verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 14:22

Wat een hitte en weer alle tegels in de handen gehad. Wel voor de laatste keer gelukkig. Nu alleen nog de bandjes aan 2 kanten plaatsen en de klinkers nog leggen. Bijna 900 tegels zijn gelegd
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:57

Zoo he respect om met dit weer in de zon te doen! Ziet er goed uit! Buffelaar _/-\o_

Ethelate

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:12

Bikkel! En wat krijgen ze dadelijk een lekker schaduwrijk plekje!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 20:54

ja die kersenboom is geweldig! Er zaten alleen erg veel wormen in ( ieniemini witte) maar de dazenval heeft al allerlei gekken vliegen gevangen en volgend jaar ga ik daar speciale plakdingen inhangen zodat ik kersen zonder wormen heb.

het moet af he, dus veel drinken en verstand op 0 en doorgaan en denken dat het straks alleen nog maar warmer is. Ik hou er rekening mee dat de stal nog niet geplaatst is als ze komen maar dat is geen ramp, de bestrating wil ik wel echt af hebben en de omheining ook. ook de hooiopslag moet af
Nog een hoop te doen nu met dit weer en veel dingen kan ik niet alleen en mijn man werkt de rest van de week gewoon

Rechts van de kersenboom komt een kunststof stal van 3 x 3, daaraan vast een afdak en aan de andere kan van dat groene hekwerk komt de hooiopslag. De grote poort is al geplaatst waar ik met de auto doorheen kan als ik ga uitmesten, het kleine poortje wordt geplaatst als alles staat zodat ik kan kijken waar die het beste kan komen

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 23:32

Wauw, TS, je bent echt een doorzetter hoor, met al die tegenslagen en nu zo tegels leggen met die hitte! :oo +:)+

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 12:44

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de banden nog niet liggen en de tegels al wel?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 12:48

Melia schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom de banden nog niet liggen en de tegels al wel?

Omdat ik niet precies wist hoe ik uit zou komen met de tegels, 2 kanten is wel gelegd, daartegenaan de tegels en zo zouden wij kijken tot hoever wij uitkwamen. Vooral omdat ook een deel tegels gebroken of beschadigd was. Nu weet ik waar ik eindig, laatste tegel even eruit, bandje erin en tegel weer terug. Ik wil eigenlijk zo beginnen, of de laatste 8 paaltjes erin en isolatoren erin draaien, of een begin maken aan de bandjes

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 21:18

Ondanks het weer ben ik later in de middag toch verder gegaan en manlief is na zijn werk met het bestraten verder gegaan.
Afbeelding

In het weiland zijn de tussenpaaltjes nu ook geplaatst en is de draad getrokken, \ Afbeelding

Nu alleen nog het groene hekwerk terugplaatsen en ook daar de draad weer vastzetten

Foto is vanuit de paddock genomen. het pad loopt tot aan de rijbak die ook als paddock gebruikt gaat worden Afbeelding
De wei ( rechts naast het pad) moet nog ingezaaid worden maar met deze temperaturen is dat niet heel handig. Het wordt of ik het najaar gedaan of eerder maar dan sproeiers erop
Er is nog geen tijd geweest om de grondwaterput na te kijken en aan te sluiten en zolang er niet voldoende water is heeft inzaaien ook geen nut
Het tuinhuis gaat ooit nog eens weg, maar zolang de loods nog niet klaar is hebben wij die ruimte nog nodig.
Nog 6 nachtjes slapen!!
Ik ga denk ik mijn oude merrie heel vroeg op zondag ochtend verplaatsen. Zij kan niet op de trailer dus ik ga lopen, +- 8 km. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aangezien zij al 5 jaar met pensioen is iv artrose. De Pre gaat met de trailer en de shet is afhankelijk of iemand met mij mee wilt lopen, dan neem ik die ook te voet mee

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:27

Super strak Lynn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:06

Zoo he! Nogmaals respect _/-\o_

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 06:25

Ik snap je reden van de banden, maar reken er maar op dat dat straks allemaal kan gaan verschuiven/verzakken e.d. uiteraard wens ik je dit niet toe!

Verder vind ik dat je weer flink aan de bak bent geweest, knap hoor en dat ook met die hitte, soms moet je wat natuurlijk.. hier helaas net zo :+.
Veel succes en hopelijk krijg je de paarden allemaal veilig op jullie nieuwe stek.

