prijzen huizen/huur steeds omhoog hoe dat kunnen betalen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:39

Ik geloof niet dat de prijzen heel hard gaan dalen hoor, bevolking stijgt nog steeds en gezinnen worden steeds kleiner, dus zijn er juist meer woningen nodig ipv minder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 17:48

Narya schreef:
Ik geloof niet dat de prijzen heel hard gaan dalen hoor, bevolking stijgt nog steeds en gezinnen worden steeds kleiner, dus zijn er juist meer woningen nodig ipv minder.

Er gaat bijgebouwd worden. In steeds meer steden is het verplicht wonen in het huis dat je koopt. Daarnaast gaan er woningen vrij komen wanneer de babyboomers naar verpleeghuizen gaan/doodgaan.

Het is een kwestie van vraag en aanbod.

De woningprijzen gaan niet in drie, vier jaar dalen, waarschijnlijk. Maar uiteindelijk zie je over de gehele linie een conjunctuurtrend. Na hoogconjunctuur volgt een crisis, dan laagconjunctuur en vervolgens stabilisatie.

Overigens is de situatie in Oekraïne daarin ook van belang. Als dat oorlog wordt, is daar de crisis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 18:07

Ik had dit misschien al eens geplaatst, en anders sorry voor de herhaling. Ik ben benieuwd of de nieuw te bouwen woningen ook passen bij het hoge percentage alleenwonenden. Het CBS verwacht dat in 2047 één op de vier (een kwart dus!) van de volwassen Nederlanders alleen zal wonen. Dat zet de huizenmarkt ook stevig onder druk.

Hopelijk spelen ze daarop in door niet alleen maar grote dure gezinswoningen te bouwen, maar ook veel kleine betaalbare appartementen.

Linkje. Best interessant!
https://www.cbs.nl/nl-nl/achtergrond/20 ... enstaanden