Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:47

Bedankt voor de tip MissWeenie! Ik sta in de wachtrij op de Dyson site. Wat erg. :') Anders bestel ik hem gewoon bij Otto.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:25

Niwla schreef:
Bedankt voor de tip MissWeenie! Ik sta in de wachtrij op de Dyson site. Wat erg. :') Anders bestel ik hem gewoon bij Otto.

wachtrijpositie 2258 :Y)

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:48

Als je bij Coolblue zoekt op 'dyson v8 black friday' komen er 2 types uit voor € 299, morgen in huis.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:13

Ik zag gister op Dyson dat de V8 Absolute uitgezonderd is van korting. Die is net degene die veel mensen willen omdat die alles in 1 heeft. Overigens is deze op meerdere plekken juist niet afgeprijsd, ook bij Coolblue niet?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:15

Volgens mij is de wachtrij gewoon een marketingstunt.

Weet iemand het verschil tussen de parquet en de fluffy+?

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:18

Zei ik gisteren ook al tegen mijn man, geweldige marketingstunt }>

Ennnnn ik zie dat de link welke ik gister heb gepost het nu al niet meer doet! Gister nog wel! :? Zou het dan toch een foutje zijn geweest?? Hopelijk krijg ik m toch alsnog voor die prijs geleverd!

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:41

MIJN EERDER GEPLAATSTE LINK DOET HET WEER! Dus Dyson V8 Absolute voor 299 ipv 389! Nog nergens anders goedkoper gezien! *\o/*

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:27

Omdat onze Dyson niet meer oplaad en opgestuurd moet worden, hebben we voor erbij een Sauber Cycloon v85 gehaald. We wilden er voor de bovenverdieping nog 1, dus dat kwam mooi uit. Deze gaat naar boven zodra de Dyson terug is.
De stofzuiger kost 119,-, maar ik ben echt positief verrast! Hij doet niet onder voor de Dyson. Iets minder kracht zo te horen, maar wordt even schoon. Alleen op vloerbedekking scoort hij denk ik slechter. Absolute pluspunten zijn de levensduur van de accu, ik heb net 20 minuten op de turbostand staan zuigen en hij is nog niet leeg. Ook heeft hij 3 lampjes voorop zitten waardoor je echt alles ziet liggen op de vloer. Best confronterend als je start met zuigen.

Als iemand een redelijk betaalbare steelstofzuiger zoekt, dan is dit zeker een optie.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 23:40

Even een vraagje aan de ervaren steelstofzuigers :D

Vandaag hebben wij in een winkel een aantal dysons getest. We wilden deze kopen (online). Maar goed ook dat we deze konden testen en met een dysonverkoper gepraat hebben, want we zijn niet meer overtuigd :')

Blijkbaar zuigt een dyson dus niet of nauwelijks als je een achterwaartse beweging maakt. Hij zuigt alleen als je naar voren beweegt ivm de draaiende borstel. (Dit beaamde de verkoper)
En je moet constant de knop in drukken om te zuigen.

Hoe ervaren jullie dit? En heeft de philips (of vergelijkbare stofzuigers van andere merken) dit ook?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:05

Ze hebben toch allemaal een draaiende borstel?

Achterwaarts zuigen met een steelstofzuiger is toch rot, leer je snel genoeg af. Knop ingedrukt houden is niet zwaar, maar ik moet toegeven dat het bij onze reserve wel erg prettig is dat het niet hoeft.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:14

Ik heb nu een aantal maanden een dyson V11 absolute steelstofzuiger en ik heb het idee dat de stofzuiger met snoer (een philips hebben wij) toch wel wat beter zuigt dat de dyson. De fluffy borstel doet het wel wat beter dan de andere zuigmond, maar weer niet op de schoonloopmat en met de fluffy kan ik niet onder het bed en met die andere wel. Die andere is ook flexibeler (hij heeft een naam, ben ik ff kwijt, maar iig de zuigmond die de kracht zelf aanpast). De accu gaat wel vrij lang mee en voor ‘even snel door het huis rauzen’ is hij echt meer dan ideaal. Ik pak hem inderdaad veel sneller dan de stofzuiger met snoer (die ik nog steeds wel in de trapkast heb staan voor het geval dat), en de grove dingen opzuigen gaat ook prima. Kleine dingetjes zoals zandkorrels daar blijft wel iets van liggen maar het meestal zuigt hij wel op.

Het klopt dat hij niet of nauwelijks zuigt als je hem naar je toe haalt, maar het is eigenlijk niet zo hinderlijk. Ik heb een losse dyson kruimeldief, echt al járen, en die doet het nog steeds heel goed dus die gebruik ik vooral als mijn zoontje een croissantje heeft gegeten zegmaar, voor dat soort dingen. Ik gebruik de stofzuiger dus eigenlijk nooit als kruimeldief. Ik vind hem daar ook wat groot voor.

