[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riaa_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:00

Goedemorgen!

Wij zijn ook weer een stap verder, de hypotheek is bijna rond, nu de levensverzekering nog en dan kan hij goedgekeurd worden! Spannend!

@lisette1990, verkopers kunnen om veel redenen opeens afzeggen, en dan hoeft het nog geeneens een geldige reden te zijn. Je hebt van die verkopers die je nooit zal snappen :D

Gefeliciteerd Luigi! Gaaf hoor kan je je lekker op je huisje focussen!!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:01

Liezel1 schreef:
Nou, hier begint het ook goed...
We hadden morgen een bezichtigin gepland voor een huis dat aan al mijn voorwaarden voldoet, maar de eigenaar heeft de bezichting afgezegd.... de makelaar is er nu achteraan waarom.

Buren van mij hadden op een gegeven moment lekkage (van de bovenburen), die hebben toen ook even geen bezichtiging gepland totdat de schade weggewerkt was.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:32

Nu is de levensverzekering dan wel echt goedgkeurd.... Alles ligt nu voor de laatste stappen...de hypotheek zelf...
Duurt nog max 5 dagen...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:37

Heb je dat op papier gekregen dat het goedgekeurd is Jolliegirl? Niet dat ze dalijk weer zeggen dat het toch niet is. Maar fijn in ieder geval dat er nu vooruit gang in zit!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:41

Lisette1990 schreef:
Heb je dat op papier gekregen dat het goedgekeurd is Jolliegirl? Niet dat ze dalijk weer zeggen dat het toch niet is. Maar fijn in ieder geval dat er nu vooruit gang in zit!

Zei ik ook al tegen mn schoon paps haha.

We gaan dr maar gewoom vanuit ;)
Vrijdag( volgende week) is de deadline..

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:44

Gefeliciteerd iedereen!
En Jolliegirl, ik hoop van harte dat jullie nu nergens meer tegen aan lopen en dat alles van een leien dakje gaat!! Dit gedoe wens je niemand toe.

@Liezel1 apart, bezichting afzeggen. Misschien hebben ze een bod gehad? Anders ga je toch rare dingen denken idd, zoals problemen die ze weg willen werken.

Ik moet nodig gaan bellen om bezichtigingen te plannen, maar ik durf niet zo goed :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:45

Ik wilde ook al zeggen, lef hebben om dat nu te roepen. :')
Hoewel het eigenlijk totaal niet om te lachen is. Ik hoop van harte dat je uitspraak ditmaal niet voorbarig is en ze nu eindelijk eens hun werk goed doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:46

Klopt neon.
T wss gisteren al bekend..maar durfde niets te roepen..

We zien dr t positieve maar van in...
Alleen maar irritatie en boos blijven komt mij ook niet ten goede..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:17

Maar de hypotheek was toch al rond/geaccepteerd JG?

Net mijn hypotheek laten passeren bij de notaris. Was heel gezellig :D Ze begon met het voorlezen van de offerte, 'heb je daar nog vragen over?' 'Neuh, ik heb hem net niet zelf opgesteld. Ben zelf hypotheekadviseur.' Met als gevolg dat we met een noodvaart door de akte zijn geakkerd en het vooral over andere dingen hebben gehad. Tien over half 10 stonden we weer buiten :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:24

Nee Berdien... Dit heb ik ook nooit gezegd.

Ik heb wel gezegd dat het voor 99% rond is..anders was de bank niet verder gegaan met alle stukken..dan hadden ze hun tijd beter kunnen indelen...
Maarja ook dit waren woorden van de bank...en veel van die woorden klopten de laatste tijd niet...

Wij gaan er iig niet meer vanuit dat de hypotheek afgewezen zal worden.. :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:34

Wij gaan zaterdag naar een woonbeurs waar ook de makelaar staat van de huizen waar wij interesse in hebben en maandag hebben wij een eerste orienterend gesprek met de Hypotheekshop.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:39

Dat tweede is niet helemaal waar. Een hypotheekaanvraag wordt altijd beoordeeld, en altijd door twee fiatteurs. Er is over het algemeen altijd reden om aan te nemen dat een aanvraag doorgaat, anders wordt hij niet aangevraagd door een adviseur. Als ik al weet dat iets niet gaat kunnen ga ik hem ook niet indienen. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarmee 100% garantie heb dat een aanvraag ook daadwerkelijk goedgekeurd wordt door acceptatie. Dus dat ze de stukken gaan beoordelen is zeker niet '99% rond' en heeft ook niets te maken met hun tijd beter in kunnen delen.

Niettemin hoop ik natuurlijk wel voor je dat verdere aanvraagellende jullie bespaard wordt :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:41

Liezel, weet je al meer?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:08

Ik snap het Berdien.
Je snapt ook in welk stadium wij nu zitten he? Ik hoop idd ook dat verdere ellende bespaard blijft!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:57

Nog niets gehoord van de makelaar... Beetje jammer.
Ik ga morgen zelf maar weer eens bellen om te kijken of het dan mogelijk is op een andere dag te bezichtigen.
Ik snap er niets echt niet van... Dan héb je een potentiële koper, die écht interesse heeft en dan scheep je die op deze manier af!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:22

