Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:59

Die bedoel idd.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:01

nadja15 schreef:
Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z en ik ben dus erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze telefoon/me deze kan aan/afraden? :D

Ochjee, ik wou ook eerst de xperia z kopen

Maar Google eens naar klachten over de xperia z

Spontaan barstende schermen....
& Sony vergoed het niet

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:19

barbar schreef:
Waar moest je dan aan wennen? En welke tel had je hiervoor?

Even de instellingen, whatsappjes kreeg ik niet binnen maar had bij instellingen uit staan dat de app niet op achtergrond zou blijven draaien, dat moet dus wel (via energiebeheer, mocht je dezelfde telefoon kopen, veel mensen hebben het probleem gehad zag ik op i-net).
En veel groter dan dat ik had, maar dat went wel snel.
Batterij wordt slecht aangegeven op internet, maar hij gaat ruim een dag mee bij mij, lang genoeg dus want ligt elke nacht aan oplader.
Mijne wordt ook niet heet zoals op sommige plaatsen wordt aangegeven.
Ik had een HTC desire C.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:40

Ik zoek een goede Samsung telefoon. Ik heb serieus geen idee verstand meer van die dingen (erg he..). Ik heb nu een Samsung Wave, volgens iedereen hopeloos verouderd. Nu wil ik wel eens iets leukers. Geld maakt niet uit, misschien dat ik ze wel ergens goedkoper vandaan kan halen als ze erg duur zijn. Natuurlijk moeten alle leuke dingen zoals Whatsapp er op zitten :D

Iemand een idee?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:51

Moet het persé een Samsung telefoon zijn, wat is je reden hiervoor?
Ik denk dat een Galaxy S4 mini een goede instap telefoon zal zijn voor je, niet direct te groot maar ook niet weer zo klein, bij Belsimpel verkrijgbaar voor €316,-.

Maar voor dat bedrag heb je natuurlijk ook nog de Samsung Galaxy S3, wat natuurlijk geen slecht toestel is en ook sneller is dan de S4 mini, heeft een groter en mooier scherm (1280x720 pixels) en dat voor €315,- bij Belsimpel.

Vergeet ook de LG Nexus 4 niet, de Nexus 5 mag dan wel weer sneller mooier en beter zijn, de Nexus 4 is een top toestel van de vorige generatie, en dat voor een lage prijs van €304,-. Je bent nog verzekerd van de laatste Android direct door Google aangeboden, op dit moment Android 4.4.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:56

Ik heb altijd Samsung gehad, mijn eerste HTC was gelijk een ramptoestel. Maar als een ander toestel écht heel goed is dan wil ik die natuurlijk ook wel overwegen. Ik hou wel van mooie schermen! Ik zag pas een toestel wat vrij dun was, maar met een platte zijkant. Dus niet dat de achterkant overloopt in de zijkant, maar echt mooi strak. Zal wel iets heel duurs zijn geweest :o

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:59

Zou een Huawei Ascend P6 wel kunnen zijn geweest, die zijn zowat de dunste op de markt.

Afbeelding

Van de opties die ik aangeraden heb zou ik de LG Nexus 4 doen, mooi goed toestel met lekker Android zoals Google het wil hebben zonder de rotzooi skins van de fabrikanten erop (HTC Sense, Samsung TouchWiz, LG UI).

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 00:04

Whoa, die is dun ja :o

Ik zal morgen eens gaan kijken naar die LG, bedankt voor de tips! Nu weet ik in ieder geval waar ik moet beginnen met zoeken en vergelijken :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:10

Hallo,

mijn mobiel is afgelopen zondag stuk gegaan, wil niet meer opstarten, nu wil ik dus een nieuwe.
ik wil een mobiel met kwaliteit, waar veel apps op kunnen ( rond de 10 ) en moet niet duurder dan 140.- zijn. wat raden julllie mij aan ?
wou zelf voor de samsung galaxy s advance gaan, maar daar zijn nogal klachten van.
mijn vorige mobiel, die zondag stuk is gegaan, was een samsung galaxy gio.
en ik kan geen telefoon over laten sturen/bestellen ivm. geld overzetten.

ik hoop dat er iets is, ben onwennig van mn android. ;)

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:01

Hielkebro, mijn vriendin heeft een samsung galaxy s advance, weet niet zeker of het de s is, maar ze is er tenminste wel heel blij mee. Maar ik dacht dat ie bijna 200/300 euro is?

