Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:22

JustMe8484 schreef:
https://www.funda.nl/koop/hoenderloo-ge ... seweg-3-5/

Deze rijden wij nog weleens langs...mijn vriend heeft al een paar keer gezegd deze zo leuk te vinden. Beetje weinig grond voor onze plannen. Zelf vind ik m te dicht op de delense weg zitten maar met paarden als je graag buiten rijdt ideaal.want je zit min of meer tegenover de hoge veluwe...

Vind dit huis dan weer heel duur voor wat je er voor terugkrijgt..

Zoals al vaker benoemd wel een prachtige locatie en is zeker een heel leuk plekje van te maken :D

mavantos

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:28

Ik moet stiekem wel een klein beetje lachen om de opmerkingen "zo dit is wel heel duur".

Welkom in 2021, praktisch alle huizen zijn giga duur :=

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:37

xxCYNNxx schreef:
ze komt er toch pas uit nadat je dr videoband hebt gekeken...en zeg nu zelf; wie heeft anno 2021 nog een videorecorder in huis staan? :+

Ik :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:40

ikke schreef:
En als je dan geen Netflixaccount hebt }>

En ja, er staan hier nog een 5-tal videorecorders. Video 2000, mocht iemand dat nog kennen.

Jazeker!
Nog zat 2000 banden liggen met home video’s haha.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 23:48

ikke schreef:
xxCYNNxx schreef:
video2000 ken ik wel ja....mijn ouders hadden vroeger een betamax
Uiteindelijk bleef alleen VHS overeind.....nou ja; tot de dvd dan

En wat daar de reden van was, zullen we het maar niet over hebben......

Maar wie verzint het dat je door de ene slaapkamer naar de volgende moet? En dat dan zowel in het grote als het kleine huis?

Vrienden van mij hebben dat ook.
Die hadden eerst 2 grote slaapkamers naast elkaar, op een gegeven moment moest er een slaapkamer bij dus muur gemetseld in 1 slaapkamer waardoor je dus door een slaapkamer moet om in de andere te komen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 00:50

mavantos schreef:
Ik moet stiekem wel een klein beetje lachen om de opmerkingen "zo dit is wel heel duur".

Maar er zit wel verschil of het het ook echt waard is of overvraagd :+
Uiteindelijk zal er ongetwijfeld een gek komen, maar of het het dan ook echt waard is ...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 00:53

Huizen zijn het zelden waard in deze tijd. Ik sla nog wekelijks achterover als de biedingen binnen komen. Gekken genoeg kennelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 04:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 07:36

Happinez schreef:
mavantos schreef:

Maar er zit wel verschil of het het ook echt waard is of overvraagd :+
Uiteindelijk zal er ongetwijfeld een gek komen, maar of het het dan ook echt waard is ...

Dan zou je voor de grap eens in regio Amsterdam moeten speuren _O- Gaan gerust studio's voor 6 ton hoor :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:25

Wat ik begreep gaan er ook nog zat huizen weg voor onder de vraagprijs. Dus t is soms ook even kwestie van geduld hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:29

Wij hebben ook tijdens deze gekte onder de vraagprijs gekocht.
Ligt natuurlijk ook wel aan de regio. Op dat moment was het hier nog niet over de kop aan het gaan. Ondertussen wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:43

manzano schreef:
Huizen zijn het zelden waard in deze tijd. Ik sla nog wekelijks achterover als de biedingen binnen komen. Gekken genoeg kennelijk.

Weet niet of dat gek is van die mensen, als bieder heb je natuurlijk maar een zeer beperkte invloed op de huizenmarkt. En voor jou tien (of heel wat meer...) anderen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:54

manzano schreef:

Volgens mij zijn er vooral veel mensen die heel graag een helemaal 'af' huis willen kopen. Een vriendin van mij is ook druk op zoek. Zij hebben op een huis met een WOZ-waarde van nog geen 2,3 ton en een vraagprijs van 3 ton, €30.000 overboden, maar ze zijn het niet geworden omdat ze niet de hoogste bieders waren.

Er staan ook heel veel huizen die redelijk af zijn te koop en die gaan gewoon heel erg hard. Ik merk het aan haar ook, als de tuin al verwilderd is, wil ze er niet eens gaan kijken. Alleen bij het perfecte plaatje. Ja.. dan blijf je dus vissen in die vijver waar heel veel mensen voor gaan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 08:55

manzano schreef:

En uiteindelijk is dat dan de (markt)waarde van een huis, aangezien de markt bereid is dat te betalen blijkbaar.

Al is dit natuurlijk niet zo zwart wit als ik het hierboven stel.

Cayenne schreef:
Wij hebben ook tijdens deze gekte onder de vraagprijs gekocht.
Ligt natuurlijk ook wel aan de regio. Op dat moment was het hier nog niet over de kop aan het gaan. Ondertussen wel.

Dat is ook zeker mogelijk! Alleen ligt het heel erg aan de prijsklasse waarin je zoekt en de regio. (En vaak ook of je bereid bent nog e.e.a. op te knappen)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:09

x_Rebecca schreef:
manzano schreef:

Volgens mij zijn er vooral veel mensen die heel graag een helemaal 'af' huis willen kopen. Een vriendin van mij is ook druk op zoek. Zij hebben op een huis met een WOZ-waarde van nog geen 2,3 ton en een vraagprijs van 3 ton, €30.000 overboden, maar ze zijn het niet geworden omdat ze niet de hoogste bieders waren.

