Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:24

Wij zitten in een sleutel-op-de-deur-project. Dat wil zeggen: een hele wijk in dezelfde stijl, waarbij alles voor je wordt geregeld en gedaan, alleen de keuken niet. En die keuken laten we ook doen, dus het gaat echt af af zijn als we er in gaan (alleen nog verven/behangen).
Ze zijn aan zo'n 3-4 straten tegelijk bezig steeds, het loopt in fases.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:41

Milatje veel plezier met de oplevering vandaag! Wanneer zijn jullie van plan om te verhuizen?

Lindor, misschien een brutale vraag maar hoeveel vragen ze bij jullie voor zo'n warmtepomp? Bij ons project is het ook mogelijk om een warmtepomp te nemen maar schrok wel een beetje van de prijs.

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat er voldoende huizen zijn verkocht en dat de start van de bouw gepland staat in de 3e week van november. Dat is dus al iets eerder dan ze van te voren hadden voorspeld *\o/*
Dus nu druk met al het meer en minderwerk uitzoeken en binnenkort naar de notaris. Ik ben benieuwd of de oplevering echt pas Q1 2020 zal zijn of dat ze gewoon een hele ruime voorspelling hebben gegeven. Het is tenslotte gewoon een simpel rijtjeshuis dat ze gaan bouwen in een klein nieuwbouw wijkje.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:06

Rebel_Jits schreef:
Dat zou snel zijn, nog enkel wat muren die staan en eerste kwartaal 2019 :wow: Hier is de boel al wind- en waterdicht sinds mei en we hopen met de kerst de sleutel te krijgen. Ik geloof dat ze nu bezig zijn met vloeren leggen (de stenen dan, laminaat hopelijk als het vocht er wat meer uit is := ) Dit weekend nog maar eens kijken, dan zijn we in de buurt.

Ze bouwen echt gigantisch snel. Ons rijtje loopt alleen wat achter helaas. Ik vermoed zelf dat wij in het tweede kwartaal de sleutel krijgen, maar wellicht krijgen de eerste bewoners eind maart de sleutel al.

Bij deze alweer een nieuwe update. Dit is overigens niet ons rijtje. Zoals ik al zei, loopt ons rijtje wat achter. Met name de twee-onder-een-kap-woningen gaan hard.

Afbeelding

Afbeelding

@Milatje, gefeliciteerd met de oplevering van jullie nieuwe huis!

@Nanna, wat een goed nieuws!

milatje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:57

Dank jullie wel! Wij hopen eind november te kunnen verhuizen maar ik verwacht dat we dan nog niet helemaal klaar zijn (grotendeels wel). We hebben nog een hoop te doen maar vandaag al grote stappen gezet.

Jullie moeten nog wel even wachten dus!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 10:01

Nanna, wij betalen zo'n 10000 euro voor de warmtepomp. Belangrijk is dat je bij verschillende installatiebedrijven offerte aanvraagt. Wij hadden 2 bedrijven die voor exact dezelfde warmtepomp 8000 euro verschil berekenden. De standaard installatiekosten (elektra en loodgieterswerk) zelf kan ook echt enorm verschil in zitten per bedrijf (dik 15000 euro), dus raad aan iedereen dat goed uit te zoeken.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:15

Je hebt warmtepompen en warmte pompen. Gaat het om bodemwarmte, dan is het misschien inclusief boringen. De kosten van een dergelijke installatie zijn hoger dan die van een lucht-water, warmtepomp. Bij de laatste is er een binnen en een buitenunit. En er zijn nog meer mogelijkheden. Dus let er op dat je geen appels met peren vergelijkt.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:12

Plaisir schreef:
Lindor92 schreef:
Plaisir: 420000 voor een 2 onder 1 kap is echt heel veel! Weet natuurlijk niet in welke omgeving jij woont, maar wij betalen dat lang niet.

Wij gaan in West-Friesland (Noord-Holland) bouwen. Waar zijn jullie aan het bouwen?

Waar in West-Friesland ga je bouwen?
Bij je naam staat de Beemster, daar zijn die prijzen iig niet gek. Blijft een berg geld, ik zou het zelf niet over hebben voor een 2 onder 1 kap iig.

Ik was jullie kwijt, ineens was het topic uit m'n lijstje verdwenen :=

Hier staan de eerste muren van het houten skelet, was erg leuk thuiskomen afgelopen woensdag :D
Afbeelding
Het weekend druk geweest met impregneren en schilderen :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:43

Ze zijn begonnen met de vloer!
Huiskamer, al grotendeels betegeld. Zijn 40x40 tegels. We wilden eerst 60x60, maar dit past ook goed.
En het terras is ook al gelegd.
Afbeelding

Afbeelding

Stukje badkamer. De bak van de douche ligt al, vloer moet nog.
Afbeelding

Hoek van onze slaapkamer, in die nis maken we een inbouwkast tot het plafond.
Afbeelding

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:40

Bij ons wordt deze week het houtskelet geplaatst. !!! Eind deze week hebben we al pannenbier als het goed is.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:50

