Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:26

Queelens schreef:
Spannend Veriye!
Wij hebben vrijdag een drukke huis-regel-je-rot-dag :+
Eerst gesprek met de hypotheekadviseur, dan de bouwtechnische keuring en als het nog lukt ook taxatie en daarna koopakte nog een keer doornemen en tekenen.

Succes ermee! Het is erg druk en veel geregel maar zo spannend en leuk allemaal :j Achteraf zou je het zo nog eens doen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 10:35

Winged schreef:
Hier inmiddels het eerste huis bekeken. waren 14 kijkers geweest en inmiddels gaat het huis onder inschrijving onder de hamer. Gezien ik niet de wauw-factor kreeg (en het wel een wauwfactor kan worden als ik er 25000 tegenaan gooi om te verbouwen) heb ik gekozen om het niet te doen. Op inschrijving houdt ook in dat hij waarschijnlijk ver over de vraagprijs gaat en dat is de woning eigenlijk al niet waard helaas... Wel jammer.. -O-

(zoekplek Drentse hoofdstad, budget tot 225000. Een aantal specifieke wijken absoluut niet :+ )

Dat is nog wel een redelijk budget. Ik weet niet welke wijken je liever niet hebt (al kan ik me een voorstelling maken.

Paar leuke op dit moment
Wolvenveen (wel nog wat werk aan, maar ruim binnen budget) en ik vind het wel een leuk plekje.
Laurierstraat
Diamantstoep (wordt met wat aanpassingen misschien weer iets te duur)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:05

zonnebloem18 schreef:
Winged schreef:
Hier inmiddels het eerste huis bekeken. waren 14 kijkers geweest en inmiddels gaat het huis onder inschrijving onder de hamer. Gezien ik niet de wauw-factor kreeg (en het wel een wauwfactor kan worden als ik er 25000 tegenaan gooi om te verbouwen) heb ik gekozen om het niet te doen. Op inschrijving houdt ook in dat hij waarschijnlijk ver over de vraagprijs gaat en dat is de woning eigenlijk al niet waard helaas... Wel jammer.. -O-

(zoekplek Drentse hoofdstad, budget tot 225000. Een aantal specifieke wijken absoluut niet :+ )

Dat is nog wel een redelijk budget. Ik weet niet welke wijken je liever niet hebt (al kan ik me een voorstelling maken.

Paar leuke op dit moment
Wolvenveen (wel nog wat werk aan, maar ruim binnen budget) en ik vind het wel een leuk plekje.
Laurierstraat
Diamantstoep (wordt met wat aanpassingen misschien weer iets te duur)

Eerste twee eigenlijk niet. Ik zit nu zelf in oost en dat bevalt eigenlijk erg goed. Ben nu met een paar minuten lopen óf in de natuur óf in het centrum. Nieuwe park Diepstroeten is ook mooi, maar zo duur. Kloosterveen is IMO een apart deel en ligt zo ver weg :+

Maargoed, ik heb geen haast, maar qua wooncomfort (lees buren die niet doorhebben hoe dun de muren zijn) kan ik wel stappen maken :+

Deze gaat dus op inschrijving: https://www.funda.nl/koop/assen/huis-41 ... straat-27/

zonnebloem18

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:08

Ik ben Kloosterveen gewend en vind het heerlijk hier, maar als je nu zo dicht bij bijv. Kampsheide en het centrum zit snap ik wel dat dat even heel wat anders is.

Wel fijn dat er geen haast is, er komt vast vanzelf wel iets voorbij wat wel de wauw factor heeft en de prijzen in Oost zijn ook best gunstig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:16

zonnebloem18 schreef:
Ik ben Kloosterveen gewend en vind het heerlijk hier, maar als je nu zo dicht bij bijv. Kampsheide en het centrum zit snap ik wel dat dat even heel wat anders is.

Wel fijn dat er geen haast is, er komt vast vanzelf wel iets voorbij wat wel de wauw factor heeft en de prijzen in Oost zijn ook best gunstig.

Snap ik als je het gewend bent hoor! Ik ben 'maar' alleen en vind het dus wel fijn als ik centraal zit om overal heen te kunnen reizen. (luxeprobleem ook!) Ik ga overigens 2x per week naar Norg, dus in dat opzicht is Kloosterveen wel ideaal. Maar ik heb altijd het gevoel alsof ik daar aan een bepaalde norm Huisje, vaste relatie, boompje, kinderenmoet voldoen + relatief nieuwe huizen. Zodoende dat het mij niet aanspreekt :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:31

Ik probeer er indd ergens nog van te genieten Change03 haha :) vind het gelukkig allemaal goed te doen dankzij onze aankoopmakelaar. Vind vooral de keus in type hypotheek maken lastig. Het kan eigenlijk allemaal en het is maar net wat je wil :+
Ben normaal altijd goed in ergens een klap op geven, maar dit..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 11:46

Voor die keuze heb je toch juist je adviseur ;)
Die weegt alles af en brengt een advies uit wat precies bij jullie situatie past.
Zoveel keuzes zijn er niet naar mijn idee. Bij onze vorige hypotheek waren er meer soorten, bankspaar, annuïteiten, belegging, lineair, aflossingsvrij. Maar nu zijn er maar twee soorten toch? Lineair/annuïteiten.
Wij hebben nog wel een deel aflossingsvrij dat we mee mochten nemen, en rest annuïteiten.

