[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:46

Dankjewel! Wordt inderdaad heel veel klussen. Maar ik denk wel dat we er iets heel moois van kunnen maken, ik zal zo even wat foto's plaatsen.

Ik zou het ook niet weten Cardy, maar zou er ook zeker niet de hoofdprijs voor betalen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:56

Gefeliciteerd x-tico

Cardy, bij ons vroegen ze echt de hoofdprijs, kan je het wel even doorsturen haha dan kan je met de advertentie erbij kijken wat je er van vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:01

Cardy, je moet vragen of ze er nog een rekening van hebben en dan vragen wat ze ervoor willen hebben.

Als je ze graag wilt hebben dan zal het al vlug prima zijn als het goedkoper is dan de nieuwprijs.

Wij nemen alles over om het vervolgens naar de stort te brengen, maar dat is bij ons natuurlijk anders ;)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:19

Gefeliciteerd Tico.

Wij hebben wel eens waar de actieve zoektocht stop gezet. We kijken stiekem toch nog wel. Hebben de zoek regio wat aangepast. Keken eerst in Gorinchem, Hardinxveld en Leerdam. Na de eerste bezichtigingen viel me die plaatsen erg tegen. Voor een deel een stomme reden (ben zwanger en last van extreme misselijkheid gehad, op een of andere manier associeer ik die plekken nu net dat rotgevoel), anderzijds omdat veel oudere huizen in Gorinchem erg verzakt zijn en ik dat toch spannend vind en omdat het ook nog wel een beetje bible belt schijnt te zijn daar..
Mijn man werkt in Gorinchem dus dat is ons uitgangspunt maar kijken nu vanaf dat punt richting R'dam en Utrecht.

Nu een super lief huisje gezien, van buiten om verliefd op te worden maar zotten wat minpunten aan (redelijk drukke weg met straks 2 Kids, beperkte parkeermogelijkheden en belangrijkste minder ruimte dan we zoeken). Qua perceel wel genoeg ruimte om uit te bouwen aan de achterkant en zelfs daarmee binnen budget. Om die minpunten waren we het er toch over eens dat we er niets mee gingen doen. Zei mijn man vorige week ineens dat hij het toch wel een heel leuk huis vindt en als het begin februari nog te loop staat (hij is tot dan weg ivm zakenreis) hij toch wil gaan kijken. Nog eens de advertentie goed bekeken en minpunten blijven wel maar de ruimte is anders in te delen en als er inderdaad aan gebouwd kan worden biedt het wel opties.. Dus nu toch weer even spannend.

In de tussentijd blijven we funda goed in de gaten houden maar er komt eigenlijk verder niets voorbij dat we allebei zien zitten.. Lastig zeg.

Over recht van overpad. Als jurist zeg ik: begin er niet aan.
De tip de rechtsbijstandverzekering er naar te laten kijken: bijna alle verzekeringen hebben in de polis staan dat er geen vooraf check van voorwaarden gedaan wordt maar pas hulp mogelijk is wanneer er een probleem is (arbeidsrecht is hier een gedeeltelijke uitzondering op).

Spullen overnemen hebben wij hier gedaan. Alle gordijnen, slaapkamerkasten meubilair in de badkamer en wat extra tegels. Deel ervan was al door de makelaar beloofd en voor de rest hebben we hun prijs gevraagd. Aangegeven wat we er van wilden overnemen. Uiteindelijk hebben ze de rest ook achtergelaten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:53

karuna schreef:
Tico gefeliciteerd. Dat wordt klussen.

Verder waxmelts ik zou rustig aan doen en niet te gretig op het huis duiken. Kan in je nadeel werken. Dit soort overpad narigheid kan echt uit de hand lopen. Ik zou heel goed nagaan ook bij een notaris voor je iets gaat doen aan een bod oid. Zoek het uit ook wat de gevolgen zijn als de huidige pad eigenaar moeilijk gaat doen. En kijk hoe het overpad is omschreven. Krui en voetpad of ook auto en zo.

