Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:57

Heb Simyo ook gehad, opzich een prima provider hoor en niet duur.
Alleen als je x naar de radio wil bellen voor een spel kan dat niet :Y)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:58

suikermeisje schreef:
Heb Simyo ook gehad, opzich een prima provider hoor en niet duur.
Alleen als je x naar de radio wil bellen voor een spel kan dat niet :Y)

Waarom kan dat niet? Ik zit ook bij Simyo en vind het een prima provider met goed bereik. Ik wil eventueel overstappen naar Hollands Nieuwe vanwege de betere voorwaarden (alle kosten uit je beltegoed bundel en bundel meenemen), maar twijfel vanwege het bereik, haha :D

Vroeger had Simyo wel wat beperkingen. Ik kan me herinneren dat ik geen internet kon gebruiken in het buitenland, dit kan nu wel. Net zoals het bellen naar 0900 nummers (de radio denk ik?), dat kan ook gewoon, maar moet je in je online profiel wel 'aan' zetten in verband met misbruik.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:47

Oh... Ik had het 2 jaar geleden, dus is ook alweer even geleden natuurlijk := Maar toen kon ik inderdaan geen 0900 nummers bellen :))

Bij mij is het bereik van hollandsnieuwe opzich wel goed. Sommige plekken wel wat minder maar dan herpakt die zich wel heel snel.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:43

Hollandse Nieuwe maakt gebruik van het Vodafone netwerk, zou een redelijk bereik moeten opleveren dus.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:07

Hoe belangrijk is het om een toestel te hebben dat 4g aankan?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:09

Zo belangrijk als jij 4g vindt :D
Als je er 4g mee wil gebruiken dan is t aan te raden, en anders niet :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:11

Het is alleen maar iets sneller internet toch/ ik twijfel nu tussen Samsung s3 en 4mini.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:10

Ik prefereer de S4 mini boven een S3 mini, deze is zeker sneller dan de S3 mini en heeft langere ondersteuning vanuit Samsung op dit moment.
Als je voor de S3 mini gaat dan raad ik je aan om bij de Media Markt tijdens de BTW dagen de Motorola Moto G te halen.
Anders is tijdens de MediaMarkt BTW dagen de Nexus 5 een goede optie, deze gaat dan een euro of €330,- kosten (400 /1.21=330,-).

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:39

Btw vrije dagen houden ze geen 21% aan maar 17, nog iets ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:38

Heb even raad nodig. Mijn huidige toestel, een HTC Wildfire (of iets in die geest?) is inmiddels 3,5 jaar oud en begint zo langzamerhand kuren te vertonen die ik niet goed meer kan praten. Nu is mijn probleem het volgende; pas van de zomer wil ik een nieuw abonnement afsluiten (wegens wonen/werken in buitenland) en ik was eigenlijk van plan dan tegen die tijd gewoon een abonnement met een nieuwe telefoon af te sluiten.

Nu doet mijn huidige telefoon het dus echt helemaal niet meer. Ik denk erover om een heel simpel goedkoop toestel te kopen om het tot de zomer uit te zingen en dan weer een keer een 'goede' telefoon met abonnement. Maar... zijn er goedkope toestellen, liefst wel met internetmogelijkheid, al is het maar Wifi, die niet uiteindelijk 'goedkoop is duurkoop' blijken te zijn?

Ik zie hier nl. van die toestellen voor iets van 50 pond (zal zo'n 70 euro zijn?), hele simpele 'smartphones'. Maar is dat de moeite waard, of zou ik dan beter maar gewoon een keer moeten slikken en een beter toestel kopen?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:06

_Daniella schreef:

Zeker weten? Op de site staat dat ze jouw 21% btw betalen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:24

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:41

Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z en ik ben dus erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze telefoon/me deze kan aan/afraden? :D

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:46

_Daniella schreef:

Dat klopt, en met de berekening wat ik aan hou kom je op dat bedrag.

Citaat:
Hoe bereken ik wat ik uiteindelijk betaal?
Kortweg gezegd: de originele prijs delen door 1,21. Met de originele prijs bedoel ik de op de dagen van de actie geldende prijs in de winkel.
Als je iets koopt van € 500 wordt dat dus € 413,22, want 500/1,21=413,22.

Krijg ik dan geen 21% korting?
Nee, dat is een fout die veel mensen maken. MediaMarkt geeft je korting ter hoogte van de btw. Btw (belasting toegevoegde waarde) is een verhoging van de basisprijs met 21%. Je mag dus absoluut geen 21% van de prijs af halen. Kijk maar waarom dat fout is:

€ 500 - 21% = 500 - 105 = € 395 (fout, je berekent 21% van 500)
€ 500 * 0,79 = € 395 (fout, zelfde reden)

Enige juist rekenmethode:
€ 500 / 1,21 = € 413,22
Want € 413,22 is de basisprijs, verhoogd met 21% btw. Je kan ook zeggen dat € 500 gelijk staat aan 121 delen. De basisprijs bestaat uit 100 delen en de btw uit 21 delen. Zodoende delen door 1,21.

