[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:56

@ waxmeltsenzo: Vind het goed dat jullie er zo goed over nadenken en inderdaad wel goed op je strepen blijven staan. Nu kan je alles nog regelen, achteraf wordt zo lastig. Ben benieuwd!
@ Vonneke: Duurt nog veelte lang haha. Pas 1 mei a.s. is de overdracht. Komende zondag gaan we dan dus alles doorspreken, en de woonkamer en badkamers opmeten. Over 2 weken komen we weer terug met een monteur voor het plaatsen van een nieuwe gaskachel.

Overal al offertes voor, maar kunnen pas definitief gemaakt worden als we precieze afmetingen hebben en we moeten weten of het luchtkanaal van de nieuwe gaskachel op de plek kan die we willen.
Ben blij dat de verkopers dit allemaal goed vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 11:56

1 mei is inderdaad nog veel te lang ;)

Wij zitten 1 maart, maar dat is dan weer aardig snel. Hoop vandaag te horen te krijgen dat de financiering er door is. Ander moet er nog een schenkingsformulier getekend worden...
Gedoe allemaal. Hier staat ook alles paraat maar kan pas doorgang vinden als alles rond is.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:41

waxmeltsenzo schreef:
benangelique schreef:
waxmelt: ik zou er niet aan beginnen. Het pad is belangrijk voor jullie bedrijf en dus zullen jullie dit pad altijd moeten kunnen gebruiken. Duidelijke afspraken of niet, er komt vroeg of laat gezeur van.
Ook wij hebben recht van overpad (poort achter onze tuinen), maar onze buurvrouw heeft er gewoon haar schuur op uitgebouwd en dat is nu al een jarenlang juridisch getouwtrek terwijl alles tot in detail op papier staat. Inmiddels is de gemeente er druk mee bezig, want ook zij hebben recht van overpad; zij moeten er immers bij kunnen in geval van calamiteiten. Nu maakt de betreffende buurvrouw echter gebruik van 'gedoogbeleid' en gooit zij het juridisch gezien daar op en daar lijkt ze nog verdraaid sterk mee te staan ook.
Kortom; recht van overpad, stukje van betaald door ons, alles vastgelegd en toch geen poot om op te staan.

heb je gezien dat er nabij de pannenkoekenboerderij in Leiderdorp een woning met grote loods te koop staat? of is dat te ver buiten je zoekgebied?

Die loods is echt veel te klein.
Wij hebben nu onze zinnen echt op dit pand gezet en als we kadastraal zelf wat invulling kunnen geven kan het toch nog leuk uitpakken ook.
Ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen op de een of andere manier dat we er uit gaan komen.
En zo niet dan zien we wel weer verder, dit is echt iets wat we gewoon echt graag willen.

OW ja we hebben trouwens in de mail naar de makelaar laten weten dat als de helft van het pad gewoon van ons kan worden dat wij de kosten op ons zullen nemen voor het kastraal vastleggen. En dat we bereid zijn meer te betalen voor die grond. En dat als hij het stuk grond perse wil behouden dat we daar afspraken over willen, en wat betreft de veiligheid moet hij zich ook aan regels houden dat is wat strenger bij bedrijfspanden en dat betekend dat hij toch niet alles kan maken met dat pad dus als we daar het e.a over op papier hebben is het ok. Blijft dat er wel overlast kan zijn zeker als iemand kwaad wil. Maar je moet ook durven vertrouwen te hebben daarom dat wij heel erg benieuwd zijn in hoe er zelf in staat en niet zo in het praatje van de makelaar.

haha, ik reed langs dat pand en moest aan je denken. vandaar dat ik m noemde. Omvang van de loods wist ik inderdaad niet.

Moeilijk he, je zinnen ergens op gezet hebben en dan de verkoper die eisen wilt gaan stellen. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:51

vonneke schreef:

Wij zitten 1 maart, maar dat is dan weer aardig snel. Hoop vandaag te horen te krijgen dat de financiering er door is. Ander moet er nog een schenkingsformulier getekend worden...
Gedoe allemaal. Hier staat ook alles paraat maar kan pas doorgang vinden als alles rond is.

Ja nog 3 maanden en een week :(
Maar ondertussen wel al het meeste geregeld: nieuwe houten vloer, 2 nieuwe badkamers, nieuwe gashaard en nieuwe tuinset. Daarnaast al afspraak gemaakt bij een winkel voor onze nieuwe inrichting. :') Ben een beetje obsessief.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:17

Cardy schreef:
vonneke schreef:

Ja nog 3 maanden en een week :(
Maar ondertussen wel al het meeste geregeld: nieuwe houten vloer, 2 nieuwe badkamers, nieuwe gashaard en nieuwe tuinset. Daarnaast al afspraak gemaakt bij een winkel voor onze nieuwe inrichting. :') Ben een beetje obsessief.

Ik ben ook zo :')
Koop het liefst nu alles al, terwijl we het nog niet eens gekocht hebben... :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:20

Hahaha Cardy dat is niet obsessief maar dat is gewoon zorgen dat het afgestreept is in je hoofd :D Ik heb dat namelijk ook, hebben alles behalve 1 kast nu besteld.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:26

Haha hier ook al alles aan het plannen. Nieuwe droger is al gekocht. Voor de rest afwachten totdat ik het huis heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:47

Wij ook alles al af en niet eens groen licht wbt financiering. Dat ze maar eens opschieten.
Gaat wel goed komen maar het moet gewoon uuhhmmmm nu?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:51

vonneke schreef:
Wij ook alles al af en niet eens groen licht wbt financiering. Dat ze maar eens opschieten.

