Alles groeit hier prima behalve broccoli die lijkt het verspenen niet te overleven. O ja poeslief is door de kropsla gelopen maar heb erg veel sla. Dus ach..
Geryon
Geplaatst: 02-04-15 13:08
xxPaige schreef:
Oh.. Lees dat je de aarde moet aandrukken? Ik het AH bakje mocht dat niet, dus doe het nu ook niet bij verpotten/verspenen.. Misschien is daarom mijn broccoli en rucola overleden.
De wortels moeten contact maken met de aarde. Dus aandrukken + veel water geven.
Ik ging mijn dille verspenen. Nu zijn ze denk ik overleden.... Laat ze nog tot zaterdag staan en dan gaan ze de prullenbak in. Mijn komkommer doet het nog buiten. Van de 8 zijn er 2 overleden. Benieuwd of de rest nog gaat groeien of niet maar we zullen zien. Andijvie en nieuwe wortels zijn nog niet uitgekomen Radijsjes gaan prima buiten en vandaag hebben de lenteui en lavendel zich ook laten zien
LadyMadonna
Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-15 14:14
Dille hoef je ook niet te verspenen volgens mij. Net m'n wortels omgedraaid, ze groeien naar het licht, dus nu gaan ze hopelijk weer recht
Dille zat bij mij in een bak in de aarde, daar werden ze te groot vooral dus ik moest ze er wel uit halen, geen goede keuze xD
M_nouska
Geplaatst: 02-04-15 19:02
Die van ons hebben we naar buiten gedaan, ze worden helemaal niks Ze groeien door de warmte veel te snel waardoor je hangende dingejtes krijgt. Of er kwam helemaal niks en alles was dood. Helaas maar hopen dat de dingen die buiten staan het wel goed doen.
whaha ik heb ze verkeerd gedaan,want je moest de in de zakje zaadjes houde ik had helemaal uit gepakt die zaadjes whaha ^^ Blond maarja heb nu compleet ! :d
Ik ging gister een moestuintje halen die ik had gekregen via facebook. Toen kwam haar buurvrouw dat ze ook nog een doos had staan haha, nu heb ik ze bijna allemaal. Moet er nog 5,maar krijg er van een vriendin nog een stuk of 10 dus hopelijk zitten die daarbij.
De tweede lading kropsla lijkt het beter te doen. Van de 20 heb ik er maar 5 omgepot, omdat de rest bij het ontklitten volgens mij wortelbeschadiging heeft opgelopen. En nieuwe potgrond gehaald dus dat slaat wel aan. Eentje is weer dood gegaan. Van de prei lijken er 2 van de 4 dood te gaan. De wortels doen het heel goed in hun nieuwe potje. En spinazie lijkt ook te overleven nog.
De ruccola gaat wel heel erg hard! Die kwam na 2 dagen al uit. In het weekend zal ik weer wat moeten gaan ompotten.