Anders bestel ik hem gewoon bij Otto. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anders bestel ik hem gewoon bij Otto.
Zou het dan toch een foutje zijn geweest?? Hopelijk krijg ik m toch alsnog voor die prijs geleverd!

Lizz schreef:Even een vraagje aan de ervaren steelstofzuigers
Vandaag hebben wij in een winkel een aantal dysons getest. We wilden deze kopen (online). Maar goed ook dat we deze konden testen en met een dysonverkoper gepraat hebben, want we zijn niet meer overtuigd![]()
Blijkbaar zuigt een dyson dus niet of nauwelijks als je een achterwaartse beweging maakt. Hij zuigt alleen als je naar voren beweegt ivm de draaiende borstel. (Dit beaamde de verkoper)
En je moet constant de knop in drukken om te zuigen.
Hoe ervaren jullie dit? En heeft de philips (of vergelijkbare stofzuigers van andere merken) dit ook?
Liesje89 schreef:Ik heb nu een aantal maanden een dyson V11 absolute steelstofzuiger en ik heb het idee dat de stofzuiger met snoer (een philips hebben wij) toch wel wat beter zuigt dat de dyson. De fluffy borstel doet het wel wat beter dan de andere zuigmond, maar weer niet op de schoonloopmat en met de fluffy kan ik niet onder het bed en met die andere wel. Die andere is ook flexibeler (hij heeft een naam, ben ik ff kwijt, maar iig de zuigmond die de kracht zelf aanpast). De accu gaat wel vrij lang mee en voor ‘even snel door het huis rauzen’ is hij echt meer dan ideaal. Ik pak hem inderdaad veel sneller dan de stofzuiger met snoer (die ik nog steeds wel in de trapkast heb staan voor het geval dat), en de grove dingen opzuigen gaat ook prima. Kleine dingetjes zoals zandkorrels daar blijft wel iets van liggen maar het meestal zuigt hij wel op.
Het klopt dat hij niet of nauwelijks zuigt als je hem naar je toe haalt, maar het is eigenlijk niet zo hinderlijk. Ik heb een losse dyson kruimeldief, echt al járen, en die doet het nog steeds heel goed dus die gebruik ik vooral als mijn zoontje een croissantje heeft gegeten zegmaar, voor dat soort dingen. Ik gebruik de stofzuiger dus eigenlijk nooit als kruimeldief. Ik vind hem daar ook wat groot voor.
De dyson is wel echt tijdbesparend, want ik begin beneden, en als ik de trap heb gezogen hoef ik niet weer terug naar beneden on het snoer uit het stopcontact te trekken etc. Je gaat gewoon in een keer door, tot je klaar bent (of de accu leeg is, maar de mijne gaat op eco ongeveer een uur mee dus dat is echt meer dan zat, en hij zuigt dan ook wel prima voor dagelijks)
Ik heb dus de V11 en wat ik echt ideaal vind is dat ik op het display kan zien hoe lang ik nog vooruit kan met de accu. Die tijd klopt ook echt en wordt vliegensvlug aangepast als ik van stand verander.
Er zitten niet echt nadelen aan het ding. Legen gaat makkelijk, accu gaat lang mee, display handig, ding doet prima zn werk, pakken en aan de slag, geen snoer wat niet wil oprollen. Hij zuigt echt wel oke genoeg. Het zou iets beter kunnen naar het is niet dat hij het slecht doet, zoals ik zei, met de fluffy borstel gaat het wat secuurder maar die is minder handig dan die slimme borstel. De knop ingedrukt houden is echt niet zwaar, maar als je dat per se niet wilt doen kun je er altijd nog een klittenbandje omheen doen. Laden gaat ook best wel vlot, ik zou geen sledemodel meer willen hoor!!