Zo herkenbaar :') . Misschien schop ik de huidige bewoners er zondag gewoon uit, kan ik er meteen gaan wonen }:) . Wij krijgen hopelijk morgen of alles akkoord is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:52

Bij ons helaas nog steeds geen offerte :( adviseur doet ondertussen of ik gek ben omdat ik ernaar vraag.. dus denk dat wij de datum niet gaan halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:47

Cardy schreef:
[naam] schreef:

Zo herkenbaar :') . Misschien schop ik de huidige bewoners er zondag gewoon uit, kan ik er meteen gaan wonen }:) . Wij krijgen hopelijk morgen of alles akkoord is.

In de eerste beoordeling is het goedgekeurd. Vanmiddag of morgenvroeg tweede beoordeling!
Maar die wijkt volgens de adviseur eigenlijk nooit af van de eerste... spannend!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:50

Wat stom Marjan, fijn zon adviseur :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:54

MarjanB schreef:
Bij ons helaas nog steeds geen offerte :( adviseur doet ondertussen of ik gek ben omdat ik ernaar vraag.. dus denk dat wij de datum niet gaan halen..

Hoe komt het zo traag?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 19:04

Nou makelaar heeft nog niet op de mail gereageerd.
Ik haat wachten.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:26

Wij hebben bij de bezichtiging meteen een bod gedaan, en zijn er uit gekomen! Super blij mee! Een oude boerderij met 1,4 hectare grond! Moeten echt flink gaan verbouwen maar we hebben er zin in! Volgende week voorlopig koopcontract tekenen!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:29

x_tico schreef:
Wij hebben bij de bezichtiging meteen een bod gedaan, en zijn er uit gekomen! Super blij mee! Een oude boerderij met 1,4 hectare grond! Moeten echt flink gaan verbouwen maar we hebben er zin in! Volgende week voorlopig koopcontract tekenen!

Super als dat zo lukt. Oude boerderijen zijn ook gewoon echt leuk. Had ik zelf ook graag gewild een boerderij, maar vriendje durft er niet aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:40

Wij zijn benieuwd tico!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:45

Oude boerderijen zijn superleuk!!!
Wij hebben er nog een te koop, hahahahah :D
Zeg het voort, zeg het voort :))

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:37

Gefeliciteerd tico!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:43

Gefeliciteerd tico!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:33

Gefeliciteerd Tico echt super zeg!!

Hier nog meer mensen die gordijnen of iets overnemen van de verkopers? Wij gaan dus zondag langs om dit te bespreken. Gaat vooral om gordijnen en shutters, maar wat is nou een normale prijs? Wetende dat ze bijvoorbeeld niks meer hebben aan de schutters in het nieuwe huis, is echt maatwerk. Net zoals sommige gordijnen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:52

Vind dat altijd lastig...
Zoiets Zelf niets e hoofdprijs voor willen geven
Maar zou ook de verkopers geen poot uit willen draaien :+

Ik zou denk een beetje rondkijken wat dat soort dingen gemiddeld kosten
En verder even afwachten wat zij in gedachten hebben
(Ligt er denk ik ook heel erg aan hoe oud het is en wel of niet je smaak en de kwaliteit )
Dan heb Je in ieder geval een idee en kun je of onderhandelen
Of et eventueel nog even een dagje extra over nadenken etc

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:14

Gefeliciteerd Tico!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:19

Tico gefeliciteerd. Dat wordt klussen.

Verder waxmelts ik zou rustig aan doen en niet te gretig op het huis duiken. Kan in je nadeel werken. Dit soort overpad narigheid kan echt uit de hand lopen. Ik zou heel goed nagaan ook bij een notaris voor je iets gaat doen aan een bod oid. Zoek het uit ook wat de gevolgen zijn als de huidige pad eigenaar moeilijk gaat doen. En kijk hoe het overpad is omschreven. Krui en voetpad of ook auto en zo.

Hier even pas op de plaats. Geen nieuw aanbod, huis is definitief afgebeld, makelaar was onvriendelijk en geirriteerd erover. Hij vond het maar onzin dat ik dit een probleem vond. Maar na lang overleg met de keurder blijkt dat van de zestig mensen die hij heeft gevraagd er vijf en vijftig ervan uitgaan dat het een actief probleem is. En eigenlijk is huis daardoor total loss. %) Des te beter ervan af te zien,

Nu benieuwd wat de verkoper en makelaar gaan doen. Het is nu geen verborgen gebrek meer en zullen ze het moeten melden aan nieuwe kijkers. Zullen ze denk ik alleen niet gaan doen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:21

Sonja_vR schreef:
Vind dat altijd lastig...
Zoiets Zelf niets e hoofdprijs voor willen geven
Maar zou ook de verkopers geen poot uit willen draaien :+

Ik zou denk een beetje rondkijken wat dat soort dingen gemiddeld kosten
En verder even afwachten wat zij in gedachten hebben
(Ligt er denk ik ook heel erg aan hoe oud het is en wel of niet je smaak en de kwaliteit )
Dan heb Je in ieder geval een idee en kun je of onderhandelen
Of et eventueel nog even een dagje extra over nadenken etc

Dat is wel een goeie inderdaad... De shutters willen we erg graag hebben, dus dat wordt een pokerface houden. Het rottige is dat de verkoopmakelaar zei dat de shutters achterbleef, maar verkopers hebben het over overname. In de lijst van roerende zaken gekeken en daar staat niks over de shutters, heel stom van ons gewoon niet goed naar gekeken.

Voor zover we zien zijn de gordijnen prima voor wat wij willen, op 3 ruimtes na. Dus dat zou wel mooi zijn als we dat kunnen overnemen.