Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
waxmeltsenzo schreef:benangelique schreef:waxmelt: ik zou er niet aan beginnen. Het pad is belangrijk voor jullie bedrijf en dus zullen jullie dit pad altijd moeten kunnen gebruiken. Duidelijke afspraken of niet, er komt vroeg of laat gezeur van.
Ook wij hebben recht van overpad (poort achter onze tuinen), maar onze buurvrouw heeft er gewoon haar schuur op uitgebouwd en dat is nu al een jarenlang juridisch getouwtrek terwijl alles tot in detail op papier staat. Inmiddels is de gemeente er druk mee bezig, want ook zij hebben recht van overpad; zij moeten er immers bij kunnen in geval van calamiteiten. Nu maakt de betreffende buurvrouw echter gebruik van 'gedoogbeleid' en gooit zij het juridisch gezien daar op en daar lijkt ze nog verdraaid sterk mee te staan ook.
Kortom; recht van overpad, stukje van betaald door ons, alles vastgelegd en toch geen poot om op te staan.
heb je gezien dat er nabij de pannenkoekenboerderij in Leiderdorp een woning met grote loods te koop staat? of is dat te ver buiten je zoekgebied?
Die loods is echt veel te klein.
Wij hebben nu onze zinnen echt op dit pand gezet en als we kadastraal zelf wat invulling kunnen geven kan het toch nog leuk uitpakken ook.
Ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen op de een of andere manier dat we er uit gaan komen.
En zo niet dan zien we wel weer verder, dit is echt iets wat we gewoon echt graag willen.
OW ja we hebben trouwens in de mail naar de makelaar laten weten dat als de helft van het pad gewoon van ons kan worden dat wij de kosten op ons zullen nemen voor het kastraal vastleggen. En dat we bereid zijn meer te betalen voor die grond. En dat als hij het stuk grond perse wil behouden dat we daar afspraken over willen, en wat betreft de veiligheid moet hij zich ook aan regels houden dat is wat strenger bij bedrijfspanden en dat betekend dat hij toch niet alles kan maken met dat pad dus als we daar het e.a over op papier hebben is het ok. Blijft dat er wel overlast kan zijn zeker als iemand kwaad wil. Maar je moet ook durven vertrouwen te hebben daarom dat wij heel erg benieuwd zijn in hoe er zelf in staat en niet zo in het praatje van de makelaar.
vonneke schreef:1 mei is inderdaad nog veel te lang
Wij zitten 1 maart, maar dat is dan weer aardig snel. Hoop vandaag te horen te krijgen dat de financiering er door is. Ander moet er nog een schenkingsformulier getekend worden...
Gedoe allemaal. Hier staat ook alles paraat maar kan pas doorgang vinden als alles rond is.
Cardy schreef:vonneke schreef:1 mei is inderdaad nog veel te lang
Wij zitten 1 maart, maar dat is dan weer aardig snel. Hoop vandaag te horen te krijgen dat de financiering er door is. Ander moet er nog een schenkingsformulier getekend worden...
Gedoe allemaal. Hier staat ook alles paraat maar kan pas doorgang vinden als alles rond is.
Ja nog 3 maanden en een week![]()
Maar ondertussen wel al het meeste geregeld: nieuwe houten vloer, 2 nieuwe badkamers, nieuwe gashaard en nieuwe tuinset. Daarnaast al afspraak gemaakt bij een winkel voor onze nieuwe inrichting.Ben een beetje obsessief.
vonneke schreef:Wij ook alles al af en niet eens groen licht wbt financiering. Dat ze maar eens opschieten.
Gaat wel goed komen maar het moet gewoon uuhhmmmm nu?
Cardy schreef:[naam] schreef:Wij ook alles al af en niet eens groen licht wbt financiering. Dat ze maar eens opschieten.
Gaat wel goed komen maar het moet gewoon uuhhmmmm nu?
Zo herkenbaar. Misschien schop ik de huidige bewoners er zondag gewoon uit, kan ik er meteen gaan wonen
. Wij krijgen hopelijk morgen of alles akkoord is.
x_tico schreef:Wij hebben bij de bezichtiging meteen een bod gedaan, en zijn er uit gekomen! Super blij mee! Een oude boerderij met 1,4 hectare grond! Moeten echt flink gaan verbouwen maar we hebben er zin in! Volgende week voorlopig koopcontract tekenen!
Sonja_vR schreef:Vind dat altijd lastig...
Zoiets Zelf niets e hoofdprijs voor willen geven
Maar zou ook de verkopers geen poot uit willen draaien
Ik zou denk een beetje rondkijken wat dat soort dingen gemiddeld kosten
En verder even afwachten wat zij in gedachten hebben
(Ligt er denk ik ook heel erg aan hoe oud het is en wel of niet je smaak en de kwaliteit )
Dan heb Je in ieder geval een idee en kun je of onderhandelen
Of et eventueel nog even een dagje extra over nadenken etc