Alleen als je x naar de radio wil bellen voor een spel kan dat niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suikermeisje schreef:Heb Simyo ook gehad, opzich een prima provider hoor en niet duur.
Alleen als je x naar de radio wil bellen voor een spel kan dat niet
_Daniella schreef:Btw vrije dagen houden ze geen 21% aan maar 17, nog iets
Citaat:Hoe bereken ik wat ik uiteindelijk betaal?
Kortweg gezegd: de originele prijs delen door 1,21. Met de originele prijs bedoel ik de op de dagen van de actie geldende prijs in de winkel.
Als je iets koopt van € 500 wordt dat dus € 413,22, want 500/1,21=413,22.
Krijg ik dan geen 21% korting?
Nee, dat is een fout die veel mensen maken. MediaMarkt geeft je korting ter hoogte van de btw. Btw (belasting toegevoegde waarde) is een verhoging van de basisprijs met 21%. Je mag dus absoluut geen 21% van de prijs af halen. Kijk maar waarom dat fout is:
€ 500 - 21% = 500 - 105 = € 395 (fout, je berekent 21% van 500)
€ 500 * 0,79 = € 395 (fout, zelfde reden)
Enige juist rekenmethode:
€ 500 / 1,21 = € 413,22
Want € 413,22 is de basisprijs, verhoogd met 21% btw. Je kan ook zeggen dat € 500 gelijk staat aan 121 delen. De basisprijs bestaat uit 100 delen en de btw uit 21 delen. Zodoende delen door 1,21.
Hoeveel korting krijg ik dan wel?
Hoewel het eigenlijk onnodig is om het kortingspercentage te berekenen/weten wanneer je gebruik maakt van de "delen door 1,21" berekening, hier het werkelijke kortingspercentage voor de geïnteresseerden:
€ 500 / 121 * 21 = € 86,78
€ 86,78 * 100 / 500 = 17,36 %
Hanmar schreef:Heb even raad nodig. Mijn huidige toestel, een HTC Wildfire (of iets in die geest?) is inmiddels 3,5 jaar oud en begint zo langzamerhand kuren te vertonen die ik niet goed meer kan praten. Nu is mijn probleem het volgende; pas van de zomer wil ik een nieuw abonnement afsluiten (wegens wonen/werken in buitenland) en ik was eigenlijk van plan dan tegen die tijd gewoon een abonnement met een nieuwe telefoon af te sluiten.
Nu doet mijn huidige telefoon het dus echt helemaal niet meer. Ik denk erover om een heel simpel goedkoop toestel te kopen om het tot de zomer uit te zingen en dan weer een keer een 'goede' telefoon met abonnement. Maar... zijn er goedkope toestellen, liefst wel met internetmogelijkheid, al is het maar Wifi, die niet uiteindelijk 'goedkoop is duurkoop' blijken te zijn?
Ik zie hier nl. van die toestellen voor iets van 50 pond (zal zo'n 70 euro zijn?), hele simpele 'smartphones'. Maar is dat de moeite waard, of zou ik dan beter maar gewoon een keer moeten slikken en een beter toestel kopen?
nadja15 schreef:Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z en ik ben dus erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze telefoon/me deze kan aan/afraden?
Quad schreef:nadja15 schreef:Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z en ik ben dus erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze telefoon/me deze kan aan/afraden?
Ligt eraan wat je eisen zijn, wil je het in combinatie met een abonnement? Zoja, welke provider zit je nu? Wat betaal je nu per maand en wat moet je minimaal hebben aan minuten/SMS en MB;s?
nadja15 schreef:Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.
barbar schreef:Heeft hier ervaring met Huawei?
Ik ben binnenkort toe aan een nieuw abbo, ik heb nu nog sim only maar naar een abbo met telefoon, nu spreekt de Huawei me erg aan en ben ik benieuwd naar ervaringen.
barbar schreef:Heeft hier ervaring met Huawei?
Ik ben binnenkort toe aan een nieuw abbo, ik heb nu nog sim only maar naar een abbo met telefoon, nu spreekt de Huawei me erg aan en ben ik benieuwd naar ervaringen.