De dyson is wel echt tijdbesparend, want ik begin beneden, en als ik de trap heb gezogen hoef ik niet weer terug naar beneden on het snoer uit het stopcontact te trekken etc. Je gaat gewoon in een keer door, tot je klaar bent (of de accu leeg is, maar de mijne gaat op eco ongeveer een uur mee dus dat is echt meer dan zat, en hij zuigt dan ook wel prima voor dagelijks)

Ik heb dus de V11 en wat ik echt ideaal vind is dat ik op het display kan zien hoe lang ik nog vooruit kan met de accu. Die tijd klopt ook echt en wordt vliegensvlug aangepast als ik van stand verander.

Er zitten niet echt nadelen aan het ding. Legen gaat makkelijk, accu gaat lang mee, display handig, ding doet prima zn werk, pakken en aan de slag, geen snoer wat niet wil oprollen. Hij zuigt echt wel oke genoeg. Het zou iets beter kunnen naar het is niet dat hij het slecht doet, zoals ik zei, met de fluffy borstel gaat het wat secuurder maar die is minder handig dan die slimme borstel. De knop ingedrukt houden is echt niet zwaar, maar als je dat per se niet wilt doen kun je er altijd nog een klittenbandje omheen doen. Laden gaat ook best wel vlot, ik zou geen sledemodel meer willen hoor!!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 05:23

Lizz schreef:
Even een vraagje aan de ervaren steelstofzuigers :D

Vandaag hebben wij in een winkel een aantal dysons getest. We wilden deze kopen (online). Maar goed ook dat we deze konden testen en met een dysonverkoper gepraat hebben, want we zijn niet meer overtuigd :')

Blijkbaar zuigt een dyson dus niet of nauwelijks als je een achterwaartse beweging maakt. Hij zuigt alleen als je naar voren beweegt ivm de draaiende borstel. (Dit beaamde de verkoper)
En je moet constant de knop in drukken om te zuigen.

Hoe ervaren jullie dit? En heeft de philips (of vergelijkbare stofzuigers van andere merken) dit ook?

Als je even mijn berichten in het topic nakijkt. Ik heb een aeg (geloof ik, weet het niet eens meer) maar die zuigt echt geweldig in z'n achteruit! Ook vanaf de zijkanten, slaat werkelijk waar op een enkele keer na niks over. Heeft ook een lichtje aan de voorkant waardoor je vuil extra goed ziet liggen. Ook ervaar ik hem makkelijker te sturen (wendbaarder) omdat het gewicht aan de onderkant zit in plaats van boven.

Edit: accuduur is ook beter dan de dyson en ook super makkelijk te legen en er zitten 3 verschillende snelheidsstanden op. De hardste stand heb ik echt niet nodig, gebruik de laagste op het vloerkleed en op het laminaat gebruik ik de medium stand.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 07:09

Dit is mij bij de Philips eigenlijk nog niet opgevallen.. Ook heeft de Philips geen knop die je continu ingedrukt moet houden.. en de accuduur is beter. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 07:13

Liesje89 schreef:
Ik heb nu een aantal maanden een dyson V11 absolute steelstofzuiger en ik heb het idee dat de stofzuiger met snoer (een philips hebben wij) toch wel wat beter zuigt dat de dyson. De fluffy borstel doet het wel wat beter dan de andere zuigmond, maar weer niet op de schoonloopmat en met de fluffy kan ik niet onder het bed en met die andere wel. Die andere is ook flexibeler (hij heeft een naam, ben ik ff kwijt, maar iig de zuigmond die de kracht zelf aanpast). De accu gaat wel vrij lang mee en voor ‘even snel door het huis rauzen’ is hij echt meer dan ideaal. Ik pak hem inderdaad veel sneller dan de stofzuiger met snoer (die ik nog steeds wel in de trapkast heb staan voor het geval dat), en de grove dingen opzuigen gaat ook prima. Kleine dingetjes zoals zandkorrels daar blijft wel iets van liggen maar het meestal zuigt hij wel op.

Het klopt dat hij niet of nauwelijks zuigt als je hem naar je toe haalt, maar het is eigenlijk niet zo hinderlijk. Ik heb een losse dyson kruimeldief, echt al járen, en die doet het nog steeds heel goed dus die gebruik ik vooral als mijn zoontje een croissantje heeft gegeten zegmaar, voor dat soort dingen. Ik gebruik de stofzuiger dus eigenlijk nooit als kruimeldief. Ik vind hem daar ook wat groot voor.

De dyson is wel echt tijdbesparend, want ik begin beneden, en als ik de trap heb gezogen hoef ik niet weer terug naar beneden on het snoer uit het stopcontact te trekken etc. Je gaat gewoon in een keer door, tot je klaar bent (of de accu leeg is, maar de mijne gaat op eco ongeveer een uur mee dus dat is echt meer dan zat, en hij zuigt dan ook wel prima voor dagelijks)

Ik heb dus de V11 en wat ik echt ideaal vind is dat ik op het display kan zien hoe lang ik nog vooruit kan met de accu. Die tijd klopt ook echt en wordt vliegensvlug aangepast als ik van stand verander.