Nou, ik ben nu toch eindelijk huisloos!!! :)
heel fijn.. t was nog wel even zweten bij de notaris vanmorgen. Het geld was er nog niet, foutje van de bank of storing of iets dergelijks.. beetje vaag.. dus we zaten dus eigenlijk voor niets, want er kon niet getekend worden. De koper zat er ook erg mee.
Uiteindelijk hebben we de notaris een volmacht gegeven en zijn we toch maar vertrokken. Ik kreeg rond 12 uur een telefoontje dat het geld toch nog was gestort, en dat het nu dus definitief rond is. Gelukkig.. Ik kreeg al weer visioenen van de vorige keer dat we een huis probeerden te verkopen, en dat het toen helemaal mis liep. Gelukkig is dat dus nu niet het geval. Het kan ook nooit eens helemaal soepel gaan he.. er rust wat dat betreft een beetje een vloek op mij vrees ik.

maar goed, het is rond, we zijn er vanaf.. ik wens de nieuwe bewoner veel geluk (en droogte) :) :) ;)

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:36

Hoi, mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend en ik huren nu particulier (duur!!) en zijn op zoek naar een koopwoning. Inmiddels hebben we een woning 2x bezichtigd en hebben een bod in ons hoofd. We hebben (nog) geen aankoopmakelaar ingeschakeld. Is dit wel of niet aan te raden? En wat is een vervolgstap? Eerst bod uitbrengen? Eerst bouwkundige keuring? En hoe breng je een bod uit! Email naar de verkoopmakelaar met bedrag en moet daar nog meer informatie bij? Bedankt alvast voor de antwoorden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:41

Eerst een keuring..vanuit daar kan je bepalen wat je bod gaat worden..
Tijdens de keuring kunnen er dingen ontdekt worden en kan jij zeggen: ivm dit en dat..dit bod..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:01

Super Juval! Eindelijk kun je dat hoofdstuk afsluiten!!!!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:04

Hoi Hoffie, Normaal gesproken doe je eerst een bouwkundige keuring, en daarna een bieding, maar een bouwkundige keuring kost snel rond de €350,-. Als je al een bieding in je hoofd hebt zitten kan je ook bieden onder ontbindende voorwaarden van bijvoorbeeld bepaalde kosten die naar voren kunnen gaan komen bij de keuring.
Op die manier kan je kijken of je bij elkaar kan komen met de verkoper. Want misschien heb je wel een bieding in je hoofd, waar de verkoper nog helemaal niet aan denkt en dan heb je al kosten gemaakt, terwijl je er (bij voorbaat) niet uit gaat komen met de verkoper.
Of wat je ook kan doen is een keuring halverwege de bieding uit laten voeren, dan weet je of je wel of niet akkoord wilt gaan met het finale bod.

ffjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:01

Wij hebben eerst geboden en daarna een bouwkundige keuring laten doen (er was wel al een keuringsrapport van 3 jaar oud en we zijn met een kennis die er wel wat verstand van heeft wezen kijken).
Wij hebben een aankoopmakelaar maar dat zou ik niet nog een keer doen. Ik heb niet het idee dat we er wat aan hebben gehad.
Hij heeft wel onder voorbehoud van keuring ons bod uitgebracht, wat inhoud dat we na het bereiken van een overeenkomst over de prijs we nu eerst de keuring hebben laten doen en daarna het voorlopig koopcontract tekenen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:10

wij nemen op de tweede bezichtiging meestal een bouwkundige mee, als het huis al een tweede bezichtiging waard is, willen we over het algemeen ook direct weten of het een bod waard is(we zijn bij de bak huizen die we al bekeken hebben maar 1 keer voor de tweede keer wezen kijken)
op basis van wat de bouwkundige ziet doen we wel of geen bod en een eventueel bod is afhankelijk van de eventuele issues.
rapport laten we pas maken als we uit de onderhandelingen komen , dus ook geen kosten van rapport als dat niet nodig blijkt te zijn, wel kosten van de inspectie en mondelinge overdracht.
de laatste keer (ben eerder op huizenjacht geweest, maar dat was met vorige relatie) was de makelaar semi aanwezig (die is tussendoor een andere bezichtiging gaan doen en liet ons lekker onze gang gaan, erg prettig) en die heeft een korte opsomming gehad van de spelende zaken van onze bouwkundige , +- 1 week na onze bezichtiging is de vp van dat huis ook 10duizend omlaag gegaan :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:23

Bij ons huis klopten 2 partijen bij de makelaar aan met een bod na de open huizen dag. 1 partij plaatste een eindbod met daarin de eis dat hij een bouwkundige keuring liet doen en er niet meer dan 2500 euro aan onkosten bij mochten komen.
Op die manier kan het dus ook (overigens zijn wij daar niet mee in zee gegaan omdat zijn eindbod het openingsbod was van de 2de partij en wij uiteindelijk met hun in onderhandeling zijn gegaan en dat eerste dus niet hebben geaccepteerd).

Hoffie777

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:46

Bedankt voor jullie reacties! Denk dat we dan gewoon bod gaan uitbrengen met ontbindende voorwaarde bouwkundige keuring.
Wij weten de prijs die de bewoners in 1997 hebben betaald, kunnen wij daar nog iets mee? Aangezien het om een scheidingsgeval gaat willen ze graag en snel van de woning af. Ze zijn niet on speaking terms, dus voor ons lastig om voor 'beide' partijen goed bod neer te leggen.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:21

Onze zoektocht naar een nieuw huis heeft bij ons ook wel verbazing gebracht, als je ziet hoe sommige woningen worden aangeboden.
Hierdoor zijn wij op de site http://www.foutehuizen.nl terecht gekomen misschien interessant, lachwekkend en verbazingwekkend om ook eens te bekijken

Voor de Engelse markt: http://terriblerealestateagentphotos.com/