Hoeveel korting krijg ik dan wel?
Hoewel het eigenlijk onnodig is om het kortingspercentage te berekenen/weten wanneer je gebruik maakt van de "delen door 1,21" berekening, hier het werkelijke kortingspercentage voor de geïnteresseerden:
€ 500 / 121 * 21 = € 86,78
€ 86,78 * 100 / 500 = 17,36 %

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:49

Hanmar schreef:
Heb even raad nodig. Mijn huidige toestel, een HTC Wildfire (of iets in die geest?) is inmiddels 3,5 jaar oud en begint zo langzamerhand kuren te vertonen die ik niet goed meer kan praten. Nu is mijn probleem het volgende; pas van de zomer wil ik een nieuw abonnement afsluiten (wegens wonen/werken in buitenland) en ik was eigenlijk van plan dan tegen die tijd gewoon een abonnement met een nieuwe telefoon af te sluiten.

Nu doet mijn huidige telefoon het dus echt helemaal niet meer. Ik denk erover om een heel simpel goedkoop toestel te kopen om het tot de zomer uit te zingen en dan weer een keer een 'goede' telefoon met abonnement. Maar... zijn er goedkope toestellen, liefst wel met internetmogelijkheid, al is het maar Wifi, die niet uiteindelijk 'goedkoop is duurkoop' blijken te zijn?

Ik zie hier nl. van die toestellen voor iets van 50 pond (zal zo'n 70 euro zijn?), hele simpele 'smartphones'. Maar is dat de moeite waard, of zou ik dan beter maar gewoon een keer moeten slikken en een beter toestel kopen?

Ik zou eens rond kijken op de Chinese webwinkels, ik heb op dit moment een Cubot GT99, deze wordt vanaf morgen vervangen door een iNew V3 (Google maar even :+ ), en zijn prima toestellen.

nadja15 schreef:
Mijn vader heeft net een abonnement afgesloten en daardoor kwam ik ook op het idee om een beetje om me heen te gaan kijken.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z en ik ben dus erg benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met deze telefoon/me deze kan aan/afraden? :D

Ligt eraan wat je eisen zijn, wil je het in combinatie met een abonnement? Zoja, welke provider zit je nu? Wat betaal je nu per maand en wat moet je minimaal hebben aan minuten/SMS en MB;s?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:02

Quad schreef:
nadja15 schreef:

Ligt eraan wat je eisen zijn, wil je het in combinatie met een abonnement? Zoja, welke provider zit je nu? Wat betaal je nu per maand en wat moet je minimaal hebben aan minuten/SMS en MB;s?

Ja, ik wil de telefoon dan in combinatie met een abonnement!
Ik heb nu nog geen abonnement haha!
Het abonnement wat me nu aanspreekt is van Tele2;
500 sms/belminuten + 500 MB voor 27,75 per maand en dan betaal ik niets voor de telefoon. Niet een hele rare deal toch?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:10

Altijd even bellen met tele2 ;)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:11

Als je minder minuten en smsjes kan hebben en toch liever 500MB extra data wilt kan je beter voor de 200/200 en 1GB voor €25 gaan, wel eenmalig €49,- bijbetalen (excl. aansluitkosten) en ben je over 24 maanden ook nog eens 17 euro goedkoper uit. :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:12

LynnDenise schreef:
Altijd even bellen met tele2 ;)

Waarom zou je? Het gaat je niet lukken om er extra korting af te krijgen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:13

Vorige week nog ;)

Moet zeggen dat hun service aan de telefoon 10000x beter was dan die van t-mobile :j

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:16

De prijzen op het internet zijn zo'n beetje de laagste, lijkt me stug dat ze daarover nog een euro of wat korting op geven.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:06

Heeft hier ervaring met Huawei?
Ik ben binnenkort toe aan een nieuw abbo, ik heb nu nog sim only maar naar een abbo met telefoon, nu spreekt de Huawei me erg aan en ben ik benieuwd naar ervaringen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:24

nadja15 schreef:

Schijnt erg snel stuk te gaan, het frontje, dus niet wat erin zit maar echt het hoesje.

barbar schreef:
Ik ben binnenkort toe aan een nieuw abbo, ik heb nu nog sim only maar naar een abbo met telefoon, nu spreekt de Huawei me erg aan en ben ik benieuwd naar ervaringen.

Ik heb sinds een week de P6, was even heel erg wennen maar ben nu dik tevreden.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:50

Waar moest je dan aan wennen? En welke tel had je hiervoor?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:54

barbar schreef:

Ligt eraan welke Huawei je zoekt, maar met name welke prijsklasse je je nieuwe abo graag in wilt zetten. Nu is de Huawei Ascend P6 wel aantrekkelijk geprijsd icm een lage maandlast.