Prairy schreef:Alles (of in ieder geval, meer als je denkt) kan, maar dan zul je andere dingen moeten laten en anders moeten gaan denken.
....
Wil je dat niet, ook helemaal prima, maar ga niet zeggen dat het onzin is of niet kan want dat is gewoon niet waar.
...
Voor veel mensen is 10k sparen in een jaar een uitdaging, misschien zelfs in 5 jaar of Hell, 10 jaar. Maar het kan wel. Als je wil en anders durft te gaan doen en denken.
Nou daar ben ik het dan toch niet mee eens...
Er is niks mis met geld verdienen met je hobby (tot zover de belastingdienst dat toestaat, volgens mij mag je niet zomaar bijverdienen? Of het moet zwart) maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd. je moet ook nog eens verstand hebben van hoe je met geld om moet gaan.
Je kunt idd over een langere periode sparen, maar als er tussendoor weer een groot bedrag uitgegeven moet worden, dan wordt het weer lastiger.. Heb je eindelijk 5000 bij elkaar, gaat de CV ketel kapot, kan je weer opnieuw beginnen.. bijvoorbeeld..
Ik weet nog dat tegen mij vaak gezegd werd "ah joh, gewoon ZZP-er worden!", maar voor mij is dat niet haalbaar, veel te veel stress.. maar omdat het voor hun heel makkelijk was, was het voor iedereen makkelijk.. gewoon doen joh!
Dan heb je gewoon niet veel inlevings gevoel..