Hier vandaag 6 bezichtigingen voor ons huis en morgen en vrijdag ook nog 1. Dus hopelijk een bod of meerdere na deze week :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:00

Ik heb voor as maandag een afspraak voor een bezichtiging gepland, om een huis te kopen voor de verhuur. Erg benieuwd naar. Voelt toch anders als iets kopen voor jezelf.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 12:21

Vanmiddag bezichtiging van het huis, ik heb er zin in!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:32

verootjoo schreef:
Voor die keuze heb je toch juist je adviseur ;)
Die weegt alles af en brengt een advies uit wat precies bij jullie situatie past.
Zoveel keuzes zijn er niet naar mijn idee. Bij onze vorige hypotheek waren er meer soorten, bankspaar, annuïteiten, belegging, lineair, aflossingsvrij. Maar nu zijn er maar twee soorten toch? Lineair/annuïteiten.
Wij hebben nog wel een deel aflossingsvrij dat we mee mochten nemen, en rest annuïteiten.

Hier vandaag 6 bezichtigingen voor ons huis en morgen en vrijdag ook nog 1. Dus hopelijk een bod of meerdere na deze week :D

Die kan zeker adviseren, maar dan moet je alsnog zelf de keus maken.
Je kan nu trouwens ook nog gewoon een deel aflossingsvrij nemen en je mist nog wel/geen eigen geld inleggen voor korting op de rente :D

Spannend, daar zit vast een koper tussen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:47

Oh zo. Ik dacht dat aflossingsvrij nu niet meer mocht. Eigen geld inleggen zou ik altijd doen. Wij hebben liever een lagere hypotheek dan veel op de spaarrekening. Wij leggen nu ook veel eigen geld/ overwaarde in.

Ja ik ben benieuwd. Voor dinsdag mogen ze een bod neerleggen en dan kunnen we kiezen hopelijk :=

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:48

fjordjes schreef:
Vanmiddag bezichtiging van het huis, ik heb er zin in!

Veel plezier!

Wat is eigenlijk normaal om iets terug te horen over een bod dat gedaan is? Wij hebben gisteren een bod gedaan en tot nu toe geen reactie. Nu kan ik me voorstellen, omdat het ook bieden vanaf is, het wat langer kan duren, maar wat is normaal paar dagen, een week, twee?(ons eerste huis trouwens, dus alles nog erg nieuw)
Vind het reuze spannend.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:50

Hebben ze ook niks gezegd over eventuele andere bezichtigingen die nog staan gepland? Anders denken ze er waarschijnlijk nu over na en zou ik evt morgen/overmorgen nog eens bellen.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:16

Er stonden zover wij weten 7 bezichtigingen gepland. Kan mij inderdaad voorstellen dat ze even willen wachten. Tot vrijdag even wachten en dan bellen lijkt mij een goed idee!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:34

Ik zou inderdaad ook even tot einde werkweek wachten :)
Ja eigen geld inleggen is indd denk ik altijd goed. We hebben helaas geen overwaarde of een zak vol goud dus we gaan vrijdag horen wat de rentekorting kan worden in ons geval :j

Oh fijn jullie doen het direct op inschrijving?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:35

Als je nu een aflossingsvrije hypotheek hebt kun je die idd meenemen. Je kunt niet nu bij je 1e koophuis nog een aflossingsvrije hypotheek afsluiten.

Spannend Veroortjoo.

Hier ook enigsinds goed nieuws. We hebben een koper, maar die partij wil eerst het eigen huis verkopen voordat ze een bod doen. Huis staat ook al op Funda. Dus hopelijk wordt dat nog iets en anders komt er vast een ander. :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:04

Dat zou fijn zijn Nadir. Denk je dat de kopers een huis te koop hebben staan wat snel verkoopt?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:09

Volgens de makelaar waren er veel bezichtigingen, dus ik hoop het!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:16

Huis gezien, echt prachtig en helemaal ons ding. Nu alleen de financiering nog... Morgen even bellen met m'n financieel adviseur hoe het ervoor staat.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:21

fjordjes schreef:
Huis gezien, echt prachtig en helemaal ons ding. Nu alleen de financiering nog... Morgen even bellen met m'n financieel adviseur hoe het ervoor staat.

Spannend! Ik hoop het heel erg voor je :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:19

Success!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:52

Change03 schreef:
Waar zou je graag willen wonen?

Ik ben omgeving Heuvelland aan het zoeken maar het aanbod is (logisch) schaars... Parkstad heeft super leuke huizen maar ik ken en heb daar niemand.

Liefst Landgraaf of Kerkrade. Of ergens in een klein gehucht, in de middle of nowhere, maar dat is onbetaalbaar voor mij haha

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:54

Dyphusion schreef:
Alles beter dan Kerkrade :Y) sorry

Hahaha ik heb ook niks tegen Brunssum, maar ik ben daar gewoon helemaal niet bekend, behalve in de buurt waar ik stage heb gelopen en dat was écht geen fijne buurt.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:12

Ikke89 schreef:
Change03 schreef:
Waar zou je graag willen wonen?

Ik ben omgeving Heuvelland aan het zoeken maar het aanbod is (logisch) schaars... Parkstad heeft super leuke huizen maar ik ken en heb daar niemand.

Liefst Landgraaf of Kerkrade. Of ergens in een klein gehucht, in de middle of nowhere, maar dat is onbetaalbaar voor mij haha

Wat vind je van deze?

https://www.funda.nl/koop/landgraaf/hui ... straat-35/

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:22