Hier even pas op de plaats. Geen nieuw aanbod, huis is definitief afgebeld, makelaar was onvriendelijk en geirriteerd erover. Hij vond het maar onzin dat ik dit een probleem vond. Maar na lang overleg met de keurder blijkt dat van de zestig mensen die hij heeft gevraagd er vijf en vijftig ervan uitgaan dat het een actief probleem is. En eigenlijk is huis daardoor total loss. %) Des te beter ervan af te zien,

Nu benieuwd wat de verkoper en makelaar gaan doen. Het is nu geen verborgen gebrek meer en zullen ze het moeten melden aan nieuwe kijkers. Zullen ze denk ik alleen niet gaan doen.

Dank je wel, we zijn idd sowieso van plan het te laten uitzoeken, wel zijn we van plan o.v.b van een bod uit te brengen hier gaan we straks over bellen. We willen met de eigenaar zelf nog even om de tafel.
De man zelf is 67. En verhuurd de grote loods wat zijn eigendom blijft nog. Maar wij denken dat hij die in de toekomst wil verkopen, met het oog op het pad en op onze eigen toekomst zouden we evt kunnen voorstellen dat als hij dat ter zijner tijd wil verkopen dat wij daarin geïnteresseerd zijn als hij daar oren naar heeft kunnen misschien afspreken dat we eerste recht van koop hebben, het is een mooie loods die heel geschikt is als investeringspand dus voorlopig zal hij die zeker willen behouden, en als we overpad kunnen afspraken met zaken die wij als vanzelfsprekend vind om ons pand te kunnen onderhouden wat ook in zijn voordeel werkt, als er takken uit gaan groeien kan die er zelf ook geen gebruik van maken ;) maar omdat de onzekerheid anders blijft omdat we ook niet weten wat hij van plan met die andere loods en een zakenman is, die hebben meestal wel oren naar zo iets hij heeft dan iig een geïnteresseerde koper als hij de loods ook kwijt wil, maar we willen het gewoon hem zelf voorleggen en met hem gaan lopen rond het pand en daarna idd alles wat we besproken hebben goed laten vast leggen, de kosten daarvoor hebben we er heel graag voor over.

O ja het pad zelf is niet voor outo's geschikt, wij waren ook een beetje bang dat hij achterin een woning wilde maken, maar is in 2015 vast gesteld dat de woning die wij kunnen kopen officieel woning is, en de loods die hij houd vast als loods er mag geen woning gesitueerd worden daar komen dus ook geen meer ramen, men zal de loods van voor gebruiken om naar binnen te gaan en niet over een hobbelpad naar die zijdeur helemaal achter 25 meter lopen, met een karretje wat helse herrie maakt. We zijn er even ingedoken, we hebben ook een kennis die werkt bij het kadaster die hebben we ook even laten kijken, het geen waar we een beetje vrees voor hadden dat gaat niet gebeuren. Maar als we te maken moeten krijgen met overpad moet hier wel echt goed over gesproken en goed vast gelegd worden.

Het is jammer van jou huis, maar als ik het allemaal zo lees is het maar beter zo. En ga ik hopen dat er snel iets beters komt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:42

x_tico schreef:
Dankjewel! Wordt inderdaad heel veel klussen. Maar ik denk wel dat we er iets heel moois van kunnen maken, ik zal zo even wat foto's plaatsen.

Ik zou het ook niet weten Cardy, maar zou er ook zeker niet de hoofdprijs voor betalen.

Proficiat!
Welke is het geworden?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:24

Revanches schreef:
x_tico schreef:

Proficiat!
Welke is het geworden?

