Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 20:43

Hier 1e loonstrook binnen nadat mijn rooster is aangepast. En *\o/* echt lekker veel ivm onregelmatigheidstoeslag. Erg blij mee.
Is toch altijd beetje afwachten hoe het uitpakt belastingtechnisch gezien enzo.

poes

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:55

Mijn favoriete champagne staat in promo. Morgen ga ik zwaar inslaan :) geen spaaractie maar verder ben ik heel verstandig met mijn geld :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 00:36

Samantha_ schreef:
Of een andere bank dan je betaalrekening, dan duurt het ook 24 u voor je het kan gebruiken.

Ik geloof dat je iets gemist hebt := vrijwel alle grote banken hebben tegenwoordig flitsbetalingen, en tussen die banken staat je overboeking er dus gewoon meteen op. Geen 24 uur bedenktijd meer dus. :n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:04

Nee hoor, niet bij alle banken. Ik heb bv een spaarrekening bij Argenta en dan gaat het nog ouderwets. 1 of 2 x per dag worden de badges uitgelezen en in het weekend gebeurt er niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 09:53

Bij mij staat bij Argenta binnen een kwartier iets van de spaar op de zicht hoor.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 11:51

Wisselt het niet per bank en onderling per banken?

Yes, ik werd net gebeld. Mijn bod is geaccepteerd!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:00

Wat goed! Gefeliciteerd *\o/*

Varekaj, misschien is dat in België zo omdat Argenta daar een ‘gewone’ bank is.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:29

Alwiene schreef:
Samantha_ schreef:
Of een andere bank dan je betaalrekening, dan duurt het ook 24 u voor je het kan gebruiken.

Ik geloof dat je iets gemist hebt := vrijwel alle grote banken hebben tegenwoordig flitsbetalingen, en tussen die banken staat je overboeking er dus gewoon meteen op. Geen 24 uur bedenktijd meer dus. :n

Ik heb een spaarrekening bij centraal beheer en dan duurt het ook eventjes (overboeken naar ING). Fijn wanneer ik geneigd ben een impulsaankoop te doen.
En wat ik ook fijn vind is dat ik mijn spaargeld niet steeds zie staan als ik de betaalrekeningen bekijk. Anders denk ik “och staat genoeg, kan wel”. Als ik het geld naar centraal beheer heb overgeboekt is het net alsof het er niet meer is. Zo spaar ik “ongemerkt” steeds meer :j

Ik vind het heel leuk om te sparen maar kan het niet zo heel goed :') dus een aparte spaarrekening bij een andere bank werkt voor mij wel fijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 12:57

Proficiat!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 13:07

Wat ontzettend fijn Samantha *\o/* _/-\o_ *\%/*

Hier net inkopen gedaan voor mijn verjaardag morgen. Komt wat familie langs en twee vriendinnen, leve het verdwijnen van de 1.5 meter maatregel :P

Voor het eerst van mijn leven gewoon alles huismerk gekocht qua non alcoholische (fris)drank. Ik drink zelf nooit frisdrank, vind het smerig. Drink alleen water, thee, koffie, wijn en bier plus zelfgeperst vruchtensap/smoothies. Weet dus ook niet of dit anders smaakt dan merkspul. Maar zag wel dat ik anders gewoon 3x zoveel kwijt was. Voel me nu echt een vrek :o :7

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:10

Merkspul smaakt echt wel anders dan huismerk. Vooral de cola dan.
Ikzelf heb altijd echte cola en cola zero in huis.
Wel de river limonade van de aldi, die is gewoon lekker en bijna hetzelfde als fanta. Idem als witte limonade en water en spuit enzo.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:14

Samantha_ schreef:
Wisselt het niet per bank en onderling per banken?

Yes, ik werd net gebeld. Mijn bod is geaccepteerd!

Overheen gelezen maar wat tof! Gefeliciteerd!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 13:16

OK.... naja ik zie wel. Lust zelf echt geen cola ^) vind het zelf vies of vies O:)

Heb wel hele lekkere speciaal biertjes :D moeten ze dat maar nemen }:0

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 13:26

Dankjullie wel!

