Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 22:46

Fitzroy schreef:
Maar waarom heb je dan je huis verkocht ? Je kon het toch betalen?

Kon ja dat klopt. -O- Maar met al die prijsstijgingen van alles :n. Het is geen echt vrijwillige keuze, dan maar het beste ervan maken.

Eileen spannend :j

eilleen333

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-22 23:46

Ik ga het denk ik niet krijgen, onder de vraagprijs geboden… maar ik ga mezelf niet te buiten omdat de huizenmarkt krap is. Ik denk dat het wel een eerlijke prijs is voor de woning en de rest van mijn voorwaarden zijn gunstig (beperkt voorbehoud van financiering ivm eigen geld, geen verkoop van een woning en geen haast met overname). Hoop dat ze daar meerwaarde van inzien.
En anders moet de kat nog even wachten op de vensterbanken die ze zo graag wil ;-)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:08

Fitzroy schreef:

Wordt het dan weer net zo gezever als met je huis wat je nu verkocht hebt?
Herinner me nog goed die hele lappen tekst dat het allemaal zo moeizaam was :j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:09

eilleen333 schreef:
Ik ga straks een bod doen, maar heb nog geen flauw idee wat ik ga bieden :')

Spannend zeg
Wanneer hoor je wat?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:43

Karuna verkoop je nou je huis zonder uitzicht op enige woonruimte ?

Als ik me je verhalen goed herinner ben je lichamelijk niet heel goed en heeft het nogal wat haken en ogen gehad voor je dit huis had.

Denk alsjeblieft goed na wat je doet, want imo teken je hiermee je eigen ondergang.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 00:57

ClaudiaHS schreef:
Terug naar DL Rina? <<)

Als je eens wist hoe graag ik dat zou willen, maar nee, ik blijf aan deze kant van de grens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 06:28

karuna schreef:
Fitzroy schreef:

Kon ja dat klopt. -O- Maar met al die prijsstijgingen van alles :n. Het is geen echt vrijwillige keuze, dan maar het beste ervan maken.

Eileen spannend :j

Je beslissingen zijn toch pas van de afgelopen maanden? Toen was het ook al duidelijk welke kant de economie op ging.
Ik snap eigenlijk niet waarom je je huis hebt verkocht, gezien alle moeilijkheden van de vorige keer.
Ik was daar lekker blijven zitten geloof ik :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 06:57

Geen vrijwillige keuze. Als de maand rap langer wordt bijna dan de inkomsten kan ik twee dingen doen. Niks achterover leunen en snel de rekeningen niet meer kunnen betalen als het zo doorstijgt allemaal. Veel geldstress al maanden, slecht slapen en een gezondheid die erdoor achteruit gaat en mijn humeur er gruwelijk onder lijdt. Geen controle hebben over waar ik dan terecht kom en met pech schuldsanering. En wetende dat ik hier hoe dan ook over een aantal jaar wegmoet ivm niet meer kunnen betalen. En geen zicht heb op hoe de woningmarkt dan is. En ja ik heb veel moeite gehad dit te vinden. Maar wist vanaf dag 1 dat ik er toch ooit weer moest weggaan. Maar als huur er toen en nu niet was en ik destijds ook wegmoest waar ik zat was ik blij dat ik in ieder geval en plek had. Wetende dat het voor maximaal 10 jaar zou zijn.

Of nu hetvoorbij vliegende bod accepteren, een mooi pakje overwaarde hebben waarmee ik iets kan kopen hypotheekvrij. Of alsnog een huurhuis vind. Geloof me dit is geen impuls beslissing maar een eigenlijk al maanden gaande. Veel gesprekken en ook met financieel adviseurs. En de conclusie is steeds dezelfde nu verkopen hoe vreselijk ook is de enige uitweg.

Geen fijne beslissing, gelukkig is er een woonvangnet. Voorwerk heeft aangetoond dat de overwaarde meer dan voldoende is iets te vinden. Alleen moet ik het nog vinden. Dan nu ogen dicht springen en erop vertrouwen dat het goed komt. En hoef ik niet meer in die vreselijke geldstress te zitten en kan ik hopelijk een plek vinden waar ik wel oud kan worden.