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 07:36

_/-\o_ Ik vind het heel knap wat jullie allemaal voor elkaar gekregen hebben!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:19

Wat een pech allemaal.
Maar je bent wel een echte doorzetter!

Ziet er al goed uit!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 08:54

Het is dat ik niet zeker weet of ik het ga redden, bij ons rondje van 2 km begin ik soms al last van de rug te krijgen anders was ik zondag zeker met je mee gewandeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 10:51

joyce83 schreef:
Het is dat ik niet zeker weet of ik het ga redden, bij ons rondje van 2 km begin ik soms al last van de rug te krijgen anders was ik zondag zeker met je mee gewandeld.

Jij hebt al zoveel gedaan. Dankjewel

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:33

Je gaat als een speer, ondanks alle tegenslagen! Het ziet er al heel mooi uit zo.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 22:40

weer verder, alle bandjes zitten erin, hoop rommel buiten opgeruimd en ook de bestrating is weer een aantal m2 verder. Ook is de trap nu geschuurd maar het is te warm om die te verven. Rechtsbijstand heeft de verkopers vandaag de mail verzonden incl het rapport van de bouwkundige over de vloer. Dan nu weer 2 weken afwachten op een reactie
Wel een groot nadeel van wonen bij het bos en buren met veel bomen is de overlast van de processierups. Ik heb overal jeuk en bultjes

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:47

Als die in je 'eigen' bomen zitten zou je die kunnen (laten) weghalen. Je wilt toch ook niet dat de paarden straks er last van krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 22:53

Ik heb alleen nog een kersenboom, verder niks meer. 1 buurman heeft 3 eiken en grotendeels weggehaald maar enkele nesten zitten te hoog
Het bos ligt achterom en zit er ook vol mee en 1 buurman ( Links op de foto1s) heeft ook een bos in zijn tuin met ontzettend veel maar die doet er niks aan. Hij is gewoon te oud en hij kan dat niet meer maar is het volgens de gemeente ook niet verplicht

Ik vind het dooreng met de paarden straks en twijfel ook wat ik ga doen, alleen op de paddock staan ze het veiligst maar hebben ze ook maar 300 m2

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:58

Dit heb ik er over gevonden..

Citaat:
een korte zoektocht levert mij de volgende informatie op:
https://www.hoogeveen.nl/bis/dsresource ... a764e30a2c

Burgerlijk Wetboek
Boek 6, titel 3 van het Burgerlijk Wetboek bevat artikelen over onrechtmatige daad. Vanuit deze wetgeving komt ook de zorgplicht voor boombeheerders voort. Op basis van deze wetgeving heeft bijvoorbeeld de rechtbank van Roermond een uitspraak gedaan over het beheersen van overlast van eikenprocessierupsen. In een vonnis uit 2008 op een geschil tussen een paardenhouder en een gemeente stelt de rechtbank dat:

• De eigenaar en beheerder van eikenbomen een zorgplicht heeft;
• Onder deze zorgplicht ook het voorkomen en beperken van overlast van processierupsen hoort;
• Beheerders en eigenaren hiervoor voorzorgmaatregelen moeten treffen;
• Beheerders en eigenaren in beginsel zelf bepalen welke voorzorgsmaatregelen ingezet worden;
• Indien er verhoogd gevaar is, gestreefd moet worden naar afdoende preventieve maatregelen ter voorkoming van gevaar;
• Indien beheersen van overlast niet mogelijk is, voldoende effectief voor het gevaar wordt gewaarschuwd.

Het vonnis is weliswaar een vonnis van een paardenhouder en een gemeente, maar de artikelen waarop de uitspraak is gebaseerd maken geen onderscheid tussen overheid en particulier.

Het vonnis betekent overigens ook niet dat er verplicht bestreden moet worden:

Eigenaren van eikenbomen waar de eikenprocessierups in voorkomt zijn zelf verantwoordelijk voor de bestrijding. De bestrijding is geen verplichting, de zorgplicht is wèl een verplichting, wat inhoud dat een beheerder dat moet doen wat redelijk en billijk is. Indien er gezondheidsklachten zijn en een beheerder onderneemt geen actie is dit niet redelijk; indien een bosgebied aangetast is en de nesten worden nabij de wandelroute niet verwijderd maar het publiek wordt gewaarschuwd door middel van borden, dan is dit billijk. Het wordt wel aangeraden om op plaatsen waar overlast te verwachten valt, aan bestrijding te doen dan wel hiervoor te waarschuwen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 08:17

