Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:56

ChantalSmook schreef:
Leuke jumbo actie hoor. Maar stel ej vind een rotte appel dan krijg je dat al? Of hoe moet ik dat zien.

Het is de vers=vers garantie. Als je bij de groente/fruit iets vind wat duidelijk niet meer vers is, bijvoorbeeld met schimmel of echt een flinke rotte plek ofzo kan je daarmee naar de groentepersoon gaan en dan krijg je van hun een tas met groente en fruit erin gratis mee. De inhoud verschilt per moment en filiaal (en misschien zelfs per persoon die hem inpakt) maar meestal zitten er ongeveer 5 dingen in. Heel lang is de inhoud geweest: Appels, galiameloen, (ijsberg)sla, komkommer en tomaten geloof ik. Maar hoe dan ook leuk meegenomen als je dat gratis krijgt.
Meestal weet de medewerker het zelf heel goed wat de bedoeling is, soms moet je even vragen van 'Nu krijg ik volgens jullie actie een tas met groente en fruit gratis toch?' Het is bij mij nog nooit niet goed gekomen in ieder geval :D

Jaan81

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:36

Vandaag weer kunnen bezuinigen! Hing weer een flinke plastic tas aan mn schutting met sla, uien en bijna een kilo snijbonen!
Kan ik over bijna 6 porties verdelen en die gaan de vriezer in en ik eet dan komende twee dagen lekker verse sla!

Heerlijk, zulke lieve buren met een moestuin,

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:43

Dat is lekker zeg!

Wat wij hebben bespaard aan boodschappen hebben wij deze week uitgegeven aan lunchen :+ hebben deze week al 3x op een terrasje geluncht.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:05

TLC bedoel ik inderdaad, ik kwam er niet op.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:24

Plien91 schreef:
Wel vijf zakken biologische volkorenpasta (fusilli en farfalle) meegenomen, voor 0.89€ per zak van 500g. Voor dat bedrag heb ik het hier nog niet gevonden.

fusilli bio volkoren heeft de Aldi tegenwoordig ook voor die prijs. Er zijn nog 2 soorten, dacht spagetti en ?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:48

Wow dat is fijn Jaan81!

Bij de aldi is die pasta duurder toch? Ik dacht boven de euro!

Wij deze week maar 22 euro aan boodschappen, erg fijn :D

Verder hebben we veel courgettes uit eigen tuin, ze zijn alleen enorm groot!
Iemand nog een lekker courgette recept? Eventueel iets wat ingevroren kan worden?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:30

Wow, zulke lieve buren wil ik ook wel. Ik had aardig wat dingen in tuin staan, maar na 3 weken weg is er weinig meer van over. De kruiden wel, maar de aardbeien zijn compleet overwoekerd -O-
De tomaten doen het dan weer wel!! *\o/*

Destino, ik maak soep van courgette of salade.
http://www.jamieoliver.com/nl/recipes/v ... -olive-oil

En de soep verzin in zelf. ;) Ik ga zo zelf ook aan de slag want ze waren in de aanbieding bij Lidl dus heb er 4 meegenomen. Dus soep maken en invriezen. Idem met uiensoep. Paprika's waren ook in de aanbieding en eten de kids graag rauw dus meteen 4 meegenomen.

Na de vakantie 120 euro uitgegeven aan schappies. Het gaat wel erg hard zo hoor! Ik wil vanaf woensdag ook met envelopjes gaan werken om te zien hoe dat gaat. Als ik pin gaat het zo hard! Dan hou je het minder in de gaten of zo. Ik wil max 100 euro per week uitgegeven voor ons gezin. We eten veel groente en fruit op het moment. Vlees mag wat minder.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:14

Destino schreef:
Wow dat is fijn Jaan81!

Bij de aldi is die pasta duurder toch? Ik dacht boven de euro!

Wij deze week maar 22 euro aan boodschappen, erg fijn :D

Verder hebben we veel courgettes uit eigen tuin, ze zijn alleen enorm groot!
Iemand nog een lekker courgette recept? Eventueel iets wat ingevroren kan worden?

Geloof het of niet, maar je kunt met courgettes ook heerlijke cakes maken. Vergelijk het met een worteltjestaart, daar gebruik je ook groente voor zoet gebak. Ik heb zo snel geen recept, maar zoek eens op zucchini cake. ;) Wij hadden een aantal jaar geleden ook een courgetteplant in de tuin en het ding gaf zoveel vrucht, dat we zo'n beetje iedere dag courgette konden eten. :+
Soep van courgette is inderdaad ook erg lekker. Of gooi het door de zelfgemaakte pastasaus, vul er eens eens met een prutje van couscous of rooster het met wat andere groenten in de oven. Variatie genoeg.

Voor de liefhebbers van blauwe bessen... Vandaag bij de Lidl 250g voor 1,29.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:23

Volgende week kun je fijn weer dingen inkopen bij de AH, die heeft weer veel producten/A-merken voor 50% korting die ook geschikt zijn voor de voorraadkast (dus niet alleen houdbare producten)
Bloemkool en rundergehakt (2 pakken a 500 gr) is ook 50% korting maar alleen van maandag tot woensdag.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:31

Appie is hier niet te ver uit de buurt, jammer.