Dit is alweer teveel info eigenlijk maar hopelijk zijn de ik had het nooit gedaan vragen dan klaar. Het is al beroerd genoeg dit te moeten doen en alle ik had het nooit gedaan maakt het er niet fijner op. Dit heet stille armoede en ben ik dadelijk officieel met pech een van de zelfredzame thuislozen waarvan nederland er meer dan 800000 geregistreerden telt. Omdat als je inkomen net ongelukkig ligt val je overal buiten en is er geen enkele vorm van hulp aanwezig. Red jezelf maar. En dat ga ik hopelijk ook doen door deze drastische keuze.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:30

Heftig, karuna :(:) Ik hoop dat je een mooi plekje kunt vinden, met minder geldzorgen.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:39

Verre van leuk Karuna maar heel verstandig. Ik vrees dat veel mensen jouw “voorbeeld” de komende tijd helaas zullen moeten volgen. Zeker als alles steeds nog duurder en duurder gaat worden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 07:49

Alja schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ga straks een bod doen, maar heb nog geen flauw idee wat ik ga bieden :')

Spannend zeg
Wanneer hoor je wat?

Uiterlijk 24 augustus. Ben wel benieuwd hoor

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:40

Sorry hoor. Maar het gaat ons toch geen flikker aan waarom karuna doet wat ze doet 8)7

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:44

Sterkte Karuna, lijkt me een naar gevoel als je je zo in een richtig van actie geduwd voelt.

Spannend Eilleen, uiteindelijk een goed gevoel over je bod?

Echt een heel leuk huis Berdien! Lijkt me heerlijk rustig wonen zo.

Hier lopen we enorm vast, er komt enorm weinig vrij maar dat is niet het grootste probleem... Het huis dat we vorige maand net niet hadden blijft in ons hoofd waardoor je (onbewust) alles gaat vergelijken. We moeten het loslaten maar dat blijkt moeilijk te zijn.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 08:47

Heftig Karuna, veel succes!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 09:18

karuna schreef:
Gefeliciteerd Eulogy *\o/* en dat zonder meer bieden.

Lau :(:) echt zo zuur dat je om die reden een huis misloopt.

Ik las ook iets over steeds meer extra voorwaardes. Zou dat van de makelaar of de verkoper afkomen.

Hier komt heel misschien mijn fijne huisje te koop. Ik ben wat mogelijkheden aan het uitvissen. Het is niet zomaar voor elkaar en het vergt heel wat uitzoek en napluiswerk. :list: Geen idee of het gaat lukken en het moet ook niet of zo. Maar het is het uitzoeken waard :j het staat of valt een beetje met wat mijn huis zou moeten opbrengen bij verkoop. De stijgende rente en iets afremmende markt werken wel in mijn nadeel.

Maar dan zou ik misschien een droom kunnen gaan najagen wat anders nooit meer gaat lukken. Nu of nooit eigenlijk. Doodeng maar ook wel spannend. Ga ik springen dan kan ik niet meer terug dus ik moet echt heel zorgvuldig alles grondig uitzoeken. :n

Dan zou er een lagere prijsklasse in groene omgeving, flink groot en degelijk maar eenvoudig beschikbaar komen. Zover is het nog lang niet, maar de destijds verkopende makelaar komt binnenkort eens langs om een voorzichtige waardeschatting te geven. Dan weet ik ook meer of het haalbaar gaat zijn of bij voorbaat kansloos.