Bedankt! Het is de laatste boerderij geworden, met 950 m2 aan schuren, woonbestemming en we hebben er 1 hectare grond bij gekocht dus totaal bijna 1,5. Maar echt een hele klus, het dak moet er af, en eigenlijk alles moet gestript worden. Maar we hebben er zin in :D

Even wat foto's, het huis, en delen vd schuren.
Afbeelding

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:26

Wow, dat wordt idd een grote klus. En waar is dit? :) Ziet er wel uit als gaaf huis!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:27

Gaaf oud huis! Enorme uitstraling :D snap dat je daar gek op bent!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:29

Dankjewel :D dit is in Dongen, bij Breda :) In de straat waar de ouders van mijn vriend ook wonen, wel een heel eind verderop. Straat is heeeel lang haha.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:15

Mooi tico!
Inderdaad grote klus :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:23

Wat een leuk huis!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:04

Geweldig echt, dat is een klus maar denk dat je daar wel echt heel blij mee bent.

Wij wachten nog met bellen, we hebben eindelijk een mail gehad van de makelaar dat ze onze mail gelezen hebben en dat ze er maandag een reactie op geven wellicht wil de verkoper even nadenken over ons voorstel, of misschien hebben ze nog wel een bezichtiging ingepland. Of ze verwachten dat wij nu meteen happen omdat we natuurlijk eerder een bod uit hadden gebracht dat toen verviel, dus nu kunnen we niet na die mail hun direct bellen, dan hebben ze letterlijk beet dus moeten we even poot stijf houden. En hopen dat meneer eigenlijk zelf met een voorstel komt omdat wij die extra grond erbij willen zal hij vast ook iets meer willen vangen, dat is geen probleem maar de bal ligt wat ons betreft nu wel even bij hun.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-01-17 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:06

Gaaf hoor! Gaan jullie het zelf doen?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:09

Ja we gaan alles wat zelf kan zelf doen. Mijn vriend heeft tot juni vorig jaar een eigen bouwbedrijf gehad met zijn vader. Zijn vader doet dit nog steeds en ze kunnen eigenlijk alles zelf. Dus dat is een groot voordeel! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:09

Heerlijk Tico, kun je vooruit!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:10

Super gaaf tico.
Jullie zullen er even zoet mee zijn, maar jemig wat jaloers makend mooie boerderij zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:19

x_tico schreef:
Ja we gaan alles wat zelf kan zelf doen. Mijn vriend heeft tot juni vorig jaar een eigen bouwbedrijf gehad met zijn vader. Zijn vader doet dit nog steeds en ze kunnen eigenlijk alles zelf. Dus dat is een groot voordeel! :)

Dat is wel handig, maar lijkt me zo tijdrovend. dat lijkt me een groot nadeel met zoiets. Maar goed, dat is dan wel loon naar werk als het uiteindelijk af is :D Ik neem aan dat jullie hier wel even willen blijven zitten?
En hoezo zoveel stallen? :P

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:30

Wij hopen zeker dat dit het eerste en laatste huis is wat we kopen! We hebben voor het huis een jaar uitgetrokken om het bewoonbaar te maken, en in de schuren is het vrij simpel alleen de stallen zetten en dan buiten alles omheinen etc. , het is heel tijdrovend maar uiteindelijk heb je dan wel iets helemaal naar je eigen zin natuurlijk. We gaan niet alle schuren vol zetten met stallen hoor haha. We willen in die lange stal (8x60) 10 boxen zetten, en aan de achterkant een grote loopstal/uitloopstal maken voor onze fjord, shetjes en welsh.
En opslag van hooi en stro, zadelkamer, wasplaats etc. Verder hebben we 6 sportpaarden en 1 jaarling. Dus vinden het wel fijn om voldoende boxen te maken. En een mooi buitenverblijf voor onze fjord enz was echt een wens van mij :) Die krijgen dus een loopstal van (ongeveer) 8 x 8 en dan nog een grote paddock eraan, en een stuk wei eraan wat we wel af kunnen sluiten. Verder komen er 4 kleine (waarschijnlijk ongeveer 10x10) paddock's, een rijbak en de rest willen we zoveel mogelijk wei houden zodat alle paarden lekker heel de dag buiten staan. Dat hebben we nu thuis ook al (bij mijn ouders), alleen hebben we hier geen gras meer dus dit zal wel een verademing zijn! :)
En er is nog een schuur van nog 20 x 20 waar we een soort binnen longeerbak/paddock willen maken, maar pas over een tijd. Er ligt ook nog asbest op de stallen, maar dat komt in 2e instantie omdat dat voor 2024 moet. Alleen in het deel waar paarden komen te staan gaan we sowieso wel gelijk weghalen, verder moeten we even kijken met de kosten en subsidie's etc. We hebben opzich wel een goed en ruim budget om alles in een keer te doen, maar er vallen altijd wel dingen tegen..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:43

