Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 23:59

Wat een lage kosten hebben jullie of zijn de woningen klein? Voor mijn studentenkamer betaalde ik vroeger wel minder dan 350,- maar dat was een appartement dat gedeeld werd door 2 personen, ieder eigen kamer, gemeenschappelijke keuken, badkamer, wc, schuur.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:58

Weten jullie of je verse sperziebonen zo in de diepvriezer kunnen leggen of moet er eerst nog wat mee gedaan worden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:13

ze zijn nu flink in de aanbieding bij de C1000 (wel bij meerdere winkels overigens), volgens mij 79cent per kilo? Heb vanmorgen een grote zak meegenomen in elk geval, een paar handjes in de groentesoep en de rest komt komende week ook wel weer op (gekookte bonen, of meewokken in een rijstgerecht enz).

Zou ze even kort koken (2 a 3min) en dan invriezen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:26

Ik zag het inderdaad, hier alleen geen C1000 in de buurt dus ik heb het bij de AH gekocht, 0,89 cent per kg dus ik vond het meevallen.
Dacht er ook al over om het kort te koken en dan in te vriezen. Doe ik dat :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:29

ik kook ze twee minuutjes en dan laten afkoelen, in porties en hup de vriezer in .

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:02

En hoe bereiden jullie ze dan na ontdooien? Gewoon weer koken? Want dan kan ik dat ook weleens doen :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:56

met wokken gewoon bevroren de pan ingooien >.<
Spercieboontjes als hoofdgroente eet ik zelden en als ik het eet is het uit een potje... heel erg maar ja ik vind ze wel lekker als ze zo 'zacht' zijn, heb ik mijn hele leven al last van gehad, dat ik boontjes uit pot/blik lekkerder vind dan vers. Maar ach... ik denk maar zo, ik heb dan iig groenten gegeten (vroeger was ik een zeer slechte groente eter nl) en het is maar eens in de zoveel weken zo niet maanden

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:03

Dat heb ik ook Annemiek maar omdat je in pot minder voedingsstoffen hebt en mijn vriend vers lekker vindt neem ik toch maar altijd de verse sperziebonen en kook ze wat langer door.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:11

C_arola schreef:
Dat heb ik ook Annemiek maar omdat je in pot minder voedingsstoffen hebt en mijn vriend vers lekker vindt neem ik toch maar altijd de verse sperziebonen en kook ze wat langer door.

Pot en diepvries zijn eigenlijk net zo goed als vers. En zeker niet te lang koken, dan gaat juist alles verloren.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:38

nou ja, pot zit volgens mij iig veel meer zout in en in mijn ogen 'lijkt' het minder goed, maar wat ik al zei, het is beter als geen groente of veel te weinig groente zegmaar.
En van het zoutgehalte is voor mij persoonlijk niet zo erg omdat mijn bloeddruk standaard laag is (en daarnaast ook orthostatische hypotensie... bloeddruk zakt bij houdingsveranderingen)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:46

Idd, bij potgroenten zit er zout toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:14

Hier pas over paar maanden de rekening terug. Huisbaas moet eerst alles ontvangen, meterstanden opnemen en gaan rekenen. Vorig jaar kreeg ik iets meer als €120 terug. Dit jaar hopelijk meer, heb een nieuwe laptop die niet continu in stopcontact moet en verwarming staat op de helft vergeleken vorig jaar. En ik ben maar twee weken extra er niet geweest. Dus heb daar onbewust erg op bezuinigd dit jaar!

Ik ga ook weer beter opletten wat ik uitgeef aan boodschappen. Laatste paar maanden voor de vakantie (maart t/m juni) helemaal niet opgelet. M'n tante is toen overleden en had even een periode dat ik gewoon deed en kocht wat ik wilde. Daardoor echt 2-3x meer besteed aan boodschappen dan ik daarvoor deed.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:39

C_arola schreef:

Zo gaat dat hier ook..

Vorige week waren ze al bij de hoogvliet in de aanbieding.. Dus deze week eten we bloemkool. Halve bloemkool cent.. En snijbonen...