Mijn telefoon is een soort van smartphone a la koelkast, nu nu mag ik een nieuwe *\o/*
moet wel zelf betalen, vind de prijzen die men tegenwoordig aan telefoons uitgeven belachelijk! Alleen ben ik een soort van boktverslaaft :') Dus wil wel een goede telefoon met wifi enzo.
Veel geld wil ik absoluut niet uitgeven, maar omdat ik toch iets moois wil zal ik mijn buttget rond de 100 euro leggen.
Ik wil wel prepaid, weet iemand wat leuks?
Oja, en ik zou het leuk vinden als ik er hoesjes voor kan kopen...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:00

hielkebro schreef:
Hallo,

mijn mobiel is afgelopen zondag stuk gegaan, wil niet meer opstarten, nu wil ik dus een nieuwe.
ik wil een mobiel met kwaliteit, waar veel apps op kunnen ( rond de 10 ) en moet niet duurder dan 140.- zijn. wat raden julllie mij aan ?
wou zelf voor de samsung galaxy s advance gaan, maar daar zijn nogal klachten van.
mijn vorige mobiel, die zondag stuk is gegaan, was een samsung galaxy gio.
en ik kan geen telefoon over laten sturen/bestellen ivm. geld overzetten.

ik hoop dat er iets is, ben onwennig van mn android. ;)

Ik zou kijken naar de Huawei Ascend G510, niet te duur en prima prijs/prestatie verhouding.

DayDream21 schreef:
Mijn telefoon is een soort van smartphone a la koelkast, nu nu mag ik een nieuwe *\o/*
moet wel zelf betalen, vind de prijzen die men tegenwoordig aan telefoons uitgeven belachelijk! Alleen ben ik een soort van boktverslaaft :') Dus wil wel een goede telefoon met wifi enzo.
Veel geld wil ik absoluut niet uitgeven, maar omdat ik toch iets moois wil zal ik mijn buttget rond de 100 euro leggen.
Ik wil wel prepaid, weet iemand wat leuks?
Oja, en ik zou het leuk vinden als ik er hoesjes voor kan kopen...

Voor maximaal €100 is er vrij weinig soeps te koop, het enige wat nog een beetje fatsoen heeft is een Huawei Ascend Y300, houdt het wel vrij snel mee op.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:20

[/quote]
Voor maximaal €100 is er vrij weinig soeps te koop, het enige wat nog een beetje fatsoen heeft is een Huawei Ascend Y300, houdt het wel vrij snel mee op.[/quote]

Hoe bedoel je : Houdt het wel vrij snel mee op ? @quad

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:30

Quotekloter :+

Er is voor €100,- niet echt een fatsoenlijke GSM te koop.
Ik zou vanaf morgen 18:00 bij de Mediamarkt de Motorola Moto G voor zo'n €156,- op pikken eigenlijk. Deze is dan van €189 voor €156,- ivm de BTW vrije dagen.

De Huawei Ascend Y300 is daar dan voor €99,- te koop maar de Motorola Moto G is gewoon een mid-end telefoon voor een mooie prijs.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:40

Over Huawei hoor ik steeds meer, hoe zijn hun iets duurdere modellen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:52

Het zijn allemaal wel oké toestellen in elk een eigen segment, van budget tot midend, highend toestellen heeft Huawei niet in zijn gelederen op dit moment in Nederland te koop.