Tico mooi pand maar wat een werk van buiten al. Alleen al vervanging van het asbest is een duur grapje. Eventueel zou je naar de regeling asbest voor zon kunnen kijken. Dacht dat het een landelijke regeling is van de overheid om asbest daken van agrarische bedrijven om te wisselen voor voordelige zonnepanelen.

Waxmelt het blijft voor mij een risico een dergelijk overpad. Weet je waar de loods nu aan verhuurd wordt? Wel aan legale dingen? Niet dat je daar problemen mee kunt krijgen met de huidige huurders, voldoende ellende van gehoord. En kijk of je kan nagaan of de huidige eigenaar van de loods kinderen heeft die eventueel loods kunnen erven. Mijn ervaringen in de loop van de jaren met dit soort objecten wat ik hoor en gezien heb. Of kinderen erven de boel en hebben poep aan eerdere regels die zijn overeengekomen. Of nieuwe eigenaren die gewoon doen, boel platgooien of verbouwen zonder toestemming met de nodige narigheid. Het zou ellendig zijn als jullie daar de dupe van gaan worden. Hoe leuk het pand ook is.

Hier eea gewijzigd. Een huis dat was afgevallen omdat het tegenover een supermarktje ligt. :+ en ik eerder veel last heb gehad van lossen en zo. Vandaag supermarkt eigenaar even uitgehoord over lostijden en die van de glasbak. Drie keer per week op een nette tijd, huis is verder ook ruim. Vier slaapkamers, wel een tuintje waar ik iets mee kan. Niet groot maar net groot genoeg voor planten hangmat en beetje gras, heel goed omheind voor de honden al muur en hoge schutting. Wordt met keuring verkocht (ex huurhuis).

Is wel kaal en leeg, keuken is drie keer niks maar voorlopig functioneel. Badkamer is een duidelijke huur douche maar is te vergroten naar een van de kamers. Koopprijs is dusdanig dat ik meer dan voldoende budget over heb voor verbouw. Ligging niet helemaal perfect met de honden maar op loopafstand genoeg om te laten plassen voor late avondronde. Oftwel heb daar maandag middag een bezichtiging, :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:45

Oooo spannend!!!!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:14

Nou wij willen dus geen overpad maar de helft van dat pad kopen, zodat we mochten er toch problemen komen lekker een hek kunnen zetten op eigen grond, dan is er een loods van hun met een stukkie pad en een loods van ons met een stukkie pad en hoeft er verder niks ondertekend hebben we beiden gewoon de helft en kunnen beiden op eigen grond doen en laten wat we willen, de loods is verhuurd aan meerdere kleine bedrijfjes een stuk of 3 geloof ik, wel legaal en hebben aan de gemeente gevraagd of ze ooit problemen hebben gehad met de verkoper of zijn huurders en die hebben niks geks mee gemaakt ook niks illegaals, de man zelf hebben we dus ook ontmoet zijn zoons hebben een bedrijf elders in het land een groot vervoersbedrijf, de man zelf is gewoon een bepaalde vrijheid gewend en is een echte zaken man die waarschijnlijk aan het idee zal moeten wennen dat niet alles gaat zoal hij wil. Wij willen dus eigenlijk gewoon de helft van de pad mee kopen. Hij kan ook met een voorstel komen van voor dit bedrag mogen jullie deel pad mee kopen daar staan wij wel voor open iig.

