Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rebel_Jits schreef:Dat zou snel zijn, nog enkel wat muren die staan en eerste kwartaal 2019Hier is de boel al wind- en waterdicht sinds mei en we hopen met de kerst de sleutel te krijgen. Ik geloof dat ze nu bezig zijn met vloeren leggen (de stenen dan, laminaat hopelijk als het vocht er wat meer uit is
) Dit weekend nog maar eens kijken, dan zijn we in de buurt.
Plaisir schreef:Lindor92 schreef:Plaisir: 420000 voor een 2 onder 1 kap is echt heel veel! Weet natuurlijk niet in welke omgeving jij woont, maar wij betalen dat lang niet.
Wij gaan in West-Friesland (Noord-Holland) bouwen. Waar zijn jullie aan het bouwen?
anneve schreef:@ Delphi
bij ons bestaat de verdiepingsvloer uit hout: Brett elementen. Daarbovenop komt wel een laag beton, waarin de vloerverwarming en electra komen te liggen.
@ Gamova
vervelend, zonnepanelen hebben toch een standaard afmeting, de tekening zou moeten kloppen. Komen ze erbovenop te liggen? Ik vind Indaks mooier en je hebt minder dakpannen nodig, dus lagere totaalkosten.
jipje_niekje schreef:@Goldie: Wat gaaf om zo de bouw van jullie huis zo ook je eigen steentje aan bij te dragen en zo van dichtbij te kunnen volgen!
Rebel_Jits schreef:Gamova, hebben ze de boel nu half voor en half achter gelegd? Lijkt me ook niet praktisch.
Jipje en Lindor, het lange wachten kan beginnenIn hoeverre moeten jullie zaken zelf regelen/doen?
Wij klussen nog niets, haha. Het project doet alles voor ons. Alleen de keuken moesten we zelf doen, maar ook dat besteden we uit aan een bedrijf.
Enige waar ik mee in de maag zit, is wanneer we kunnen verven. Eerst zeiden ze dat het direct kon bij oplevering, dan weer zeggen ze half jaar wachten. Ook internet zegt vanalles (3 maanden wachten, 1-2 jaar..) Er komen in de slaapkamer en woonkamer planken aan de muur, dat weer weghalen en weer opbouwen is een heel gedoe als we ook hadden kunnen wachten bij wijze van spreken. Een inbouwkast schuif je niet ff aan de kant