Dus eigenlijk hoeft hij niks te doen behalve waarschuwen? De nesten zitten vrij hoog en 1 buurman heeft zijn best gedaan maar komt er verder niet aan. ook staat er 5 meter verderop een boom in het bos die bomvol zit. De andere buurman is nog ouder en ziek en ik vraag mij af of die er überhaupt weet van heeft dat er zoveel rupsen zitten. De volgende keer dat ik hem zie ga ik het wel melden want de jeuk is deze week begonnen en ik ben op het gedeelte met bomen ( achterste 80? meter) eigenlijk amper geweest. Overlast zou tot halverwege juli duren, die 2 weken trek ik nog wel maar volgend jaar wil ik niet dat mijn paarden er 3/ 4 mnd last van hebben en hun op die 300m2 houden terwijl ik meer ruimte voor ze ter beschikking heb
Zouden vliegendekens helpen?

Gisteren had ik een lompe dag. Bij het plaatsen van de bandjes zat ik er met mijn vingers tussen, resultaat een bloeduitstorting onder mijn nagel en een nagel die vermoedelijk eraf zal vallen. Ik heb er maar een gaatje in gebrand vanwege de druk. In de avond wilde ik mijn man nog even wat klinkers aan geven en laat ik er natuurlijk 1 op mijn voeten vallen bovenop de wreef, nu een mooi blauw ei erop.

Nu is het meidendag, mijn dochter heeft woensdag ochtend altijd vrij en snakt naar aandacht dus nu even geen klussen. Vanmiddag wil ik graag de ruimte leegruimen waar de opslag komt en hopelijk wil mijn man mij helpen met het opzetten van de carport zodat ik morgen hooi kan gaan halen. Zijwanden gaan nog dicht maar als ik dat nu niet meteen afkrijg is dat ook geen ramp. Dan mag manlief verder gaan met het bestraten de komende dagen en kan ik hooi slepen en alvast spullen verhuizen van mijn huidige wei.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:27

Lynn_Nikita schreef:
Dus eigenlijk hoeft hij niks te doen behalve waarschuwen? De nesten zitten vrij hoog en 1 buurman heeft zijn best gedaan maar komt er verder niet aan. ook staat er 5 meter verderop een boom in het bos die bomvol zit. De andere buurman is nog ouder en ziek en ik vraag mij af of die er überhaupt weet van heeft dat er zoveel rupsen zitten. De volgende keer dat ik hem zie ga ik het wel melden want de jeuk is deze week begonnen en ik ben op het gedeelte met bomen ( achterste 80? meter) eigenlijk amper geweest. Overlast zou tot halverwege juli duren, die 2 weken trek ik nog wel maar volgend jaar wil ik niet dat mijn paarden er 3/ 4 mnd last van hebben en hun op die 300m2 houden terwijl ik meer ruimte voor ze ter beschikking heb
Zouden vliegendekens helpen?

Ik denk het niet, dan eerder eczeemdekens lijkt me. Maar volgens mij is het gevaar van vliegen/eczeemdeken dat die haren er juist in blijven hangen en zo veel langer contact met de huid kunnen maken. Dan zou je op de dagen dat het qua warmte kan beter een heel lichte (maar dichte) zomerdeken kunnen gebruiken denk ik, blijf je alleen nog wel met hoofd en hals zitten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:30

Die rupsen zijn echt zo naar! Kan een hoop verpesten. Gewoon even met je buurman overleggen, als hij het zelf niet kan kunnen jullie hem vast helpen met een oplossing voor volgend jaar. Bomen kappen?

Hooi zou ik ivm de rupsen niet in een open carport opslaan. Als die brandharen je hooi besmetten dan hou je daar de hele winter last van.

Beterschap met je kneuzingen!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:43

Qua dekens maakt niet uit wat je er op legt, de haren gaan er gewoon door.
Ze gaan bij mensen ook gewoon door de broek.
De haren kunnen 8 jaar actief blijven.
Dus als de rupsen straks zijn verpopt en weg zijn, zitten de haren er nog steeds helaas.
Ik wil straks even een paar bussen spuitlijm halen en de nesten waar ik bij kan inspuiten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:48

Dekens helpen idd niet en voer wil je helemáál niet in de buurt hebben staan. Áls ze het via hooi oid binnen krijgen ben je nog niet klaar.

Ik heb hier een klein nest op een boom zitten en de gemeente (is hun boom) laat na melding niets van zich horen. Dus die ga ik nu ook maar zelf aanpakken want mijn PP loopt er ook precies onder door.