Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:50

noviceh schreef:
Eventueel jaloezieën een optie? Die kan je laten zakken, maar niet dicht trekken zeg maar. Bij plissegordijnen top-down bottom-up kan je bijvoorbeeld het gordijn dicht zetten, maar een rand aan de bovenkant open laten. Anders wat modernere vitrage of mooie inbetweens? Of rolgordijnen gecombineerd met mooie planten in de vensterbank (als dat mogelijk is). De rolgordijnen hoeven in dat geval niet helemaal dicht, de planten houden ook veel inkijk tegen.

Oooo die plissegordijnen is een mooi idee zeg, die was ik zelf nog niet tegengekomen! Ik ga eens even met vriendlief om de tafel, denk dat dit het gaat worden :j , thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:56

Gruis schreef:
noviceh schreef:
Eventueel jaloezieën een optie? Die kan je laten zakken, maar niet dicht trekken zeg maar. Bij plissegordijnen top-down bottom-up kan je bijvoorbeeld het gordijn dicht zetten, maar een rand aan de bovenkant open laten. Anders wat modernere vitrage of mooie inbetweens? Of rolgordijnen gecombineerd met mooie planten in de vensterbank (als dat mogelijk is). De rolgordijnen hoeven in dat geval niet helemaal dicht, de planten houden ook veel inkijk tegen.

Oooo die plissegordijnen is een mooi idee zeg, die was ik zelf nog niet tegengekomen! Ik ga eens even met vriendlief om de tafel, denk dat dit het gaat worden :j , thanks!

Leuk dat ze je hier een goed advies kunnen geven!

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:58

Zo, de aannemer is net weg. Ze gaan het oplossen. Het middenpaneel van de deur wordt aangepast naar zoals wij het besteld hebben en de deur wordt passend gemaakt.

Ook hebben we net besproken dat het paneel naast de achterdeur misschien toch naar glas veranderd wordt. Zodra de keuken staat gaan we kijken wat het mooiste is.

Morgen komen de stukadoors de rest netjes afmaken. Het begint eindelijk wat te worden!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 00:54

Tjee Vonneke, wat een gedoe! Volgens mij is het ergste nog dat je overal achteraan moet.

Klinkt mooi Lor1! En voor die €15,- kan je zeker de gok wel wagen. Persoonlijk zou ik kiezen voor net boven de grond, anders lijkt het net alsof je halve vitrages hebt hangen.

Mooi Marjan! Heel sfeervol.

Zie hier onze plisségordijnen. Over alles tevreden, kleur ook helemaal top! Bevestiging was heel makkelijk (voor mijn man... :o ) en ze zijn heel gebruiksvriendelijk. Alleen....

Afbeelding

Afbeelding

...het middelste gordijn is krom!! Vooral goed te zien aan de linkerzijde. Inmiddels telefonisch contact gehad en foto's gemaild, nu wachten op antwoord...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:18

Dank jullie!

Hier ook plissé gordijnen echt super blij mee!

Nu hebben we het probleem met kasten... we willen een vitrinekast voor in de keuken. Wel deels dicht ivm opslag. Nu deze kast gezien maar twijfel of ie er wel bij past.
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... dwodhhwCQQ

Dit hebben we nu in de keuken aan meubels
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind deze zelf leuker maar vriend vind hem te open :(
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... Informatie

Wat denken jullie? Of iemand nog een goed idee? We zijn bij oldbasics geweest en vinden de ijzeren kasten erg mooi maar afwerking is niet mooi en handgrepen ook niet. Kunnen ze alleen nergens anders vinden

Gaat om deze

Afbeelding
Afbeelding

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:04

Lor1, kan me zo geen beeld maken van wat je beschrijft, maar ben wel erg benieuwd!

vonneke schreef:
Zo, de aannemer is net weg. Ze gaan het oplossen. Het middenpaneel van de deur wordt aangepast naar zoals wij het besteld hebben en de deur wordt passend gemaakt.

Ook hebben we net besproken dat het paneel naast de achterdeur misschien toch naar glas veranderd wordt. Zodra de keuken staat gaan we kijken wat het mooiste is.