De bekendere:
- Huawei G525, leuke instap quadcore met een 4,5" scherm en sinds eind Oktober 2013 te koop. De prijs vanaf €160,- is niet onaardig voor wat hij biedt.
- Huawei Ascend G700, een grotere instaptelefoon van 5" met een 1280*720p resolutie wat echt wel nodig is wil je anders de pixels tellen. Wel iets groter in omvang en gewicht, heeft wel veel werkgeheugen, 2GB maar liefst.
- Huawei Ascend Mate, de accukiller! De grootste telefoon van Huawei met een 6,1" scherm, heeft maar liefst een 4050 mAh accu, waarmee hij ook in de praktijktests de andere telefoons ruim achter zich laat. Maar hij is wel erg groot! (Phablet)
- Huawei Ascend P6, deze telefoon moet zich meten met de telefoons in de hogere klasse, onderscheidt zich met een mooi (smaak valt te twisten) design, is vrij vlot en heeft alles wat een topper in huis moet hebben, goed scherm, snelheid en prestaties die goed mee doen in verhouding met de duurdere toestellen, nadeel kan de accu zijn, die is redelijk beperkt. De prijs vanaf €280,- is wel interessant.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:08

wat vinden jullie dan van de Huawei ascend g510 ?

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:10

Super telefoon! Ik heb hem ook en ben meer dan tevreden!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:01

Lotje199 schreef:

de Huawei ascend g510 ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:28

Quad schreef:
Het zijn allemaal wel oké toestellen in elk een eigen segment, van budget tot midend, highend toestellen heeft Huawei niet in zijn gelederen op dit moment in Nederland te koop.

De bekendere:
- Huawei G525, leuke instap quadcore met een 4,5" scherm en sinds eind Oktober 2013 te koop. De prijs vanaf €160,- is niet onaardig voor wat hij biedt.
- Huawei Ascend G700, een grotere instaptelefoon van 5" met een 1280*720p resolutie wat echt wel nodig is wil je anders de pixels tellen. Wel iets groter in omvang en gewicht, heeft wel veel werkgeheugen, 2GB maar liefst.
- Huawei Ascend Mate, de accukiller! De grootste telefoon van Huawei met een 6,1" scherm, heeft maar liefst een 4050 mAh accu, waarmee hij ook in de praktijktests de andere telefoons ruim achter zich laat. Maar hij is wel erg groot! (Phablet)
- Huawei Ascend P6, deze telefoon moet zich meten met de telefoons in de hogere klasse, onderscheidt zich met een mooi (smaak valt te twisten) design, is vrij vlot en heeft alles wat een topper in huis moet hebben, goed scherm, snelheid en prestaties die goed mee doen in verhouding met de duurdere toestellen, nadeel kan de accu zijn, die is redelijk beperkt. De prijs vanaf €280,- is wel interessant.

Bevalt mij zeer goed, batterij valt echt mee. Ben er de halve dag mee bezig, luister er veel muziek mee en veel internet en zit nu nog op 40%. Lijkt me voldoende.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:30

hielkebro schreef:
Lotje199 schreef:

de Huawei ascend g510 ?

:j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:32

ik heb ook de p6 en bn er super tevreden mee. Ik heb voorheen de iphone 4s gehad, maar deze vind ik fijner. De batterij gaat evenlang mee (de iphone was wel 2 jaar oud toen ik hem kreeg) en je kunt er bv filmpjes via internet gewoon mee draaien (kon met de iphone niet omdat die geen flash had).

enige nadeel is denk ik een softwarefoutje. Soms als ik whatsapp gebruikt gaan de letters dubbel als ik ze maar 1 keer aanklik. vergrendel ik de telefoon een keer dan is het meestal wel weg.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:47

Die Huawei Ascend P6 klinkt goed. Vind hem er ook erg leuk uitzien, naar zo iets was ik wel op zoek. Hopen dat ze die bij de Mediamarkt hebben :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:50

Vanaf 29-01 18:00 bij de MM voor +- €255,- incl. BTW wegermee korting.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:50

Ik vond het wel lastig om hoesjes te kopen. Ik heb de hoesjes + screenprotector dus maar via een chinesr webwinkel gekocht. Duurt even voordat je het hebt ( ik had pech ), maar wel een super leuk hoesje nu :)

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:52

Ik ben wel gewend om dingen uit China/Japan te halen, dus dat maakt niet uit. Ik ga toch deze week eens even kijken bij de MM :o