Er zitten niet echt nadelen aan het ding. Legen gaat makkelijk, accu gaat lang mee, display handig, ding doet prima zn werk, pakken en aan de slag, geen snoer wat niet wil oprollen. Hij zuigt echt wel oke genoeg. Het zou iets beter kunnen naar het is niet dat hij het slecht doet, zoals ik zei, met de fluffy borstel gaat het wat secuurder maar die is minder handig dan die slimme borstel. De knop ingedrukt houden is echt niet zwaar, maar als je dat per se niet wilt doen kun je er altijd nog een klittenbandje omheen doen. Laden gaat ook best wel vlot, ik zou geen sledemodel meer willen hoor!!

Eens. Hij zuigt prima en het heeft voor mij nog steeds meer voordelen dan nadelen. Ik kan me wel voorstellen dat als je een aantal honden hebt lopen, je niet heel blij wordt. Maar voor het normale stof en kruimels zuigt hij echt goed genoeg en vooral over het kleine motorborsteltje ben ik heel enthousiast. Daar kan je superfijn je kleden, matten, trappen en bank mee doen. Vaak ga ik eerst met die door het huis, is als een soort super kruimeldief voor kleden. En dan pak ik de stang en ga ik de vloeren doen. Als je ziet hoeveel er in het bakje zit dan kom je tot de conclusie dat hij echt wel goed zuigt.
En ja die knop moet je ingedrukt houden. Inderdaad een minpuntje. Maar aan de andere kant wel efficiënt want je zuigt overal gewoon even snel iets op. Ik ben er blij mee in ieder geval.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 08:40

De knop ingedrukt moeten houden vond ik in het begin een dingetje, nu vind ik dat juist super handig.
En achteruit niet zuigen? Tja, dat is ff wennen. Ik loop achter de stofzuiger aan dus merk dat niet echt.
Alleen op de trap, maar dan moet ik gewoon een ander opzetstuk pakken

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:34

Voor mij persoonlijk is de dyson een miskoop. Inderdaad achteruit zuigt hij niet, en even snel door het huis gaat ook niet helemaal op omdat hij minder goed zuigt dan de gewone stofzuiger en je dus over 1 zelfde stuk wel 4 keer heen moet. Ik stoor me ook enorm aan dat het vuil weer makkelijk uit de stofzuiger valt. Hij is ook absoluut niet robuust. Langere hooi stukjes of grotere blaadjes van planten loopt hij op vast. Per ongeluk langs de drinkbak van de hond en dus wat water wordt hij ook niet blij van. En van de week had ik hem echt bijna stuk doordat ik per ongeluk een steentje opzoog die dus vast kwam te zitten in te borstel. Kon ik die hele borstel weer uit elkaar halen. Voor puur alleen stof en haren van de bank is het prima. Maar iets meer dan dat dan haakt hij echt af.

Iemand nog interesse in een tweede hands (mishandelde) Dyson :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:48

Toch wisselende berichten. Bij ons zou de dyson (of andere versie) de een snoer-met-slang versie vervangen. Wil geen twee stofzuigers opbergen.

Misschien toch maar kijken naar een robot versie aangezien ik niet overtuigd ben over de steelversies.
Deze kan namelijk onder onze bank wonen :D
Lastig...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:38

Ja mijn robot rijdt dus vrij hard tegen dingen aan... Overweeg een nieuwe met laser, maar die kosten ook snel 650 euro.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:45

Na het succes van de xiaomi roborock via Ali, echt een superfijne robotstofzuiger die elke nacht overal komt, hebben we toch een snoerloze steelstofzuiger erbij gekocht om even snel wat te kunnen opzuigen en de trap. En ook deze van Xiaomi uit China laten komen. Voor 164 euro prima werkend ding!

fetisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:47

Heeft iemand ervaringen met de meer goedkopere versies? Bijvoorbeeld een Dirt Devil?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:59

Ik kom even binnenvallen. Wij hebben sinds kerstmis een eufy robovac robotstofzuiger en ik kan je zeggen: veel beter dan een steelstofzuiger. Wat een aanwinst. We hebben enkel de stofzuiger nog even gebruikt om het kussen van de hond te zuigen maar verder gaat 'Alfred' elke dag een uurtje tekeer en elke ochtend is het werkelijk brandschoon. Niks geen hondenpluizen of vogelveertjes meer!
Kostte €223 en heb nog nooit zo'n goede investering gedaan. Ik hoop dat ie een lang leven mag hebben..

Overigens had ik ook de steelstofzuiger van dirtdevil geprobeerd maar die had zo weinig zuigkracht en kreeg bekant een tennisarm van dat ding. 'alfred' is echt een topper.