Vlinderstruik heb ik inmiddels door de hele tuin staan Ze zijn heel makkelijk te stekken, dus vorig jaar heb ik wat stekjes genomen en een stuk of vier planten weer uitgezet, en dat waren aan het eind van de zomer al leuke struikjes
Ik heb voig jaar ook een stekje gekregen va een vlindestruik van mijn moeder. Die groet ook als kool! Vorige wee Bellis plantjes meegenomen bij de Lidl.
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een kweekkas, kan hem uit de wind zetten dus eventueel met plastic is mogelijk. Hoeveel kosten die dingen ongeveer?
Kassen kan je zo duur maken als je zelf wilt, vanaf 6 tientjes tot..... Vanaf lage kassen tot complete (Engelse) met gemetselde muurtjes en verwarming. Denk niet goedkoop want dat is echt duurkoop.
imd
Geplaatst: 23-03-16 20:20
Oeh vlinderstruik wil ik ook! Ik heb vandaag wel bij action het rechtstaande kastje gekocht en een kleine accu-heggenschaar. Vooral van die laatste hoop ik dat 'ie een beetje goed werkt, zou echt ideaal zijn voor de heg voor huis!
Edit: die bij de action is vrij klein, drie lagen hoog. Kost 11,95
Klopt niet al te hoog , maar best genoeg. Waarschijnlijk 2 meloen plantjes erin mits die mooi groot worden , ze staan nu op de slaapkamer zijn gister verpot
Hoop het , ben super benieuwd haha meloen kweken wie weet
Is wachten tot ik verder kan in de tuin , weer moet meezitten en ben laatste tijd moe steeds . Zet me er door maar blugh
SpeechLess
Geplaatst: 24-03-16 19:29
Vandaag even langs de aldi geweest en alvast wat plantjes gekocht 2 rozen (waren maar 1,50 nu), 2 brem en een pampasgras. De tuin is alleen eigenlijk nog niet echt klaar om beplant te worden(nieuwbouw), maar kon het niet laten Dus zet ze nu wel gewoon ergens in de voortuin en verplaats ze dan eventueel later.
Ik heb ook nog een schutting-vraag.. Is 400 euro voor 6,5 meter schutting inclusief plaatsen veel geld? Dus €200 p.p. De buren hebben nl. een offerte aangevraagd, dit is voor een schutting met beton eronder. Echter hoeft het van ons niet echt een super degelijke schutting te zijn(aangezien we hier waarschijnlijk niet vreselijk lang zullen wonen (geen 15 jaar ofzo), dus dat beton hoeft van ons niet zo nodig.. En ik zou denken dat het goedkoper kan, zonder beton. Ik weet alleen niet zo goed of ik hier 'moeilijk' over moet doen, ook omdat ik niet zoveel weet van prijzen van schuttingen inclusief plaatsen. Zou ik kunnen voorstellen om bijvoorbeeld 1/3 wij en 2/3 zij te betalen of is dat gek in zo'n situatie denken jullie? Dit dan omdat zij volgens mij wel van plan zijn hier lang te gaan wonen.
Nu al tomaten buiten? Hopen dat het niet meer gaat vriezen!
bonnielove
Geplaatst: 24-03-16 21:07
Lees al een tijdje mee en zag nu het bericht over de planten bij Aldi! Is het wat? Iemand een idee wat leuk is om in dat lege stuk langs de schutting te plaatsen?
En in de "grote border" ben ik ook een beetje inspiratieloos. Er staan nu rozenstruikjes/boompjes in.
De planten van de Aldi zijn prima, zeker voor die prijs! Alleen wel nog heel klein, dus bij sommige moet je toch een paar jaar geduld hebben.
MissBambi
Geplaatst: 24-03-16 23:56
Hahan jolien al die tomatenplantjes Die red Robin is erg leuk!
Van schuttingen heb ik geen verstand
Vandaag een kweekpakketje meegenomen bij de Aldi en wat zaadjes.
Straks twee hang bakken aan de muurgehangen en er een zaadmat (mix van petunia en weet ik wat allemaal nog meer ) er in gedaan.
Mijn bellis in potten gedaan en de tuintafel met stoelen op zijn plek gezet. Er stond eerst een andere maar die heeft mijn ex mee.. Toch handig als je 2 tuintafels met stoelen extra hebt
Met de Pasen gourmetten we bij mijn moeder en nemen haar broer en zijn man een boel moestuinpotjes voor me mee
Ik zou die rozen wat meer gelijk zetten in de border bonnielove, verder ook geen ideeën
Bij de Aldi hadden ze vandaag klimplanten met bloemen, is dat geen idee langs de schutting af?
Sonja_vR
Geplaatst: 25-03-16 08:38
Speechless. Das 61,50 de meter. Op zich echt niet duur voor een schutting met betonrand. Als je dan idd ook nog eens de helft rekent kom je op 30,75 de meter die je dan per stel betaald. Dan zou ik echt niet gaan rommelen met goedkope panelen. Zou ook als er budget voor vrij te maken is niet moeilijk over gaan doen. Een nette schutting maakt bij verkoop het plaatje wel completer, dus tegen die tijd heb je er ook nog wat aan ipv alleen omdat je er zelf woont
SpeechLess
Geplaatst: 25-03-16 12:20
Bedankt voor je reactie Sonja. Ik was het vergeten te melden, maar het gaat hier om een huurwoning. Bij koop hadden we er inderdaad sowieso wel wat meer budget voor over gehad Voor ons is het dus een beetje zonde van het geld om een hele goede schutting te laten plaatsen.
Naar gelang de jaren je er wil blijven wonen zou ik gewoon goed bekijken wat je er aan kwijt zou willen zijn. Reken voor jezelf ook eens na wat je kwijt zou zijn aan een bouwmarkt schutting, maar dan wel inclusief alle palen(een stuk langer als de schutting hoog is) en beugels om de panelen aan de palen vast te zetten en te bevestigen aan de muren/schuttingen waar hij op aan sluit. En natuurlijk de tijd en moeite van het plaatsen ook even in gedachten houden tov een schutting die geplaatst word .
En leg je "probleem" anders ook eens voor aan de buren. Dat je er eigenlijk niet heel lang wil blijven wonen dus ook maar beperkt kosten wil maken voor dergelijke dingen. (Hoewel een stevige schutting wel fijn is hoor... met al die storm van de afgelopen tijd heb ik al aardig wat schuttingen zien omgaan.
SpeechLess
Geplaatst: 25-03-16 14:35
Ik heb inderdaad al wel eens gekeken naar de prijzen bij bouwmarkten. Alleen zien we het ook weer niet heel erg zitten om het zelf te plaatsen, dus dat maakt het weer lastiger
Ik heb het inderdaad al benoemd toen de buurman hier laatst was. Dat de schutting voor ons niet per se 15 jaar mee hoeft te gaan, maar ook weer niet dat 'ie bij de eerste storm omver ligt. Wellicht dat we het gewoon voorstellen van dat 1/3 2/3 en dan wel zien wat zij ervan vinden, kunnen het altijd proberen