Dat gaat rap :D *\o/*
En ik was al blij met 1 muur _O-

Wij wachten inmiddels al een eeuwigheid op een offerte voor de dakplaten := Diverse keren achteraan gegaan, zucht 8)7 :x

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:21

Gisteren is het dak erop gegaan bij ons!! Ik had via virtual reality al een goed indruk gekregen van de ruimtes. De werkelijkheid komt dus heel goed overeen met VR. Ik ben heel blij met de ruimtes.
Nu nog even het huis afwerken :) ;) : dat gaat iets langer duren omdat we alles in eigen beheer doen. Wel fijn dat we nu niet meer hoeven wachten op een externe partij.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:39

Super zeg!! Hoe gaaf dat het dan ineens zo snel gaat :))
Onze houten skelet wordt ter plekke gemaakt, dus dat gaat wat minder snel. Gisteravond na het werk kon ik nog even helpen en hebben we nog een muur omhoog gezet!
Volgende week is m'n vriend er niet, dus dan ligt het even een week stil.
Kan ik iig nog wat balken impregneren en schilderen.

Enig idee hoe lang jullie bezig zullen zijn met de afbouw? Ben wel benieuwd hoor hoe het nu echt is, heb je een foto?

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:27

Ja zeker heb ik die, ik moet even uitvogelen hoe ik hier foto's moet plaatsen. Ga ik doen. Ik schat/hoop dat we nog een half jaar bezig zijn.

Deze week was inderdaad heel gaaf. Van fundering naar een huis met een dak waar je in rond kan lopen, de (bouw)trap naar boven kan nemen, bizar gewoon. Er zijn ook veel kleine dingen fout gegaan, maar die werden ter plekke opgelost: we hebben een diagonale muur, 4 panelen waren helaas in spiegelbeeld gebouwd. Dat vinden ze moeilijk blijkbaar, die driehoekjes. Onze tekeningen waren gelukkig goed, dus het ligt aan de HSB bouwer. Die lostte het ter plekke dus zelf op.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 19:26

Ohhh leuk! Houtskeletbouw gaat snel hé! Worden de verdiepingsvloeren ook van hout?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 20:02

Vandaag weer 2 muurtjes omhoog gegaan, leuk thuiskomen :D
Onze verdiepingsvloer wordt wel hout, meestal kan je volgens mij niet echt veel anders met HSB :)

Zo leuk dat je nu echt elke keer verschil ziet. Al gaat het bij anderen vast veel sneller, maar m'n vriend is voornamelijk alleen aan het bouwen is :j
Afbeelding

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:27

Onze prognose is van eind oktober/begin november naar begin november/half november gegaan. Niet zo schokkend op zich maar wij vinden het erg frustrerend dat er zo weinig gecommuniceerd wordt door onze aannemer. Het is dat we zelf gebeld hebben anders hadden we verwacht deze week uitnodiging te hebben voor de voorschouw.

Ook hebben ze bij ons de zonnepanelen anders op het dak gelegd dan volgens de geveltekeningen. De aannemer heeft hier geen overleg over gepleegd met ons en de enige reactie die wij krijgen is dat het is doorgegeven aan de installateur. Wij vinden dit een vreemde gang van zaken want we krijgen ook geen informatie over de mogelijke oplossingen en of het überhaupt opgelost kan worden. Wij zouden graag meedenken maar op deze manier lukt dat niet...

@Goldie Gaaf om zo te zien! Wij kregen regelmatig drone foto's van ons huis omdat de overbuurman een drone heeft, je ziet het met de week veranderen!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 09:00

@ Delphi
bij ons bestaat de verdiepingsvloer uit hout: Brett elementen. Daarbovenop komt wel een laag beton, waarin de vloerverwarming en electra komen te liggen.
@ Gamova
vervelend, zonnepanelen hebben toch een standaard afmeting, de tekening zou moeten kloppen. Komen ze erbovenop te liggen? Ik vind Indaks mooier en je hebt minder dakpannen nodig, dus lagere totaalkosten.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:26

anneve schreef:
@ Delphi
bij ons bestaat de verdiepingsvloer uit hout: Brett elementen. Daarbovenop komt wel een laag beton, waarin de vloerverwarming en electra komen te liggen.
@ Gamova
vervelend, zonnepanelen hebben toch een standaard afmeting, de tekening zou moeten kloppen. Komen ze erbovenop te liggen? Ik vind Indaks mooier en je hebt minder dakpannen nodig, dus lagere totaalkosten.

Ze waren vergeten dat er een schoorsteen aan de achterkant zat voor de CV dus daardoor kwamen ze ruimte tekort en liggen er nu twee op de voorkant...
De panelen zaten al bij de koop van ons nieuwbouwhuis in en de kleur van de pannen konden we ook niet kiezen want anders hadden we wel donkeren pannen gekozen, dan vallen de panelen wat minder op...

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:17

Hmmm gamova dat is inderdaad niet erg netjes.

Zonnepanelen zou ik nooit in het dak willen hebben. Deze panelen kunnen namelijk de warmte minder goed kwijt. Heb al een paar keer gehoord dat er daardoor brand is ontstaan.

Onze bouw begint volgende week maandag!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:40

Oh spannend!