Morgen komen de stukadoors de rest netjes afmaken. Het begint eindelijk wat te worden!!

Hopelijk is het dan helemaal goed!
Leuk joh, je krijgt echt een beeld nu!

noviceh schreef:
Tjee Vonneke, wat een gedoe! Volgens mij is het ergste nog dat je overal achteraan moet.

Klinkt mooi Lor1! En voor die €15,- kan je zeker de gok wel wagen. Persoonlijk zou ik kiezen voor net boven de grond, anders lijkt het net alsof je halve vitrages hebt hangen.

Mooi Marjan! Heel sfeervol.

Zie hier onze plisségordijnen. Over alles tevreden, kleur ook helemaal top! Bevestiging was heel makkelijk (voor mijn man... :o ) en ze zijn heel gebruiksvriendelijk. Alleen....

[img]m/cLpa7H.jpg[img]

[img]m/aAnFGk.jpg[img]

...het middelste gordijn is krom!! Vooral goed te zien aan de linkerzijde. Inmiddels telefonisch contact gehad en foto's gemaild, nu wachten op antwoord...

Mooi zeg!! En als je het niet gezegd had, zou ik het echt niet gezien hebben hihi

@Marjan: Hmmm, ik persoonlijk zou die bovenste niet bij je meubels zetten. Vind het niet echt matchen erbij :o
Die laatste vind ik wel erg leuk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:11

ik kan je geen advies geven. Houd niet van open kasten.

Noviceh, gelukkig hoef ik nergens achteraan! Doet de aannemer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:13

MarjanB schreef:
Dank jullie!

Hier ook plissé gordijnen echt super blij mee!

Nu hebben we het probleem met kasten... we willen een vitrinekast voor in de keuken. Wel deels dicht ivm opslag. Nu deze kast gezien maar twijfel of ie er wel bij past.
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... dwodhhwCQQ

Dit hebben we nu in de keuken aan meubels
[ [url=m/MIzwRu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eubC90.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qv8w4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze zelf leuker maar vriend vind hem te open :(
https://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenmerk ... Informatie

Wat denken jullie? Of iemand nog een goed idee? We zijn bij oldbasics geweest en vinden de ijzeren kasten erg mooi maar afwerking is niet mooi en handgrepen ook niet. Kunnen ze alleen nergens anders vinden

Gaat om deze

[ [url=m/srExBn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TYsfPc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de donkere stalen kast mooier. Die handgreepjes kan je, zover ik het kan zien, vervangen voor greepjes die jullie zelf mooier vinden.
Die kast van Wehkamp is ook mooi maar ik denk dat die teveel afwijkt van de stijl die jullie nu hebben met het hangende tv meubel en de keuken.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:23

Marjan, misschien hebben ze van die ijzeren kasten bij Gigameubel?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:59

Ik ga volgende week donderdag bij een huisje kijken dat particulier te huur staat. Woon nu in een appartement sinds bijna 2 jaar, maar het gehorige begint me echt op te breken. Ook zou ik de konijnen graag de tuin in kunnen doen. Ik lees in dit topic altijd al mee, maar nu hoop ik dat het huisje wat wordt en dat ik hier echte ideeen kan gaan opdoen en meeliften op jullie inrichtingen hihi.

Die plissé gordijnen zijn wel echt mooi eigenlijk he, maar vast ook ontzettend duur?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:02

Spannend JurdyWonan! Hopelijk is het iets :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:03

knabbelgirl schreef:
Lor1, kan me zo geen beeld maken van wat je beschrijft, maar ben wel erg benieuwd!

Dit idee maar dan met lange vitrages ipv overgordijnen en een wat smallere opening:
Afbeelding
Dat gordijn recht op het raam is bij mij een verduisterend rolgordijn en eronder komt dan een baan plakplastic/raamfolie. :)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:05

Szan schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met textielverf voor oude bekleding van een stoel?

Ik heb lelijke, verbleekte groene bekleding op de Poang van Ikea zitten. Ik twijfel tussen nieuwe bekleding of de oude met textielverf een nieuw kleurtje te geven. Zou dat mooi worden? De stoel staat in de logeerkamer dus hij wordt zelden gebruikt, maar het mag er wel wat gelikter uit zien dan nu.

