Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:00

Bij mij staat het scherm altijd aan en de Venu heeft een beter scherm dus de batterij gaat sneller leeg. Vooral de paardrij app vreet batterij. Meestal laad ik na 3 dagen op dan zit hij op 30 á 40%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:46

Ik heb vandaag een groen-wit gestipte jumpsuit aan. Foto gemaakt van stofje en daar mijn wijzerplaat mee gemaakt. Helemaal in stijl. {:}

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:33

Hallo, ik wil graag een smartwatch gaan dragen om m'n stappen, hartslag e.d. bij te houden :) Ik twijfel alleen tussen de Polar Ignite en de Fitbit Versa 2. De Nightly Recharge van de Polar vind ik erg interessant. Maar ik lees reviews dat het scherm slecht reageert, dat het lang duurt voordat het scherm oplicht en dat de GPS niet accuraat is. Ik twijfel over de Fitbit omdat ik bang ben dat het te beperkt is qua informatie omdat je voor een aantal dingen Fitbit Premium nodig zou hebben. Ook lees ik verschillende meningen omtrent de stappenteller: dat die er soms fors naast zou zitten.

Heeft iemand ervaringen met deze horloges die mij kan adviseren? :o

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:36

De negatieve punten van de Polar herken ik totaal niet. Hoevaak wil je op je scherm kijken als je sport? Ik doe het echt maar een paar keer en heb er nooit problemen mee.

Ben ook superblij met de slaapanalyses, co2 analyses en de ‘Serene’ functie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:34

Ik heb na het eten mijn horloge opgeladen. Was 18%. Gaat dus vier dagen mee. De vivioactive 4s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:09

Sakura789 schreef:
De negatieve punten van de Polar herken ik totaal niet. Hoevaak wil je op je scherm kijken als je sport? Ik doe het echt maar een paar keer en heb er nooit problemen mee.

Ben ook superblij met de slaapanalyses, co2 analyses en de ‘Serene’ functie.

Het is wel interessant om te zien wat m’n hartslag doet tijdens het sporten. Ik ga iig er nog even over nadenken en ik neem jouw positieve ervaring mee. Bedankt voor je reactie :)

Edit; ik heb nog een algemene vraag. Klopt het aantal verbrande calorieën een beetje die de smartwatches aangeven of kan je dat beter met een korreltje zout nemen? Het is niet het belangrijkste voor mij maar het zou fijn zijn als je er wel iets uit kan halen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:26

Ik heb meer aan de trainingintensiteit die mijn horloge aangeeft op basis van de laatste dagen. Ook leer je wel op je gevoel afgaan in welke hartslagzones je zit. Met name na meer training krijg je daar echt wel gevoel bij.

Calorieën kijk ik nooit naar, maar ligt wel in lijn met wat Strava opgeeft na een fietsritje. Ik moet zeggen dat ik eerder naar de hartslaggrafieken en de gemiddelde snelheid kijk om mijn voortgang te monitoren.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:47

Gister rond 18:00 horloge 100% en nu 84%. Heb gister een half uur gewandeld met gps. Dus lijkt me wel normaal qua energieverbruik toch?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:31

Geen idee, ik doe hem elke dag een half uurtje rond het douchen aan de lader en hij is praktisch nooit leeg, terwijl ik wel elke dag een uur sport, waarbij om de dag fietsen en vol op GPS. Als ik het een dag vergeet dan begint ie wel te piepen met twee sportmomenten.

Af en toe gooi ik hem helemaal vol naar 100%. Mijn vorige Polar zonder GPS kon een week mee, dat was helemaal ideaal. Die heb ik trouwens nog liggen, mocht iemand interesse hebben om het te proberen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:34

Oh nee ik laad hem niet elke dag op, sport er ook niet elke dag mee. Maar heb wel aan staan dat ik appjes etc. ontvang op mijn smartwatch.
Ik zal het eens in de gaten houden. Twee keer in de week opladen lijkt me wel oké, maar vaker dan dat lijkt me niet goed? Tenzij ik hem elke dag intensief gebruik uiteraard.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:30

Eindelijk gelukt om mijn garmin met endomondo te verbinden. Yeahhhh
Heeft even geduurd maar toch gelukt.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:32

Waarom zou dat niet goed zijn? De mijne functioneert al maanden prima en de batterij lijkt er niet op achteruit te gaan. Gewoon even een paar keer kijken hoeveel batterijje jog hebt, op een gegeven moment weet je dat wel. Ik doe het meer elke dag om er een automatisme van te maken, heb in het verleden wel eens gehad dat ie net leeg was voor ik wilde sporten.

Ik ontvang er niets op verder, als ik sport ben ik even van de wereld. Ik synchroniseer twee keer per dag en sport meestal een uur per dag, afwisselend met GPS.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:45

Heb ook nergens gezegd dat dat niet goed is? Alleen dat ik hem niet elke dag oplaad. Als ik sport ontvang ik ook geen berichtjes ofzo. Maar daarbuiten ontvang ik wel berichten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:25

Ik laad ook niet elke dag op, de batterijen van 'vroeger' konden daar niet tegen (telefoon/tandenborstel enz) maar de lithium batterij in de moderne apparaten zijn daar veel beter tegen bestand.

Ik zit nog in de 'vroeger' stand, dus alleen opladen als het nodig is (bijna leeg) en dan vol naar 100%.