Dat heb ik ook gelezen Lindor, maar daar houden we rekening mee: we doen aan WTW dus er wordt goed geventileerd om te zorgen dat de warmte afgevoerd wordt.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:28

@Gamova: hmmm, daar zou ik ook niet heel erg blij mee zijn met zo'n 'oplossing'... Maar ligt die kant van het dak wel gunstig voor de opbrengst van de zonnepanelen dan? Zomaar even van kant wisselen kan nogal wat gevolgen hebben voor de opbrengst natuurlijk.

@Goldie: Wat gaaf om zo de bouw van jullie huis zo ook je eigen steentje aan bij te dragen en zo van dichtbij te kunnen volgen!

@Anneve: Wooh, dat gaat bij jullie ook snel dan de bouw! Wel heel fijn dat ze de kleine dingen netjes en snel opgelost hebben! Dat klinkt als een fijne aannemer!

@Rebel-Jits: Hoe gaat het met het klussen in jullie paleis?

Hier heb ik een afspraak gemaakt bij de notaris om te tekenen voor de grondoverdracht en de aanneemsom. Het plan is dat ze per 1 november gaan beginnen aan de 17 woningen. Mijn huis is wel de laatste van die 17 welke gebouwd gaat worden, dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Inmiddels helaas nog niks wijzer geworden over de mogelijkheden van het laten plaatsen van een warmtepomp ipv een cv ketel en daar heb ik wel de balen van inmiddels. Maar de aannemer wil niks vrij geven aan informatie waar ik wat mee kan helaas... En van de documenten bij de bouwvergunning van de gemeente word ik ook nog niet heel veel wijzer helaas.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:37

jipje_niekje schreef:
@Goldie: Wat gaaf om zo de bouw van jullie huis zo ook je eigen steentje aan bij te dragen en zo van dichtbij te kunnen volgen!

Niet alleen een steentje, we bouwen het compleet zelf (nouja m'n vriend het meeste dus) :D Maar vind het wel gaaf dat ik ook wel het een en ander kan doen <3
Komt geen aannemer aan te pas, wel hier en daar wat mensen inhuren. Zoals de betonijzervlechters :) Metselen doet m'n zwager :j

Vervelend dat je zo weinig informatie krijgt... -O-

Spannend Lindor92 *\o/*

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:02

@jipje_niekje Qua ligging zijn de panelen zelfs gunstiger op de voorkant. Onze optimale oplossing zou op dit moment zijn dat ze allemaal naar de voorkant gaan, daar zit geen schoorsteen dus zouden ze als het goed is allemaal op kunnen. Dat het op de achterkant niet past zijn we het inmiddels wel over uit.

Vandaag ook weer "informatie" over de voorschouw: Ze hebben nog geen toestemming om de uitnodiging te versturen. Wanneer dit wel gaat gebeuren weten we niet. Hopen dat we snel meer duidelijkheid hebben!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 14:46

Gamova, hebben ze de boel nu half voor en half achter gelegd? Lijkt me ook niet praktisch.

Jipje en Lindor, het lange wachten kan beginnen :D In hoeverre moeten jullie zaken zelf regelen/doen?

Wij klussen nog niets, haha. Het project doet alles voor ons. Alleen de keuken moesten we zelf doen, maar ook dat besteden we uit aan een bedrijf.
Enige waar ik mee in de maag zit, is wanneer we kunnen verven. Eerst zeiden ze dat het direct kon bij oplevering, dan weer zeggen ze half jaar wachten. Ook internet zegt vanalles (3 maanden wachten, 1-2 jaar..) Er komen in de slaapkamer en woonkamer planken aan de muur, dat weer weghalen en weer opbouwen is een heel gedoe als we ook hadden kunnen wachten bij wijze van spreken. Een inbouwkast schuif je niet ff aan de kant :7

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:12

Rebel_Jits schreef:
Gamova, hebben ze de boel nu half voor en half achter gelegd? Lijkt me ook niet praktisch.

Jipje en Lindor, het lange wachten kan beginnen :D In hoeverre moeten jullie zaken zelf regelen/doen?

Wij klussen nog niets, haha. Het project doet alles voor ons. Alleen de keuken moesten we zelf doen, maar ook dat besteden we uit aan een bedrijf.
Enige waar ik mee in de maag zit, is wanneer we kunnen verven. Eerst zeiden ze dat het direct kon bij oplevering, dan weer zeggen ze half jaar wachten. Ook internet zegt vanalles (3 maanden wachten, 1-2 jaar..) Er komen in de slaapkamer en woonkamer planken aan de muur, dat weer weghalen en weer opbouwen is een heel gedoe als we ook hadden kunnen wachten bij wijze van spreken. Een inbouwkast schuif je niet ff aan de kant :7

Hangt er vanaf op welke kant je dak zit, wij krijgen ook aan 2 kanten panelen. Oost-west... Maar als de ene kant van je dak het zuiden is en de andere kant het noorden dan is het niet zo handig nee :+
Raar is sowieso dat ze dan niet even overleggen..

Hmm geen idee hoe dat zit met schilderen enzo :=