Ik gebruikte vroeger wel van die dyson verf. Die pakte wel het beste op katoen. Ik weet niet wat voor stof de hoezen zijn. Volgens mij hebben ze ook verf voor in de wasmachine van dyson. Dyson koop je gewoon bij het Kruidvat.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:16

lor1_1984 schreef:
knabbelgirl schreef:

Dit idee maar dan met lange vitrages ipv overgordijnen en een wat smallere opening:
[img=400x268]http://www.janusvaneijk.nl/images/pagina/400/overgordijnen.jpg[img]
Dat gordijn recht op het raam is bij mij een verduisterend rolgordijn en eronder komt dan een baan plakplastic/raamfolie. :)

Ohhhh gewoon zo! Ik zat echt een stuk gecompliceerder te denken hahaha!
Vind ik inderdaad ook wel leuk! Neem je dan iets met een motief of juist zo neutraal mogelijk?

Oeh die vraag van textielverf had ik even gemist. Mijn ouders hebben daar vroeger wel goede ervaringen mee gehad (gordijnen), maar het gaf wel wat af. Volgens mij is het niet heel erg duur, niet geschoten is altijd mis?

Even nieuwsgierig naar alle mensen hier die het erover hebben, wat is hetgeen dat jullie tegen inkijk hebben? Gevoel van privacy, of veiligheid oid? Ik heb ook altijd inkijk (huidige huis en vorige) vanaf stoep in woon- en/of slaapkamer, maar ben het alleen in mijn 1e huis een paar weken tegen gegaan. Daar gestopt omdat ik het ook leuk vind alles te zien, en ik het niet fijn vind om gordijnen dicht te hebben. Zelfs in de winter 's avonds amper iets dicht, enkel 's nachts. Ben dus echt wel benieuwd!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:22

Ik hou er niet van om voor mijn gevoel zo bekeken te worden, heb zelfs nu in mijn bovenwoning de vitrages voor de ramen.

Ik neem vitrages met een kleur en/of printje, heb al een aantal op het oog maar twijfel nog erg wat mooi gaat staan.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:41

lor1_1984 schreef:
knabbelgirl schreef:

[ Afbeelding ]

Ik zou voor inbetween gordijnen gaan ipv vitrage. Heb je ook wat je in gedachte hebt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:01

@Lor1: Begrijpelijk ja. Ben erg benieuwd naar als je ze hebt en ze hangen :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:31

Cardy, inbetweens vind ik vaak net teveel 'gordijn' qua aanzicht. :)
Het is ook niet dat ik/mijn woonkamer (bijna) geheel aan het zicht moeten worden onttrokken maar dat het net wat meer afgeschermd wordt voor voorbijgangers.

Knabbelgirl ik zal tegen die tijd wel eens een foto maken :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:01

Hey ik kom even binnenvallen; weet iemand waar je mooie posters en dergelijke kunt kopen? Niet te duur/te groot en ook niet echt specifiek (geen artiest ofzo), maar gewoon van landschappen of andere mooie beelden.

Ik kan het nergens echt vinden. Ik zoek trouwens geen canvas, wil namelijk niet overal spijkers in de muur slaan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:45

Expo?
AliExpress?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:59

Desinio of Junique heeft mooie dingen. Ik vind het niet mega duur maar ik weet niet zo goed hoe jij daar over denkt. Het zijn geen action prijzen en het is afhankelijk van de grootte.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:18

Iemand nog een goed idee voor horren bij een kiep kantel raam? De prijzen gaan al snel naar €100,- per stuk, wat een geld!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:19

noviceh schreef:
Iemand nog een goed idee voor horren bij een kiep kantel raam? De prijzen gaan al snel naar €100,- per stuk, wat een geld!

Ik heb gewoon aan de buitenkant met van die plak klittenband :')

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 05:22

Erg he? wat zijn die horren duuuuuur! ik heb ze zelf gemaakt....voor paar euri per raam klaar.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 07:00

Volgens mij waren er deze week horren voor kiepdraai ramen bij de aldi ;)