M'n eigen paradijsje maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim_1990

Re: M'n eigen paradijsje maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 19:31

Ziet er mooi uit claudia +:)+
Die 2 halve deurtjes zou wel veel mooier zijn dan een douchegordijn...een douchegordijn doet echt afbreuk van zo'n mooie badkamer.
Je zou kunnen kijken naar matglas, dat is enkel afnemen met je handoek na het douchen en klaar...als he schoon maakt kan gewoon met glassex en een keukenrol dan

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:10

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 21:45

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:18

Een waterontharder inderdaad, kost even iets maar scheelt je niet alleen de douche deur maar ook je wasmachine, waterkoker, kranen, kleding, koffie apparaat etc.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 00:53

Marjo schreef:
Elke keer na het douchen de glazen met je handdoek afnemen helpt enorm!

Dit. Mijn ouders doen dit (en ik had er altijd een hekel aan maar ga het ook doen.) na het douchen de badkamer droogtrekken met een trekker + nadrogen met handdoek, dan hoef je helemaal niet aan de gang met gekke intensieve schoonmaak tactieken (wel ‘gewone’ wekelijkse schoonmaak met mild reinigingsmiddel).
Mijn ouders hebben hun badkamer(s) al zeker 20 jaar en ze zijn nog steeds fris en kalkvrij.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 01:01

Ik heb jaren in mijn studietijd schoongemaakt, op facilitaire dienstverlening en binnen ziekenhuizen. Gezien die schoonmaak tic ook aardig doorgeslagen is binnen mijn persoonlijke leven kan ik je natuurazijn aanraden om het kalkvrij te houden. Combineer je het met een waterontharder dan zal je weinig kalk hebben :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 01:20

We wonen erg dicht bij elkaar, dus denk dat we hetzelfde water hebben en dat is echt wel vreselijk. Mn teststrips van nieuwe apparaten sloegen uit en echt alles lijft onder de hardheid.

Ik weet niet hoeveel een waterontharder eruit kan halen. We hebben er even naar gekeken, want lijkt ons ook de beste optie, maar schoonmaken is echt dweilen met de kraan open. Inderdaad alles met azijn........

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 01:26

Ik woon idd in dezelfde provincie, ik merk het verschil ook altijd enorm als ik bij vrienden of familie in Utrecht enz ben en daar douche of water uit de kraan drink, haha!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 08:20

Ik denk er nog even over na. Een waterontharder staat voorlopig nog niet op mijn programma, er zijn andere dingen die hoger op mn prioriteitenlijstje staan. Voor mijn vissen (malawi) is het hardere water hier juist gunstig trouwens, maar dat is een ander verhaal.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:25

Je kunt de waterontharder ook uit zetten, dan krijg je gewoon kalkwater. Of op een manier je huis in laten komen dat bijvoorbeeld 1 kraan niet onthard wordt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:51

superpony schreef:
We wonen erg dicht bij elkaar, dus denk dat we hetzelfde water hebben en dat is echt wel vreselijk. Mn teststrips van nieuwe apparaten sloegen uit en echt alles lijft onder de hardheid.

Ik weet niet hoeveel een waterontharder eruit kan halen. We hebben er even naar gekeken, want lijkt ons ook de beste optie, maar schoonmaken is echt dweilen met de kraan open. Inderdaad alles met azijn........

Wat grappig dat jij dichtbij wooont, ik dacht altijd dat je op de Veluwe woonde.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:06

Waarom geen glazen deur met antikalkglas?
Dit heb ik gehad in mijn vorige huis en nu weer,en echt 0,0 kalkaanslag.
Ik droog het niet altijd na of vluchtig met zo'n trekker,maar geen kalkaanslag te vinden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 11:44

Wat is antikalkglas? Daar had ik nog nooit van gehoord!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:31

Ik weet niet of wij antikalkglas hebben maar de binnenkant van de glazen wand van onze inloopdouche is speciaal behandeld tegen kalkaanslag. Mss dat ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:07

Alja schreef:
superpony schreef:

Wat grappig dat jij dichtbij wooont, ik dacht altijd dat je op de Veluwe woonde.