Ik had een smoothie gemaakt met bevroren fruit, dan is hij best goed koud :')

Ben nog bezig met was van de vakantie en tussendoor soep maken..........leuk met dit weer :Y)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:25

Wij net boodschappen gedaan voor €25! Incl babyvoeding en wasmiddel. Wat vaak wel aantikt. Hadden een emballage bon van €6. Dus was eigenlijk €31.
Moet alleen misschien nog 1x vlees halen voor 1 gerecht. De rest hebben we de hele week eten en ik denk dat we het zelfs met brood redden!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:33

Wat kost 500gr mager gehakt bij de aldi/lidl? Stond me iets van bij 2,89? (ivm de 2e gratis actie van de AH volgende week).
Heb ook een paar dingen voor de voorraad die ik mooi weer wil halen bij de AH :) O.a.
Druiven, AH mexicaanse producten, gekookte worst, de muesli en wat nieuwe plantjes :)

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:07

Nell_ schreef:
Wij net boodschappen gedaan voor €25! Incl babyvoeding en wasmiddel. Wat vaak wel aantikt. Hadden een emballage bon van €6. Dus was eigenlijk €31.
Moet alleen misschien nog 1x vlees halen voor 1 gerecht. De rest hebben we de hele week eten en ik denk dat we het zelfs met brood redden!

Zo dan!
Ik moet dat ook echt eens proberen.
Ik kom met onze week boodschappen echt niet onder de 100 euro.
Moet er wel bij zeggen dat wij alleen coca cola drinken en echte fanta.
Dus als iemand nog een lekker B-merk weet wat in de buurt komt van echte cola/fanta dan hoor ik het graag.
Heb er al wat geprobeerd maar vind die echt niet lekker.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:14

Wij drinken de AH cola en vinden die lekker. Maar die heb jij misschien al geprobeerd?
Manlief drinkt thee of cola, en ik drink weinig fris. Drink of thee, water of aanmaak. Scheelt ook best in kosten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:19

Dank je. Nee ah heb ik nog niet geprobeerd.

Wel freeway (Lidl) 1 de beste (Bas vd Heijden) summit en real cool.

Ah ga ik wel eens halen. Om te proberen. ;)

Ik werk bij Bas vd Heijden, vinden jullie het fijn als ik de aanbiedingen plaats?
Ik weet ze altijd al einde van de week.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:21

Ah heeft volgende week cola in de bonus.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:26

Maar dat is de coca cola en niet AH merk :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:50

AH eigen merk cola vind ik ook lekker. Lidl ook wel maar die flessen zijn zo grooooooooot.

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:17

Don_Zhivago schreef:
Ik werk bij Bas vd Heijden, vinden jullie het fijn als ik de aanbiedingen plaats?
Ik weet ze altijd al einde van de week.

Dat zou wel fijn zijn :)

Ik drink zelf veel aanmaaklimonade en qua frisdrank ben ik absoluut niet kieskeurig. Meestal haal ik zelf de cola van de Euroshopper :P Ik proef uiteraard wel verschil, maar ik vind de cola van de ES best prima te drinken :j

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:21

Bij de Lidl had ik paprika's in de reclame gekocht, bij de Aldi speklapjes voor 1,50 , mooi varkensvlees
hier op t durp voor 6,50 de kg, en nu heb ik daar zelf shaslicks van gemaakt.

Iemand nog suggesties voor 6 kg tomaten ?? ik heb net een doos gekocht voor 3 euro bij een locale groenteboer.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 17:27

ES cola vinden wij dan weer niet lekker. Al drink ik zelden cola dus voor die ene keer zou ik hem best wegdrinken. Maar manlief niet.
Frisdrank ben ik ook niet kieskeurig in. Alleen vind het vaak best zoet en als ik dorst heb werkt dat niet.
Dan is aanmaaklimonade of water lekkerder.

Tomaten kan je door veel gerechten doen! Of broodjes gezond maken?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:02

Kaatje schreef:
Bij de Lidl had ik paprika's in de reclame gekocht, bij de Aldi speklapjes voor 1,50 , mooi varkensvlees
hier op t durp voor 6,50 de kg, en nu heb ik daar zelf shaslicks van gemaakt.

Iemand nog suggesties voor 6 kg tomaten ?? ik heb net een doos gekocht voor 3 euro bij een locale groenteboer.

Tomatensaus van maken en in de vriezer gooien?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:09

pasta saus,
tomaten salsa
tomatensoep
in de salade
broodje gezond
eitje roerbakken, tomaten in stukje mee bakken, en uitje er door en dan lekker op brood!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:23

Wij drinken ook huismerk cola, maar vind die hele goedkope merken ook niet lekker..
Vriendlief drinkt hier voornamelijk fris, ik zelf vaak water of aanmaak en in de winter vel thee.

Met zo veel tomaten zou ik ook tomatenpuree als basis voor sauzen maken rn tomatensoep!
Heerlijk :D !

Ik ga zo een recept opzoeken van courgettesoep, kan ik dat mooi volgende week op een avondje maken.
Of heeft een van jullie een lekker recept?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:45

Courgettesoep :
1 grote of 2 kleine uitjes aanstoven , teentje knoflook erbij , dan de in blokjes gesneden courgette
laten meestoven .
Bouillon erbij , ik doe groente- , maar kippenbouillon kan ook.even rustig laten sudderen .
Ik haal dan de staafmixer erdoor, en voeg als laatste of wat -light-room toe , een kuipje kruidenkaas -zoiets als boursin
kan ook.
je kunt ook een prei bij de courgettes doen .

Bedankt voor de tomatenverwerkideeën.
Ik wilde idd een basistomatensaus maken en in de vriezer mikken.
Wat tomaten schoonmaken en in blokjes de vriezer in.
Voor morgen staat er al een flinke schaal tomatensalade in de koelkast.