Dat is.voor zaterdag en zondag..rest van de week eten we niet thuis..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:51

Had vanavond mooi mazzel bij de Jumbo. Had wat fruit gevonden wat niet goed meer was, kreeg ik mooi een tas mee met 3 jonagold appelen, doosje aardbeien, een broccoli en een krop sla. Nou eten wij geen jonagold en ook geen gewone sla, maar daar heb ik mijn ouders en de buurvrouw blij mee gemaakt. De aardbeien en de broccoli zijn hier zeer welkom, dus dat is mooi meegenomen.

Verder gingen ze nét toen ik er was allerlei nieuwe afgeprijsde producten in de bak gooien. Was gillette scheerschuim bij die mijn vriendin altijd gebruikt, normaal 3 zoveel, nu 1 euro per bus. Heb meteen 3 bussen meegenomen. En de Oral B tandpasta ook voor mijn vriendin een duo verpakking normaal 7 zoveel nu voor afgeprijsd naar 3 euro. Altijd handig om op voorraad te hebben en met zulke 'aanbiedingen' kan je tenminste gewoon merkspul blijven gebruiken voor een klein prijsje :j

Waar ik helaas niet op bezuinigd heb was de 50 cent parkeergeld. Die kun je terug krijgen als je voor minimaal 10 euro koopt. Dat had ik wel, maar ik was dat bonnetje vergeten. Nét nadat ik afgerekend had kwam ik daarachter, maar toen kon de cassiere er niks meer mee omdat ze dat bedrag normaal gesproken van de boodschappen af trekken. Daar baalde ik wel van, kunnen ze dan niet even vragen of je nog een parkeerkaart hebt, dat doen ze bij de AH hier wel, net zo handig. :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:56

Groot gelijk Alwiene, ik koop ook alle merk spul in de actie :j . Ik vind het fijn om producten te gebruiken waarvan ik weet dat ze zeker goed zijn maar kan het gewoon niet voor de volle mep betalen met mijn salaris. Ik heb vandaag bijvoorbeeld van Syos hitte beschermer gekocht 1+1 gratis. Heb nog een halve staan, maar zul je zien als ik hem nu niet haal en hij is straks op dat ik hem voor de volle mep (6,00!) Moet kopen. Het staat niet in de weg en bederven doet het niet. En ik durf het niet aan om de kruitvat versie te kopen. Zelfs bij de drogist konden ze niet met zekerheid zeggen dat kruitvat merk net zo goed was.

Leuke jumbo actie hoor. Maar stel ej vind een rotte appel dan krijg je dat al? Of hoe moet ik dat zien.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:22

Vandaag heb ik bij de action mijn douchegel en deo gehaald. Die zijn beide normaal 3€/st. En nu waren ze samen in een cadeautas 2.50€. Uiteindelijk bij de kassa heb ik voor 3 stuks 1.29€ betaald en 1 stuk 1.49€. Ze zag dat laatste pas nadat ze iets anders gescand had, maar ik vond het wel prima zo. Scheelde me een flinke tijd wachten.

En vandaag een deelpartij konijnenvoer gekocht. Ik voer mijn beesten altijd duur voer. En de konijnen wil ik op Supreme fibafirst hebben. Het jammere is dat dat 4€/500gr kost. En nu kon ik zijn gehele partij meekrijgen voor 2.50€/500gr. Maar ik moet het ook nog opslaan en meenemen (ik moest er nu al twee keer voor). Dus ik heb het gehouden op 13 doosjes (+1 die ik al eerder had gekocht om te testen). Met bijna 7kg konijnenvoer moet ik wel even vooruit kunnen. Meer werd ook lastig omdat het allemaal tegen de houdbaarheidsdatum zit. Dat is dan wel niet zo kritisch (met een houdbaarheidsdatum van 1.5 jaar), maar toch. Ik heb nu tot het einde van het jaar denk ik wel voldoende. Dus dat vind ik lang genoeg.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:25

Joehoe! ben weer terug van vakantie! Ga weer lekker mee kletsen want we gaan gewoon weer verder.

