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:26

Kentaro schreef:
Dan hebben we het over dezelfde :D
Zelf zou ik de gehele achterkant in tweeën delen, dus zeg maar een gedeelte links hangen en rechts. (wat zijn sommige dingen lastig op te schrijven zeg.... komt zo zo knullig over.... :+ )

Haha lastig inderdaad soms.
Je bedoel dus 2 delen?
Ipv 2 delen voor de deur en 2 delen voor het raampartij (totaal 2 paren dus)?
In mijn hoofd lijkt het juist beter om 2 paren te hebben, maar daar moet ik nog even goed over nadenken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:13

Precies!
Dan heb je er ook het minst 'last' van als je de gordijnen open hebt. Anders heb je 4 stukken die het licht tegen houden.
Maakt ook ruimtelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:15

ik zou het inderdaad ook in tweeën delen en niet in 4.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:22

noviceh schreef:
Iemand nog een goed idee voor horren bij een kiep kantel raam? De prijzen gaan al snel naar €100,- per stuk, wat een geld!

Iemand hier in het topic (weet even de naam niet meer) heeft zelf horren gemaakt! Maart-begin april ergens :)

Cer schreef:
knabbelgirl schreef:
Even nieuwsgierig naar alle mensen hier die het erover hebben, wat is hetgeen dat jullie tegen inkijk hebben? Gevoel van privacy, of veiligheid oid? Ik heb ook altijd inkijk (huidige huis en vorige) vanaf stoep in woon- en/of slaapkamer, maar ben het alleen in mijn 1e huis een paar weken tegen gegaan. Daar gestopt omdat ik het ook leuk vind alles te zien, en ik het niet fijn vind om gordijnen dicht te hebben. Zelfs in de winter 's avonds amper iets dicht, enkel 's nachts. Ben dus echt wel benieuwd!

Potdicht vind ik ook niks, maar ik loop in mn ondergoed (of zonder) ook door mn huis, dus ik wil het wel dicht kunnen doen :D
Maar ik woon 3 hoog, dus weinig last van inkijk.
Als ik begane grond zou wonen zou ik denk ik ook meer afsluiten omdat je soms van die huizen hebt wat net kijkdozen zijn. Nu kijkt natuurlijk niet iedereen naar binnen, maar ik maak me daar wel schuldig aan :+ Ben dan heel geintereseerd naar inrichting enzo aan het kijken en dan denk ik "oh nee idioot, daar wonen mensen!!" :D

In mijn slaapkamer heb ik van die topdown-dingen (net als die foto die voorbij kwam :j ) echt super, kan ik de bovenkant laten zakken, dus natuurlijk licht en kan ik toch van de douche naar mn kledingkast wandelen zonder dat de overburen kunnen zien of ik naar de zonnebank geweest ben of niet :P

Haha ik snap je ja! Hier is het huis een kijkdoos (begaande grond) maar kijk ik zelf ook altijd, totaal niet bewust, registreer het niet eens, tenzij er ineens iemand binnen is :') Dan voel ik me ineens heel betrapt :P
Die gordijnen ga ik ook eens naar kijken voor de keuken, wat ik nu heb is niks

@Cardy sjeetje wat is dat mooi al zeg! Wauwie! Gordijnen zou ik zelf tot de vloer doen, vind ik in een woonkamer rustiger ogen. Kwa kleur zou ik zelf voor de kleur van de haard gaan, lichte gordijnen zijn mij persoonlijk iets te besmettelijk
Kwa gordijnverdeling ga ik mee met Kentaro. Zo heb ik het nu ook (al is 1 kant los aangezien die voor de buitendeur hangt, die gaat aan de kant als de deur open is). In mijn vorige huis had ik de achterwand in 2en gedeeld (dus 4 paren) en dat vond ik de ruimte erg smal maken en ook zeer onrustig. Volgens mijn ouders leek het alsof ik geen geld had om een rails over de hele lengte te doen :')

Iedereen trouwens bedankt voor het antwoorden :) Wat wisselend dus maar vooral privacy, ik snap het :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:33

Inbetweens zijn echt heel gaaf. Maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met een setje katten....

Cardy, ik vond jou idee van vouwgordijnen met inbetweens erg tof!
We hebben voor een enorm groot raam, weet niet goed of het daar ook goed uitpakt om een heel groot vouwgordijn te nemen?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:38

Weet niet wat heel groot is?? Je komt dan wel in maatwerk, maar weet niet tot welke maat dat gaat.
Wij hadden dat in ons vorige huis ook. Ideaal!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:46

vonneke schreef:
Inbetweens zijn echt heel gaaf. Maar ben wel benieuwd hoe dat gaat met een setje katten....

Cardy, ik vond jou idee van vouwgordijnen met inbetweens erg tof!
We hebben voor een enorm groot raam, weet niet goed of het daar ook goed uitpakt om een heel groot vouwgordijn te nemen?

Hier ook 2 katten, maar heb wel 2 nette katten. Blijven van de vitrage af, kleed blijft netjes en klimmen niet op plekken waar ze niet mogen.

Dankjewel! Vond ik dus ook, was ik puur toevallig opgekomen. De vouwgordijnen hebben we overgenomen en die wil ik graag laten hangen.

Gister zijn de meubels gebracht, ben er helemaal verliefd op. het is nog niet af, moet nog anders/verder aangekleed worden maar we hoeven niet meer te kamperen haha.

Moeten alleen even kijken met de inbetween gordijnen, vensterbank is namelijk 40 cm diep.

Afbeelding

Rechts van de buffetkast (en dus de linkermuur naast de openslaande deuren) willen we deze sidetable nog aanschaffen:

Afbeelding

En daarnaast nog iig 2 mooie planten zoals deze:

Afbeelding
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:48

<3 <3 Echt super gaaf!!!!!
Als ik het totaal zo zie, blijf ik bij mijn witte gordijnen :D Maakt het mijn in ziens lekker fris...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:52

Heel mooi Cardy!

Wij hebben al bijna 13 jaar creme/witte gordijnen (in between), vies worden ze niet hoor :n
Ja, toen onze oude kat kanker aan het oor had en hier aan zat, ging het wel bloeden, hij zat heel graag in de vensterbank. Maar je gooit ze in de was met wat vanish white en het is er uit. Hetzelfde toen vorige week zondag een vogeltje op miraculeuze wijze in huis terecht is gekomen, met poes in de vensterbank heeft gezeten en van angst in de gordijnen heeft gescheten... Je ziet er niets van, heeft toch een hele dag gezeten. :j

Oh en voor wie nieuwsgierig is, poes heeft gewonnen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:36

Kentaro schreef:
Weet niet wat heel groot is?? Je komt dan wel in maatwerk, maar weet niet tot welke maat dat gaat.
Wij hadden dat in ons vorige huis ook. Ideaal!

Maatwerk moet het sowieso worden. Ik geloof ruim 4 meter breed.