Ja, 8jaar. We wonen nu al ruim 2,5 jaar (weer) in het noorden.(BTW apart dat mensen het bijhouden en ik me moet verantwoorden......grappig ja )

Ts kan je later misschien een kalkontharder na een splitsing zetten? Wij moeten ons er ook nog in verdiepen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:11

Muronia schreef:
Wat is antikalkglas? Daar had ik nog nooit van gehoord!

Ik gebruik gewoon antikal. Spuit het erop, laat het even trekken, spoel het af, trekker er overheen en weer schoon. :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-22 09:12

Dat gebruik ik nu ook, maar dat ik het daarmee helemaal mooi krijg kan ik niet zeggen

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:26

Muronia schreef:
Dat gebruik ik nu ook, maar dat ik het daarmee helemaal mooi krijg kan ik niet zeggen

Ik merk wel dat als je de kalk te lang laat zitten het inderdaad niet meer mooi word. Maar wat al heel erg helpt is na het douchen gelijk de trekker eroverheen en zodra je een klein beetje kalk ziet gelijk schoonmaken.

Dat werkt eigenlijk het beste... en anders Melkglas nemen daar zie je het niet ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:59

En een mat-type glas?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:37

Winged schreef:
En een mat-type glas?

Dit helpt wel heel erg! Wij hebben een glazen wand met een motief erin, beetje als zo'n grof gestuucte muur. Die was al jaren niet schoon gemaakt. Ik heb hem toen met azijn (de azijn met eucalyptus als ik het goed heb van de action) in gesprayd, terwijl het glas droog was. Dat even in laten trekken een paar min. Daarna met een vochtige doek eroverheen gegaan. Sommige plekken had meer dan 1x azijn nodig maar het glas is super helder geworden weer :D Door het matte en het relief erin zie je die laatste achterblijfselen ook niet meer van de kalk die erin gebrand is.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-22 13:33

Ik denk nog steeds na over die deur. Mijn klusser raadde aan om 1 deur te nemen die naar buiten open slaat in plaats van 2 deuren naar binnen. Ik kom vanzelf tot een besluit, zo gaat het altijd, maar zo lang ik twijfel, doe ik nog niks.

De radiator hangt nu ook en is aangesloten en ik heb een rekje voor mn shampoo enz.. Ik heb de deur en het raamkozijn geverfd, daar moet nog 1 laagje op, dan is dat ook klaar.

Nog 2 weken, dan moet hij af zijn *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:40

Sorry late reactie...

Mijn douchedeuren zijn gewoon helder glas en ik noem het antikalkglas..geen idee van de juiste benaming haha,maar het is inderdaad anders dan gewoon 'douchedeurenglas'..en het scheelt qua poetsen echt de wereld hoor

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:00

Stille meelezer, maar antikalk glas is gewoon glas met een nano coating. Kan je zo kant en klaar kopen, maar je kan ook een gewone glas deur behandelen met een nano coating. Scheelt echt heel erg veel poetswerk. :j

https://www.verflaag.nl/nano-coating-badkamer/

Google kan je vast meer vinden, ben niet meer zo bekend in NL. :))

Maar het wordt echt prachtig! <3

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 14:04

Het wordt mooi zeg!
Wat betreft deuren: er zijn echt heel veel opties :j
Zoiets zou ook kunnen https://www.tegeldepot.nl/bws-vouwbare- ... m-8mm-nano

Waar ik wel benieuwd naar ben: waarom kwam je klusser juist met dat advies? Als ik je ruimte zo bekijk lijkt dat me enorm onhandig juist.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:36

Dat glas is wel handig ja.

Ik kan me voorstellen dat als je hem moet schoonmaken het handiger is om m naar buiten te hebben slaan, dan heb je namelijk de ruimte om te bukken en hurken, als je de deuren naar binnen laat slaan heb je alleen de douchecabine als ruimte om het goed schoon te krijgen en dat is toch vrij krap als je de onderste rand moet doen