Er staan ook heel veel huizen die redelijk af zijn te koop en die gaan gewoon heel erg hard. Ik merk het aan haar ook, als de tuin al verwilderd is, wil ze er niet eens gaan kijken. Alleen bij het perfecte plaatje. Ja.. dan blijf je dus vissen in die vijver waar heel veel mensen voor gaan.

Heeft dat er niet ook mee te maken dat de generatie die nu een starterswoning wil kopen gewoon niet genoeg spaargeld heeft om een huis echt aan te pakken? Ik weet het niet hoor, maar ik moet al jarenlang sparen om 30k extra te kunnen bieden, ik kan me voorstellen dat starters geen geld hebben om nog eens 20k in het opknappen van een huis te steken. Vooral omdat je gewoon niet weet wat er met de bubbel gebeurt en of je het er over 10 jaar nog wel uit krijgt.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:15

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:22

Siertuin als tegenhanger van moestuin ;)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:23

Emmaa_ schreef:
Heeft dat er niet ook mee te maken dat de generatie die nu een starterswoning wil kopen gewoon niet genoeg spaargeld heeft om een huis echt aan te pakken? Ik weet het niet hoor, maar ik moet al jarenlang sparen om 30k extra te kunnen bieden, ik kan me voorstellen dat starters geen geld hebben om nog eens 20k in het opknappen van een huis te steken. Vooral omdat je gewoon niet weet wat er met de bubbel gebeurt en of je het er over 10 jaar nog wel uit krijgt.

Maar is het dan geen kwestie van je verwachtingen bijstellen? Ik woon nu bijna 4 naar in een hartstikke leuk huis, maar de badkamer en wc zijn totaaaal niet mijn smaak.

Ik kan er wel prima mee leven en vind het zonde om weet-ik-veel hoeveel geld uit te geven op dit moment om het aan te passen (naast dat ik dat geld nu ook niet heb). Als ik er een paar jaar voor spaar ben ik waarschijnlijk een heel eind om zo'n verbouwing toch te financieren en dit zijn dan nog relatief grote dingen. Mijn vriendin vindt een verwilderde tuin al een te grote stap. Daar hoef je echt niet veel geld in te steken.

Kijk, er zit een verschil tussen een écht klushuis kopen en een huis wat niet volledig aan je smaak voldoet. Ja, een verouderde keuken kan een doorn in het oog zijn, maar is dat echt iets wat je meteen, direct aan moet pakken?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een huis heb gekocht dat niet af was maar er nu wel spijt van heb. Ik ben helemaal niet handig, dus dan moet je overal mensen voor inhuren. En dat kost ook veel geld. Daarbij zit je ook nog eens in de troep. Ik zou het nu niet meer doen. Liever meer betalen en een kant-en-klaar huis.

Het is dat ik hier zo naar mijn zin woon maar anders had ik deze wel super leuk gevonden en af.
https://www.funda.nl/koop/putten/huis-4 ... traat-132/

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:36

x_Rebecca schreef:
Maar is het dan geen kwestie van je verwachtingen bijstellen? Ik woon nu bijna 4 naar in een hartstikke leuk huis, maar de badkamer en wc zijn totaaaal niet mijn smaak.

Ik kan er wel prima mee leven en vind het zonde om weet-ik-veel hoeveel geld uit te geven op dit moment om het aan te passen (naast dat ik dat geld nu ook niet heb). Als ik er een paar jaar voor spaar ben ik waarschijnlijk een heel eind om zo'n verbouwing toch te financieren en dit zijn dan nog relatief grote dingen. Mijn vriendin vindt een verwilderde tuin al een te grote stap. Daar hoef je echt niet veel geld in te steken.

Kijk, er zit een verschil tussen een écht klushuis kopen en een huis wat niet volledig aan je smaak voldoet. Ja, een verouderde keuken kan een doorn in het oog zijn, maar is dat echt iets wat je meteen, direct aan moet pakken?

Dat moet natuurlijk maar net kunnen... Ik kan een hypotheek van 2 ton krijgen, als ik daar ook nog een bouwdepot in moet hangen wordt mijn keuze wel erg beperkt. Door werk zit ik vast aan de randstad en het is daar al een crime om een woning voor 2 ton te vinden.

En ja dat verschil is er zeker hoor :j Een lelijke keuken of een verouderde badkamer zijn echt het einde van de wereld niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je een huis waar je de hele tuin nog aan moet pakken laat lopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:36

Mooi gebouw. Zonder de tekst eerst te lezen was al te zien dat het een voormalige school is geweest.
Gaaf.
Bijzonder bad ook ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:37

Ja dat bad vind ik echt geweldig.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 09:37

Ik denk ook dat de eisen, vooral ook die van starters veel hoger zijn dan die van onze generatie. In onze tijd waren de huizen sowieso veel eenvoudiger. Als het maar functioneel was. En opleuken deden we dan wel met meubels, kussens en een nieuw verfje. En toen we wat meer geld verdienden gingen de eisen ook geleidelijk omhoog. Al zijn wij zelf nooit van de echt splinternieuwe nieuwe en luxe inrichting geweest.