Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:29

Fitzroy schreef:
Misschien is de verkoper wilsonbekwaam? Geen idee.

Dat zou kunnen, het interieur lijkt verouderd dus misschien een verpleeghuis

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:29

Wat is dat toch met die openstaande kranen op foto's ? Ik heb het nu al paar keer voorbij zien komen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:33

Die kraan viel mij ook op, lijkt van dichtbij of iemand gewoon een witte streep heeft getekend

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:37

Letsdunit schreef:
Wat is dat toch met die openstaande kranen op foto's ? Ik heb het nu al paar keer voorbij zien komen.

Dat is hetzelfde idee als de brandende open haard.

JustMe8484

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:42

Een brandende openhaard geeft nog iets van sfeer weer. Dat snap ik nog wel...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:45

Ja vind een brandende haard ook nog wel wat. Beter dan zo'n zwart gat in de kamer. Maar kranen.... :n

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:50

Beetje meer leven / dynamiek erin. Lopend water is altijd iets sprekender dan gewoon een shot vd kraan. Ik doe het ook wel eens! Beetje meer sfeer erin. Maar sommige vinden het niks wat ook prima kan natuurlijk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:54

Ik verbied het de fotografen echt. Tenzij het een super bijzondere kraan is met bijv lichteffect of wat dan ook, maar dat is dus eigenlijk nooit.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 22:55

k_m schreef:
Beetje meer leven / dynamiek erin. Lopend water is altijd iets sprekender dan gewoon een shot vd kraan. Ik doe het ook wel eens! Beetje meer sfeer erin. Maar sommige vinden het niks wat ook prima kan natuurlijk!

Maar waarom een shot van een kraan. Je maakt toch ook geen foto van een lichtknopje of deurklink?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 02:26

Amber_anne schreef:
Die kraan viel mij ook op, lijkt van dichtbij of iemand gewoon een witte streep heeft getekend

Gefeliciteerd!! *\o/*
En volgens mij is het idd een getekende streep :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 05:59

Cayenne schreef:
Welke bokker hapt hier toe? 2 hectare land er ook nog eens bij.
Ik vind het geen geld! :oo https://www.funda.nl/koop/vlagtwedde/hu ... ferweg-10/

Nu bij het nieuws over de bizarre huizengekte: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -nederland

Mooi! Maar als ik dat huis zo zie denk ik dat je geen bezichtiging meer kunt inplannen en dat het voor heel veel meer dan de vraagprijs weg gaat.
Voor ons is het helaas wat te ver weg voor mijn vriend zijn werk.

@Liezel1: leuk :) Ik heb het idee dat het in het noorden van Friesland nog wat makkelijker kan zijn; klopt dat? Ik ken iemand die net een huis heeft gekocht 20 min boven leeuwarden voor onder de vraagprijs.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:03

Ik deel ook maar even een huis geschikt voor paardeneigenaren: https://www.marktplaats.nl/a/huizen-en- ... ousPage=lr

Wij zijn er wezen kijken en als het aan mij had gelegen trokken we vandaag nog in (ik ben enthousiast over elke woning waar land bij zit voor paarden 8-) ) maar Vriend vindt het te gammel. Dat klopt in feite ook wel, er is een oud gedeelte van het huis wat je voor mijn gevoel beter plat kunt gooien, maar er is wel wat van te maken en het is een mooi gebied.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:06

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 06:09

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:10

ikke schreef:
Iemand op zoek naar origineel?
https://www.funda.nl/koop/heeze/huis-41 ... rnelaan-9/

Dit huis is origineel. ECHT origineel; het is zo gebouwd en dat is nooit serieus veranderd. Ik zou zelfs niet verbaast zijn als je het koopt van de eerste eigenaar!

In de tekst staat dit: karakteristieke voormalige woonkamer en-suite geniet. Origineel is het dus niet meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 07:56

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:04

O, heerlijk! Toch maar een staatslot kopen :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:23

lenaa_tje schreef:
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... straat-22/

Hier staat bij: kantonrechter moet verkoop goedkeuren (formaliteit).
Waarom zou dat zijn?

Mij vader zit in een verpleeghuis en mijn moeder leeft niet meer. Wij moesten ook toestemming krijgen van de rechtbank om het huis te verkopen. Dit gebeurt regelmatig bij mensen die onder bewind staan en in een verzorgingstehuis zitten. Dit stelt weinig voor, mijn vader werd "medisch gekeurd" om er zeker van te zijn dat hij nooit meer zelfstandig kan wonen. Mijn moeder heeft destijds bewust voor bewind voor mijn vader gekozen omdat ze gehoord had wat verpleeghuizen rekenen voor bewind enz. als iemand alleenstaand in een verpleeghuis terecht komt. Ik ben nu de bewindvoerder voor mijn vader en mijn zus is zijn mentor.

Enige wat ik als vervelend heb ervaren was dat de hypotheekverstrekker van de kopers hier nog nooit mee van doen had gehad en daardoor inzicht heeft geëist in het medisch dossier van mijn vader. Ik heb toen heel duidelijk gemaakt dat dat niet ging gebeuren, er was een uitspraak van de rechter en dat was genoeg. Heb ook bij de makelaar aan gegeven dat we het dan wel aan een ander verkopen. Zowel de rechtbank als mensen die bij een hypotheekverstrekker werken gaven aan dat een hypotheekverstrekker dat niet mag eisen. Het is gewoon een medisch geheim.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:37

Bij ons gaat het feestje nu echt een beetje beginnen. Gisteren heb ik een aantal makelaars gebeld en heb een aantal afspraken gemaakt voor volgende week om een waardebepaling te doen voor ons huis en dan te kijken welke makelaar het beste bij ons past.

En ik heb vanmorgen een mail gestuurd om een huis te bezichtigen. Spannend!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:42

Succes Sure_lee! En sterkte :=

Ik vind het wel een oprecht leuk huis, die in Heeze. Mooie ruime tuin erbij ook.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:49

Qimm schreef:
k_m schreef:

Maar waarom een shot van een kraan. Je maakt toch ook geen foto van een lichtknopje of deurklink?

Soms willen ze nu eenmaal graag sfeer en detail fotos. We proberen die dan functioneel te houden want een bos bloemen gaat bv niet mee. Kraan blijft wel. Maar vele vinden het ook helemaal niks hoor!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:51

ikke schreef:
Iemand op zoek naar origineel?
https://www.funda.nl/koop/heeze/huis-41 ... rnelaan-9/

Dit huis is origineel. ECHT origineel; het is zo gebouwd en dat is nooit serieus veranderd. Ik zou zelfs niet verbaast zijn als je het koopt van de eerste eigenaar!

Kamer en suite geweest. Ik zie overigens ook CV en ik geloof niet dat er toen uberhaupt al aardgas was en zeker niet overal. Dat zie je ook wel aan de gaskachel (stadsgas oorspronkelijk dan waarschijnlijk) in de woonkamer beneden.

En een badkamer met een bad én een tweede toilet? In 1959?

Het lijkt qua indeling heel veel op het huis van mijn oma op Flakkee. Daar zat niet eens een badkamer of douche in nog. Dat was ook uit eind jaren 50, misschien net een jaar of 2 ouder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:13

Onze financiering is gelukkig ook rond. Dus over paar weken kan de fotograaf bij ons komen en dan lekker op Funda.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:19

Gefeliciteerd!!! Y)(^)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 09:23

Fijn, Manzano +:)+
Doe je zelf de verkoop?