[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:13

Er zit daar ook een sensor, die je beeldscherm van touch afhaalt zodra je je telefoon aan je oor hebt (anders kan je tijdens het bellen met je oor per ongeluk van alles activeren).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:14

WillemYntJee schreef:
Dat stipje is je camera hoor! T streepje boven je luidspreker weet ik dan weer niet

Boven de luidspreker zit ook een stipje, maar met hetzelfde uiterlijk als de camera aan de achterkant. Dus dat is wel de camera.

Maar dat stipje links is gewoon puur zwart.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:14

Szan schreef:
Er zit daar ook een sensor, die je beeldscherm van touch afhaalt zodra je je telefoon aan je oor hebt (anders kan je tijdens het bellen met je oor per ongeluk van alles activeren).

Aaaah! Dan zal dat het zijn:)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:48

Jep, is de ambient light sensor zoals dat ding officieel heet :) Die meet ook de hoeveelheid licht die aanwezig is in de ruimte waar je je bevindt zodat de telefoon de schermhelderheid kan aanpassen aan de lichtomstandigheden wanneer je de Stel automatisch in instelling aan hebt staan :)

Queelens

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:05

Ik kom me hier ook maar eens melden hier ook van A tot Z voorzien van apple.
Helaas geeft mn Iphone nu kuren intern in het beeldscherm. Het ziet er uit als een oude Nokia, vol met strepen, grijsachtig, trilt ook. Blegh morgen telefoon terugbrengen en hopelijk krijg ik een nieuwe hij is namelijk nog geen jaar oud en krasvrij..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:22

Ik heb mijn oude iphone aan mijn moeder gegeven en we hebben een andere simkaart aangevraagd omdat haar oude simkaart niet paste. Maar we krijgen de melding: "Geen service".

Ik heb de telefoon online gechekt, en hij zou simlockvrij moeten zijn. Maar kan het zijn dat hij dat stiekem toch niet is en dat hij daarom de melding 'geen service' geeft? De simkaart zou geactiveerd moeten zijn, de oude is inmiddels al door Hi gedeactiveerd...

Maar wat voor melding geeft een Iphone die niet simlockvrij is als je er een andere simkaart indoet?
In principe moet die van mij simlockvrij zijn, maar misschien heeft die site het mis. Ik heb helaas ook geen andere simkaart/telefoon om mee te checken of het nou aan de simkaart of aan de telefoon ligt...

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:28

Bij IPhone weet ik het niet maar bij nokia's en samsungs vraagt hij om een code voor het laten werken van de simkaart.
Simkaart is 100% werkend?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:43

Dat weet ik dus niet. Maar ik heb alleen een Iphone 5 (daar past hij niet in) en de 4 (maar dan staat er dus 'geen servive'). Morgen komt mijn moeder met een andere telefoon, maar daar past hij ook niet in, dat is een grote simkaart.

Dus ik heb geen toestel om mee te testen...

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:50

Geen service betekent dat hij niet mag aanmelden. Hi bellen dus en zorgen dat die kaart goed geactiveerd wordt :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:23

http://img.photobucket.com/albums/v506/ ... 9BB1D4.jpg

Ik heb ook het idee dat de kaart niet goed in de houder past (zie link).
Baal er wel van. Ontzettend slechte service bij Hi...

Nadat ik de simkaart zelf bij Hi heb aangemeld (er stond dat ie dat al was) kreeg ik de melding 'ongeldige simkaart'. Dus daar zitten we nu vast;)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:31

Had je dan niet beter je oude simkaartje kunnen laten knippen bij een of andere telefoon winkel? Dan had je meteen kunnen zien of ie goed was :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:41

Dat wilde ik wel, maar die kaart was heel oud en hij was bang dat ie zou knappen en dan waren we alle data (telefoonnummers) kwijt. Dus dat durfde ik niet aan en dan kon ik online een nieuwe bestellen. Maar dat geeft tot nu toe alleen maar gezeur..