Wij denken dat ieder andere kijker dit ook zal voorstellen. Want het blijft gewoon vreemd dat die dat niet mee wil verkopen, het is nou niet zo dat die iets anders kan met het pad. Het riekt naar dwarsliggen of een soort dat hij net dat stukkie meer de ander niet gunt. En als hij daarin ons niet tegemoet komt, tja dan blijft hij er maar mooi mee zitten in de hoop dat iemand anders het wil, het kan betalen want is best een poepie geld en wij hebben dat al rond dus als we eruit kunnen komen kan het heel snel gereld worden, tja dan mag hij nu water bij de wijn doen, en volgens mij is ons idee erbij helemaal zo gek niet, ik bedoel het is toch logisch dat we dat willen behouden dan?

De loods is gebouwd in 2015 en gaat echt niet afgebroken worden, in het gebied is een bestemmingsplan vast komen te staan en zomaar iets anders bouwen is ook niet toegestaan, en bouwen zonder vergunning hoef je in deze gemeente echt niet te proberen wij zijn daar allemaal echt niet bang voor. Maar we laten het toch echt wel schieten als we niet ten minste een deel krijgen tot aan achter zodat we onderhoud kunnen verrichten en ik bedoel dan een deel mee kunnen kopen en niets met dat wij er gebruik van kunnen maken maar echt als van ons.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-01-17 17:20, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:14

Ja best. Vraagprijs is 144000. Op zich netjes voor een ruime 4 slaapkamer met 130m2 woonoppervlakte

. Volledige isolatie ook vloer muur en dak. Alleen ketel is van 2001 dus op leeftijd zoals bij alle ex huurhuizen. Alleen heel zot om in de woonkamer te komen moet je door de keuken. Dat is wat vreemd. Maar eventueel oplosbaar. Binnenwand uittikken en van dichte keuken een open maken of een extra deur laten plaatsen. Badkamer nou ja mini douche wordt omschreven als ruim. Hihi douche wasbak en de ruimte zit propvol. :+ maar voldoende schuifruimte om daar wat mee te doen. Scheelt als ik het goed laat aanpakken is er nog waarde stijging te realiseren. Altijd handig als ik zou willen verkopen. :j

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:16

Asbest is ongeveer 11 euro de vierkante meter, en je krijgt 4,95 per vierkante meter subsidie. Tenminste we hebben een asbestsanerings bedrijf gebeld. Dus met 950 m2 kom je dan op €10.450,00 en je krijgt €4.700,00 subsidie. Dus dat valt best wel mee. Wij dachten ook dat dit duurder was. En dan natuurlijk nog een nieuw dak. Maar zoals ik al zei is dit niet prioriteit 1.
Het is trouwens geen agrarisch bedrijf, de bestemming is gewoon wonen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 17:26

Tico super gaaf, ja een verbouwing kost geld. Maar als je dan zo iets hebt lijkt het me dat zeker waard. En asbest vald idd heel erg mee. Dat zal zeker niet de duurste kostenpost zijn gok ik zo.
Het wordt wel een slopende tijd maar dat vergeet je denk snel met zo'n schitterende boerderij.

Wij hebben ook bij een boerderij gekeken aarlanderveen eentje uit 1870, wij hebben dat laten schieten o.a vanwegen overpad ook al maar dan ivm de kassen erachter waar veel lui werkte en die mochten dan over het pad. Moest ook nog wel veel aan gebeuren maar het teveel min punten o.a een drukke weg. Een boerderij er naast met 1 meter ertussen en dan gewoon in de lengte dus kon je lekker bij elkaar naar binnen kijken.

Hier in zuid Holland is het echt heel erg lastig te vinden wat wij zoeken, en nu is er iets waar maar 1 ding is voor het eerst maar 1 punt waar het op kan afhangen zo jammer.