[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:45

Je weet dus niet zeker of dat kan Pebblesther! Onze bank gaf iig geen hypotheek meer af zonder NHG!

Ons huis is trouwens onder voorbehoud verkocht!! *\o/* Nu zijn we druk bezig met alles aan het regelen voor het ander huis en hypotheek etc!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:50

Margriet_ schreef:
Je weet dus niet zeker of dat kan Pebblesther! Onze bank gaf iig geen hypotheek meer af zonder NHG!

Dat vind ik dan eigenlijk wel vreemd. Zaten jullie richting jullie max dan of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:51

een hele geruststelling dat een NHG dus niet een moeten is. Ik dacht dat je een NHG nodig had om een hypotheek af te sluiten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:10

Volgens mij is NHG ook absoluut geen verplichting. Als er banken zijn die NHG verplichten.. tja dan is het niet gek dat NHG de boel op de rem trekt.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:17

Maar met NHG krijg je rentekorting ? Maar NHG kost ook iets? Wat 'kost' NHG dan? Wat is financieel een nadeel aan NHG behalve dat je een lagere hypotheek kunt krijgen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:20

zie www.nhg.nl, daar staat alles heel duidelijk uitgelegd :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:36

@Philipa: wat geweldig! Heel veel geluk in je nieuwe huis!

@Margriet: gefeliciteerd!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:51

Megan_ schreef:
Maar met NHG krijg je rentekorting ? Maar NHG kost ook iets? Wat 'kost' NHG dan? Wat is financieel een nadeel aan NHG behalve dat je een lagere hypotheek kunt krijgen?

Bij ons éénmalig ik geloof 830 euro, maar volgens mij wordt dat bedrag ook verhoogd.
Edit: het is kennelijk nu 0,55% van je hypotheekbedrag, maar dat is dus inderdaad wel verhoogd want anders zou mijn bedrag niet meer kloppen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:14

vonneke schreef:
Even een vraagje,

Zijn er hier mensen die zonder aankoopmakelaar een huis gekocht hebben?
Ik vind het nogal een pittig bedrag welke je af mag rekenen bij het kopen van een huis aan een aankoopmakelaar!

Mijn vader heeft biedingen uitgebracht en bemiddeld. Als je zelf goed weet wat je wilt heb je helemaal geen aankoopmakelaar nodig.
bovendien heeft vaak je hypotheekadviseur goede contacten met makelaars dus die weten ook vaak of er nog wel wat leuks in de verkoop komt

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:43

Margriet_ schreef:

Ons huis is trouwens onder voorbehoud verkocht!! *\o/* Nu zijn we druk bezig met alles aan het regelen voor het ander huis en hypotheek etc!
Oke. Met welk bedrag ben je dan verplicht om een hypotheek met NHG te nemen? Wij zijn starters en willen een huis kopen van +/- €160.000. Zijn we dan verplicht om het met NHG te doen?

En wat leuk dat jullie huis onder voorbehoud verkocht is! Spannend hoor!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:50

Je bent niet bij een bepaald bedrag verplicht om NHG te nemen maar het wordt wel geadviseerd door de bank en soms wil de bank geen hypotheek afgeven als je geen NHG hebt.
Het is ook afhankelijk van je salaris en de hoogte van de koopsom, want dat bepaald ook het risico of je het kan ophoesten elke maand.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:01

NHG is niet verplicht. Wij hebben gekozen voor NHG ivm de rentekorting van ongeveer 0,5%. Als je voor de NHG kiest omdat je bang bent dat je je huis tegen executiewaarde moet verkopen, moet je geen huis kopen in mijn ogen.

Volgens mij lenen banken liever onder NHG omdat ze dan en meer zekerheid hebben en er hele strenge richtlijnen zijn mbt de voorwaarden waaronder de hypotheek verstrekt wordt.

Wat ik wel raar vind is dat de eerste crisismaatregel het verhogen van de NHG naar €350.000,- maar dat ze dit nu als het ware omdraaien en het voor starters weer lastiger maken. Wij hebben gelukkig op het juiste moment gekocht.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:09

Wij hebben vandaag weer een deel uit huis gehaald, zondag gaat het helemaal leeg. Heb het wel echt gehad hoor met alles, zit echt aan het einde van mijn latijn :O

sorry even geen puf om bij te lezen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:52

@Pashon: :(:) , vreselijk, i know, snap niet dat mensen "voor de lol" verhuizen met een gezin, dit is onze eerste en laatste keer, hoop ik, ach ja, naar het bejaardentehuis, maar ik ga er van uit dat ik dat dan niet meer zelf hoef te doen :D .

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:19

Sommige mensen vinden het leuk om te klussen dus die kopen dan steeds bouwvallen en knappen het op om vervolgens wat duurder te kunnen verkopen.

Wij gaan morgen voor de 2e keer bij dit huis kijken: http://huislijn.nl/koopwoning/langeveen ... zicht.html
Onze vaders gaan ws mee en ze verkopen het zonder makelaar. Het stel is uit elkaar gegaan en die vrouw regelt alles, maar morgen is haar ex er ook bij.
Wat is dan de beste manier om te onderhandelen?
Telefonisch/face tot face/etc.... ?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:22

Telefonisch, dan kan je altijd nog even overleggen met elkaar en later terugbellen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:44

pff, we worden bedolven onder post van verhuizbedrijven en aannemers :oo

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 22:52

het verhuizen zelf vind ik geen probleem maar het is alles eromheen.
Vind het opknappen van huizen en nadien weer verkopen met winst opzich best leuk maar met kinderen werkt dat niet en met kinderen moet je zoiets ook echt niet willen. Een stabiele leefomgeving is heel erg belangrijk en dat werkt niet als je zo continu blijft verhuizen.

Morgen gaan we als alles een klein beetje mee zit het laatste uit huis halen, dan stofzuiger en een sopje erdoor en ik vind het best, de vlag gaat echt uit als we woensdag getekend hebben bij de notaris.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:02

Joepie, gelukkig was het een stuk warmer en nu zitten dus alle vensterbanken buiten erin *\o/* , hahahaha, waar een mens al niet blij mee kan zijn, maar ik vind het samen met de nieuwe kozijnen erg bepalend voor de uitstraling van de boerderij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:06

Veerle, proficiat!!

Annemiekbram, wat een enorm leuk huis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 23:09

Avaluna, wat fijn dat het nu opschiet!

Ben benieuwd wat wij donderdag gaan zien in beide huizen.

Heeft hier iemand ervaring met het spuiten van verf om het plafond en de muren te verven?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:37

@Vonneke: zorgen dat je een goede spuiter hebt (wij hebben een bedrijf en maken o.a. wanden en plafonds en hebben een vaste spuiter, maar er zijn veel prutsers :o )

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 00:43

wij hebben vandaag het hele huis leeggehaald en schoongemaakt. Ben echt blij dat ik er vanaf ben en het is maar goed dat we een paar grote mannen als hulp hadden :=

Woensdag tekenen bij de notaris dan is het officieel niet meer van ons en daarna door naar het huisje in Duitsland nogmaals bekijken ben erg benieuwd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 12:44

Iedereen ingesneeuwd?

Vanmiddag naar de notaris, dan passeert de akte en krijg ik de sleutels. En dan is mijn huis dus écht van mij! *\o/* *\o/* *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:42

Spannend... yeahhh Grootgrondbezitster.... ;-O