Zeker nu de woningmarkt minder hysterisch aan het worden is best spannend. Gelukkig is het zo dat ik fijn woon dus mocht het niks worden is dat ook ok. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeert en hoef ik later niet te denken had ik maar.....

karuna schreef:
Ik weet het het is best eng. Maar er zit al ruim een jaar denkwerk in. Een jaar waarin ik steeds al denk als het toch eens kon. Maar ja neem ik de beslissing kan ik nooit meer terug. :n maar dan komt er iets zo tofs voor in de plaats dat dat het waard is. Vandaar dat het een langer traject is. Eerst heel heel zeker weten en dan pas verkopen. :j

Uiteindelijk moet ik toch iets over een aantal jaren. Ik kan hier zeer waarschijnlijk niet blijven wonen tot aow leeftijd omdat ik dan mogelijk afhankelijk ben wat gemeente en uwv besluiten. Dan zou ik alsnog dan moeten verkopen in een onbekende markt. Nu heb ik de gelegenheid om te doen waar ik al jaren van droom. Wat later zeker niet meer haalbaar is :n

Dus doodeng jazeker maar het is de moeite waard om uit te zoeken. :j in het ergste geval blijkt de markt teveel vertraagd en dan is dat ook best. Dan zie ik over een aantal jaar wel wat er op me afkomt. Maar dan het ik er echt alles aan gedaan.

@Karuna: maar je had toch al andere plannen waar je mee bezig was en dat je daarom ging verkopen? Of mis ik nou iets? Succes in ieder geval!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:02

Kana schreef:
Spannend Eilleen, uiteindelijk een goed gevoel over je bod?
.

Ik weet het niet. Het getal wat ik geboden heb zat wel al de hele week in mijn hoofd, dus tsja, ik weet het niet

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 10:04

Spannend eilleen hopelijk binnenkort goed nieuws!

Kana: lijkt me idd heel lastig als je gaat vergelijken maar ook wel logisch als je het huis zo gaaf vond

Wij krijgen over een week de sleutel *\o/*

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 11:23

Alja schreef:
Fitzroy schreef:

Wordt het dan weer net zo gezever als met je huis wat je nu verkocht hebt?
Herinner me nog goed die hele lappen tekst dat het allemaal zo moeizaam was :j

Wat een onaardige reactie :\ Moet dat nou? Als het je niet interesseert kan je er toch overheen lezen?

Fijn Mars! En dan, hoe ziet de planning eruit?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:08

Hoe ziet de planning eruit... ehm.. een heleboel slopen, asbest verwijderen, nog meer slopen, behang trekken, schouw, tussenmuur, oude keuken en gaskachel eruit, vloeren eruit, plafonds eruit, oude elektriek eruit...

En uiteindelijk gaan we ergens ook weer bouwen uiteraard.
Badkamer gaat naar een slaapkamer en het oude badkamertje wordt een soort washok. kozijnen worden allemaal kunststof en HR++ glas, isoleren van dak/vloer/muur, kunststof deuren, een schuifpui, nieuwe ketel, volledig nieuwe cv installatie want die hebben we nu niet... nieuwe keuken, vloer, zonnepanelen, plafonds, wc, nieuwe elektrische installatie, trap renovatie, airco's die ook kunnen verwarmen, muren stucen, nieuwe binnendeuren, laminaat boven, betonvloer in de badkamer waar vloerverwarming in komt.... en vast nog een heleboel dat ik vergeten ben :D

Edit: oh ja we hebben ook nog een tuin maar daar denk ik nog maar even niet aan :P

Ons huidige huis is verkocht maar mogen we een half jaar lang terug huren. Wel fijn ivm levertijden en wachttijd van sommige bedrijven en materialen. Plus we hebben vogels en konijntjes die best gevoelig zijn voor stof en stress dus die kunnen lekker op hun vertrouwde stek blijven tot de verhuizing.
Ik verwacht januari volgend jaar over te gaan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:17

Jeetje. Je hebt nogal wat te doen zeg maar }:0

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:23

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:30

Wow dat is een flinke planning :D wat heerlijk dat je kunt beginnen straks Mars!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:48

Ja heel veel :j
Maar… we laten ook veel doen, kozijnen, keuken, badkamer, stucwerk, isolatie, zonnepanelen plaatsen etc. Zijn toch allemaal klussen die wij niet (goed) zelf kunnen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:50

Heb gister contract getekend. Overdracht is wsl 28 september

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-22 14:50

Dat is dan al best snel Avelien :j

Gefeliciteerd met het tekenen