Vandaag meteen grof ingekocht voor 120 euro (Deen, Lidl, slager en groenteman) Kan voorlopig vooruit met soep maken, groenteschotels en spullen in de voorraadkast.
Vriezer ligt bomvol!! }>

Zal snel even bijlezen!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:25

Oh ja, sportBH bij Lidl voor 6 euro. Niet briljant maar voor reserve ideaal!

Ook corrigerend ondergoed wat er goed uit zag! :P

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:28

Mizora, Ik wilde mijn konijnen ook op goed voer hebben en gaf ze science selective. Dat werd me toch echt te duur en aangezien het gezonde konijnen zijn.(Was met SS gestart bij mijn oude zieke konijn). Hope farms super trio stond ook echt goed aangeschreven en als goed alternatief voor SS :) . Ik betaalde vandaag 18,90 voor een zak van 15kg. Scheelt nogal! En ik hoef er weer een half jaar niet naar om te kijken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:29

Hoi allemaal,

Mag ik hier mee komen kletsen en vooral lezen ;)
Tips om geld te besparen zijn altijd mooi meegenomen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:36

Natuurlijk ben je welkom. Gezellig.

Ik heb nu twee jonge konijnen (beide nog bij een cavia totdat het mannetje 2 weken gecastreerd is). Als deze voervoorraad op is, kijk ik wel. De cavia's staan meestal op SS. Ik ben heel beperkt met brok geven normaal. Maar de konijnen werden mager, dus ik heb straks twee cavia's die af mogen vallen weer. De konijnen zijn nu ruim 3 maanden (ze werden pas ontdekt toen ze naar buiten hopsten, dus exacte datum is onbekend). Dus van begin mei. Normaal zeggen ze tot 5 maanden onbeperkt brok. Ik zal wel zien hoe ik precies uitkom. Ze eten gelukkig beide goed hooi (en gras, maar dat krijgen ze straks bij mij in Wageningen niet meer. Ik woon namelijk op de 1e verdieping. Ze krijgen een 5m2 balkon tot hun beschikking. De cavia's komen weer binnen op 3m2).

HF heb ik ook een periode aan de cavia's gevoerd. Maar ze vonden het niet lekker. Dat kon ik ze echt onbeperkt geven, want er hoefde nog geen handje per dag bij. Vandaar dat ik overgestapt ben op SS. En zolang heb maar bij 10-15 euro per maand blijft, vind ik het prima. Daar houdt het zo'n beetje op. Maar ik weet ook niet zo goed hoe zwaar de konijnen gaan worden. Ze worden volgens mij best stevig. Een kg of 3-4 denk ik wel. Dus het wordt wel mikken. In ieder geval onbeperkt hooi (waarschijnlijk compact grass van hartog).

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:54

Ik kijk nu naar Extreme couponing black friday, niet te geloven wat een korting daar voorbij komt en hoeveel Amerikanen besteden aan cadeaus :+

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:57

welke zender is dat er op? of kijk je niet live? vind ik ook altijd wel leuk om te zien!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:59

Wat vroeger op een amerikaanse zender wat ik heb opgenomen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:52

TLC zendt ook wel soortgelijke programma's uit :D!

Nou, wat ik deze week heb bespaard op boodschappen hebben we vandaag weer ruimschoots uitgegeven aan sterke drank in Dld :'). Waren even naar het Emspark in Leer geweest.
Vond er maar weinig bijzonders aan. Producten waren over het algemeen veel duurder dan hier in Nederland. Wel vijf zakken biologische volkorenpasta (fusilli en farfalle) meegenomen, voor 0.89€ per zak van 500g. Voor dat bedrag heb ik het hier nog niet gevonden.
Verder nog een fles wodka en Licor 43. Dat was er wel veel goedkoper dan in Nederland en dan vind ik het nog een keer leuk om een fles likeur mee te nemen.