8nnemiek schreef:Hier doen we ze even voorzaaien, omdat ze pas na ijsheiligen naar buiten kunnen. Geen idee hoe dat in Frankrijk zit, is daar ook een datum die men aanhoudt waarna de kans op vorst minimaal is?
Fijne tip en ook fijn dat jullie me niet uitlachen. Ik heb echt nog nooit iets voor gezaaid of uitgeplant. Dus ik weet er niets vanaf. Ben zo groen als gras. Meestal is hier de laatste vorst in maart en soms nog april. Maar ik geloof dat als je 100% Zeker wil zijn dat je ook 13 mei (ijsheiligen moet aan houden hier). Want in begin mei is hier de grote markt waar wij altijd onze tomaten planten kopen.
Wij zagen vandaag dat hier vlakbij een groene tunnel in de aanbieding is van 3 vierkante meter. Die gaan we halen want daar gaan we dan alles in voor zaaien en niet zoals we eerst hadden besloten in de serre van het zwembad, want dat geeft veel extra troep en onderhoud en dat is ook weer niet tof. Ik he b ook bv vroege reuzespinazie besteld en die kan zelfs tegen wat vorst en mag je vroeg planten. Leek me leuk al vroeg van de tuin te kunnen eten.
Morgen is het hier zwaar werken want dan komt het rivier grind voor de parkeer plaats en zal ik foto's van maken. Want nu we hier wonen zijn we toch wel grote veranderingen aan het doorvoeren waaronder de parkeer plaats. Kiezel is niet echt perma cultuur denk ik, maar het moet echt stevig zijn en toch het vocht doorlaten en bij de tuin passen.