Laad mijn Ignite bij normaal gebruik ongeveer elke 5 dagen op. Als ik veel sport soms een dag eerder.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:29

Zertab schreef:
Heb ook nergens gezegd dat dat niet goed is? Alleen dat ik hem niet elke dag oplaad. Als ik sport ontvang ik ook geen berichtjes ofzo. Maar daarbuiten ontvang ik wel berichten.

Niet? Ik ontvang tijdens wandelen met de gps aan gewoon berichten volgens mij?
Tijdens paardrijden, steppen en kanoën Inderdaad niet maar dat zijn ook apps die niet van Garmin zijn.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:31

lenaa_tje schreef:
Zertab schreef:

Niet? Ik ontvang tijdens wandelen met de gps aan gewoon berichten volgens mij?
Tijdens paardrijden, steppen en kanoën Inderdaad niet maar dat zijn ook apps die niet van Garmin zijn.

Dat is een instelling op je horloge :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:51

Zertab schreef:

O sorry, ik meende in je vorige bericht deze vragende zin te zien: Twee keer in de week opladen lijkt me wel oké, maar vaker dan dat lijkt me niet goed?

Ik heb collega's in de techniek zitten en die geven aan dat het tegenwoordig echt geen issue meer is. Mensen gaan eerder over naar nieuwe modellen om de specs dan dat de batterijen het opgeven. En door het standaard elke dag te doen, zit ik nooit zonder batterij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:56

Nee ik bedoel dat als je je horloge elke dag moet opladen omdat hij leeg is :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:04

Ah, nee die van mij is nooit leeg. Het is meer dat het dan in mijn ritme zit, zodat het nooit voorkomt dat de batterij leeg is. Denk dat ik makkelijk drie dagen zonder opladen kan, alleen dan moet ie lang in de oplader en ik vind het zelf handig om te doen als ik toch douche. Dus altijd kort en niet perse tot 100%.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:20

Hier sinds kort een Garmin Forerunner 45s, erg blij mee! Past netjes om mijn smalle polsen. Sinds kort ook begonnen met de Garmin coach en ondanks dat het lastig combineren is met standaard hardlooptraining etc, vind ik dat het heel fijn werkt om niet na te hoeven denken tijdens intervaltraining.

Enige wat ik lastig vind, ik doe vaak klasjes in de sportschool (aerobics, body sculpt, corefit) maar waar kan ik dit het beste onder registreren? Body sculpt zijn vooral oefeningen en geen cardio. Ik weet van tevoren niet wat we gaan doen dus ik kan geen heel schema inprogrammeren oid.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:02

Dat probleem heb/had ik dus precies ook!

Ik heb nu de functie ‘train’ gevonden van Garmin en die toegevoegd. Dat is dus meer voor de bootcamp/cross fit training. Anders doe ik cardio als er hogere hartslag is of yoga/Pilates bij die vergelijkbare activiteiten.

Uiteindelijk wil ik graag duur en hartslag meten en evt gps voor afstand en snelheid. Calorieën tel ik niet dus die hoeft niet accuraat te zijn.

Ik heb de Garmin nu 1 week dus ben ook nog zoekende hoor, maar die grote frustratie die ik de eerste dagen had voor het selecteren van de juiste training die heb ik niet meer

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:08

Zelfde probleem. Ik wil juist alleen tijdens het sporten weten hoeveel calorieën ik verbrand heb. Ik doe bodypump en zet hem dan maar op cardio.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:40

MarliesV schreef:
Siamsmeesje welke kleur heb je genomen?

Hier vandaag wezen mountainbiken. Heerlijk hoe secuur de GPS is van de Polar. Elk bochtje staat er bijna perfect op.

Ik heb zwart-zilver, vind de meeste andere combinaties ronduit lelijk, ook al roept iedereen dat het nu zo hip is. Ben maar een klein beetje lastig :+

Tot nu toe nog steeds happy, registreert ook mijn fitness-training goed. En de batterij gaat makkelijk 4 tot 5 dagen mee (inclusief sporten), maar meestal kom ik niet zover omdat ik hem aan de lader leg als ik douche.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:06

Hier ook aan het zoeken tussen de bomen in het bos... Mijn tomtom is er helaas mee opgehouden. Dus nu aan het kijken voor een nieuw sporthorloge.
Ik zoek iets met vooral sportfunctionaliteiten (dus contactvrij betalen hoeft niet, ik zoek geen smartwatch).

Ik kom nu uit op de Garmin forerunner 245, maar ik baal dat hij geen altometer heeft. En aangezien ik na de vakantie naar de vierde verdieping verhuis leek me dat wel een leuke motivatie.

Iemand enig idee wat lijkt op de 245 maar met altometer? Ik zat te kijken naar de Garmin Instinct, maar vind het afleesscherm dan net wat te onduidelijk.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 01:55

Als het goed is krijg ik morgen mijn Samsung Galaxy Fit e binnen. Alleen nu merk ik dat je daarvoor apps nodig hebt die ik niet kan downloaden op mijn telefoon. Mijn telefoon is te simpel.
Ik hoef er echt helemaal niets bijzonders mee, maar ik zou het bijvoorbeeld wel leuk vinden om mijn activiteit in grafiekjes terug te kunnen zien.

Bestaat er ook een app die niet van Samsung is maar waarmee ik wel de gegevens van mijn Fit e kan bekijken? Dan kan ik die hopelijk wel downloaden.

Ik heb nu de Samsung-apps via Bluestacks op mijn PC staan, maar dat is ook allemaal niet geweldig.