JudithO schreef:DS is inderdaad echt een topbedrijf. Wij hebben daar vorig jaar ook palen gehaald, ze zijn by far de goedkoopste, in elk geval in deze regio.
Ja en ook gewoon nog heel erg aardige mensen! Wilden echt even meedenken en gaven met alle geduld antwoord om mijn 'domme vragen' haha. Echt aanrader!
Heb de eerste twee palen ook gelijk geplaatst, ben helemaal een beetje trots op mijn eerste zelf geplaatste weidepaaltjes ooit
. Precies voor de stal misten twee palen en aangezien ik daar graag een doorgang wil naar de stal die als eerste maar geplaatst.

Daarna het restant van de oude omheining weggehaald rond de paddock. Het is een flinke bak vol geworden! Kippengaas, schapengaas, staaldraad, lint, koord, veeeel strotouwtjes... Het is een mooie bonte verzameling
. Heb alvast overal prikpaaltjes staan. Mocht het dan opeens wel flink gaan vriezen voor ik kans zie om alles te plaatsen zit ik niet met het probleem van niks meer de grond in krijgen

Op 1 hoek na is al het snoeiwerk rond de paddock ook klaar. Vooral het stukje met de dennen was interessant. Had eerder al het dikste weggehaald zodat ik er in elk geval bij kon, maar zat aardig verwoven met het gaas.

Letterlijk door het hek gegroeid haha

Ook het stukje stoep voor de stal wat ik had 'ontdekt' verder uitgegraven. Zat maar een 'klein' laagje zand over.

Daarbij kwam ik ook weer een verrassing tegen... Er zit nog iets van een rooster voor de ingang. En er zat een houtenbalk. Maar die is zo rot dat het net een spons was.

Even stukje van de 'was eens een houten balk' weggehaald, zit een betonrichel onder. Rooster loopt verder onder de tegels naar de zijkant ook.

En dit nog achter de schuur gevonden toen ik een speciekuip omdraaide

Zit onder het stalraam. Plan was eigenlijk om hier een gat in de muur te laten en raam te vervangen door een staldeur (en bij de andere stal ook). Maar goed, eerst sowieso nog genoeg andere prio's dus vogel dit later wel een keer uit.

Tweede stal ook nog heel stuk verder uitgeschept en die is nu ook ruim voor de helft leeg. Nuttige dag weer zo! Morgen krijg ik wat hulp van een vriendin vanaf een uur of 12. Als het een beetje meezit hoop ik voor die tijd dan nog het schoongemaakte stuk muur in de woonkamer in de grondverf te zetten.