[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:34

potverdorie, zie net dat de buren hun huis ook te koop hebben gezet! Onze directe buren dus, die hem helemaal hebben opgeknapt :S

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:59

Pfff hier ook al voor de derde keer de hypotheekofferte opnieuw getekend :(. Wat een drama en daar komen ze dan pas 3 weken later mee. Volgende week staat al de overdracht dus hoop dat we dat halen.

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:01

Gisteravond redelijk onverwachts het koopcontract in de mail gevonden. We zaten pas 2 weken te wachten op antwoord van de bank. Het is een gescheiden stel en de woning moet worden verkocht. Nu maar hopen dat NHG geen roet in het eten gooit, die moet nog goedkeuring geven om te mogen verkopen.

Tjonge JG wat een soap begint het te worden.

danoesje hopelijk zit je met je vraag prijs beter anders is het idd stevig balen

Luigi vorig jaar mijn huis verkocht. Zou 12 december overdracht zijn werd uiteindelijk 15 februari dit jaar.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:06

Paulus,wat fijn!
We zitten er maar 10.000 onder en het is echt een wereld van verschil. Grrr dat is echt niet leuk!

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:19

Wij hebben ons huis kunnen verkopen tegen een weggeef prijsje (er stonden nog 5 andere woningen te koop bij ons in de straat) en zijn daarna gaan huren in een heeeel klein huisje. Alle spullen die er niet pasten naar de citybox gebracht. Hierdoor konden we de restschuld terug betalen (28.000 euro in 9 maanden tijd)

Misschien een idee voor je

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:23

Zooo zeg, dat was wel ff doorbijten dan! Maar wel heel snel opgelost! Wij hoeven op zich niet weg maar we hadden wel het gevoel dat het lekker liep qua kijkers. Er staat weinig soortgelijks te koop in de buurt. Maar moet eerlijk zeggen dat ik als koper voor die 10.000 extra naar de buren was gegaan...Ons huis is helaas weinig aan gedaan (ben bij vriend ingetrokken en die vond het allemaal niet zo belangrijk) dus ben bang dat we daar nu wel op worden afgerekend helaas..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:25

Ik heb de onderstaande link gevonden

http://www.kadaster.nl/web/artikel/prod ... rmatie.htm

Misschien wel een handigheidje voor de mensen die een huis willen gaan kopen. :j

Wij hadden een huis gezien met een vraagprijs van 189.000 en datzelfde huis hadden hun nog geen jaar eerder( huis staat al +6 maanden te koop met winterfoto's) gekocht voor 165.000. Terwijl in de advertentie staat dat de badkamer/keuken in 2011 gerenoveerd is.
Daar ga ik dus geen hoofdprijs voor betalen :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:28

quera, kan ik me voorstellen. tja het is maar wat de gek ervoor geeft zeggen ze toch?:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:29

Altijd het kadaster nakijken :D Bij ons is dat juist in het voordeel, ons huis is bijv €144.000 waard op het kadaster. Dat is slechts een richtprijs maar geeft wel aan hoe de prijzen nu verschillen.

Danoesje, dat is poedersuiker, misschien even met de makelaar overleggen wat slim is? Kunnen jullie geen kleine aanpassingen doen om het huis aantrekkelijker te maken?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:30

danoesje schreef:
quera, kan ik me voorstellen. tja het is maar wat de gek ervoor geeft zeggen ze toch?:P

Tuurlijk en mensen zetten er altijd een hogere vraagprijs er voor neer dan dat ze willen hebben.

Ben wel nieuwsgierig ik ga vrijdag een bezichtiging doen en zaterdag voor een ander huis. Maar die van vrijdag heeft toch wel m'n hart gestolen hoor <3

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:31

Joolien schreef:
Altijd het kadaster nakijken :D Bij ons is dat juist in het voordeel, ons huis is bijv €144.000 waard op het kadaster. Dat is slechts een richtprijs maar geeft wel aan hoe de prijzen nu verschillen.

Danoesje, dat is poedersuiker, misschien even met de makelaar overleggen wat slim is? Kunnen jullie geen kleine aanpassingen doen om het huis aantrekkelijker te maken?