Heb het juiste formaat voor de iPhone 4 besteld maar dat past dus niet...
Maandag maar naar de winkel en de deur niet uit voordat die telefoon het doet... Ik kan verder nergens vinden waarom het niet zou werken behalve de plek waar de chip ligt. Als ik mijn kaart erin die ligt de chip ruimer zeg maar.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 10:31

Het randje wat nu wegvalt is naar mijn idee opzich niet zo belangrijk.
Ik denk toch echt dat het probleem hem zit in de simkaart zelf, dat die nog niet goed geactiveerd is.
HI heeft geen bereikbare klantenservice op zondag?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:38

Helaas niet. De klantenservice was gister open tot 18.00, maar ik was te laat.
Maar ik ga morgen wel langs de winkel als hij het dan nog steeds niet doet.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:02

Waarschijnlijk is de activatie bij de provider dan niet helemaal goed gegaan.

Gewoon eventjes bellen morgen en dan kunnen ze dat meteen activeren :) (Ik heb hetzelfde probleem gehad).

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 12:02

Ik ga morgen even langs de winkel. Moet achteraf toch in de binnenstad zijn voor de auto, dus dan ben ik in de buurt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:54

even een vraagje, Ik heb een Iphone 4S en soms have wegen het opladen stopt ie er mee en dat staat er op mijn scherm 'error'
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:25

OMG I love Siri. <3

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 00:25

Chantaliiejj schreef:
even een vraagje, Ik heb een Iphone 4S en soms have wegen het opladen stopt ie er mee en dat staat er op mijn scherm 'error'
Weet iemand wat dit kan zijn ?

Geen idee, sorry:(

Over Siri. Ik heb het uit, want het stond op mijn ipad ooit aan zonder dat ik het wist. Ik was aantekeningen aan het maken, en klikte wat weg. De docent stelt een vraag en mijn ipad begin te antwoorden :+
Maar hoe werkt dat nou? Als ik het aanzet dan pakt ie automatisch overal Siri voor? Of kan ik het dan met een sneltoets oproepen en dan gebruiken?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:38

Een vraagje over de iPad. Als ik via Safari in wil loggen bij mijn Gmail account, flipt het tabblad. De adresbalk wordt natuurlijk blauw als ie aan het laden is, maar in dit geval geeft ie een blauwe lichtshow weg. Tabblad wegdrukken lukt haast niet, alleen de het pijltje van 'vorige pagina' werkt nog. Heb de internetgeschiedenis al verwijderd, maar het helpt niet. Klinkt dit iemand bekend in de oren?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:20

Siri roep je op door de home knop ingedrukt te houden.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:08

Mijn vrouw en ik hebben allebei een iPhone. Ik heb een abonnement met internet, zij niet. In huis kan mijn vrouw op het draadloze netwerk (en op andere plekken waar gratis wifi is) Nou hebben we iets raars en eigenlijk ook wel erg irritants :D

Als ik mijn vrouw een SMS stuur als ze in huis is, dan is er geen probleem, die krijgt ze gewoon binnen. Als ik haar een SMS stuur terwijl ze buiten de deur is, dan krijgt ze die niet binnen. Pas als ze binnen bereik van onze Wifi is, dan komt het SMS-je binnen. Van een whatsapp verwacht ik dat, maar van een SMS niet.

Iemand een idee hoe dit kan? En belangrijker nog; hoe we dit op kunnen lossen (en ja, internet op haar telefoon is een oplossing, maar ze wil niet :D)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:20

Tussen iPhones worden imessages verzonden. Bij je instellingen -> berichten kan je aanvinken dat een bericht bij gebrek aan internet gewoon een sms wordt ipv een iMessage.

Edit: pokke Autocorrect

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:21

Dank je! Ik ga het uitproberen :-)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:32

eilleen333 schreef:
Tussen iPhones worden imessages verzonden. Bij je instellingen -> berichten kan je aanvinken dat een bericht bij gebrek aan internet gewoon een sms wordt ipv een iMessage.

Edit: pokke Autocorrect

aha dat zal ik mijn collega even uitleggen, zij heeft haar eerste iPhone 5C en de smsjes aan haar man die in het buitenland zit, komen niet aan, gaan niet eens weg zelfs.