Fitzroy schreef:Maar waarom heb je dan je huis verkocht ? Je kon het toch betalen?
Kon ja dat klopt.

Eileen spannend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Fitzroy schreef:Maar waarom heb je dan je huis verkocht ? Je kon het toch betalen?
Kon ja dat klopt.Maar met al die prijsstijgingen van alles
. Het is geen echt vrijwillige keuze, dan maar het beste ervan maken.
Eileen spannend
karuna schreef:Gefeliciteerd Eulogyen dat zonder meer bieden.
Lauecht zo zuur dat je om die reden een huis misloopt.
Ik las ook iets over steeds meer extra voorwaardes. Zou dat van de makelaar of de verkoper afkomen.
Hier komt heel misschien mijn fijne huisje te koop. Ik ben wat mogelijkheden aan het uitvissen. Het is niet zomaar voor elkaar en het vergt heel wat uitzoek en napluiswerk.Geen idee of het gaat lukken en het moet ook niet of zo. Maar het is het uitzoeken waard
het staat of valt een beetje met wat mijn huis zou moeten opbrengen bij verkoop. De stijgende rente en iets afremmende markt werken wel in mijn nadeel.
Maar dan zou ik misschien een droom kunnen gaan najagen wat anders nooit meer gaat lukken. Nu of nooit eigenlijk. Doodeng maar ook wel spannend. Ga ik springen dan kan ik niet meer terug dus ik moet echt heel zorgvuldig alles grondig uitzoeken.![]()
Dan zou er een lagere prijsklasse in groene omgeving, flink groot en degelijk maar eenvoudig beschikbaar komen. Zover is het nog lang niet, maar de destijds verkopende makelaar komt binnenkort eens langs om een voorzichtige waardeschatting te geven. Dan weet ik ook meer of het haalbaar gaat zijn of bij voorbaat kansloos.
Zeker nu de woningmarkt minder hysterisch aan het worden is best spannend. Gelukkig is het zo dat ik fijn woon dus mocht het niks worden is dat ook ok. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeert en hoef ik later niet te denken had ik maar.....
karuna schreef:Ik weet het het is best eng. Maar er zit al ruim een jaar denkwerk in. Een jaar waarin ik steeds al denk als het toch eens kon. Maar ja neem ik de beslissing kan ik nooit meer terug.maar dan komt er iets zo tofs voor in de plaats dat dat het waard is. Vandaar dat het een langer traject is. Eerst heel heel zeker weten en dan pas verkopen.
Uiteindelijk moet ik toch iets over een aantal jaren. Ik kan hier zeer waarschijnlijk niet blijven wonen tot aow leeftijd omdat ik dan mogelijk afhankelijk ben wat gemeente en uwv besluiten. Dan zou ik alsnog dan moeten verkopen in een onbekende markt. Nu heb ik de gelegenheid om te doen waar ik al jaren van droom. Wat later zeker niet meer haalbaar is![]()
Dus doodeng jazeker maar het is de moeite waard om uit te zoeken.in het ergste geval blijkt de markt teveel vertraagd en dan is dat ook best. Dan zie ik over een aantal jaar wel wat er op me afkomt. Maar dan het ik er echt alles aan gedaan.
Alja schreef:Fitzroy schreef:Maar waarom heb je dan je huis verkocht ? Je kon het toch betalen?
Wordt het dan weer net zo gezever als met je huis wat je nu verkocht hebt?
Herinner me nog goed die hele lappen tekst dat het allemaal zo moeizaam was