Dit is niet hoeveel het waard is maar wat de vorige bewoners ervoor betaald hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:32

quera schreef:
Joolien schreef:

Dit is niet hoeveel het waard is maar wat de vorige bewoners ervoor betaald hebben :D

Oh, bedoel ik dan wat anders? :+ Of zal dat hetzelfde zijn maar het mij verkeerd uitgelegd zijn. Nja eniwej kan het je veel duidelijkheid geven ;)

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:40

Luigi schreef:
Pfff hier ook al voor de derde keer de hypotheekofferte opnieuw getekend :(. Wat een drama en daar komen ze dan pas 3 weken later mee. Volgende week staat al de overdracht dus hoop dat we dat halen.

Onze notaris moest de hypotheekakte (goed gekeurde hypotheek) een dikke week van te voren hebben, om op de door ons uitgekozen datum de sleuteloverdracht te laten plaats vinden. Is dit bij jullie niet? Want anders zou de overdracht al uitgesteld moeten worden of niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:11

Wij komen net van de notaris en zijn nu officieel huizenbezitters. Moet alleen veel meer gebeuren dan we dachten :/ hard werken de komende tijd :D

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:12

Gefeliciteerd Keet!! Bedoel je dat je veel moet klussen?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:13

gefeliciteerd Keet!!!
ik mag morgen naar de notaris (en ben dan waarschijnlijk even blij als jij dat ik dan geen huizenbezitter meer ben!)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:15

Ja moeten meer klussen dan we dachten. Maar dat komt helemaal goed. Gelijk maar beginnen.

Succes morgen Juval. Fijn dat je er eindelijk vanaf bent! Gefeliciteerd

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:16

wat moet er allemaal gebeuren keet? Hoe lang denk je bezig te zijn? Succes en maar focussen op het eindresultaat als je je buik er echt vreselijk, heel erg, ontzettend vol van hebt :P

paulus26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:21

Keet gefeliciteerd succes met het klussen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:31

Keet schreef:
Wij komen net van de notaris en zijn nu officieel huizenbezitters. Moet alleen veel meer gebeuren dan we dachten :/ hard werken de komende tijd :D

Gefeliciteerd!

Succes en bovenal véél plezier! Klussen kan ook heeeel leuk zijn he! :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:53

Gefeliciteerd Keet!!
Leuk joh, lekker klussen en het je eigen maken! Veel plezier daarmee!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:36

@Keet: gefeliciteerd!

@Lovemyhorse: wij hadden bij ons vorige huis iets dergelijks, makelaar zette het voor ik meen 35 euro per maand op de sites, moest minimaal 3 maanden, ik heb toen zelf de foto's gemaakt en de tekst doorgegeven aan hem. Ons huis was eigenlijk al verkocht, zonder dat het officieel te koop stond, maar ik heb toen een prijs gegeven die ik graag wilde hebben, gaven ze geen akkoord dan ging het internet op(ik was er van overtuigd dat het zo weg zou zijn :D en dit was ook zo), makelaar had nog nooit zoveel respons gehad (hij wist trouwens van de situatie), was gewoon om de mensen over de streep te trekken en onze prijs was goed, uniek huis, helemaal gerenoveerd, heb dan echt geen zin om lang over die prijs te gaan onderhandelen := ). Ik ben trouwens met zulke dingen waanzinnig precies en ik vond het echt fijn om zelf de tekst te maken, de rondleidingen te doen en de foto's e.d., want soms denk ik bij beschrijvingen e.d. 8)7 .

Hier zijn we met de nieuwe buitenstallen bezig, echt gaaf *\o/*

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:18

Yeaaahhh Hypotheek is eindelijk goedgekeurd :D. Als het goed is kan de overdracht gewoon plaats vinden op 19 december :D :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:19

Nou, hier begint het ook goed...
We hadden morgen een bezichtigin gepland voor een huis dat aan al mijn voorwaarden voldoet, maar de eigenaar heeft de bezichting afgezegd.... de makelaar is er nu achteraan waarom.

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:52

Dat is raar wie gaat er nou een bezichtiging afzeggen. Bent toch juist blij als er iemand wil komen kijken.