x_Rebecca schreef:Maar is het dan geen kwestie van je verwachtingen bijstellen? Ik woon nu bijna 4 naar in een hartstikke leuk huis, maar de badkamer en wc zijn totaaaal niet mijn smaak.
Ik kan er wel prima mee leven en vind het zonde om weet-ik-veel hoeveel geld uit te geven op dit moment om het aan te passen (naast dat ik dat geld nu ook niet heb). Als ik er een paar jaar voor spaar ben ik waarschijnlijk een heel eind om zo'n verbouwing toch te financieren en dit zijn dan nog relatief grote dingen. Mijn vriendin vindt een verwilderde tuin al een te grote stap. Daar hoef je echt niet veel geld in te steken.
Kijk, er zit een verschil tussen een écht klushuis kopen en een huis wat niet volledig aan je smaak voldoet. Ja, een verouderde keuken kan een doorn in het oog zijn, maar is dat echt iets wat je meteen, direct aan moet pakken?
Dat moet natuurlijk maar net kunnen... Ik kan een hypotheek van 2 ton krijgen, als ik daar ook nog een bouwdepot in moet hangen wordt mijn keuze wel erg beperkt. Door werk zit ik vast aan de randstad en het is daar al een crime om een woning voor 2 ton te vinden.
En ja dat verschil is er zeker hoor
Een lelijke keuken of een verouderde badkamer zijn echt het einde van de wereld niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat je een huis waar je de hele tuin nog aan moet pakken laat lopen.