Als het goed is maandag tekenen, dan gaan m’n kinderen mee die hebben het huis nog niet gezien behalve op foto’s.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:37

VanHuisUit schreef:
Wat ontzettend fijn Samantha *\o/* _/-\o_ *\%/*

Hier net inkopen gedaan voor mijn verjaardag morgen. Komt wat familie langs en twee vriendinnen, leve het verdwijnen van de 1.5 meter maatregel :P

Voor het eerst van mijn leven gewoon alles huismerk gekocht qua non alcoholische (fris)drank. Ik drink zelf nooit frisdrank, vind het smerig. Drink alleen water, thee, koffie, wijn en bier plus zelfgeperst vruchtensap/smoothies. Weet dus ook niet of dit anders smaakt dan merkspul. Maar zag wel dat ik anders gewoon 3x zoveel kwijt was. Voel me nu echt een vrek :o :7

Dan zijn wij denk ik op dezelfde dag jarig!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 15:38

Samantha_ schreef:
Dankjullie wel!

Als het goed is maandag tekenen, dan gaan m’n kinderen mee die hebben het huis nog niet gezien behalve op foto’s.

Heb je voor ons ook foto’s?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-21 16:02

Zo dat is snel Samantha, wat leuk.

Nou alvast gefeliciteerd dan PSvanLot, ook familie etc over de vloer of hou je het rustig?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:08

Toch wen je wel aan huismerk, vroeger moest ik echt niks anders dan coca cola, maar nu vind ik huismerk lidl ook lekker :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:21

Ik vind huismerken cola niet te drinken, maar Pepsi ook niet. Voor mij is er maar één lekkere en dat is de echte Coca-Cola. Ik vraag in een restaurant ook altijd welk merk ze hebben :o

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:23

Hier ook altijd alleen maar merk, moet eerlijk zeggen dat wij vaak naar Duitsland rijden om het daar te halen want dat scheelt echt ontzettend veel.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:43

Tot een paar jaar terug dronk ik toch ook echt alleen coca cola
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-09-21 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 16:48

Ik haal de cola blikjes enzo bij de Dirk lll en bij de Turk, zo een 11 voor de tray cola en 13 voor de tray ice tea enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:02

Ik koop voor verjaardagen ook huismerk frisdrank. Mag iedereen blij wezen, dat ik het eens in huis heb ipv thee/koffie/aanmaaklimonade/wijn/bier.. jammer dat het dan anders en wat minder lekker smaakt, niet zeuren het is wat met prik :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 17:42

Vind die dure merken ook onzin, het is vaak maar net wat je gewend bent en je kan ook aan iets anders wennen, mits je dat wil natuurlijk, als je dure frisdrank e.d. niet erg vind dat maakt het niks uit.
Ik heb dat heel erg moeten doen toen ik uit huis ging, bij mijn ouders thuis hadden we alleen maar merken, maar ik kon dat met mijn loon niet veroorloven. Er zijn nu nog maar hele enkele dingen die ik wel van een merk koop omdat ik echt geen goed alternatief kon vinden, maar 90% haal ik inmiddels gewoon het goedkoopste en vind dat intussen ook vaak het beste smaken, iets anders is dan toch ineens "raar" betreft smaak :j
Nu ben ik wat drinken betreft sowieso makkelijk, want drink alleen maar kraanwater, en heb gelukkig eigenlijk nooit bezoek. Heb in dit hele jaar 1x iemand op bezoek gehad en dan vraag ik van te voren gewoon wat hij/zij drinkt. Verjaardagen ofwel grote gezelschappen heb ik nooit.
Enige wat ik wel voor gasten in huis gehaald heb is een koffiezetapparaat en theezakjes, dat drink ik ook niet, maar vind, (water), koffie, thee toch wel de basis die je moet kunnen bieden mocht er onverwachts toch iemand langs komen, de rest is luxe :)
Er staat trouwens zelfs al een heel jaar een ongeopende fles wijn voor je weet maar nooit _O-

Hier eind deze maand mijn laatste goede loon, en daarna ga ik flink minder werken, dat zal wel een flinke tegenvaller worden straks := Maar de studie vraagt mega veel tijd en energie merk ik, dus ben er in dat opzicht wel aan toe, anders ga ik het ook nooit halen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-21 19:51

VanHuisUit schreef:
Zo dat is snel Samantha, wat leuk.

Nou alvast gefeliciteerd dan PSvanLot, ook familie etc over de vloer of hou je het rustig?

Nee volgende week. Jij ook alvast gefeliciteerd!